Annons:
Etikettallmänt
Läst 714 ggr
Madde
2016-08-28 23:28

Nappflaskor

Hur ska man tänka kring nappflaskor? När vi pratade om amning i föräldragruppen så rekommenderade barnmorskan den här nappflaskan. https://www.apoteket.se/produkt/medela-calma-flaska-1-st-243402/ Vad använder ni er av till era barn?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
[TanatosNyx]
2016-08-28 23:47
#1

calmaflaskan är inget speciellt även om dom framställer det som att det ska underlätta att kombinera amning och flaska.. Bluff och båg. Dyra pengar i sjön för den sakens skull.

Först och främst, vad har du för önskemål själv? amma? flaskmata? båda?

Madde
2016-08-29 00:32
#2

#1: Det blir att amma om det går, eventuellt stödmata med nappflaska om jag inte är i närheten.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[TanatosNyx]
2016-08-29 00:50
#3

Vill du ha en fungerande amning så behöver du inte tänka på flaska i förväg, utan man väntar tills amningen är helt etablerad (det tar tid, man behöver komma in i det) och sedan kan man, om önskan/behovet finns, introducera en flaska. Man ska dock känna till risken med att förlora amningen, men risken minskar om amningen är väl etablerad. Bebisen kan också vägra ta flaskan. Men oftast funkar det bra att kombinera.

Juvela
2016-08-29 07:00
#4

Vi använde den flaskan till dottern. Jag hade Jättesvårt att få igång amningen och hon behövde tillmatas för hon gick inte upp som hon skulle så då köpte vi denna. Den har flera små små hål och ska på så vis mer efterlikna ett bröst än vanliga nappflaskor som vanligen har ett hål. Det ska vara lite jobbigare att dricka från denna än från vanliga då bebisen dessutom behöver "jobba" lite mer för att få i sig. Därmed sägs den inte störa amningen, för bebisen vänjer sig inte vid att äta från en lätt nappflaska kontra att jobba lite mer för att få i sig från bröst. Det är så jag fick den förklarad för mig. Sen om det är bluff eller båg det kan jag inte svara på. Vi hade denna och sen massa andra saker och hjälpmedel men fick ändå aldrig amningen att funka. Håller med om att nappflaska är inget som behövs köpas direkt, Om en har för avsikt att amma.

Lilolizeit
2016-08-29 09:47
#5

Vi körde Calma flaska från neo, då sonen inte orkade amma helt så fick jag även pumpa och ge lite på flaska efter varje amning. Körde calmaflaskan för att de rekommenderade den. I vårat fall så funkade det bra att kombinera amningen med den flaskan, men det kunde lika gärna ha funkat lika bra med en vanlig flaska, det vet jag inte :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Pontiac57
2016-08-29 11:54
#6

Jag har ingen erfarenhet av den flaska utan jag körde på mams anti-colic flaskor och har varit väldigt nöjd med dom. Håller med dom andra att om du har för avsikt att amma behöver du inte tänka på flaska än och skulle inte amningen fungera överhuvudtaget så spelar det nog ingen större roll vad du väljer för flaska

Annons:
mollyt
2016-08-31 21:06
#7

Jag har en oöppnad glasnappflaska från MAM. Köpte den innan dottern föddes då jag undviker allt med plast (har även glasvattenflaska till mig själv i skötväskan). Alternativet för oss skulle annars vara rostfritt stål, men jag gillar glas…det liksom ser fräscht ut i jämförelse med en ogenomskinlig termos.

Lilolizeit
2016-09-01 05:16
#8

Vi körde också med glasflaskor, de från canpol (?) är väldigt prisvärda om man bara vill testa. Finns även nappar av naturgummi till. Calmanapparna passar också till flaskorna i glas om man nu vill köra på det.. Nu när han är större så har vi flaskor från lifefactory, finns i olika storlekar..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Upp till toppen
Annons: