Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 8715 ggr
Rebornmamma
9/21/16, 6:59 PM

Rullstolburen och försöker bli gravid #3

Hej tjejer! detta är en fortsättnings tråd på

Rullstolburen och försöker bli gravid #2

jag startar en 3e tråd för den andra verkar vara lite seg

Jag hoppas att ni hänger med

Annons:
Rebornmamma
9/21/16, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej tjejer!

Jag tog ett nytt ÄL test för att kunna visa er och jag väljer att trycka på peak i min app idag även om det är lite kvar till positivt men jag och min man har valt att fortsätta testa även om jag får positivt ÄL i morgon, för att kunna se när ÄL börjar gå ner igen och utifrån det trycker vi på "lägg till Ägglossning" då blir det mest korrekt i och med att när man får ett positivt ÄL test så kommer Ägglossning ske Inom 24-48tim.

Tänker jag fel?

alla hjärtan är samlag

/Terese

[Thiah]
9/21/16, 7:18 PM
#2

Sätter ett märke för jag vill följa mez :)

Carronella1
9/21/16, 7:30 PM
#3

Beundrar er kämparglöd! <3 

Så nyfiken att följa er, all lycka till er

Djurälskaren Hjärta

Rebornmamma
9/21/16, 8:05 PM
#4

#2 tack snälla

#3 det är kul att du vill följa med *kram*

[TanatosNyx]
9/21/16, 8:55 PM
#5

följer!

Rebornmamma
9/21/16, 9:04 PM
#6

#5 Tänker jag rätt tror du?

Annons:
Rebornmamma
9/22/16, 3:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Min man och jag tycker att detta är positivt snälla hjälp vad tycker ni (ÄL test alltså)

Roxie
9/22/16, 5:38 PM
#8

För att det ska vara positivt så ska strecken vara lika starka. Så inte riktigt positivt men helt klart nära.

// Sofia

Rebornmamma
9/22/16, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

nu måste de vara ÄL

Roxie
9/22/16, 7:51 PM
#10

Ja det är så nära det kan bli! :D Du kommer säkert ha ÄL inom det närmsta dygnet :) Man bör dock ha i åtanke att stickor visar bara att LH ökar och förbereder för en ägglossning, och när det är positivt betyder det att ägglossning sker inom ett dygn ungefär. Däremot kan man aldrig veta om en ägglossning har skett genom dessa stickor. Men det är bara att mysa på så håller vi tummarna! Ett bra komplement till stickor är annars tempmetoden. För att bekräfta ÄL :)

// Sofia

densomundrar
9/22/16, 8:15 PM
#11

Fortsätter att följa er och håller mina tummar så mycket det går :-)

Rebornmamma
9/22/16, 8:17 PM
#12

#10 Det finns väl inga test som kan bekräfta ÄL? Jag har aldrig förstått mig på tempmetoden kram

Rebornmamma
9/22/16, 8:18 PM
#13

#11 Tack❤️

Annons:
Roxie
9/22/16, 9:25 PM
#14

#12 jag nämnde inga test. Utan tempmetoden :) Tempen stiger normalt sett dagen efter ägglossning och håller sig hög fram tills mens då den sjunker igen. Sjunker den inte så är man högst troligt gravid. Om tempen INTE stiger efter beräknad ägglossning så har heller ingen ägglossning skett.

// Sofia

Rebornmamma
9/22/16, 9:36 PM
#15

#14 aha ok nu fattar jag men jag måste väl vänta tills nästa cykel för att tempmetoden ska funka om det nu inte tar sig i denna?

Roxie
9/22/16, 11:02 PM
#16

#15 Precis. Man ska ta temp varje morgon samma tid innan man kliver upp ur sängen. Det tar även några cykler innan man hittar sin kurva. Men förhoppningsvis har ni lyckats innan :) håller tummarna!

// Sofia

[Devya]
9/23/16, 6:47 AM
#17

#16 Är inte temp metoden något man håller på med om man inte tar de där ÄL testen? Det verkar vara lite väl en "overkill" med att även börja försöka testa ens en temp och det behöver inte heller ens stämma. Jag vet ett par som blir tokig på den där metoden.:)

Roxie
9/23/16, 9:28 AM
#18

#17 Det är väl individuellt. Jag tipsade om det för att det har varit ett bra komplement för mig (och för många andra). Gillar man det inte behöver man inte heller använda metoden :)

// Sofia

Rebornmamma
9/23/16, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

BOOM❤️

solklart ÄL +!!!!

ska jag markera dagens datum som ÄL i min app då? eller vad tycker ni

[TanatosNyx]
9/23/16, 7:12 PM
#20

Jaaa! där har du det! inget tvivel!

Annons:
Roxie
9/23/16, 7:17 PM
#21

#19 YEY! :D Det är inte idagdu har ägglossning utan troligen i morgon, så jag hade markerat morgondagen som ÄL.

// Sofia

Rebornmamma
9/23/16, 7:20 PM
#22

#20 tycker du att jag ska trycka "add ovulation" idag?

Rebornmamma
9/23/16, 7:23 PM
#23

#19 Oj jag såg bara att du skrivit Yay först ok då gör jag de

Roxie
9/23/16, 7:24 PM
#24

ÄL testen visar stegring på LH hormonet som stiger innan ägglossning sker. Det är liksom kroppens signal till äggstocken att det är dags att släppa ett ägg. Direkt när ägglossning sker så sjunker LH i regel. Sålänge LH nivån är hög (positivt LH test) så har inte ägglossning ännu skett.

// Sofia

Rebornmamma
9/24/16, 3:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

ÄL har inte förändrats än:)

Jag hoppas de är en bra sak?❤️

Rebornmamma
9/25/16, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

ÄL HAR SKETT!  WHOOO

densomundrar
9/25/16, 2:41 PM
#27

Skönt att se "resultat" :-)

Annons:
Rebornmamma
10/5/16, 2:24 PM
#28

❤️Tankar❤️

Hejsan Alla!

Idag är det den 5 oktober och det är idag som det är BIM för mig även om min kalender säger annat, men det var den 5 Sep som den kom förra månaden.

Jag vet inte riktigt vad som pågår med min kropp just nu. Idag så bröt jag ihop på biblioteket utan någon anledning faktiskt, min man blev såklart orolig och undrade vad som var fel och jag sa att jag var ledsen för att jag trodde att mensen skulle komma, men egentligen vet jag inte varför jag bröt ihop faktiskt.

Allt jag vet är att det är något som inte stämmer.

Jag är förstås väldigt rädd för att mensen ska komma idag men samtidigt kan man ju inget annat än att fortsätta försöka.

Det känns bara som att vår bäbis är väldigt långt borta.

Jag sörjer ganska mycket varje gång mensen kommer och det tillåter jag mig själv att göra just för att inte bli deppig.

Jag har även tänkt att öppna en tråd där jag skriver dikter och brev eller vad man ska  kalla det till vår bäbis just för att få ur mig hur jag känner.

Det är självklart att jag och min man pratar mycket men ibland så måste jag bara få skriva av mig även om han till 110% vet vad jag tänker och känner oftast, just för att vi inte är rädda för att prata med varandra om saker som många bär på själva.

Vad tycker ni om den idén att öppna e n sån tråd?

kramar från terese

[Devya]
10/5/16, 3:30 PM
#29

#28 Har du månne en blogg? Det kanske inte skulle vara en dum idé att börja blogga där du skriver om allt det här samt dikter och dylikt.

Det du känner låter nog helt normalt. Man kan bli extra emotionell just innan mensen också, tyvärr. Det måste vara väldigt tungt allt det här för er, jag kan inte ens föreställa mig hur det känns.

Jag håller verkligen tummarna för er!

Rebornmamma
10/7/16, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Kan ni se något Jag är BIM -2 idag och jag tycker det verkar konstigt om mensen skulle hoppa tillbaka till 34 dagar efter så regelbundet på 31 dagar än tid

[TanatosNyx]
10/7/16, 10:33 AM
#31

ser tyvärr inget 💔

Rebornmamma
10/7/16, 10:37 AM
#32

#31 Jag hade det på känn💔

de är bara vänta lite till men som sagt jag tycker det är konstigt att mensen ska hoppa till 34 dagar om de nu är så

densomundrar
10/7/16, 10:44 AM
#33

Ser inte heller något tyvärr, men visst kan mensen hoppa några dagar hit och dit men fortfarande räknas som regelbunden? Håller alla tummarna!

jackiejohn
10/7/16, 11:35 AM
#34

Ser tyvärr inget jag heller.. Och det stämmer att mensen kan komma upp till 1 vecka tidig och 1 vecka sent men den räknas ändå som normal och regelbunden så det är inget konstigt alls :)

Annons:
Elsa
10/7/16, 11:59 AM
#35

Ser inget heller :/ hoppas det kommer ett plus snart!


Roxie
10/7/16, 1:26 PM
#36

Ser inget :(

// Sofia

Rebornmamma
10/7/16, 5:32 PM
#37

#34 tack det känns lugnande Jag vill verkligen inte ha oreglbunden igen

#35 det hoppas vi med

#36 Det är ledsamt men det är bara att försöka mer

Än så länge ingen mens

mollyt
10/7/16, 9:07 PM
#38

Håller tummarna för er!

[Devya]
10/8/16, 6:39 AM
#39

Inget konstigt att mensen någon gång kan hoppa. Jag har regelbunden mens men har någon enstaka gång råkat ut för att den skulle vara 5-7 dagar senare än vanligt.

Rebornmamma
10/8/16, 9:01 PM
#40

Då var mensen snart ett faktum det kom blod på pappret när jag var på toa spotting alltså Jag tror att den kommer komma igång under det närmaste timmarna:(

Nu har jag och min man bestämt oss för att inte försöka för bäbis 2 månader för att inte riskera att Jag måste förlösas samma månad som vi gifter oss.

densomundrar
10/8/16, 11:07 PM
#41

Trist, men menscykel verkar iallafall hålla sig :-) Lycka till med bröllopet och jag fortsätter att hålla tummarna när det är dags att återuppta försöken :-)

Annons:
[TanatosNyx]
10/9/16, 2:43 PM
#42

Men ååh, grattis till bröllopet iallafall :D

[GråHäxa]
10/11/16, 11:25 PM
#43

Grattis till bröllopet! Kanske blir det en bröllopsnatts bebis 😉

Rebornmamma
10/12/16, 3:59 PM
#44

#43 Vi hoppas på det

Emmetem
1/25/17, 12:33 AM
#45

Hur går det?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Djurälskaren87
1/25/17, 10:46 AM
#46

Håller tummarna för er

Rebornmamma
2/3/17, 3:06 PM
#47

jo då det går bra I juli börjar vi försöka igen då är vi säkra på att det inte blir förlossning precis före bröllopet

Rebornmamma
3/18/17, 10:59 PM
#48

*Blåser bort dammet* * host host*

Hej alla jag tänkte blåsa liv i denna tråd.

Jag och min man har kommit fram till att börja hålla lite koll på ÄL igen, vitaminer, temp med mera men inte ha oskyddat sex föräns juni juli där om kring.

Just nu är jag på cycel dag 3. Fram tills ett par månader sen hade jag en cycel på 32-35 dagar men nu verkar den ligga stadigt på 31 dagar har ej hållit koll på ÄL sedan 2016-09-24 så jag har ingen aning om hur den ligger just nu. därför tyckte min man och jag att det är nog lika bra att hålla koll på den redan nu så man har kommit in i det när det är dags att "bäbis dansa" som min man kallar det:D :)

Förövrigt har jag nu ett BMI på 26,0 och jag väger nu 60kg.

❤️Terese❤️

Annons:
[GråHäxa]
3/18/17, 11:29 PM
#49

Bäbis dansen börjar närma sig, spännande! ☺

Rebornmamma
3/19/17, 12:01 AM
#50

#49 Ja!!! Det är knappt så min man och jag kan vänta men jag vill gärna komma i min bröllopsklänning som är måttsydd😃 vi vill väldigt gärna börja redan i juni men vi vet inte, om det skulle ta sig redan då så kanske min mage svullnar redan i v 8 dock inte jättemycket kanske men som sagt så vill jag komma i min klänning❤️

[GråHäxa]
3/19/17, 9:24 AM
#51

Jag förstår att det är svårt att vänta 😀 Jag var i v.10 när jag gifte mig, det var inte optimalt men det går det med. Jobbigast var dock att må illa under hela bröllopet 😅

Elsa
3/19/17, 11:44 AM
#52

Spännande :) Tror också som ni tror att det är bäst att redan nu hålla koll, är ju inte så många månader kvar :D


Rebornmamma
3/19/17, 12:30 PM
#53

#51 det där med att må illa är nog det jag bävar för mest. vi har haft funderingar på att börja "bäbisdansa" redan nu men då finns ju risken att jag som sagt inte kommer i min klänning och jag vill helst inte bära gravid klänning.

#52 Ja det är väldigt spännande!! Vi kan knappt vänta.

Jag har köpt folsyra, vad är det mer som är bra att äta när man försöker?

Elsa
3/19/17, 2:28 PM
#54

#53 du kan börja med Gravid tillskott redan nu, jag har hittat jättebra från life-butikerna. Dom smakar dock såååå vidrigt! Annars är Aco's gravidtillskott bra tycker jag, men dom innehåller ibland andra saker än bara själva vitaminerna, sånt som egentligen inte behöver vara däri alltså


Rebornmamma
3/19/17, 3:35 PM
#55

#54

Jag hittar bara folsyra och jag har redan köpt folsyra  som är  400mcg

så jag vill inte ta något som inhåller folsyra när jag har det som egen tablett

vilka vitaminer är bra?❤️

Annons:
Elsa
3/19/17, 4:19 PM
#56

Det är ingen fara att ta extra folsyra, överskottet kissar man bara ut. :) annars skulle jag bara leta någon multitablett med olika vitaminer i, eller äta mycket näringsrik mat, det är alltid bra inför att bli gravid :)


Rebornmamma
3/19/17, 4:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Jag fick tipset av min doktor att ta tranbärskapslar för att förebygga att jag får Urinvägsinfektion. Jag har haft väldigt lätt att få det senare åren.

Ett bra tips till er andra❤️

[GråHäxa]
3/19/17, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Det kan ju vara bra att fylla på järndepoerna också. Men äter du gravidtilskott så finns det nog redan järn i dom. Annars tycker jag att dom här är bra

Rebornmamma
3/21/17, 4:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#59

Hej alla! tänkte bara skriva lite

Idag kom den här vitamin bomben hem:)(se bilder)

Det känns som att allt är så avslappnat efter att vi tog en "paus" från baby dansandet även fast det inte var något vi ville göra men hade vi försökt så hade risken varit stor att jag hade fött precis innan eller precis efter vårat bröllop och vi kom båda fram till att det var ingen risk vi ville ta:) 

jag har kollat ÄL både igår och idag och inget märkvärdigt syns till än vilket är bra

för mitt ÄL ska inte börja än

Jag kommer tillsammans med vitaminerna ta något som kallas för mjölk-tistel.

Mjölk-tistel är ett tillskott som renar levern och rensar ut "gammalt" hormon.

Jag kommer också att äta Beta-caroten som balanserar hormon balansen och gör mensen regelbunden.

Jag och min man känner oss på någotsätt mer förberädda nu. vilket känns toppen!

/terese

Rebornmamma
3/23/17, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Hej alla!

Jag hoppas ni kan se på denna bild ÄL börjar komma vilket är helt i linje med hur min app har satt ÄL!!!! Jippie!

enligt appen ska min ÄL börja cykel dag 15

Jag vet att jag haft ÄL PLUS dag 17 eller 18 förut så jag hoppas den håller sig på samma linje❤️

Rebornmamma
3/27/17, 7:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Ja men då kör vi haha

För övrigt ligger min ÄL helt på rätt spår!

Rebornmamma
3/29/17, 5:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Uppdatering❤️ 

Hej allihopa!
Idag Är det cykel dag 14 och min ägglossning verkar vara helt i schack! Jag lägger till en bild  idag var jag på sömnapné mottagningen och jag är glad att kunna säga att jag inte har en aktiv sömnapné så länge jag har masken på mig   jag är också glad att kunna säga att jag har bara 8,1 kg kvar att gå ner! Min läkare sa att 48 kg är alldeles för lite eftersom att jag bara är 152 cm lång.
Hon räknade ut mitt BMI och när jag kommer ner till 52 kg har jag ett BMI på 22 vilket är helt perfekt 

Så som sagt jag har bara 8,1 kg kvar att gå ner och för mig är det ganska enkelt jag har gått ner 50 kg så 8,1 kg är ingen match för mig. Men det är som har varit svårast för mig Är att byta tiotal det vill säga jag kan ligga på 60,1 kg ganska länge innan jag äntligen börjar gå ner igen. Jag har kommit till det stadiet nu vilket är jävligt dålig tajming då vi har bara fyra månader kvar till bröllopet! Men det är bara att kämpa på jag kan klara det här och jag ska klara det här!

Två månader kvar innan får jag försöka få bebis jag är så förväntansfull!
Jag har tänkt att jag skulle göra en speciell Filofax som dedikerad till att skaffa barn menstruation med mera så jag har köpt en filofax och klistermärken på Etsy för att göra det hela det hela lite roligare liksom. Jag vet att det finns appar för det men jag tycker att det blir inte lika kul på något sätt. Om ni är intresserade kan jag ta lite bilder på vad jag köpt och hur min filofax ser det ut när jag satt ihop den som jag vill ha den. Det var nog allt jag vill skriva idag hoppas alla mår bra kram Tessa

Annons:
[GråHäxa]
3/29/17, 10:15 PM
#63

Vad bra du jobbat med din vikt! Jag har nästan exakt lika mycket kvar att gå ner, för att hamna på min pre pregnancy vikt. Jag tycker du skall vara nöjd även om du inte hinner gå ner det sista innan bröllopet, du har ju kämpat på jättebra! Kul idé med filofaxen, jag vill gärna se ☺

Rebornmamma
3/30/17, 8:48 AM
#64

#63 Hej gråhäxa! det var långe sen hoppas allt är bra? Jag är jättenöjd och stolt med mig själv och min läkare är Otroligt imponerad just för att jag sitter i rullstol och ändå lyckats gå ner så mycket som jag gjort.

Jag har bara lite svårt att se på mig själv eller ja, jag vet inte hur jag ska säga men det är som att jag själv inte kan se på min kropp att jag gått ner. För mig ser jag fortfarande lika stor ut. Jag hoppas det kommer att ändras.

Jag har 86 cm i midja nu och jag måste komma ner till 79 i midja eller helst några cm under for att komma i min klänning😃

Jag tror dock att det är möjligt❤️

det var kul att höra från dig! Kram!!

[GråHäxa]
3/30/17, 1:18 PM
#65

Allt är bara fint med mig, tack ☺ Ja det är klart du skall vara stolt över dig själv! Jag kan tänka mig att det kan bli så, huvudet hinner inte riktigt med när kroppen förändras så mycket. ☺ Kram

Rebornmamma
3/31/17, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Cyckel dag 16

ÄL PLUS?

Det är lite skilnad på styrka i strecken än men vad tycker ni?

[GråHäxa]
3/31/17, 10:23 PM
#67

Är det inte plus så blir det plus vilken timma som helst eller så har det alldeles precis varit det. Så ägglossning har du med största sannolikhet säger jag ☺

Rebornmamma
3/31/17, 11:15 PM
#68

#67 Tack gråhäxa! Jag tror att det kommer imorgon, alltså jag menar att det kommer bli lika starkt… Jag tittade tillbaka på min tråd här och jag hade ÄL plus på dag 17 dom gånger jag testade. men jag tror också att jag kan ha början till ÄL redan nu då jag har väldigt ont i min högera äggstock.

Jag vet inte om du kommer ihåg att jag hade varit på gyn och dom hittade inte min vänstra äggstock, Jag börjar tro att det inte riktigt stämmer för ibland har jag ont på båda sidorna och det kan inte stämma om jag nu bara har en äggstock tycker inte jag.

[GråHäxa]
4/1/17, 12:01 AM
#69

Ja det stämmer säkert att det kommer imorgon då. Men du kartlägger bara denna månaden eller hur var det? För annars är ju precis nu innan bästa tiden att försöka. Just det de minns jag. Vad skumt, kanske kan du gå och kolla upp det igen?

Annons:
Rebornmamma
4/1/17, 1:07 AM
#70

#69 Vi ska börja försöka  första juni så vi kartlägger i 2 månader.

Jag blev lite konfundersam jag tittade lite på youtube och det var en tjej vars ferilitets klinik sa att om hon får ett posetivt ÄL test efter cyckel dag 18 så kan testet visa falskt???

de har jag aldrig hört

[GråHäxa]
4/1/17, 9:10 AM
#71

Det låter konstigt något sånt har jag aldrig hört förut 🤔 Jag brukade ha ÄL sent i cykeln, runt dag 18 eller så, nu efter förlossningen har jag ingen koll dock. Men jag hade då ÄL iaf eftersom dottern blev till 😁 Kan det ha att göra med att man förmodligen har en kort lutealfas om man har ÄL så sent? Men falska plus skall det ju inte ge för det. Dock så kan det vara så att ägget inte hinner fästa ordentligt i livmodern med en väldigt kort lutealfas.

Rebornmamma
4/1/17, 10:56 AM
#72

#71 Jag har väldigt svårt att tro på det hon sa om äggkvaliteten som sagt du blev ju gravid😃

Jag tog ÄL test nu på morgonen och det var svagare men jag ska ta ett vid 14:30 för att vara säker.

mitt sekret är nästan så att man kan bygga broar vilket jag har för mig är fertilt?

[langtan09]
4/1/17, 11:04 AM
#73

Har du testat tempmetoden rebornmamma? :) Den använde jag när jag blev gravid och kan rekommendera den. Jag tycker den är toppen för att hålla koll på sin cykel! Den och ÄL tester kan jag tänka mig funkar bra ihop. Jag använde Natural cycles appen och för mig funkade det bäst av alla metoder jag hann testa under tiden vi kämpade efter plus :) 

"Hängbro"-sekret är fertilt ja :) Dock tycker jag det är svårt att förlita sig på sekret. Den månad jag faktiskt blev gravid hittade jag ingenting trots att jag letade som en tok. Antagligen kunde jag inte tyda det, ja något var det i alla fall 🤪

Lycka till med resan mot ett plus! :)

Rebornmamma
4/1/17, 1:10 PM
#74

#73 Jag har så väldigt svårt att tyda temp om det är en höjning eller inte lixom

Vi har tittat på  Natural cycles  men min man sa att jag skulle nog ha väldigt svårt att förstå den (hör till mitt handikapp) men vi ska nog titta på den igen

❤️

[langtan09]
4/1/17, 1:36 PM
#75

#74 Okej jag förstår. 🙂 Ja, bestämmer ni er för att ge Natural Cycles en chans sen så kan jag verkligen rekommendera appen :) Dock är det viktigt att man har en termometer med två decimaler, för ibland är höjningarna så små. Natural Cycles appen tycker jag är bra på att tyda det :) Och den är också bra på att "säga till" om den märker att mätmönstret är för hoppigt eller så. 

Men det viktigaste är ju att man hittar en metod man  gillar och känner sig bekväm med såklart! Jag är bara så glad att det funkade för oss efter mycket kämpande så ville liksom tipsa vidare ^^ 

Jag önskar Er ett stort lycka till och hoppas att det blir ett plus fort när ni sätter igång ordentligt med försök sen! ❤️ Jag följer tråden och ser fram emot uppdatering 🙂

Rebornmamma
4/1/17, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Hej allihopa idag är det Sykel Dag 17.

15:30 fick vi ett positivt ägglossnings test!!! Jippie!
Jag är nästan säker på att ägglossningen började 01:30 inatt jag hade så otroligt ont i äggstockarna/ Äggstocken jag tror att när det gäller mig så är det såhär att när jag får fruktansvärt ont i äggstockarna / äggstocken så är det då som äggen släpper, jag vet ju inte om det är så men det är vad jag tror.

Jag har en viktig fråga: visst skulle inte ägglossnings testen visa något utslag om det inte var så att jag inte hade några ägg?

Jag vet inte varför jag är orolig över att jag inte skulle ha några ägg men det är något jag går och tänker på.
Det skulle vara jättesnällt om ni kunde hjälpa mig med den frågan 🙂
För övrigt är vi jätteglada Över det positiva ägglossnings testet:-) 🙂 🙂
Jag kan inte låta bli att infoga en bild 🙂 🙂 🙂
Jag hoppas alla har det bra vi hörs snart igen / Tessa

Annons:
[GråHäxa]
4/1/17, 10:59 PM
#77

Mest sannolikt så har du ägglossning ja 🙂👍 ÄL testerna kan dock inte garantera till 100 % att så är fallet. Men dom visar att förutsättningar för ÄL finns. Men försök att tänk att du har ÄL när testet visar det, mest troligt så har du ju faktiskt det 🙂

Rebornmamma
4/2/17, 11:39 AM
#78

enligt morgon ÄL testet så har ÄL Skett! men mitt sekret är så att man kan bygga 300m långa brorar idag (enligt min man😃)

så vilken dag ska jag sätta som Äl

dag 16 då jag hade extrem värk? Igår då det blev ett ÄL PLUS? eller idag då mitt sekret är så att  man kan bygga broar?

Tacksam för hjälp

[GråHäxa]
4/2/17, 10:11 PM
#79

Jag hade satt när ÄL testet gav utslag ☺

densomundrar
4/14/17, 9:44 AM
#80

Så roligt att det närmar sig starten för er igen, jag önskar er all lycka till och hoppas att erat bröllop blir toppen! 🌺

Rebornmamma
4/15/17, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#81

Hej allihopa och glad påsk!

I mitt förra inlägg så frågade jag om någon var intresserad av att se hur jag använder min Filofax för att hålla koll på min cykel den här filofax är dedikerad till att skaffa barn och lite av vardagen.

Jag har använt filofaxen i nästan en månad och jag måste säga att det är nog bland det bästa vi gjort det är så bra att kunna bläddra tillbaka och se vad jag hade för symtom om jag hade symtom blodtryck och så vidare jag känner mig supernöjd ok kan verkligen rekommendera detta till andra som försöker att skaffa barn. Jag vet att många använder applikationer men att ha något fysiskt att skriva ner i och hålla koll är bland det bästa jag gjort och det känns roligt att fylla i varje dag.

Jag och min man har det väldigt kärleksfullt förhållande och det är det nog tyvärr inte så mycket av nuförtiden att baby dansa blir lätt och avslappnat det har  aldrig varit jobbigt för oss, vi pratar om allting, och han hjälper mig skriva ner i Filofaxen och han antecknar även i den lite själv.

Jag har gjort några collage på hur min filofax ser ut och hur jag använder den 🙂 jag hoppas ni har det bra? Och som sagt kan jag verkligen rekommendera detta till andra det är verkligen jättekul!

för övrigt är det Cykel dag 1 idag.

min cykel är jämn och fin på pricken 31 dagar! Inga hopp eller någonting längre!

Rebornmamma
4/18/17, 8:20 PM
#82

Hej Tjejer Jag behöver lite hjälp. Jag har alltid så länge jag kan minnas haft fem dagar blödningar när jag haft mens men nu idag Så är det Cykel Dag fyra och jag har slutat blöda. Är det något jag behöver oroa mig över? Den här sykeln hade jag också spotting dagen innan den nya cykeln började vilket jag aldrig haft förut jag vore tacksam om någon kunde svara på min fråga för jag Är lite orolig över att något ska vara fel

[Devya]
4/18/17, 9:12 PM
#83

#82 Låter inte alls onormalt. Jag har även upplevt det där typ två gånger under min livstid. :) Ibland kan ens mens vara knasig men det är nog inget att oroa sig över.

Annons:
Rebornmamma
5/19/17, 1:00 PM
#84

Detta blir ett nervöst och spännande inlägg! Jag kom just på att jag glömt att uppdatera lite grann här.
I min förra cykel fick vi ett positivt ÄL test på självaste Valborg!! Men det var fortfarande en dokumenterings månad så vi skrev bara ner det.

Mensen kom på cykel Dag 30 denna månad vilket betyder att jag har gått från att ha en sykel som har varit ganska oregelbunden 35 dagar utan några som helst tecken på ägglossning till en väldigt regelbunden cykel på 30 till 31 dagar med ägglossning runt dagar 16 17 eller 18.

Just nu är jag på sykel Dag 6 och idag var det första gången vi bebis dansade utan något skydd. Jag måste säga att jag var ganska nervös eller det blir fel ord Gentligen men vi har inte haft oskyddat på väldigt länge så det känns som om man börjar om på nytt med bättre förutsättningar förstås 🙂 🙂

Jag hoppas alla har det bra och att alla ni som försöker få bebis jobbar på!/Therese

[Devya]
5/19/17, 8:05 PM
#85

Jag hoppas det går vägen för dig!

Vi ska gifta oss i juli men vi valde att börja försöka redan i februari eftersom vi vet att sådant här kan ta tid. Inget plussande ännu och då har vi prickat in ägglossningen varje månad. Så även om man har en regelbunden cykel och vet (och känner av) när ägglossningen sker så behöver det ju ändå inte ta sig.  Man kan vara helt i skick och göra allting på rätt sätt men ändå vill det inte bli någon bebis. Sådant här kan alltså ta tid. :)

Min svägerska försökte aktivt och då menar jag väldigt aktivt, i 6 månader utan några resultat. Hon plussade för att par veckor sedan. Jag hoppas att vi också får snart se ett plus!

Rebornmamma
6/7/17, 2:41 PM
#86

Hej allihopa!!

tänkte jag skulle uppdatera lite, jag kommer inte riktigt ihåg vilket datum vi fick ett positivt ÄL (Jag får kolla det när jag kommer hem) Vi började hur som helst att bäbisdansa redan sycel dag 11 och hela vägen tills och efter ÄL.

Jag känner mig väldigt förväntansfull men samtidigt så vågar jag inte hoppas, då min gyn läkare sa att det är väldigt svårt för mig att bli gravid naturligt men och andra sidan ger jag inte hans  ord så mycket i och med sättet han hade mot oss.

men det är alltid något som jag kommer att ha i bakhuvudet ändå.

I över morgon är det dags för att ta ett gravtest:) enligt app i alla fall. Jag har en stark känsla av att min mens inte kommer att komma på den dag den ska denna månad vilket jag och min man kommer bli helt överlyckliga över för en gångs skull:)

Rebornmamma
6/13/17, 8:43 PM
#87

Hej tjejer! Cykel Dag tre idag. Som ni förstår så blev det ingen bebis denna månad men något otroligt konstigt hände, jag har alltid haft så länge jag kan minnas, en cykel på 30 dagar förutom det År som jag var extremt överviktig då jag hade en cykel på 35 dagar. Men nu fick jag en ny cykel start på dag 28!? Jag vet att en cykel oftast är på 28 dagar men som sagt jag har aldrig i mitt liv haft en 28 dagars cykel. Det som också är annorlunda är att jag blöder väldigt väldigt väldigt kraftigt, jag har alltid haft kraftiga blödningar när det kommer till min mens men det här är något jag aldrig varit med om. Jag är också lite rädd för att det ska vara en väldigt väldigt tidigt missfall. De senaste menstruationerna har det också varit klumpar av blod i min binda vilket det är den här gången också. Jag hoppas förstås att de tillskott jag har ätit har gjort att jag fått en mer normal 28 dagars cykel komma med normal menar jag att istället för att ha 30 till 35 dagar att jag nu fått 28 dagar istället. Vad tror ni om detta? Tessa❤️

Sollar
6/13/17, 10:02 PM
#88

Klumparna kan bara vara blod som koagulerats lite, kan bli så när man blöder väldigt kraftigt, kroppen hänger inte med riktigt.

Rebornmamma
6/13/17, 10:45 PM
#89

#88 Sollar

Tack så mycket för ditt svar! känner mig lugnare:)

jackiejohn
6/13/17, 11:06 PM
#90

Mensen kan diffa på 1 vecka innan beräknad mens och 1 vecka efter beräknad mens och anses fortfarande vara regelbunden. Så men andra ord, att din mens kom på dag 28 nu istället för 30 är full normalt och inget att oroa sig över.

Annons:
Rebornmamma
6/14/17, 12:10 PM
#91

#90 Åh vad skönt att höra! kan inte hjälpa att bli lite engslig över det då jag  verkligen inte är van vid att min kropp fungerar "fullt normalt" när det kommer till mensen.

Rebornmamma
6/14/17, 12:30 PM
#92

cykel dag 4

Jag vet inte riktigt hur jag ska känna riktigt idag samtidigt som det känns lite skönt att det inte tog sig denna månad just för det här med bröllopet, så känner jag en sorg över att det inte tog sig.

Det är som en berg och dal bana just nu…Vi hoppas ju verkligen på att vi ska bli gravida på egen hand men jag har en gnagande tanke att ta hjälp är vårat ända sätt.

det är verkligen en tanke som inte inte vill ge med sig:(

Det är en tanke som gör sig påmind varje dag faktiskt men jag känner mig inte stressad eller så alls.

det är bara att fortsätta försöka!

Rebornmamma
7/8/17, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Cykel dag 28!

Jag fick min mens förra perioden på cykel dag 28 så jag tar förgivet att jag har BIM Idag? Tog gravtest

vad säger ni?

Madde
7/8/17, 9:49 PM
#94

#93: Det går inte att se något på testet pga lampan. Så ta gärna ett foto utan lampan.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Rebornmamma
7/10/17, 11:14 PM
#95

sykel dag 30 mensen kom det är bara att köra igen

Rebornmamma
9/13/17, 4:49 PM
#96

SYCKEL DAG 34 

Denna gång trodde vi verkligen att det var dags! Jag har inte varit så aktiv i denna tråd mest för att mensen har kommit och gått som en klocka.

Men denna sykel har varit HELT ANNORLUNDA

Jag pratar alltså om syckel Augusti-september

Jag har haft illamående, småverk och känt att jag inte riktigt varit mig själv

det är svårt att förklara men min kropp har känts annorlunda

Dag 34 idag och jag brukar ligga runt 30-32 nu mera så jag hade börjat hoppats lite, men så idag…*suck* rosa flytningar när jag kom hem och den allt för kända verken:( Jag vet att man kan få rosa flytningar men vara gravid men…. jag vet inte vad jag ska tro… Jag hoppas bara på att vi någon gång kommer få vårt barn.

[Devya]
4/12/18, 1:47 PM
#97

Hur har det gått?

Annons:
Rebornmamma
6/9/18, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

#97 Vi har jobbat på! men hittils inget napp Förrens Idag då jag tog ett test Jag vågar inte tro något än men jag har bett om tolknings hjälp

densomundrar
7/19/18, 6:06 AM
#99

Hur går det för dig? Håller tummarna

RoxannaS
7/19/18, 10:31 AM
#100

#98 Ser tyvärr ingenting på ditt test. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: