Annons:
Etikettbilder
Läst 5368 ggr
zasi001
8/29/16, 11:02 AM

Vad är detta ? Är det normalt ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Plusade klockan 16.00 med clearblue digital igår.. Tog ett till likadant test imorse med morgon urin och plusade igen. Det stod även 3+ på testet. Men idag kom det rosa på pappret syntes knappt.. Tänkte prova o se om det kommer mera om ja provar med en tampong. Detta är vad som kom.. Just nu kommer de inget.. Någon som vet ?!? Orolig !

Annons:
Silent_Hill
8/29/16, 11:09 AM
#1

Små blödningar behöver inte vara någon fara 👍 Det är när det börjar göra ont och när man blöder större mängder som man bör kolla upp det. Men till och med då kan det vara ofarligt. Så håll koll på hur det utvecklar sig.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

RoxannaS
8/29/16, 3:13 PM
#2

Troligtvis bara någon ådra eller så som brustit lite. Så länge de är sådär lite så är de med största sannolikhet ingen fara. Man blir väldigt känslig i underlivet som gravid. Blir mycket påfrestningar där nere. Sex kan man få blödning av men det är inget farligt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
zasi001
8/29/16, 3:47 PM
#3

Hade se häromdagen med mannen, så ja det vara en anledning också menar du

RoxannaS
8/29/16, 4:08 PM
#4

Ja de kan de absolut vara. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tjeja
8/30/16, 3:22 AM
#5

Det ser lite för ljust ut för att komma ifrån livmodern så jag tror också på någon liten ytlig kärlblödning i slidan.  Tänker att det snarare hade varit mörkröda/rödbruna stråk på tampongen om det kommit från livmodern.

För övrigt växer ju de ytliga blodkärlen till i hela underlivet när det bäddas för bebis och då kan man bli lite skörare i slemhinnorna i slidan. Det är ofarligt för blivande bebis men förstås obehagligt för mamma om hon blir orolig. 

Men även om det kommit ifrån livmodern kanske det kunnat vara rester från en nidblödning (blödning som uppstår när ägget fäster i livmoderslemhinnan. ) Också  det helt ofarligt för embryot i så fall. 

Omöjligt att veta säkert så där i början förstås men det ljusa ser ju inte speciellt alarmerande ut. 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

oh-la
8/30/16, 9:04 AM
#6

Precis en sådan liten blödning hade jag också samma jag som jag plussade. Kändes hemskt! Vet att jag var helt inställd på ett missfall. Blödningen höll i sig i en timme ungefär, sedan försvann den. Är i v 38 idag med en i allra högsta grad levande liten parvel :) min barnmorska sa att det är vanligt med små blödningar från underlivet under graviditeten. Det växer till så otroligt mycket blodkärl i både slida, livmoderhals och livmoder. Har man sex kan man lätt spräcka något litet kärl och få en liten blödning. Ibland spricker något litet kärl eftersom livmodern växer så det knakar, fast det är tidigt. Det är vanligt med små blödningar. Nidblödning är det nog inte, och hade det varit rester av en sådan hade blodet som kommit ut inte varit så ljust och färskt. Tror snarare på ett litet blodkärl som spruckit någonstans :) helt ofarligt och väldigt vanligt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: