Annons:
Etikettallmänt
Läst 872 ggr
Dexterr
9/26/16, 9:57 AM

Vem kontakta? Inga fosterrörelser

Har under kanske 3 dagar högst känt 5 sparkar sammanlagt typ. Idag prata jag med min bm som hänvisa mig till förlossningen. När jag prata med dom så tar dom inte in under 25 fulla veckor. Så hon på förlossningen sa att jag skulle till min bm mottagning för att lyssna på hjärtat. Ringer min bm igen bara att de har stängt telefontiderna o de går inte längre att lämna ett meddelande så dom ringer upp. Dom har ingen reception på mottagningen heller. Kan man bara åka ner till dom o hoppas man ser någon barnmorska o prata med den? Eller vem mer kan man kontakta? :/ är i v24 (23+0).

Annons:
OlgaMaria
9/26/16, 10:02 AM
#1

Ring förlossningen igen och rådfråga om du ska vänta till imorgon eller vad de tycker.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
9/26/16, 10:04 AM
#2

Har du testat att äta glass förresten? Att få i sig något riktigt kallt brukar kunna sätta fart.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Dexterr
9/26/16, 10:08 AM
#3

#1 förlossnigen sa att jag skulle ta mig till mottagningen o be om att få lyssna på hjärtat. Har testat att dricka iskallt vatten men har inte hjälpt :/ Förstår inte varför inte bm erbjöd mig att komma in o lyssna på hjärtat direkt :/

OlgaMaria
9/26/16, 10:11 AM
#4

Jo, tänkte att du kunde berätta för förlossningen att du inte får tag på BM nu och fråga dem hur du ska göra nu. De kanske tycker att det kan vänta. Vet inte om det finns något att göra ändå om det värsta skulle inträffat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

RoxannaS
9/26/16, 10:15 AM
#5

Vad är de för konstig mottagning. Brukar ju tillhöra förlossningen från vecka 22+0 (vecka 23)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Dexterr
9/26/16, 10:20 AM
#6

#4 dom tyckte inte jag skulle vänta. Så funderar på att åka upp dit ändå o se om jag hittar nån barnmorska. #5 Jadu.. hon sa iaf att det behövdes isf göras ctg vilket dom inte kan göra före v 25+0..

Annons:
Fien
9/26/16, 10:24 AM
#7

I v 24 är det inte helt ovanligt att man inte känner sparkar varje dag. Jag hade moderkakan i framkant så kände inte sparkar varje dag förrän runt v 30, då siktades det för fullt mot revbenen. Försök att inte oroa dig massor! Men självklart borde du få komma in och lyssna på hjärtljudet hos bm.

Aristarcos
9/26/16, 10:29 AM
#8

Åk ner till bm utan kontakt de borde kunna klämma in dig på något sätt! Lycka till!

Dexterr
9/26/16, 12:46 PM
#9

Åkte ner dit o fick tag på en barnmorska snabbt som precis skulle åka hem. Men hon tog emot mig o vi lyssna på hjärtat o allt lät bra! Självklart fick hon några sparkar när hon klämde på magen :P. Nu kan ja äntligen slappna av!

Elsa
9/26/16, 1:16 PM
#10

Skönt att du kan slappna av nu iallafall :)


OlgaMaria
9/26/16, 1:48 PM
#11

Så skönt!! Roligt att höra! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aristarcos
9/26/16, 2:23 PM
#12

#9 skönt bättre att få stilla sin oro :)

Intehärutandär
9/26/16, 2:34 PM
#13

Nästa gång åker Du direkt till akuten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: