Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1045 ggr
Elsa
9/23/16, 12:04 PM

Missat ägglossning

Den känslan när man inser att man varit för sent ute med ägglossningen i fleeera månader (alltså så länge vi försökt)

Har innan haft en "vanlig" mensapp. Den säger att jag ska ha ägglossning den 3 oktober. Min mens tog slut för någon dag sedan.

Köpte för typ 1,5 vecka sedan Natural cycle, så har tempat var dag, och som igår bad mig ta ägglossningstest. Och voila, snart har jag ägglossning! Enligt appen sker det på måndag. Strecket på testet var inte skarpt, men det kommer ju bli skarpare, kanske runt måndag då?

Har ju tagit tester förut när jag kollat med den andra appen, men då har det väl varit för sent redan då.

Hoppas hoppas hoppas det går an nu! 🙂


Annons:
OlgaMaria
9/23/16, 12:07 PM
#1

På vilken dag kom din ägglossning och hur lång brukar din cykel vara? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Elsa
9/23/16, 12:11 PM
#2

Jag har inte haft ägglossningen än, men den är på G :)

Denna månad har jag haft mens mellan 16 och 20 september.

Har alltid trott att min ägglossning varit så långt efter mens, men har insett att den inte är det riktigt.. tog ägglossningstest typ nån dag innan mens för jag tänkte att jag missat den, men det visade ju ingenting (såklart) och sen förstod jag ju varför, haha!


OlgaMaria
9/23/16, 12:18 PM
#3

Så om den kommer på måndag blir det ca dag 11? Hur lång brukar din cykel vara då?  :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Elsa
9/24/16, 6:28 PM
#4

Ja precis :) men har testat mig tors, fre, lör och strecket är i princip lika starkt som i torsdags så kanske blir senare i veckan ändå?

Den brukar vara mellan 28-31 dagar :) så skönt, var inte längesedan jag hade en kort menscykel på typ 17 dagar,  kändes som jag hade mens konstant haha!


Upp till toppen
Annons: