Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1617 ggr
becka89
2016-10-19 16:04

Någon med täta barn??

Hej Jag och mannen har börjat prata om syskon redan,sonen är snart 6månader och vi båda är överens om att ha täta syskon då vi bara vill ha 2 barn, nu har vi börjat tänka på när vi ska börja försöka igen och hur det är att ha 2täta barn. Tänkte vi skulle börja i December då blir sonen 8månader och det blir ett höst/vinter barn som vi vill ha. Dock vet vi att det kan ta tid för oss att bli gravida igen tog 2,5år med sonen hoppas inte på så lång tid med denna. Hur var eran första tid med barnen? Hade ni velat vänta med 2an om ni fick bestämma det i efterhand? Något negativt och positivt??

Annons:
[Thiah]
2016-10-19 16:52
#1

Vi har ett par här med psudotvillingar. De ser säkert det här och skriver snart :)

[PeterTM]
2016-10-19 16:57
#2

Våra är det 17 månader emellan. Det var helt avsiktligt eftersom vi bor på landet och har ganska långt till andra barn. Det har varit perfekt att ha dem såpass nära att de har kunnat leka tillsammans under en stor del av sin uppväxt. Vi skulle inte ha valt annorlunda om vi fick välja.

MonicaLagerquist
2016-10-20 08:08
#3

Tvillingar födda 1983 02 28

barn tre född 198512 18

barn fyra född 1987 01 15

barn fem född 1989 02 01

Stolt ägare till fem La permer

Hannashusdjur
2016-10-20 17:01
#4

Första född november 2011 Andra född maj 2013 Tredje född oktober 2014 Fjärde född oktober 2016 17 månader mellan 1 o 2 o 2 o 3 och 23 månader mellan 3 o 4 an

Silent_Hill
2016-10-21 07:35
#5

Vi har 15 månader mellan andra och tredje barnet. Och jag tycker det har gått bra. I början var det lite svartsjuka från storebror men det gick över rätt så fort. Annars är han jätteglad för sin lillasyster och kramar och pussar henne vid jämna mellanrum. Nu när hon är 9 månader så har dom smått börjat leka med varandra. Jag ångrar inte att vi fick dom tätt :)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Candela
2016-11-07 16:37
#6

Har 20 månader mellan mina grabbar. Vi tänkte att vi ville ha två tätt så att jag sedan kunde satsa på studier, och så man fick småbarnstiden "överstökad" istället för att behöva börja om när den äldsta precis har börjat bli mer självständig.

Måste säga att det var väldigt jobbigt, men då drabbades jag dessutom av en depression efter andra förlossningen vilket gjorde allting ännu tyngre. Men det blir självklart mer jobb att ha två små barn samtidigt, det får man räkna med. Framförallt blir det jobbigt om det äldre syskonet inte har hunnit börja sova bra på nätterna ännu (vilket var fallet för oss).

Sen finns det givetvis fördelar också. Man vet aldrig hur det blir förrän man har testat. Nu ser jag dock fram emot att få skaffa en sladdis som kan få mycket uppmärksamhet från oss föräldrar och syskon :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: