Annons:
Etikettallmänt
Läst 3191 ggr
Ethereal
2016-10-22 17:01

Prick på gravtest?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ser någon annan pricken? Vad menas, ingenting speciellt eller felaktigt test? Bör jag göra om, eller kan jag vara säker på att det är negativt? Ber om ursäkt för dålig kvalitet… Var svårt att få med bild och behövde ta med blixt, samt zooma in efteråt..

Annons:
Fien
2016-10-22 17:59
#1

Jag hade gjort om det testet. Ser ut som att något är fel. Bäst att göra med morgonurin om du är nära BIM.

Ethereal
2016-10-22 18:42
#2

#1 Då gör jag ett nytt test imorgon när jag vaknar.

JohannaEkroth
2016-10-23 09:33
#3

Hur går det, TS?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ethereal
2016-10-24 18:08
#4

Gjorde ett nytt test dagen efter och det visade negativt :/

Fien
2016-10-24 18:13
#5

Trist när det är så, har också råkat ut för felaktiga tester… Lycka till nästa gång (om ni önskar bli gravida såklart!) :)

Ethereal
2016-10-24 18:24
#6

#5 Tack!

Annons:
JohannaEkroth
2016-10-24 20:14
#7

Har du provat att tempa och gå efter flytningar enbart, TS?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ethereal
2016-10-25 00:19
#8

#7 Hur ska man gå efter flytningar?

JohannaEkroth
2016-10-25 01:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 De är som rå äggvita, trådiga som man kan dra ut mellan 3-6 cm vid ägglossning. Typ dagen före. Att tempa med en termometer som visar två decimaler och skriva in morgontempen. Det går även med en med en decimal på febertermometern. Men att man gör det vid samma tidpunkt direkt när man vaknar innan man rör på sig en massa i sängen.

Skrev in värdena i en mobilapp som heter Fertily Friend så hjälper den dig att räka ut ägglossning. Den vill veta när du hade mens senast och så. Man kan kryssa i en massa olika värden i appen. När man hade sex och så. Om man plussade på några test.  Bifogar sedan jag började tempa mig. Jag är gravid, så min temp håller sig uppe. Är man inte gravid går den ner under linjen strax innan mensen börjar. 

Man kan se när det befruktade ägget fastnar också, det blir en dipp i temperaturen då. 

https://www.fertilityfriend.com/

http://www.wictoria.nu/gamalt/agglossning.htm

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ethereal
2016-10-25 13:51
#10

#9 Tack för din förklaring!

Hmm, vad hände med mitt inlägg? Skrev iallafall att mina bröstvårtor ömmar nu, och ifall jag går efter flytningar så är det ej ÄL. Hittade även en guide där de förklarade hur man kan känna ifall det är ÄL eller inte, och det kändes inte som det heller.. Men känns som att ifall jag skulle vara gravid så känns det som att det är lite sent att få ömma bröst? Har varit gravid (oplanerat) förut som slutade i mf innan jag ens hann bestämma ifall jag ville behålla eller inte, och innan jag var helt säker och då gjorde mina bröst så ont tillomed när jag gick och de guppade. Men självklart kan det vara annorlunda.. Kan också tillägga kanske att jag inte brukar få några symtom alls innan mens, har aldrig fått heller. (Inte ens mensvärk)

JohannaEkroth
2016-10-25 14:19
#11

#10 Jag har inga ömma bröst och är i 4+4. Har inte haft ömma alls. De har vuxit lite dock. Särskilt runt vårtgården och den har blivit mer utbuktande, både knottrorna och själva vårtgården.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ethereal
2016-10-25 14:27
#12

#11 Hmm, åh jag vet inte :/ känns som att ifall jag tar ett till gravtest kommer det bara vara negativt..

JohannaEkroth
2016-10-25 16:57
#13

#12 Hur långt gången är du om det skulle vara någonting?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
Ethereal
2016-10-25 17:09
#14

#13 Jadu.. 2-3 veckor skulle jag tippa på

Ethereal
2016-10-25 23:29
#15

Verkar ha hänt samma sak med brösten som sist jag var gravid (som slutade i mf).. Bröstvårtorna gör ont och de har nästan börjat resa lite på sig, har haft platta blöstvårtor hela mitt liv. Vill inte få upp hoppen för mycket men.. Lite hoppas man ju.

RoxannaS
2016-10-26 06:37
#16

Skulle gissa på att du haft ÄL senare än vanligt kanske, ägget kan ha fäst senare, så du testar för tidigt. Alternativt har du fått en väldigt tidigt MF men de känns inte så heller för då bör de fortfarande visa svagt positivt. Behöver vara så svagt svagt svagt för att räknas positivt. Du kan inte ha sett fel på testet annars? Jag har fått positiva på såna där tester utan att se de själv för att de varit så svagt. Lägg gärna in bilder så får fler ögon titta :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Ethereal
2016-10-26 11:20
#17

#16 Har inga bilder kvar tyvärr och inget nytt test har jag gjort heller. Ska testa mig på lördag på morgonen ifall brösten inte har slutat göra ont /jag får mens.. Har ju haft MF förr och då gjorde det så fruktansvärt ont, har inte känt så. Har dock en fråga.. på clearblues digitala test så står det ju gravid/inte grav, och jag undrar ifall ett svagt plus på deras andra test skulle säga gravid också..? Hur länge är det längsta möjliga spermier kan finnas kvar i kroppen? Är det en vecka eller finns de fall där nån enstaka har stannat längre? hittar inge svar på google så någon här kanske vet..

oh-la
2016-10-26 11:43
#18

#17, i genomsnitt klarat dom sig två till tre dagar, men enstaka kan klara sig upp till 5 dagar.

Fien
2016-10-26 11:45
#19

Ett plus är alltid ett plus brukar man säga, hur svagt det än är… Jag har dock fått spökstreck med cb test… Då blir det ett svagt grått streck… Nu kör jag bara de billiga… Spermier lever oftast några dagar 3-5, men kan leva upp till en vecka i kroppen… Finns säkert enstaka fall när det blivit längre men jag tror det hör till undantagen..

Ethereal
2016-10-26 13:43
#20

#19 Jo det vet jag, men tänker mer att ifall man får ett vääääldigt svagt plus på ett "vanligt" test, och sedan testar med det digitala, kommer det säga gravid eller inte gravid då? Känns som att jag litar mer på de andra bara för att man kan se ifall det är svagt

Annons:
Fien
2016-10-26 17:44
#21

Då skulle jag säga säga att det beror på när du testar, ju senare desto böttre så kroppen hinner producera mätbar mängd hcg.

Ethereal
2016-10-26 22:16
#22

Hur brukar graviditetsillamående kännas?

Roxie
2016-10-27 11:21
#23

När har du beräknad mens?

// Sofia

Fien
2016-10-27 12:26
#24

Försök att inte tänka på det. Man kan tyvärr vara skengravid och "skapa" en massa symptom med sitt huvud och sina tankar. Lättare sagt än gjort att inte tänka, jag vet. Men ta ett test på lördag morgon igen (om inte mensen kommer), då har det gått en vecka sen förra testet vilket jag tror gjordes nära BIM. Då bör du få svar på om du är gravid eller inte. Det är liksom inte så mycket du kan på påverka nu ändå, så sysselsätt dig med annat så länge och analysera inte allt.

Ethereal
2016-11-02 10:27
#25

Gjorde ett test och det var negativt, 'en brösten gör fortfarande ont. Börjar känns mig lite irriterad på det då jag vet att jag inte är gravid.

RoxannaS
2016-11-02 11:03
#26

Vad tråkigt. Ingen mens? Du kan annars vara ev av dem som inte får positivt på test utan måste få svar via tex blodprov


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
2016-11-02 11:11
#27

När har du BIM? Testar du för tidigt? Försök slappna av, är du inte gravid så kommer mensen snart. Det är så lätt att lura kroppen med sina tankar. Så försök slappna av och tänka på annat, träna, träffa vänner, sysselsätt dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: