Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1188 ggr
[AnnaRen]
10/10/16, 7:32 AM

Sexlivet efteråt?

Är lite nyfiken hur fort ni hade sex efter förlossning och hur det kändes? Har aldrig haft svårt för orgasm och älskar att ha sex och har varit sexuellt frustrerad sedan dag 1 efter förlossning. Men jag fick syn 7 stygn och tänker att man kanske ska ta det lite försiktigt i början. Något som är obehagligt dock är när jag blir kåt så gör det lite ont där nere.. ?

Annons:
Marvel-lous
10/10/16, 9:12 AM
#1

Det där är ju så olika från person till person och även hur lång tid det tar att läka. Jag tror att det tog ca 2 månader efter förlossningen innan vi började igen och det berodde på att det tog ungefär en och en halv månad innan jag hade läkt och inte längre blödde.
Angående hur det kändes så var det ingen skillnad mot hur det var innan och under graviditeten.

OlgaMaria
10/10/16, 9:35 AM
#2

För mig tog det sex månader innan det fungerade ok. Hade noll koll först varför det var så omöjligt men lärde mig sen att det var amningshormonerna som gjorde mig snustorr där nere - trots att jag inte hade torrhetskänsla direkt men det var liksom omöjligt för min man att komma in. Så illa blir det dock inte för alla. Jag tror i alla fall att du gör klokt i att vänta minst en månad. Så länge man har avslag ska kondom användas för att inte få en infektion.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mollyt
10/11/16, 7:34 PM
#3

Vi hade vaginalt samlag efter 1 månad som vi avbröt - inte skönt. Provade igen efter 2mån och det var väl lite bättre men tog tid och krävde massa glid, jag var väldigt öm där jag hade sytt även om stygnen var borta (all beröring kring blykläppen där gjorde ont). Så först efter 3 månader var det rätt okej men fortfarande i behov av mycket extra glid, efter 4 månader så gick det bra till och med utan glidmedel. Nu har det gått 6,5 månad och det känns bra. Enstaka gånger kan det sticka till där i huden där jag syddes, men aldrig så att det gör ont - men kanske vill byta ställning en stund och sedan går det bra igen!

Upp till toppen
Annons: