Annons:
Etikettallmänt
Läst 1179 ggr
[freeatlast]
10/26/16, 4:28 PM

minskade rörelser

Måste fråga er… Jag börjar bli orolig, då jag knappt känt några fosterrörelser idag. Det var likadant igår. Visst, jag har känt några stycken, men mycket mycket färre än vanligt. Vad tror ni om detta och tycker ni jag borde kontakta någon? Jag ringde i söndags också till förlossningskliniken för jag inte känt nåt på hela dagen.. Fick då tips om att dricka nåt kallt och sött och ligga på vänster sida i två timmar och räkna rörelser. Nu har jag gjort detta igen men det funkade inte nu. Har bara känt en enda rörelse på två timmar..

Annons:
Fridaaaa
10/26/16, 4:29 PM
#1

Rekommenderar att åka in för säkerhets skull. Annars kommer du bara ångra dig sen att du inte åkte in

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
10/26/16, 4:32 PM
#2

En enda rörelse på två timmar är ju ändå en rörelse. Ibland sover de djupt och länge. Sen kan man ta tag ordentligt om magen och ruska lite.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Horrorpops
10/26/16, 4:56 PM
#3

bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite!

Lillan (#506006) på Furry-Paws.com
Strong Beauties Kennel

Fien
10/26/16, 5:50 PM
#4

Vilken vecka är du i?

[freeatlast]
10/26/16, 7:18 PM
#5

Jag är i vecka 27+2 Var inne och kollade upp det. De tyckte det var jättebra att jag ringde och att jag kom in och undersökte. Allt såg bra ut tack och lov <3 De sa iaf att man ska höra av sig så fort man upplever minskade rörelser. Även sen när rörelserna ändras då bebisen inte har så mycket plats.. då ska man fortfarande känna rörelser lika ofta även om de inte känns likadant.

Fien
10/26/16, 7:34 PM
#6

Ja absolut ska man kolla upp det :). Runt v 25 kände jag inte varje dag… Jag hade även moderkakan i framkant så den dämpade en del. Så för mig var det inte förrän runt v 30 som jag kände ordentligt (på gott och ont…) Testa att dricka något kallt och sött så brukar de små vakna.. Ibland sover de längre stunder.

Annons:
[Smulan_88]
10/26/16, 8:32 PM
#7

Bättre att kolla upp än att gå och oroa sig i onödan. Med äldsta dottern så miste en bekant som skulle få månaden innan mig sin baby i v.38+0. Så en dag kände jag inget på hela dagen, fatta om jag var rädd. Åkte då in och där fick dom ett himla liv i henne efter en "kraftigare" ombullning av magen från bm sida. Det behövdes där pch då. Och som tidigare skrivit, hellre en gång för mycket än en för lite. De ska ju finnas och ställa upp för en. ❤️ Helt rätt, minsta tvivel- åk in.

[Smulan_88]
10/26/16, 8:32 PM
#8

Bättre att kolla upp än att gå och oroa sig i onödan. Med äldsta dottern så miste en bekant som skulle få månaden innan mig sin baby i v.38+0. Så en dag kände jag inget på hela dagen, fatta om jag var rädd. Åkte då in och där fick dom ett himla liv i henne efter en "kraftigare" ombullning av magen från bm sida. Det behövdes där pch då. Och som tidigare skrivit, hellre en gång för mycket än en för lite. De ska ju finnas och ställa upp för en. ❤️ Helt rätt, minsta tvivel- åk in.

densomundrar
10/27/16, 5:44 AM
#9

Du kan åtminstone ringa in för rådfrågning, då bör dom kunna göra en bedömning som lugnar dig. Håller alla tummarna gör att det är bra.

[Smulan_88]
10/27/16, 12:33 PM
#10

En rådgivning kan inte avgöra om det är ex, minskade rörelser pga dåligt flöde i navelsträngen eller minskad mängd vatten i livmodern eller att bebisen trasslat in sig i navelsträngen. Så nej, säger magkänslan att det är något att oroa sig för och det varit ovanligt lungt, åk in till förlossningen för en koll om det inte är öppet på mödravårdscentralen/barnmorskemottagningen.

densomundrar
10/27/16, 3:55 PM
#11

#10 om din kommentar syftar på mitt svar till ts så menade jag absolut inte att rådgivning var lösningen som kunde avgöra om det är minskade fosterrörelser eller något annat, men ringer ts till förlossningen för att rådfråga bör dom kunna ge henne ett bättre svar utifrån det hon säger om det är något som är normalt eller om hon bör komma in på kontroll. Jag är övertygad om att den som svarar på förlossningen vet det bättre än oss. Ringde in för att rådfråga för några veckor sedan då bebisen rört sig onormalt lite och svagt under hela dagen, och fick komma in direkt för kontroll. Hur har det gått för dig ts?

[freeatlast]
10/27/16, 7:40 PM
#12

Tack för alla svar! Jag ringde igår och fick komma in på kontroll. Det var riktigt skönt att få veta att allt var bra! Vi hann ju bli oroliga innan dess men bebisen mår bra så nu är vi lugna igen :-)

RoxannaS
10/27/16, 8:30 PM
#13

Lita på din magkänsla, känner du att något är fel - Ring direkt!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
densomundrar
10/27/16, 9:32 PM
#14

Skönt att höra, bebisen kanske bara ville skrämmas lite ;-)

Upp till toppen
Annons: