Annons:
Etikettallmänt
Läst 682 ggr
[freeatlast]
2016-09-26 13:33

Funderingar kring förlossning

Jag funderar på förlossningen. Är visserligen bara i vecka 23+0 idag, men börjar tänka på det mer och mer. Jag undrar om det kan vara genetiskt på något sätt hur man kan föda? Alltså huruvida man kan föda vaginalt?

Min mamma fick göra kejsarsnitt både med mig och min bror. Först skulle de göra kejsarsnittet pga att jag låg fel i magen, men då fick de också se att mamma inte skulle kunna föda vaginalt alls. Det var för trångt där nere eller vad man ska säga. Så nu undrar jag ju såklart om det kanske blir så för mig med.. och hur jag ska få veta om jag kan föda vaginalt eller om jag också måste göra snitt.. Kan de kolla sånt på nåt sätt? Jag skulle gärna vilja veta det nu innan och inte komma dit och få det som en överraskning.  Jag menar, om de kan kolla det redan nu så känns ju det bättre då man är lite förberedd på det sen.

Annons:
OlgaMaria
2016-09-26 13:49
#1

Ja de kan kolla upp det och det tycker jag du ska be om. Absolut finns det en ärftlighet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aristarcos
2016-09-26 14:25
#2

De brukar göra en mätning på bäckenet om det är tillräckligt stort, tala med din barnmorska om saken.

[TanatosNyx]
2016-09-26 14:49
#3

Svaren ovan stämmer bra.

[Thiah]
2016-09-26 18:20
#4

Mig kollade man även pga skolios. Jag har en vridning av kotpelaren som kan ha varit ett problem.

[freeatlast]
2016-09-26 18:46
#5

Tack för svaren! Vad bra att de kan kolla upp sånt, har varit lite orolig inför det. Och orolig inför att ställa den frågan till dem, ifall de skulle tycka det var en dum fråga.. Men då vet jag att det inte är nåt konstigt :-)

Upp till toppen
Annons: