Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1008 ggr
Ceciliaolucifer
2016-10-27 15:49

Gräsligt förkyld långt in i graviditeten

Jag har blivit så gräsligt vrålförkyld att jag inte ens minns senast jag var så här förkyld. Går in i vecka 37 imorgon. Är det ngn som har några tips el erfarenhet av förkylning så långt in i graviditeten? Mina bihålor är gräsliga, en djup och rosslig slemhosta som blir tusen gånger värre bara jag rör på mig. Snorig som bara den. Huvudvärk nästan som migrän. Fick nästan andnöd igår av hostan men efter hostmedicin och nässpray har det blivit drägligt att andas. Ngn annan som blev vrålförkyld i slutet av graviditeten? Har man sämre immunförsvar?

Annons:
[TanatosNyx]
2016-10-27 16:58
#1

Ja man har sämre immunförsvar och ökad risk för lunginflammation, så blir du jättedålig så kan det vara läge att kolla upp det.

Sarah
2016-10-27 17:44
#2

Jag var sjuk så jag trodde att jag skulle dö veckorna innan bf. Är övertygad om att det var anledningen till att förlossningen inte kom igång tidigare än den gjorde.

Ceciliaolucifer
2016-10-27 18:35
#3

#1 Jag är i stort sett väldigt tålig mot förkylningar och dylikt men det här har varit riktigt tufft. Hur länge bör man ge det innan man kollar upp det? Ringer man till BM då först eller direkt till VC? #2 Stackare! Tänk att man kan bli så golvad. Jag har klarat mig från feber i alla fall.

Fien
2016-10-27 19:16
#4

#3 jag blev också riktigt förkyld lagom till förlossningen. Låter dock som att du har är värre. Jag hade ringt till vc och sagt att jag var gravid och väldigt förkyld… Bm kan inte göra så mycket. Kan ju vara värt att kolla upp bihålorna och hostan… Verkar vara en riktig jobbig förkylning som går just nu, har några kollegor som varit rejält drabbade….

bohan85
2016-10-27 19:37
#5

Jag har heller aldrig varit så förkyld som när jag var gravid, bihålorna höll på att värka sönder mig och jag var helt slut och orkeslös. Blev svettig av minsta lilla jag gjorde.  Dock var det bara virus (de kollade med stick i fingret) så fick avsvällande tabletter och nässpray och blev sjukskriven av min VC-läkare då jag var tvungen att vara hemma mer än en vecka. 

Nu är jag gravid igen och har en son som började förskola för ett par månader sedan. Han har varit sjuk flera gånger och min man har drabbats men konstigt nog inte jag.

fackdack
2016-10-28 23:49
#6

Jag var med super förkyld och kunde knappt gå upp ur sängen när jag var på vecka då min 2 dotter igentligen skulle kommit. Min sambo gjorde honungs mjölk och allt. Men ja 1 och 1 halv vecka senare då jag vart mycket bättre och kunde röra på mig igen ville hon ut :) var iaf jätte glad att hon väntade lite:') men det blir nog bättre snart ska du se :) om inte så får du gå till farbror doktorn;)

Annons:
Ceciliaolucifer
2016-10-29 06:03
#7

Skönt ändå att höra att det verkar vara "vanligt" i sammanhanget även om det är tråkigt att andra också mått dåligt. Hostmedicinen och nässpray har varit min räddning, helt klart. Jag börjar se ljuset i tunneln nu :)

Ceciliaolucifer
2016-11-08 14:18
#8

Två veckor höll det i sig. Jag har ingen feber eller rethosta längre men fortfarande snorig som en tok!

Upp till toppen
Annons: