Annons:
Etikettallmänt
Läst 782 ggr
JessicaOlin
10/21/16, 4:11 PM

undran

Fick ju en son i vecka 25+1 pga att moderkakan lossnade Om man blir gravid igen kommer den lossna igen eller hända nått igen? Eller är de som vanligt Inte fått svar på varför sen lossnade

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
densomundrar
10/21/16, 5:40 PM
#1

Oj, hoppas allt gick bra för er och att ni mår bra! Nu vet jag inte alls hur det ligger till men är intresserad av svaret, men tänker rent spontant att ingen graviditet är den andra lik och även om risken finns att det kan hända igen så är det ju inte säkert att det händer vi en annan graviditet. Prata med vården om inte annat, dom borde ju kunna ge dig svar på din fråga?

JessicaOlin
10/21/16, 6:18 PM
#2

Ja får göra de

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

JessicaOlin
10/21/16, 6:18 PM
#3
Fien
10/21/16, 6:49 PM
#4

Tror inte alls att det måste bli så, vet en som det hände med andra barnet, men första hände inget sådant med.

Sarah
10/21/16, 9:45 PM
#5

Som jag förstått det så är det större risk att det händer igen, om det hänt en gång. Risken är fortfarande liten dock.

jackiejohn
10/21/16, 10:02 PM
#6

Vet om en kvinnan som förlorade sitt första barn pga att moderkakan lossnade helt och hållet (fullgången graviditetk) hon har fått två friska barn med fult normala graviditeter efter detta. Min dotter är född i v 31+1 av okänd anledning men de misstänker att min moderkaka började lossna, men det rubriceras som okänd anledning. Nu väntar jag nummer 2 och får ett extra ultraljud och får komma in på kontroll för "mindre saker" än vanligt. Jag och många prematurföräldrar jag talat med/läst om får samma svar, 1 gång är ingen gång 2 gånger däremot. Så sålänge de inte vet varför utan det helt enkelt bara hände så finns det inget som pekar för att det händer igen. Det kan hända igen men behöver absolut inte göra det. Hittar man däremot en exakt orsak så blir det en annan femma. Men vid en eventuell ny graviditet så berättar du/hänvisar du till din gamla journal och troligtvis får du någon form av extra kontroll men det ger ingen garanti men det lugnar ett oroligt sinne.

Annons:
JessicaOlin
10/22/16, 12:53 PM
#7

Tack för svaren 😊😊😊😊

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

JessicaOlin
10/22/16, 12:53 PM
#8
Upp till toppen
Annons: