Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1146 ggr
JohannaEkroth
10/22/16, 5:39 PM

Hoppsan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!

Jag trodde verkligen inte det här. Jag åt P-piller för jag och sambon blev tillsammans i februari i år. Förlovade oss på 6 månadersdagen den 27 augusti.

Så har jag missat piller och började tempa mig med BKT (BBT) och lade in i fertily friendsappen som visar ägglossning(!) 7 oktober och sambon och jag hade givetvis sex dagen innan…

Så började jag känna mig svullen, illamående, brösten började växa, halsbränna, en enorm trötthet, kramper i tjejmagen innan BIM. Lååångt innan BIM ska tilläggas. Hugg nere i tjejmagen som strålar ner i ljumsken redan efter 3 dagar efter ÄL.  7 dagar efter ÄL började jag få riktiga symtom. Då förstod jag.  

Så i torsdags plockade jag fram ett gammalt ägglossningstest som visade svagt positivt. Det ser inte skillnad på LH och HCG

Igår plussade jag, svagt men ett streck. Med ett vanligt ClearBlue.

Idag tog jag ett test för att säkerhetsställa det jag redan visste.

Ska tillägga att 2008 fick jag diagnosen PCO-äggstockar och gick utredning som dock påvisade ägglossning genom blodprov. Men jag hoppade av den då den killen var elak. 

Om allt går vägen så blir BF 28-30 juni 2017 för mig och min P. 

❤️

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Fien
10/22/16, 6:01 PM
#1

Grattis! Jag plussade igår och har också bf precis samma datum!

Carrosh
10/22/16, 6:16 PM
#2

Vad betyder BKT, BBT, BIM, ÄL, LH, HCG, PCO och P? Har lite svårt att förstå texten pga alla förkortningar.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

OlgaMaria
10/22/16, 7:29 PM
#3

Grattis! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lilolizeit
10/22/16, 7:39 PM
#4

Grattis! :) #2 BKT- basal kroppstemperatur BBT - basal bodytemperature BIM - beräknad icke mens ÄL - ägglossninh LH - hormon som utsöndras innan ägglossning HcG - hormonet som graviditetstesten ger utslag på PCO - Polycystiskt ovariesyndrom

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

HMC
10/22/16, 8:08 PM
#5

Åh, stort grattis! Då är vi nog beräknade ungefär samtidigt!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Aristarcos
10/22/16, 8:52 PM
#6

Grattis och lycka till

Annons:
JohannaEkroth
10/22/16, 9:51 PM
#7

#1 Vad roligt! 😃

#2 BKT = Basal KroppsTemperatur, BBT= BasalBodyTemperature (alltså morgontempen direkt när man vaknar samma klockslag varje morgon).
BIM = Beräknad Icke Mens (när mensen skulle ha kommit, men aldrig dök upp.
ÄL = ÄggLossning
LH = Ägglossningshormon, finns i urinen vid ägglossning.
HCG = Graviditetshormon. Finns i urinen vid graviditet. 
PCO = Är en diagnos som gör att man har mångcystiga äggblåsor som är omogna. Som sitter i klasar eller i ett pärlband.  Man kan ha problem med att man inte får ägglossning som normalt. Det vill säga svårt att bli gravid. Många behöver hjälp på konstgjord väg.
P, det är min kille det. 🙂

#3 Tack! 😛

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
10/22/16, 9:52 PM
#8

#5 Vad roligt, en till. 😃

#6 Tack! 😛

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Fien
10/23/16, 9:39 AM
#9

#5 och ts, vi får skapa en bf juni/juli tråd. :) är det ert första? Detta är vårt andra, en dotter som blir 2 i januari sedan innan. Hoppas på mindre symptom den här graviditeten :)

Carrosh
10/23/16, 9:51 AM
#10

#7 Åh tack :) Vad står BF för? Den stod inte med i listan :P

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Aristarcos
10/23/16, 9:51 AM
#11

BF är beräknad förlossningsdag ;)

HMC
10/24/16, 1:28 PM
#12

#9 Absolut, kul! Detta blir vårt andra barn. Har sen tidigare en son som fyller 1 år den 6:e november. Han kom med akutsnitt i v.31+1 pga svår preeklampsi hos mig. Hoppas på en fullgången graviditet denna gång :)

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

JohannaEkroth
10/24/16, 3:13 PM
#13

#9 & #12 Om det går bra är detta mitt första barn, så jag är lagom mycket nervös. 

Hade MF när jag var 18 år (tur i oturen)  och gjorde abort när jag var 22 år. Det rimmade illa med att jag just satt mig i skolbänken på en 2-årig utbildning och jag och dåvarande höll på att bryta upp. 

Men nu så! Nu kan jag inte vänta. 

Ja, gör gärna en tråd som kanske heter BF sommaren 2017 för chans att fler går med? Eller juni/juni. ;-)

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Fien
10/24/16, 6:14 PM
#14

#13 bf sommaren 2017 kanske är bättre ja :)

Upp till toppen
Annons: