Annons:
Etikettallmänt
Läst 833 ggr
[freeatlast]
2016-08-30 16:06

storlek på kläder

Vilken storlek på kläder är att rekommendera om man ska köpa på sig några babyplagg? Är så svårt… både jag och sambon är ganska korta (jag är 1,60, han är 1,70) så bebis kanske kommer vara kort. Men hur fort växer de sen? :-) Finns ju så mycket söta plagg, då vill man ju ha dem i en bra storlek så de inte blir urvuxna alldeles direkt! :-)

Annons:
Lilolizeit
2016-08-30 16:20
#1

Hade jag varit du, så hade jag bara köpt några få i storlek 50 och några fler i storlek 56. Lättare att vila upp ärmar än att det blir lite tajt. Folk/vänner/släktingar är (enligt min erfarenhet) som galna i att köpa kläder/presenter till bäbis när det kommit eller är på g, så de blir en del kläder från andra också.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[freeatlast]
2016-08-30 19:27
#2

Tack! :-) Ja, det låter förståndigt, då har man lite marginaler också.

Hehe, ja det kan jag tänka mig att våra familjer och släktingar också kommer göra, så man kanske inte behöver skaffa supermycket själva ;-)

densomundrar
2016-08-30 20:29
#3

Säger som #1, några i storlek 50 och lite mer i storlek 56, jag har även köpt några få plagg i 62, för att ha hemma ifall att :-) Nu vet jag inte om det är rätt att göra så, men så har jag iallafall tänkt när jag köpt kläder. Tror jag köpt ganska sparsamt med kläder, tänkte att jag har lite kläder hemma så att vi klarar oss en liten stund, om än med en del tvättande, så kan vi åka och shoppa vid ett senare tillfälle, alternativt köpa ett billigt begagnat klädpaket.

fluffis
2016-08-30 20:46
#4

Jag satt och bevakade Tradera när jag var gravid förra året. Jag fick napp på några riktigt bra och väldigt billiga klädpaket. Kläderna var i olika storlekar (50, 56, 62) och vi behövde aldrig sakna något. Gjorde inget om allt inte blev använt. Bara att sälja vidare :)

mjioo
2016-08-31 00:59
#5

Vi köpte hem väldigt basic kläder som var lätta att ta på och av i strl 50 och sedan lite roligare kläder i 56 och uppåt. Vi kunde använda strl 50 7 veckor innan de började bli lite korta i ben och armar medan en kompis bara kunde använda strl 50 i typ två veckor så det skiljer ju sig en del. Vi har också sagt till vänner och familj att vi hellre vill få kläder i större storlekar så vi hade tidigt en bra garderob upp till strl 68 vilket är skönt så kan vi komplettera själva med det som saknas :)

hhejlollo
2016-08-31 09:01
#6

Har köpt varsin body och byxor i 44, lite mer i 50 och mest i 56. Sen som övriga säger så älskar ju släkt och vänner att handla så jag väntar med att köpa mer tills jag vet vad dom får ;)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: