Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 12112 ggr
Roxie
8/25/16, 8:51 AM

Vi som planerar bebis 2017 #2

Annons:
RoxannaS
8/25/16, 9:53 AM
#1

Fler som har problem med att få svamp vid oskyddat sex? Tycker att jag åker på skiten jämt :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Roxie
8/25/16, 10:09 AM
#2

Fått det nu efter ÄL denna månad. Brukar inte få det dock!

// Sofia

Roxie
8/25/16, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Kunde såklart inte hålla mig utan tog ett nytt test idag. Anar något men får nog tvinga mig att vänta några dagar till för att vara på den säkra sidan. Kommer bli helt förstörd om gårdagenstest var ett falskt positivt. Har läst mycket skit om testlagrets tester. Förra gången jag fick falskt positivt var med en sticka från RFSU.

// Sofia

soundtrack
8/25/16, 11:08 AM
#4

Jag ser tyvärr inget på CB-testet :/ jag har i stort sett bara testat med testlagret de senaste gravditeterna och aldrig fått falskt positivt.

Roxie
8/25/16, 11:20 AM
#5

Ja jag har för mig att testlagrets är lite känsligare än CB. Hade dessutom inte särskilt koncentrerad urin imorse, så det blir nytt test nu i dagarna. Jag lever på hoppet om att gårdagens positiva test stämmer :)

// Sofia

Surpan
8/25/16, 11:22 AM
#6

#3 Jag ser ett pluss. :)

/Surpan

Annons:
Josefineutank
8/25/16, 11:40 AM
#7

#3 jag ser också ett plus !! :-)

RoxannaS
8/25/16, 12:26 PM
#8

#2 Okej :/ har nog haft de 6 gånger nu på drygt 2 år.. Sist jag försökte behandla de så var de tydligen inte svamp utan någon bakterie :/ så behandlingen gjorde bara saken värre. :/ vågar inte riktigt göra något själv den här gången. Får avvakta till imorgon och prata med läkaren på gyn :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
8/25/16, 12:28 PM
#9

Hade stickande känslor i tjejmagen igår. Höger sida. Vet inte riktgt om de var ÄL på G eller vad de var. Vågar inte hoppas då läkaren sa att de ser ut att vara så att jag har pcos :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Roxie
8/25/16, 2:28 PM
#10

#6 & 7 Kul, då kanske det inte bara är jag som ser i syne :D

// Sofia

Sarah
8/25/16, 3:45 PM
#11

#1 ja :( brukar få köra en jättekul någon gång om året /vartannat år. Kan vara en bra idé att killen behandlar sig samtidigt. De kan vara smittade utan att det märks.

LaSadie
8/25/16, 3:48 PM
#12

#1 Jag får det. Trist att hela tiden stå ut med skiten :P

[TanatosNyx]
8/25/16, 3:56 PM
#13

jag får jämt svamp av kondomer… och total obalans i underlivet. Tar några veckor att läka ut allt efter varje.jävla.gång…

Annons:
RoxannaS
8/25/16, 6:16 PM
#14

#11 Åh fy :/ ja jag ska kolla hos gyn i morgon om se är svamp så får vi se 🙈 #12 oh ja :/ #13 vi kör utan så de är nog mer fuktiga trosor som är problemet 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
Anonym
8/25/16, 8:06 PM
#15

Kliver in i tråden då det kan bli aktuellt med bebis nästa år för mig och sambon. 😃Jag har slutat med mina p-piller och mensen har kommit igång. Vi kommer köra på nu och hoppas det tar sig. 😊

Väljer att vara anonym då jag har många vänner och bekanta här på iFokus och vi vill såklart inte att dom ska veta i förväg. Eftersom fler kan hoppa in i tråden som anonym så kör jag på en liten signatur längst ned i mina inlägg.

- EoC

Roxie
8/25/16, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ser ut att bli en vårbebis, kan dock inte fatta det!

// Sofia

RoxannaS
8/25/16, 9:28 PM
#17

#16 Grattis :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Liltith
8/25/16, 9:49 PM
#18

Men vad roligt!! Stort grattis!! Trägen vinner sägs det ju!

Roxie
8/27/16, 12:13 PM
#19

Tack så mycket :)

// Sofia

Lilolizeit
8/29/16, 5:42 PM
#20

Jag tänkte nog hoppa in här. :) Vi har börjat prata om ett syskon nu. Fick tillbaka min mens i juni och har nu valt att inte skydda oss, blir det så blir det. dock lite sugen på att testa att börja tempa lite för att få lite översikt över perioderna. Känns lite spännande med tanken på ett syskon, men jag kan inte sticka under stolen med att det skulle vara super läskigt att vara gravid igen. Jag mådde inte så bra förra gången och blir jag gravid igen aå blir jag nog klassad som en riskgraviditet, då sonen kom i v. 30+6, troligen pga att jag har gjort en såkallade konisering. Det var dagens novell från mig ;)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
Roxie
8/29/16, 7:33 PM
#21

#20 spännande! Håller tummarna! Tempa är verkligen fantastisk. Hade verkligen kontroll på min cykel (trots att den är ojämn) :)

// Sofia

HMC
8/30/16, 3:05 PM
#22

Långt inlägg på väg… Nu har vi börjat försöka på allvar. Var nog naiva när vi trodde att det skulle gå så fort och att det skulle ta sig ordentligt direkt… Har kört med ÄL-test från det att mensen slutade (har lite oregelbunden mens och ingen koll på min ÄL). Det är som att strecken är olika från dag till dag (testar FM och EM), dom går från relativt tydliga till nästan obefintliga och vice versa. Är det normalt? Följer anvisningarna. Enligt P-tracker, som går efter mina tidigare cykler, ska jag ha ÄL idag. Men jag vet ärligt talat inte… Har haft som lite svag mensvärk i två dagar vilket skulle kunna vara känning av ÄL. Åh, jag - vi - vill så gärna ha en till. Helst nu nu nu. Vi har myst på ordentligt här hemma fram till i lördags kväll, sen åkte min man iväg på jobbresa och blir borta 2 veckor. Känner mig modfälld, känns inte som att det blir någon bebis… Behövde bara få skriva av mig..

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Denna kommentar har tagits bort.
Lojs
8/30/16, 8:57 PM
#24

Grattis Roxie, vet ju att du funderat över barn bra länge!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
8/30/16, 9:08 PM
#25

#24 Tack! :)

// Sofia

Tellan81
8/31/16, 7:52 AM
#26

Åhh allt är så spännande! Jag har börjat leta som en galning efter symptom på att vara gravid. Jag har fått lite halsbränna och idag började brösten bli lite tunga plus att jag drömde att jag var gravid inatt. Jag hade ÄL 22/8 så idag är jag på ÄL +8 (BIM -5) så det är lite tidigt att testa än men ska kolla i nästa vecka om inte mensen kommit då. Jag vet inte mina cykler för jag har tagit ut min hormonspiral nyligen så man vet ju inte. Jag har tagit ägglossningstest eftersom hormonerna kan blandas ihop men det visar inget. Nån annan som har samma erfarenhet?

Tellan81
8/31/16, 8:10 AM
#27

Roxie har du nån aning om hur långt efter ÄL du plussade? Stort grattis!!!!

Annons:
RoxannaS
8/31/16, 8:32 AM
#28

#26 Dem brukar rekommendera en att vänta en mens innan man försöker bli gravid efter man tagit ut spiralen för att man ska kunna veta när man blev gravid. Jag tog ut min spiral 2:a April. Misstänkte ÄL 3:e Juni och Plussade 19:e Juni. De vill säga 16 dagar efter ÄL. Fick dock MA och går därför å väntar på att kroppen ska återgå till det normala. Fick ju höra i samband med de att jag har pcos också. Vilket förklarar varför jag normalt sett har mens ca 2 ggr per år i värsta fall.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Roxie
8/31/16, 8:45 AM
#29

#27 enligt min tempkurva så hade jag ÄL den 16/8 och plussade 24/8. Alltså på ÄL+8. Men osäker på om det stämmer, kan haft ÄL tidigare.

// Sofia

HMC
9/5/16, 2:47 AM
#30

Klart positivt ÄL-test 3/9, så fyra dagar senare än vi räknat med/hoppats på. Lär inte bli någon bebis denna månad heller med andra ord.. ☹️ Brukar både mens och ÄL vara densamma (ungefär) hela tiden, eller är det väldigt olika från månad till månad? Enligt min senaste mens har jag BIM den 13 sept, om man tar ÄL+14 blir BIM den 17 sept.

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Roxie
9/5/16, 7:57 AM
#31

#30 Har för mig att det kan variera en del från mens till ÄL men att det brukar vara ganska exakt mellan ÄL och mens. För ibland händer det att kroppen förbereder sig för ägglossning men att inget ägg släpper, då brukar kroppen ibland göra ett nytt försök samma cykel. Vilket gör att hela cykeln förskjuts.

// Sofia

HMC
9/5/16, 9:48 AM
#32

#31 Jo, fick för mig att det var nåt sånt. Synd att man inte vet i förväg 😅

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Lilolizeit
9/5/16, 4:02 PM
#33

Alltså sen jag skrev har jag bara lyckats tempa 2 ggr, haha. Men visst är det så att kroppstemperaturen är lägre på natten/tidig morgon. Jag har varierade arbetstider och går upp 04:30 vissa dagar å har sovmorgon till 9 ibland.. Funkar det att tempa ändå? Kanske bäst att göra det på samma tider jämt?

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Roxie
9/5/16, 4:48 PM
#34

#33 har funkat för mig :) Se bara till att göra det innan du börjar röra dig eller gå upp.

// Sofia

Annons:
Lilolizeit
9/5/16, 5:30 PM
#35

#34 tack, Då ska jag ge det ett ärligt försök :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
9/7/16, 6:41 PM
#36

Inväntar fortfarande första mensen från MA:t jag fick gå igenom. 1:a augusti… Undrar hur lång tid de tar igång.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
soundtrack
9/7/16, 6:43 PM
#37

#36 Efter mitt "vanliga" missfall jag hade i början av april så fick jag inte mens förrän i slutet av maj, dvs typ 6 veckor senare. (Om jag minns rätt)

RoxannaS
9/7/16, 9:21 PM
#38

#37 Mjo. Men grejen är att läkaren berättade att jag med största sannolikhet har pcos. Har mens ytterst sällan. Minns knappt när jag hade mens sist. Måste ha varit i feb-Mars när jag satte in spiral. Tog ut den i början på april och har inte haft mens alls sen dess… :/ Plussade 19:e juni enligt mina beräkningar skulle jag ha varit i typ vecka 10 någonting när vi fick veta att fostret inte levde. Men enligt läkarens ul så sa dem 6+2… Så något har ju gått fel direkt där. Kände de på mig från samma dag jag plussade att något inte stämde. Fick aldrig några symtom..


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
9/8/16, 8:51 PM
#39

Här väntar vi fortfarande på att ta det "slutgiltiga" beslutet med att ta ur spiralen. Jag vill skriva på papper på långtidsvikariat innan, så jag vet att jag får full föräldrapenning sen och att en del annat blir avklarat. 🙂 Men förhoppningsvis kan spiralen ryka vid årsskiftet.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

PerhapsimAnna
9/8/16, 9:17 PM
#40

Då hoppar jag in här, bebisverkstaden är igång för fullt med bebis nr 2 och vi hoppas på en sommarbebis :) Tog ut min spiral strax innan min mens o enligt min app (som jag använde sist) så borde jag ha ägglossning inom ett par dagar. Får hoppas det blir relativt lätt denna gången också för jag känner nog att jag inte är lika duktig som många av er som gör ÄL tester och mäter temperaturen!

LaSadie
9/8/16, 10:22 PM
#41

Sen de dagarna jag tror jag hade ÄL så har mitt vänstra bröstet varit känsligt, men bara det vänstra. Halv äl 😂?

Annons:
Roxie
9/8/16, 11:57 PM
#42

#41 när jag har ÄL har jag alltid ont i mitt högt bröst. Nu innan jag plussade fick jag INTE ont i högra bröstet, vilket gjorde att jag började misstänka :P Men alltid högra bröstet dagarna efter ÄL.

// Sofia

RoxannaS
9/9/16, 5:55 AM
#43

Verkar som att mensen dykt upp nu. Tror dock inte att ÄL varit här och hälsat på denna gång utan tror de är en sån där "blöda för börja om på nytt" blödning bara. Började så mysko denna gången. Får alltid mensvärk först. Sen mens. Denna gången kom de rosa flytningar 2 dagar först. Sen började de komma mer nu. Men fortfarande inte så mycket som de brukar.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
LaSadie
9/9/16, 7:25 AM
#44

#42 brukar få ont i båda eller inte alls. Det varierar men aldrig bara ett bröstet:)

Glow487
9/9/16, 12:07 PM
#45

Hej jag är ny på sajten. Är 26år och jag planerar också bebis, fick dock ett missfall i vecka 8 i augusti, så det dröjer nog lite innan kroppen känner sig redo. :/ Jag har pcos så jag vet aldrig riktigt när jag har ÄL, men mensen har börjat bli lite mer regelbunden det senaste året så det finns ändå lite hopp tycker jag. Jag har börjat ta ägglossningstester med start igår. Testet igår visade att jag inte hade ÄL. Har haft lite lätta stickningar i magen. Brukar ha det 1-2 veckor innan blödningen kommer. Men det kan säkert vara stickningar till följd av missfallet också. Man vet ju aldrig. Jag hade hoppats på en bebis under 2017, eller åtminstone en graviditet med start 2017 så att vi kan få bli 3 under 2018. Har inga barn sedan tidigare, och har tack och lov bara haft 1 missfall (som jag känner till i alla fall.) Ni som tar ÄL tester. Hur ofta tar ni test? Jag planerar att göra test varannan till var tredje dag eftersom jag är väldigt oregelbunden och som sagt aldrig vet när nästa blödning ska äga rum. Jag vill verkligen inte missa mina mest fertila dagar, samtidigt som jag är orolig att skapa inre stress för att det är sån fokus på att ta testen ofta. Jag kanske inte borde ta test så ofta egentligen.. några tankar?

RoxannaS
9/9/16, 12:49 PM
#46

#45 Låter som att vi sitter i typ samma situation. Fick bekräftat missed abortion 1 augusti. Enligt mina beräkningar 10 veckor gången enligt ultraljudet var fostret dött 6+2. Fick höra i samband med efterkontrollerna efter aborten att jag troligtvis också har pcos. Har inte heller regelbunden mens. Har 2 vanliga missfall och 1 missed abortion. Har ingen aning heller när, hur var och så vidare jag har mens/ ägglossning. Men jag har aldrig testat med ÄL tester. Men jag tror du måste testa varje dag för att hitta Max stegringen på den. För de är bara under en dag som de är Max. :/ (Rätta mig om jag har fel)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
9/9/16, 1:00 PM
#47

Dem brukar vara relativt enkelt för dem att se om man har pcos när dem gör ett vaginalt ultraljud. Sa dem bara att dem misstänkte pco/pcos? Det går att se via blodprov också. Tror man har förhöjda värden testosteron i blodet då. Aaah ok, e ny på det här med ÄLtest. Jag har inte hittat den perfekta guiden till när man bör testa ÄL. Vet bara att jag säkert borde testa oftare än andra pga pcos. Har man någorlunda koll på sin cykel borde man kunna följa den medföljande manualens rekomendation men det skulle aldrig fungera för en så oregelbunden som jag. Har haft cykler på allt mellan 40-80 dagar ungefär, det senaste året. Innan dess var det mycket värre. Så 80 dagar är fortfarande något jag "hurrar" för när mensen kommer. Om någon har nån ägglossningstest rekomendation så mottages den vänligt. :)

bohan85
9/9/16, 1:30 PM
#48

Är det någon här som använder Clearblue digital ägglossningstester med dubbel hormonidikator? Nämligen använt dem båda gångerna jag blev gravid (och är nu i 21+ så det ska väl gå vägen) och tror jag att jag har 4-5 stickor kvar om någon vill ha att fylla på med.  Kan posta dem då såklart. Känns onödigt att slänga dem bara.

Annons:
RoxannaS
9/9/16, 4:39 PM
#49

#47 Hon sa att de är "för mycket små äggblåsor så dem har svårt att släppa" och få frågade jag om de innebar att jag har pcos och då sa hon ja. Så jag vet inte om de är en "ställd diagnos" eller bara en misstanke faktist. Blodprov fick jag inte ens göra. Jag bad om att få lämna blodprov för att få det fastställd men då lät de som att jag bara kan få de om jag går fertilitetsutredning. Så jag vet inte. Skulle kolla Min sköldkörtel egentligen också. Kan även vara där problemet sitter då vi har mycket lågproduktion på den i släkten. Men har inte fått baken ur vagnen än då jag är rädd för blodprov.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
coolawhippets
9/16/16, 8:37 AM
#50

Nu är det ganska spännande. Är idag på bim+3. Dock har min mens varit oregelbunden. Det kan nog sträcka sig mellan bim+1-bim+5. Hur som helst så provar vi nog ta ett test efter helgen 😊 Har även känt av molvärk. Liknande mensverk men ändå lite mildare än den jag brukar få. Vi hoppas verkligen att det är en bebis nu. Vi har försökt sedan juli 2015.

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

RoxannaS
9/16/16, 8:39 AM
#51

#50 Håller tummarna :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Glow487
9/16/16, 10:03 PM
#52

Vad står BIM för? :)

Glow487
9/16/16, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Yay! Titta bilden! Min första ägglossning efter missfallet. :) :) :) :) Tänk att man kan bli så glad! Alla tre tester är tagna idag, kvällstid. Först tog jag ett test där jag blev orolig att jag råkat dränka uppsugningaspetsen för mycket. Så jag tog ett till test av samma sort, för säkerhets skull. Och sen blev jag osäker på om strecken faktiskt visade ägglossning, så jag kompletterade med ett digitalt test också, eftersom man får ett tydligt resultat där. Wow, vilken energi och glädje jag känner nu! (Två lika starka streck = ÄL) (En smiley = ÄL)

hellomissduh
9/17/16, 12:34 AM
#54

#52 BIM står för Beräknad Icke Mens :)

Glow487
9/17/16, 8:25 AM
#55

Okej så bim+3 innebär att man enligt sin cykel borde ha fått sin mens för tre dagar sedan?, om man inte är gravid vill säga.

Annons:
Lilolizeit
9/17/16, 12:42 PM
#56

#55 Ja precis. Beräknad icke mens + antalet dagar det överstigit.

Här sitter jag och väntar på mensen, den verkar vara allt annat än regelbunden, skulle ha haft i onsdags, absolut senast i går, men den lyser med sin frånvaro.

Tog ett test i morse, men visade inget.

Blir lite oroad att mensen ska vara väldigt oregelbunden nu, har en känsla av att det kommer att fortsätta så här.

Har ju bara haft mens sen i juni nu, så kanske är mycket begärt iofs att den ska vara regelbunden direkt.. :P

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

mumma_
9/17/16, 3:33 PM
#57

Hej alihopa! Hoppar in här , så härlig stämning i denna tråd! Just nu försöker jag och min sambo (första försöket) och hoppas på ett barn under 2017! :) Vi är så himla taggade men denna väntan tills testet känns som en evighet.. 5 dagar till BIM, har under hela dagen känt mig riktigt illamående och har ryggvärk. Vet inte om det kan vara tecken på något kanske?? Man får hålla tummarna! :)

coolawhippets
9/17/16, 8:21 PM
#58

Det känns drygt att gå och inte veta.. Idag gick jag in i bim+4 och jag tycker mig känna mig illamående. Om 3 dagar kommer jag äntligen få veta! 😀

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

Glow487
9/17/16, 9:13 PM
#59

#58 Är det då du ska ta ett graviditetstest eller? :) Håller mina tummar så sjukt hårt för dig. Jag förstår känslan av att det är jobbigt att inte veta. Men när du väl sen vet och det visar det du vill se, så kommer lyckan vara enorm. Kämpa på. Håll humöret uppe. :) Är själv riktigt spänd på vad som ska hända under den här cykeln. Har testat positivt för ägglossning både igår och idag så jag har verkligen hoppet uppe. :)

Glow487
9/17/16, 9:17 PM
#60

#57 Hoppas att de symtom du har är graviditetsrelaterade. :) Min gubbe och jag bestämde oss också nyligen för att försöka. Och det är riktigt spännande så här i början. Men blev en tråkig start med missfall. Men det är så otroligt vanligt med missfall, så man får inte gräva ner sig. Det är naturligt. Man måste vara stark och se fram emot det härliga när allt går rätt. Lycka till med er resa. Hoppas allt ska gå bra för er. :)

coolawhippets
9/17/16, 10:01 PM
#61

Tack! Jag håller tummarna blå för er andra oxå. 😊

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

Anonym
Anonym
9/18/16, 12:37 AM
#62

Jag dyker också in. Sambon och jag börjar göra oss redo för barn. Jag har använt Nuva Ring hela tiden och tycker det är så skönt nu utan preventivmedel! Klimatet är bättre där nere, mitt humör är bättre och jag har mer sexlust (jag har typ haft noll innan). Det jobbigaste med uttag av ring var den otroliga smärtan jag fick i livmodern! Varför står inte sån info någonstans? "Detta händer när du beslutar att sluta använda ditt preventivmedel"…. Enligt BM var det ägglossningen som spökade. Så det hoppas jag, och att det inte blir så igen!

Ska bli spännande å se hur allt går, jag hoppas det går smidigt då vi har maaaassor med cystor o skit i livmoder o så, och även pcos i släkten. 

Men jag känner mig positiv! Det blir en spännande resa! :)

Annons:
coolawhippets
9/19/16, 9:23 AM
#63

Idag gick jag in på bim+6 och jag kan nog inte hålla mig länge till. Köper nog ett test redan idag. Den där molande värken har lugnat med sig bra mycket. Så risk för mens känns ytterst litet. 😊

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

coolawhippets
9/19/16, 4:40 PM
#64

Omg.. Jag kan inte sluta skaka!! Drömmer jag eller ser jag verkligen 2 st sträck!?

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

coolawhippets
9/19/16, 4:40 PM
#65
coolawhippets
9/19/16, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Vet inte varför bilden ej kom med. Provar igen.

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

oh-la
9/19/16, 4:46 PM
#67

#66, grattis till sommarbebis 2017 säger jag :)

Aristarcos
9/19/16, 5:32 PM
#68

Grattis #66 helt klart gravid ! Lycka till

Lilolizeit
9/19/16, 5:55 PM
#69

Grattis #66! Kan ju knappast bli tydligare! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
RoxannaS
9/19/16, 8:22 PM
#70

#66 Grattis du är gravid! Mer gravid än sådär blir de nog inte. Hihi 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mumma_
9/19/16, 8:41 PM
#71

#66 Grattis!! Riktigt tydligt var det också :))

hellomissduh
9/19/16, 10:06 PM
#72

#66 Grattis! Solklart positivt ^^

Roxie
9/20/16, 6:06 AM
#73

#66 grattis! :)

// Sofia

coolawhippets
9/20/16, 8:23 AM
#74

Tack alla! 😊

minasidor.weebly.com (En sida om serier)

PerhapsimAnna
9/30/16, 10:10 PM
#75

Det där med utebliven mens och negativt på gravidtesterna gör mig lite smått galen, tänk om man kunde kommunicera med sin kropp så man förstod vad som stod på?

Har känt mig åksjukeillamående och haft mensvärk till o från en vecka innan BIM men nu ingenting och nu är det BIM+5 än så länge. Har inte testat något mer då jag bara blir besviken på negativa svar. Hur länge bör jag vänta tro?

RoxannaS
9/30/16, 10:30 PM
#76

Du borde ju få ett positivt nu då kan jag tycka eftersom du passerat BIM och haft symtom och utebliven mens. Men jag förstår din känsla över de negativa. De är aldrig kul när man vill ha ett plus :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
PerhapsimAnna
10/2/16, 7:35 PM
#77

Nu tror jag att jag har löst mysteriet! När jag tänker efter så har jag tyckt att min mens kommit med ganska långa mellanrum sen jag födde min dotter och nu på dag 36 fick jag min mens alltså har min cykel blivit längre. Jag hade lite knepiga smärtor en vecka efter beräknad ägglossning (baserat på min förra 28a dagars cykel) och det måste varit ägglossningsmärtor som skulle stämma jättebra in på en 35 dagars lång cykel. Så denna månaden ska vi prova med en 35 dagars baserad cykel och se om det blir lättare :)

HMC
10/16/16, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Denna gång tog det sig! BIM-4 och det är ett hur tydligt plus som helst 😍

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

[Thiah]
10/16/16, 5:06 PM
#79

#78 grattis :)

soundtrack
10/16/16, 5:39 PM
#80

#78 Grattis :)

Lilolizeit
10/16/16, 5:44 PM
#81

#78 stort grattis! :) Vi har lagt barn-tillverkningen på is, så vi ska flytta i maj till annan stad å de funkar inte att vara gravid då med en förmodad risk-graviditet..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

HMC
10/16/16, 6:17 PM
#82

Tack alla!!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Lilolizeit
10/18/16, 10:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Hmm, för att citera mig själv två inlägg upp; "vi har lagt barn-tillverkningen på is" jag får nog tänka om..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
soundtrack
10/18/16, 11:11 AM
#84

#83 Haha! Grattis! :) även om tajmingen kanske inte blev den bästa nu då ;)

Lilolizeit
10/18/16, 11:16 AM
#85

Tack soundtrack! :) nej, det var verkligen dålig tajming men såklart väldigt glada nyheter ändå. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Roxie
10/18/16, 11:49 AM
#86

Åh grattis Lilo! :)

// Sofia

Lilolizeit
10/18/16, 11:53 AM
#87

Tack roxie :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

jackiejohn
10/18/16, 11:56 AM
#88

Grattis lilo! :) det blir sällan som planerat, vi skulle testa säkra perioder när jag blev gravid med plutten i magen :p

Lilolizeit
10/18/16, 11:58 AM
#89

Tack jackiejohn. Nej det är väl så det är. :) Haha, jaså, tänk hur det blir ibland!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Roxie
10/18/16, 12:12 PM
#90

Var ju samma för oss. Försökte i 8 månader.. Sambons båda föräldrar blev sjuka och vi tänkte ta en paus. Hade sex 1 gång typ 5 dagar innan ÄL och det tog sig, haha!

// Sofia

Annons:
HMC
10/18/16, 1:02 PM
#91

#83 Åh haha, grattis!!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Lilolizeit
10/18/16, 1:19 PM
#92

Tack HMC :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
10/18/16, 2:30 PM
#93

#83 Haha du gjorde en jag typ! Jag sa när min mans brorsa och hans tjej gick ut med att de väntade barn att "Nu skulle jag ha varit gravid, då har jag någon att vara gravid tillsammans med". Åker hem gör ett test och får ett positivt.. Haha Grattis :) Blev dock MA för mig vilket jag kände på mig direkt från början :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Missmagi
10/21/16, 5:52 PM
#94

Hoppar in här 😊 visserligen har barnplaneringen än så länge gått åt skogen med två missfall på kort tid. Vid senaste ÄL lossade en cysta istället för moget ägg. Väntar in nästa ägglossning och hoppas på bättre tur då.

NinniH
10/21/16, 5:53 PM
#95

Grattis #78 och #83! 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

HMC
10/22/16, 12:16 PM
#96

#95 Tack!!

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Candela
11/8/16, 7:02 PM
#97

Vi började ha oskyddat sex för en månad sen, och idag kom mensen. Ingen besvikelse egentligen, eftersom vi satsar på en höst-bebis. 😃Men då måste jag vänta med att plussa till december, och det är så långt dit… jag vill ju vara gravid, det är så himla mysigt!

Annons:
SuperLimm
11/9/16, 3:41 PM
#98

Den 27e oktober tog jag ur min hormonspiral, om jag räknat rätt ska jag ha mens i helgen. Vill så gärna göra ett test redan nu men jag får nog hålla mig några dagar till!

Mvh Linn

RoxannaS
11/9/16, 5:32 PM
#99

#27 Tvivlar på att dina hormoner gått tillbaka och att kroppen kommit igång igen redan. Jag gick utan mens flera månader innan. Tog ut spiralen i mars. Plussade 19 juni. Så räkna inte med ett plus ännu.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SuperLimm
11/9/16, 6:05 PM
#100

#jag har haft hormonspiral i 7,5 år och alltid haft regelbunden mens under den tiden, även om det inte varit så mycket blod så har det ändå varit regelbundet. Får se hur det blir.

Mvh Linn

RoxannaS
11/9/16, 8:16 PM
#101

#100 Ja men bara för att du har haft mens betyder inte det att ägglossningen har hunnit kommit igång igen. Vill bara förvarna så du inte blir för besviken.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SuperLimm
11/9/16, 8:23 PM
#102

#101 Nej det är ju sant. Vi får vänta och se :)

Mvh Linn

RoxannaS
11/9/16, 9:38 PM
#103

#102 Var inte menat att du skulle ta illa upp. Utan mer förvarna att de kan ta tid så ni inte räknar med att de kommer igång direkt och blir besvikna utan är medvetna om fördröjningen som kan bli. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SuperLimm
11/10/16, 9:14 AM
#104

#103 Nej jag förstod det, är rätt hormonell just nu efter att ha tagit ut spriralen så jag reagerar så konstigt. Gjorde ett gravtest imorse som var negativt och tack vare det du skrev igår så blev jag inte det minsta besviken. Får se när det blir. Är ingen brådska egentligen men kul om det skulle ha tagit sig redan 🙂

Mvh Linn

Annons:
Fien
11/10/16, 10:40 AM
#105

#103 jag tog också ut en hormonspiral (dock bara efter 1,5 år). Hade också regelbunden mens under tiden jag hade den och min ÄL kom igång direkt! Testade med stickor och fick betydligt mer känningar i magen än innan första grav. Det är låga halter hormoner i spiralen så det går rätt fort, hade dock en massa gravidsymptom ca 2 veckor efter uttaget så något hände ju i kroppen. Det tog 4 månader (och 3 aktiva försök) innan vi blev gravida igen… :) lycka till!

Fien
11/10/16, 11:08 AM
#106

Menade #104, sorry!

RoxannaS
11/10/16, 11:48 AM
#107

#104 Synd att du inte fick ditt plus men skönt att du tog åt dig av min varning så du inte blev allt för besviken. Håller tummarna att de tar dig snart. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
NinniH
11/24/16, 10:47 AM
#108

Då var tid äntligen bokad och om en vecka ryker spiralen, förhoppningsvis. Den sitter inte riktigt som den ska, så vi får se om BM får tag på den eller inte, annars blir det ett besök på kvinnokliniken istället. Ska bli skönt att bli av med den av mer än en anledning! Slippa besvären med cystor och såklart förhoppningsvis snart ha en liten på jäsning. 😃


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Lojs
11/25/16, 8:08 AM
#109

#108 Vad kul Ninni! Vi försöker också, men inget resultat ännu (typ ett halvår utan spiral nu).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
11/25/16, 11:21 AM
#110

Vad kul! Håller tummarna! :) #108 #109

// Sofia

Roxie
11/25/16, 11:21 AM
#111

Vad kul! Håller tummarna! :) #108 #109

// Sofia

Annons:
LaSadie
11/25/16, 12:38 PM
#112

Ingen 2017 barn för mig utan om vi lyckas med ivf så blir det barn 2018. Trist att behöva vänta men sånt är livet

NinniH
11/26/16, 9:43 AM
#113

#109: Jag räknar ju med att det kan ta tid för oss den här gången med. Sonen tog ju 1½ år. Så jag skulle bli förvånad om det tog sig på en gång. 😎


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

becka89
11/27/16, 10:49 PM
#114

Hoppar in här :) har en son på 7månader och nu är syskonverkstan igång har ÄL just nu så har kört på fredag och idag, tog 2,5år innan det tog med sonen dock utan ältester och känningar nu efter sonen kom har jag känt av varje ÄL och gjort tester med positiva svar i 3månader :) Hoppas det inte tar lika lång tid med syskonet bara

Lojs
11/29/16, 8:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Jag fick för mig att ta ett test igår. Kaffet smakade konstigt på morgonen och visst är mensen lite sen (har haft så mycket stress så jag har inte tänkt på exakt vilket datum jag skulle haft den).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Roxie
11/29/16, 9:02 AM
#116

Men åh, grattis Lojs! :D

// Sofia

Surpan
11/29/16, 9:02 AM
#117

Grattis!

/Surpan

RoxannaS
11/29/16, 11:26 AM
#118

#115 Men oj! Hehe. Vilken överraskning. Grattis :) (om de nu var så att ni ville ha barn)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Glow487
11/29/16, 12:10 PM
#119

Gratulerar! :) det är stort!

Lojs
11/29/16, 2:57 PM
#120

Tack! Det är absolut planerat, har varit utan spiral i ett halvår nu. =) Så nu håller vi bara alla tummar för att allt går bra!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

NinniH
11/29/16, 4:55 PM
#121

#115: Grattis! 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

RoxannaS
11/29/16, 6:19 PM
#122

#120 Härligt! Grattis igen :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lilolizeit
11/29/16, 8:28 PM
#123

Grattis lojs! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Lojs
11/30/16, 8:12 AM
#124

Tack, vad snälla ni är! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

becka89
11/30/16, 12:57 PM
#125

Grattis :)

Annons:
PerhapsimAnna
12/1/16, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Nu så! Det tog sig på 4:de försöket och denna gång tänkte jag mer, det får bli om det blir och oj så mycket lättare det går när man slappnar av än när man letar efter tecken och går o funderar hela tiden!

Lilolizeit
12/1/16, 10:34 AM
#127

#126 stort grattis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

RoxannaS
12/1/16, 11:06 AM
#128

#126 Oj! Grattis :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
TezzD
12/1/16, 12:38 PM
#129

Hej! Vilken härlig tråd! Grattis till er ALLA. som Plussat! Själv är jag på BIM +15…. kanske en 3e på g. Oregelbunden mens efter p spruta som jag slutade med u januari. Första mensen kom i september….sen oktober men i november dök den aldrig upp. Negativa tester. Provade spritalutadeenast igår. På bim+14… väntar några dagar till nu. Vet ju inye när jag haft ÄL. Men vi har sexan lite då och då så vi får helt enkelt se om det blir ett halvsyskon! ;-).Mina barn är 4 och 6 med annan pappa som jag separerade med för 3 år sedan snart.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/1/16, 1:25 PM
#130

Negativt test igår skulle det stå haha!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

NinniH
12/1/16, 6:04 PM
#131

#126: Grattis! 🙂

Här verkar syskonverkstaden få vänta ett litet tag till. Det som jag misstänkte skulle hända, hände. BM kunde inte hitta spiralens trådar, så jag får boka tid hos kvinnokliniken och få den utplockad där.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

hellomissduh
12/1/16, 8:51 PM
#132

#126 Grattis! :)

Annons:
Candela
12/2/16, 11:17 AM
#133

Nu börjar mensen dyka upp.. får väl se om vi lyckas med en septemberbebis istället :P

PerhapsimAnna
12/2/16, 5:31 PM
#134

Tack så mycket allihopa! ❤️

[ann.svenn]
12/9/16, 5:08 PM
#135

Hej! Jag är en försökare till 2017 skaran! Tänker göra testet i helgen (hade ÄL 26/11) men fick en liten blödning igårkväll. Inte mycket och sedan dess inget mer, men väntar någon extra dag då mensen är beräknad till helgen. Är detta normalt eller vet man redan nu att det är ett misslyckat försök?

[ann.svenn]
12/11/16, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Plussade nyss!!

RoxannaS
12/11/16, 9:53 AM
#137

#136 Grattis! :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
12/11/16, 10:01 AM
#138

Grattis Ann!!

[ann.svenn]
12/11/16, 12:22 PM
#139

Tack tjejer!! Vad gör man nu? Ringer MVC?…märks det att detta är mitt första? 😂

Annons:
Lilolizeit
12/11/16, 6:42 PM
#140

Stort grattis Ann! Du kan ringa mvc direkt efter du plussat för att boka informationsamtal och inskrivning. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[ann.svenn]
12/12/16, 12:58 PM
#141

Tack Lilo!! Nu är det bokat :) jösses vad MVC:personen blev glad, nästan snäppet gladare än vad jag är hahaha :)

NinniH
12/12/16, 1:48 PM
#142

#136: Grattis!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[ann.svenn]
12/13/16, 8:08 PM
#143

Tack NinniH!!

TezzD
12/14/16, 8:27 AM
#144

Senaste mensen 10/10… har även genomgått en titthålsoperation för att kolla mina menssmärtor som jag haft i flera år. .. Idag är det 7 dagar sedan op och jag har sån mensvärk och drag i livmodern så jag nästan misstänker grav. Men då blir jag rädd för tänk om OM jag är gravid. Isf var jag det vid op. .. tänk om embryot skadats? ?? Massa dumma tankar…. har inte vågat testa mig Heller.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[TanatosNyx]
12/14/16, 12:35 PM
#145

Man kan göra titthål även vid graviditet :) Dom kollade nog i buken runt livmodern va? kollade efter endometerios eller annat runtom, eller var dom inuti livmodern också? En tidig graviditet gömmer sig i äggledaren. Jag ahde inte varit superorolig i ditt läge, men jag hade nog inte klarat personligen att vara lugn ändå, jag är duktig på att oroa mig.. 😛

Karolina-H
12/14/16, 1:44 PM
#146

Smyger in här och lägger en kommentar. Slutade med P-piller i slutet av Oktober och kör nu lite blir det så blir det då vi inte har bråttom egentligen. Blir mitt och sambons första barn när/om det blir 🙂

Codeavalone.blogg.se

Annons:
becka89
12/14/16, 5:14 PM
#147

Grattis alla som plussat:) Här är vi på BIM +1 har inte testat då jag vet att min mens kan diffa någon dag så har bestämt att testa på fredag om den håller sig borta. Hade varit en rolig överraskning för mannen som kommer hem på fredag eftermiddag efter julkryssningen

Candela
12/14/16, 5:58 PM
#148

Hade troligen ägglossning igår (ägglossningssmärtor under hela dagen+flytningar), och vi har jobbat i bebisverkstan inatt samt ungefär varannan dag från att mensen upphörde😃 Får se om det tar sig…

TezzD
12/15/16, 8:43 AM
#149

Svar till #145 Ja dom kollade runt om utanför livmodern. Jag tänker mest på all morfin i sånt som jag fått. Jag har fortfarande en hemsk mensvärk, nästan som ligamentsmärtor. Men jag har ju haft liknande förut och trott på graviditet utan att det varit något. Det är ju därför som jag gjorde denna op. Jag testade igår morse. Men det var neg. Kanske var det för tidigt. Det var då 9 dagar sedan senaste samlag. Hade även samlag för 10 och 11 dagar sedan (ja, vi passade på före op haha!) Vi försöker inte aktivt att bli gravida. Men händer det så är det välkommet iaf mest för mig. Mannen vill vänta tills de andra två är lite större men han har inget emot ett barn om de skulle ske. Vad han säger iaf. .. Det hade varit väldigt häftigt om det var så att jag är gravid nu. Jag har mina två barn med annan pappa. För min första plussade jag med på nyårsafton. Min andra på deras pappas födelsedag den 10 Jan. Tänk om jag plussar på julafton denna gången! Eller ännu bättre. På min nuvarande makes födelsedag som är på lördag! :-) Vilken present! ;-) Ska vänta tills på lördag morgon att testa nu. :-) Då är vi på hotell och firar hans födelsedag i Göteborg. :-) Det hade verkligen varit speciellt <3

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Marre_88
12/15/16, 11:32 PM
#150

Hej alla! Jag är ny i tråden. Jag och min sambo försöker nu att skaffa barn, det är första barnet för oss båda 😁 Jag har vart gravid en gång tidigare med mitt ex som levde i ett alkohol missbruk så när jag blev gravid bestämde jag mig för en abort eftersom att jag visste att det var en människa som inte skulle ta sitt ansvar och som se inte fanns någon framtid med, mycket riktigt, 2-3 dagar efter aborten (som han för övrigt inte hade tid att vara med på) så dumpade han mig. Jag gjorde en hemabort i v.7 och än hur gärna jag verkligen ville ha barn så var det helt klart rätt beslut. Men nog om det! Min sambo som är 32 och jag som är 28 längtar nå fruktansvärt efter barn och jag har vart utan p-piller sen i början på januari, alltså i 11 månader nu. Första 3 månaderna körde vi aktivt vid min fertila vecka utan att det hände något. Men innan sommaren började de som att lugna ner sig, och vi försökte allt mindre. Alla besvikelse månad efter månad och tankar från bådas håll om att de måste vara fel på en själv. Kanske kan jag inte få barn har vi tänkt i flera månaders tid, det gjorde de inte mindre jobbigt när 3 av mina bästa kompisar fick barn inom samma månad. Så tillslut bestämde jag mig för att försöka sluta tänka på det så mycket, att de kommer när det kommer. Inom sin tid och att de inte går att stressa fram. Jag ville också gå ner i vikt innan jag blir gravid eftersom att jag lagt på mig 15 sambo kilon sen vi träffades. "Tyvärr" efter -6 kg så tror jag att de har satt stopp för mina planer då jag tror att jag är gravid nu 😁 Min livmodertapp känns annorlunda mot vad den brukar, de känns svullet runt om och tappen är kortare än vanligt och sitter väldigt lågt. Jag gjorde ett test BIM -4 som var negativt, igår var det BIM -3 och jag kunde nästan tro att jag såg ett spökstreck, idag (BIM -2) var det ett litet litet litet svagt streck, men dock synligare sen igår. Vi får se hur testet ser ut imorgon på BIM -1 men jag har en känsla av att det kommer att vara ännu lite starkare 😁 Jag har haft gravidsymtom sedan jag slutade med p-piller, typ allt som ömma bröst, molande värk, illamående, humörsvängningar, you name it. Denna gång har jag ingenting förutom molande värk sen 2-3 dagar efter befruktningen. Denna månad använde jag mig utav ägglossningstest så det är inte helt omöjligt. Jag hade ägglossning den 2 december, och vi hade oskyddat sex natten mot den 2:a, natten mot den 3:e och på eftermiddag/kväll den 3:e. Och ägget är ju befruktningsbart i 24 h efter ägglossning. Jag har bara en sån stark känsla av att jag är gravid, och hoppas innerligt att den känslan är rätt. För de är så tungt att bli besviken och ledsen gång på gång. Tidigare månader har man ju självklart hoppats men de känns annorlunda den här gången, det känns som att jag bara vet. Ursäkta långt meddelande men jag kände att jag bara var tvungen att skriva av mig lite och ha någon att prata med. Jag har nämligen bestämt att vi inte kommer att berätta för familjen förrän efter v.12 och för resten av allmänheten efter ultraljudet i v.18-19. Min sambo vet ingenting heller, för honom vill jag inte göra besviken och ledsen nå mer och så vill jag överraska honom med världens bästa julklapp på julaftonsmorgon om jag nu skulle vara gravid 😉

TezzD
12/16/16, 8:52 AM
#151

Jag kunde inte hålla. Mig och testade i morse. Hjälp! Tagit båda foton med blixt. Man kunde precis ana något med ögat i hyfsat dåligt ljus. Vad tror ni? Spök??? (Fotona är tagna inom tiden) Helt galet. Har inte haft mens sen den 10/10 som sagt och inte den blekaste aning när ÄL inträffade. O för en vecka sen så opererades jag ju under narkos och tog morfin hela förra helgen! :-O Jätterädd om det skulle vara nåt och så har första tiden blivit SÅ :-/ Fan. Nu måste jag ju ta ett imorgon bitti med. Idag ska jag o mannen sova på hotell och gå på en ölresturang!!! Kanske inte så passande? Imorgon är hans födelsedag! Men de kanske är spök… apotekets egna. Erfarenheter?? Jag har haft och har en jäkla mensvärk och det känns som mensen kommer när som. Som att det rinner till liksom. Men det är bara flytningar

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/16/16, 8:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152
TezzD
12/16/16, 9:23 AM
#153
Annons:
TezzD
12/16/16, 9:23 AM
#154
TezzD
12/16/16, 9:23 AM
#155
TezzD
12/16/16, 9:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Får inte in min andra bild verkar det som … har zoomat in. Någon som ser?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Smulan_88]
12/16/16, 9:36 AM
#157

Ser absolut två streck, så Grattis Tezz!! Det som är taget 14/12 ser iaf inte jag något på, men absolut på det taget 16/12.

hellomissduh
12/16/16, 9:49 AM
#158

Jag ser oxå två streck, så det är positivt! :) grattis! ^^

TezzD
12/16/16, 10:09 AM
#159

Shit. .. vilken födelsedagspresent min make får. .. vi får se hur han reagerar. .. han ville väntat lite till vet jag… men det är ju såklart ett kärlwksbarn ändå. Men jag litar inte riktigt på detta ännu. Ska köpa ett digitalt och ta på söndag. Då borde det ju ökat isf. Eftersom man såg detta efter 2 dagar…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Marre_88
12/16/16, 10:17 AM
#160

TezzD, jag ser definitivt ett streck till om än väldigt svagt. Men ett streck är alltid ett streck :D GRATTIS!!!

Annons:
Marre_88
12/16/16, 10:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Jag tog just ett test som jag skrev igår. Idag är BIM -1 och strecket var starkare idag precis som jag trodde!! Vilken lycka :D Men det blir nog att ta ett digitalt test efter helgen för att vara helt säker, jag vill se ordet gravid innan jag kan tro på det :P

Marre_88
12/16/16, 10:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Men jag tror inte att det går att läsa detta fel!? ;D

TezzD
12/16/16, 10:26 AM
#163

Tydligt plus!!! GRATTIS Marre 88 ! 😃 :-D jag vågar inte lita på mitt svaga ännu. Har köpt digitalt nu. Ska test på söndag.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Smulan_88]
12/16/16, 11:02 AM
#164

Grattis tjejer!!!

Marre_88
12/16/16, 11:15 AM
#165

Tack så jätte mycket och lycka till till er andra som försöker att bli gravida :D Nu hoppas vi bara att allt går bra, så blir det förhoppningsvis en liten augusti bebis <3 Jag håller tummarna för dig också Tezz! Jag är så lycklig, samtidigt som jag inte kan förstå det. Med mitt förr förra ex så försökte vi skaffa barn i 9 månader, sedan dumpade han mig över telefonen efter 2,5 år tillsammans. Mitt förra ex är alkolist och där blev det en oplanerad graviditet så jag gjorde en hemabort och han dumpade mig 3 dagar senare. Nu har jag världens mest finaste och omtänksammaste kille som jag är både föelovad och sambo med, och vi väntar nu ett planerat, önskat och efterlängtad barn ihop. Lyckan är total! :D

hellomissduh
12/16/16, 11:35 AM
#166

#165 -Grattis till dig med! :)

Lilolizeit
12/16/16, 4:36 PM
#167

Grattis tjejer! Ser tydligt sträck hos er båda! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
TezzD
12/16/16, 5:10 PM
#168

Men om strecket försvinner efter testtiden ? Gills det då? :-P

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Lilolizeit
12/16/16, 6:10 PM
#169

Ja då det gör det. :) därför det är viktigt att avläsa inom avläsningstiden.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

TezzD
12/16/16, 11:14 PM
#170

#169 Tack. Men om man ser det med blixt på kameran men inte utan då? :-P Har aldrig ens sett tillstymmelse till streck med blixt förut… men nu så såg ni ju själva. .. fatta va jag är osäker *asgarv*

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

becka89
12/17/16, 3:16 PM
#171

Ser två streck på den 16de grattis :) Och grattis Marre_88 vet hur det känns att vänta och bli besviken gång efter gång, tog 2,5 år med sonen som vi fick i april.

becka89
12/17/16, 3:20 PM
#172

Sitter på BIM +3 ingen mens och inget plus :/ Blir galen när det blir så här brukar ha mens mellan 28-30dagar nu är jag inne på dag 32. Vid det här laget brukar jag vara super sugen på choklad och ha pms till hundra men inget mer än lite illamående långt bak och tycker allt luktar bebis spya :/ Hoppas på ett plus tänkte testa på tisdag om jag inte fått mensen förstås

TezzD
12/17/16, 5:26 PM
#173

Vågar jag testa med mitt digitala tro? Har bara druckit lite kaffe och inte kissat på 4 h. Ska försöka hålla mig en timma till utan att dricka. Så det blir så koncentrerat som möjligt. Det är idag 12 dagar sedan senaste samlag. .. (hade även för 13 och 14 dagar sedan, passade på före jag gjorde titthålsoperation ) Det är även min mans 33 års dag idag! Jag berättade om mitt atreck igår som försvann… så nu vill vi kolla tillsammans och få svaret direkt tillsammans. <3 vad tror ni? Eller ska jag vänta med det digitala till imorgon? Jag har en jäkla molvärk som suttit i 4 dagar nu och känner mig "svullen" där nere

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/18/16, 10:25 AM
#174

Jag fick ju som sagt ett svagt plus den 16/12.. har haft molvärk i 5 dagar(från den 14- då var testet neg)..tog ett digitalt igår som visa neg.. dumt av mig så tidigt…. men idag är den ("mensvärken") så intensiv så jag (ursäkta) skiter hela tiden! Så dålig i magen å det känns som att mensen kommer när som eller att det är ett mf på g. Molvärken hänger kvar.. Så jag ska göra nytt test imorgonbitti. Men ett nytt digitalt på fredag den 23 om inte mensen (mf) kommer innan eller då. Kan man få sån här mensvärk och ändå vara gravid?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Marre_88
12/18/16, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#175

Jaa, det var inget spök-önske-streck jag såg :) Tanken var att jag skulle vänta en vecka tills julaftonsmorgon innan jag berättade för min sambo, och hade tänkte slå in en body som jag har beställt där det står "your my hero daddy", men jag kunde inte vänta så länge så igår när vi tog in på hotell en natt i ett lyxrum så överraskade jag honom med att ha slagit in testet istället, i en röd kartong formad som ett hjärta bland silkespapper. Jag var SÅ nervös, och han blev så lycklig att han grät en skvätt. Han var tvungen att fråga flera ggr om det var sant <3 Detta är första barnet för oss båda så nu väntar vi spänt på ett litet augusti barn om allt går som det ska :D Jag är i v.5 (4+2)

Marre_88
12/18/16, 11:45 AM
#176

Becka89, tack så jätte mkt. Vi är så lyckliga. Men det känns så overkligt! Tror inte riktigt att vi kommer att fatta det förrän vi får se h*n på ultraljudet :) Skönt att någon förstår, vi har försökt i 11 månader innan det hände något. De måste ha varit sjukt jobbigt att gå i 2,5 år och vänta då! Usch, en månad till och vi hade gått och sökt hjälp för att se om de vart fel på någon utav oss. Men nu gick det ju tillslut ;D

TezzD
12/18/16, 11:52 AM
#177

#175 UNDERBART! Stort grattis!!! Då tar jag över att testa på julafton istället så kanske jag får samma resultat som du idag fick. Hihi.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Marre_88
12/18/16, 8:15 PM
#178

TezzD, tack så hemskt mkt. Jag ska verkligen hålla alla tummar för dig med. Lycka till <3

TezzD
12/18/16, 8:25 PM
#179

Marre_88 Tack. Skitstörigt att jag fått neg efter ett ytterst svagt plus i fredags… Men iofs har jag tagit med EM urin. .. det borde ju synas något imorgon tycker jag OM jag är gravid… annars har jag för första gången i mitt liv fått ett falskt positivt. .. :-(

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/18/16, 8:26 PM
#180

Men digitalt blir det först på julafton… eller den 23 ;-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

becka89
12/18/16, 9:00 PM
#181

#176 usch ja det var något av det värsta vi gått igenom, började på utredning när det hade gått 2år hann kolla upp mina äggledare och mannens spermier inga fel sen skulle vi på nästa besök men hann testa positivt :) Nu är det nummer två vi försöker med, mensen är 4dagar sen inga symptomer eller någon mens, testade i fredags det var negativt. Sakt till mannen att jag ska testa på tisdag ifall den inte kommer innan sen får jag nog vänta då mannens syster med familj kommer bo hos oss i en vecka från tisdag haha så får gå på nålar isåfall till dom åkt hem. Men hoppas ju självklart på ett plus på tisdag men har inställt mig på att det blir negativt igen.

Annons:
TezzD
12/19/16, 8:14 AM
#182

Morgonens test… apoteket hjärtat. Man såg ingenting med ögat. Men jag snappade av några bilder runt 5 min. Jag tror det är en synvilla. För på vissa foton syns detta och på andra syns inget… Kan apoteket hjärtats tester få spök?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/19/16, 8:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183
becka89
12/19/16, 10:19 AM
#184

#183 ser inget tyvärr

TezzD
12/19/16, 10:41 AM
#185

Den här då?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Denna kommentar har tagits bort.
TezzD
12/19/16, 10:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Den här då?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Fien
12/19/16, 12:20 PM
#188

Jag ser tyvärr inget på någon av dem…

Annons:
TezzD
12/19/16, 12:28 PM
#189

Måste vara min telefon då. Ja hur som helst så är det ju garanterat spök då.. ledsamt när ja fick detta i fredags…

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/19/16, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#190
Fien
12/19/16, 12:33 PM
#191

Ja den sista är det ju definitivt ett streck på. Ingen blödning heller?

Pontiac57
12/19/16, 2:13 PM
#192

Jag ser svagt på alla bilder men du lär nog få starkare till helgen om du testar :)

TezzD
12/19/16, 5:31 PM
#193

#192 Tack för hoppet ;-) #191 nej ingen blödning alls. Men idag har jag haft extremt vattniga flytningar. Lätt huvudvärk i ca 2 dagar Molvärk i 5-6 dagar. Ganska skarp med stick o pirr. Igår fick jag en hemsk Mensvärk så jag trodde jag skulle börja blöda men den försvann på eftermiddagen. Jättekonstigt att jag ens fick tillstymmelse till streck i fredags… ska köpa fler test imorgon. Kanske byta märke med? Alla dessa är apoteket hjärtats.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

becka89
12/19/16, 9:26 PM
#194

#190 ser två streck på den :) Här är vi inne på bim+5 ingen mens ännu. Haft lite mensvärk trodde den skulle komma idag men nope inget ännu kommer den inte imorgon bitti ska jag ta ett test annars får jag vänta och se ifall jag testar när mannens syster är här eller när dom har åkt hem igen.

TezzD
12/19/16, 9:51 PM
#195

#194 Haft mensvärk idag igen o nästan som bubbel i magen. Haft så vattniga flytningar så det var lite jobbigt att jobba nu ikväll (14.00-21.00) Kändes som att jag kissat ner mig ju haha. Det bästa är ju att vänta med att testa desto säkrare resultat. Jag kommer avvakta tills på fredag iaf. :-) (försöka) haha

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
becka89
12/20/16, 11:06 AM
#196

#195 oj haha påminner om flytningarna man har i slutet av graviditeten. BIM +6 ingen mens och inget plus dock såg jag att teststickan hade gått ut för 6månader sedan hmm har det någon betydelse egentligen??? Börjar bli lite less nu :(

TezzD
12/20/16, 8:51 PM
#197

#196 Jaa skit i det gamla/lita inte på den o ta en ny till jul. Hihi. :-P Idag började mina bröst strama och ömma. Och nu ligger jag på soffan med molvärk som små ilningar. .. vågar nästan hoppas lite. :-D

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

becka89
12/20/16, 10:47 PM
#198

#197 jag får ta me tusan nog göra det. Har haft små ilningar i äggledarna under kvällen känt mig tröttare än vanligt med, vi får hoppas på ett plus var på jul då :)

TezzD
12/20/16, 11:09 PM
#199

#198 Jaaa!!! *fingers crossed*

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

SuperLimm
12/21/16, 9:21 AM
#200

Igår eftermiddag fick jag mensvärk och inom en timme hade jag fått min mens. Känns väldigt tråkigt för jag hade verkligen hoppats denna gången då vi hade sex varje dag den veckan jag tror jag hade ägglossning. Så just nu känns det som att jag inte ens kan bli gravid men min kille tycker jag är knasig och har hjärnspöken.

Nu tänkte jag försöka övertala mig själv att jag ska ha mens varje månad så jag kan bli glad/överraskad om jag någon månad inte får mens. Istället för att bli besviken för att jag får mens.

Mvh Linn

TezzD
12/21/16, 9:58 AM
#201

#200 neej så tråkigt. Men va glad att kroppen fungerar som den ska :-) Jag har också haft en hemsk mensvärk. . Men den gick över och nu är det bara mol. .. å lite dålig i magen känsla idag .. brösten är bara ömma om man rör/klämmer lätt på dom idag .. spännande. Har den där känslan att man nog nog är gravid har jag faktiskt… och den hade jag med båda mina barn… men visst har man kanske trott det förut, dock har man inte vart det. Men den här gången känns det starkare. Men det är skitsvårt eftersom min mens hoppade över november! Man kan väl ha ÄL och bli gravid trots utebliven mens?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/21/16, 12:33 PM
#202

Jag blir helt förvirrad. Hade temphöjning idag från 36.4 till 36.7! Tänk om jag inte haft ÄL och det är dags för ÄL nu istället för mens?!?! Har bara tempat i en vecka så jag vet ju inte hur jag låg förut. Men har legat på 36.3 för ett tag sedan och även 37 är jag va på vc förra månaden. .. är helt förvirrad här. Har sån jäkla molvärk sen snart 1 vecka tillbaka!! Trodde därför jag haft ÄL och närmade mig mens. Hade mensvärk som fasen i söndags så jag va riktigt dålig i magen… och nu är det ju snart BIM. .. WTF?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Maddewiberg
12/21/16, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#203

Hej! Jag behöver verkligen er hjälp! Vet att jag testat väldigt tidigt (men jag har adhd och är sjukt otålig) haha, men kan ni ta en titt på detta test? Ser ni något? Jag har 10 dagar kvar till BIM .. Grejen är den att jag har plussat svagt på några tester innan men det var några billiga tester och litar inte på dom då det va supertidigt! Dom måste ha gett utslag på min ägglossning isf! Men det här tog jag imorse och tycker mig se (mer i verkligenheten) ett svagt blått sträck men jag vet inte om det bara är en skugga? Det är planerat och blir mitt första barn i så fall så jag har inte så mycket koll hehe ! En annan anledning till att jag testar är att jag mår superilla och har molvärk mer eller mindre hela tiden vilket jag brukar ha innan ÄL men inte efter? Har Endometrios också så kan ju ha med det att göra .. herregud! Snälla bara ta en titt och kolla vad ni tror! Jag kommer ta test närmare mensen också!

Maddewiberg
12/21/16, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#204

Hej! Jag behöver verkligen er hjälp! Vet att jag testat väldigt tidigt (men jag har adhd och är sjukt otålig) haha, men kan ni ta en titt på detta test? Ser ni något? Jag har 10 dagar kvar till BIM .. Grejen är den att jag har plussat svagt på några tester innan men det var några billiga tester och litar inte på dom då det va supertidigt! Dom måste ha gett utslag på min ägglossning isf! Men det här tog jag imorse och tycker mig se (mer i verkligenheten) ett svagt blått sträck men jag vet inte om det bara är en skugga? Det är planerat och blir mitt första barn i så fall så jag har inte så mycket koll hehe ! En annan anledning till att jag testar är att jag mår superilla och har molvärk mer eller mindre hela tiden vilket jag brukar ha innan ÄL men inte efter? Har Endometrios också så kan ju ha med det att göra .. herregud! Snälla bara ta en titt och kolla vad ni tror! Jag kommer ta test närmare mensen också!

hellomissduh
12/21/16, 7:46 PM
#205

#203 Jo då, jag ser ett väääldigt svagt streck :)

RoxannaS
12/21/16, 8:52 PM
#206

#204 Jag ser också :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
12/21/16, 10:19 PM
#207

Hoppar in här jag också, även om vi inte är igång riktigt än. Min nedräkning är till 16 januari, då äntligen åker spiralen ut!

hellomissduh
12/21/16, 11:10 PM
#208

#207 Välkommen och lycka till sen :)

DenLin
12/22/16, 7:46 AM
#209

#208 tack 😄

Annons:
Roxie
12/22/16, 12:15 PM
#210

#204 Jag ser också ett streck :)

// Sofia

Bebisverkstad2017
12/22/16, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

Hej! Vad tycker ni om denna test? Har gjort flera tester då 4 visade som detta och 2 digitala visade negativt. Testade sist för 3 dagar sedan! Ska ta ett imorgon och hoppas på en ökning. Har extremt ont i ländryggen och äggstocken! Har mens en gång per år så kan inte räkna när BIM kommer. Fick ägglossning tack vare rosenrot den 2/12!

Bebisverkstad2017
12/22/16, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Hej! Vad tycker ni om denna test? Har gjort flera tester då 4 visade som detta och 2 digitala visade negativt. Testade sist för 3 dagar sedan! Ska ta ett imorgon och hoppas på en ökning. Har extremt ont i ländryggen och äggstocken! Har mens en gång per år så kan inte räkna när BIM kommer. Fick ägglossning tack vare rosenrot den 2/12!

TezzD
12/22/16, 5:25 PM
#213

Bebisverkstad2017 jag ser! :-D Vänta en dag till eller två spelare blir det ett tydligt svar <3 God jul :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

becka89
12/22/16, 8:18 PM
#214

Fortfarande inget bim+8 hade mensvärk igår och stickande hugg men inget. Har inte testat igen än,ska testa på julafton eller dagen efter då vårat främmande åkt hem på söndag. Kände på tappen innan mens då var den väldigt lätt att nå och så och nu kände jag igår då var den långt bak och inte alls lätt att nå som när jag väntade sonen så fingers cross

TezzD
12/23/16, 8:40 AM
#215

Hej alla! Hade stegring på temp i förrgår (36.7) idag 35.9 Så jag har haft ÄL! Trodde jag hade bibim idag/imorgon. Men icke. Tur som väl så sexade vi i förrgår. Antar att ägget släppt nu för all den starka molvärken är borta! Nu är det en ny lång vecka att vänta då :-p Typiskt haha.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

RoxannaS
12/23/16, 11:39 AM
#216

#211 Positivt. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
becka89
12/24/16, 9:46 PM
#217

#215 skönt med ÄL iallafall :) Här ska det testas imorgon :| får se vad det visar mannen tror jag är gravid så som mitt humör har varit senaste dagarna ;)

becka89
12/25/16, 11:24 AM
#218

Inget plus och ingen mens :( börjar bli lite less på det här nu, ska testa mig igen om en vecka men hoppas min mens hinner komma innan så vi kan fortsätta försöken

TezzD
12/25/16, 9:55 PM
#219

Becka jag gånger tummarna att det bara var för tidigt att testa och att mensen håller sig borta :-) Jag ska vänta med att testa nu iaf fram tills på fredag morgon tänkte jag. Har jag haft ÄL nyss så är ju även det tidigt. Men ingen mens ännu… testade positivt med båda mina töser på ÄL +8 :-) Men jag vet ju inte exakt när den skedde. .. så då har det ju gått mer än en vecka iaf. :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

becka89
12/26/16, 10:11 AM
#220

#219 jo hoppas jag med men känns så konstigt med, har iallafall beställa ÄL test nu så nu ska jag se om det blir någon stegring på dom. Har ju inte riktigt koll på min temp så kan inte kolla den heller men enligt min app ska jag ha ÄL om 4dagar. Min mens låg på dag 35 förra månaden och skulle den ha kommit på 35 är det 5dagar sen så väntar en vecka och testar igen och hoppas på det bästa

TezzD
12/26/16, 2:34 PM
#221

#220 Ja lika bra att testa så man vet säkert när ÄL sker . Fast man vet ju aldrig om ägget släpper eller ej…. Jag har mkt molvärk idag och mina bröst är såå ömma och "svullna" Och jag tycker det ser ut och känns som att vårtor och vårtgård är svullna o större med Brukar inte ha det så före mens. Vi får se. Time will tell

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Fia91
12/26/16, 3:48 PM
#222

Hej hopp är ny i tråden längtar så otroligt mkt efter ett syskon till min pojk. Går just nu o väntar på att tiden ska gå fortare har BIM 4 januari känns som en evighet till dess. Vi har försökt bli gravida sen september, med sonen tog de 9 månader att bli gravid. Idag när jag låg i soffan så högg de till så enormt i underlivet nån som vet vad de kan vara? :) vill minnas att jag har känt så förut men kommer inte ihåg när. Vill säga grattis till alla som har fått ett +också :)

TezzD
12/27/16, 12:30 PM
#223

Välkommen fia :-) Det här med stick/hugg minns jag från mina graviditeter 😊 På log stack det till i livmodertappen i förrgår. Bara snabbt sen försvann det. Det har jag inte känt av de föregående månaderna. Spännande! Lycka till :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Candela
12/27/16, 1:47 PM
#224

Går nu och väntar på att mensen inte ska dyka upp. 😃

 Beräknad mens är 26-28 december. Inga tecken än så länge, och livmodertappen är stängd och "slemmig".  Jag tänker varje morgon att mensen kommer dyka upp så fort jag har gjort ett grav-test, så jag skjuter lite på det…

TezzD
12/27/16, 9:16 PM
#225

Alltså. Det känns mer som att det bränner i brösten än att det ömmar.. någon mer som känt så?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Candela
12/28/16, 9:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

:)

becka89
12/28/16, 10:04 AM
#227

#225 kände så hela början av min graviditet med sonen och hade stickningar /hugg flera gånger. Fortfarande inte fått min mens tog ett ÄL test igår på skoj och jo men den har börjat stegra men alltså kan ÄL test vissa fel ifall man är gravid?? Känns som ÄL är väldigt tidigt annars :/ Var sista testet oxå har beställt men dom är försenade från leverantören så dom kommer efter nyår så får gå till apoteket och köpa mig ett paket där

TezzD
12/28/16, 10:05 AM
#228

#226 GRATTIS! !! Underbart! Mitt test såg ut såhär i morse… *suck* .. men om jag hade ÄL förra veckan så dröjer det till iaf nyår minst innan jag kan få tillstymmelse till streck tror jag. 4 Jan är testdag enligt uträkning

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
12/28/16, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#229
[Smulan_88]
12/28/16, 10:17 AM
#230

Grattis Candela!!! Och håller tummarna för er andra tjejer!!

Annons:
Lilolizeit
12/28/16, 10:44 AM
#231

#226 grattis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Candela
12/28/16, 1:19 PM
#232

Tack! Känns lite overkligt.

hellomissduh
12/28/16, 7:45 PM
#233

Grattis Candela! :)

becka89
12/28/16, 9:43 PM
#234

ÄL test ikväll ingen stegring hmm men kan varit för jag var på toa 1timme innan inte så smart ska ta ett nytt imorgon bitti och se vad det säger Fortfarande ingen mens heller 14dagar över nu får se när jag orkar ta ett nytt gravtest

TezzD
12/28/16, 11:06 PM
#235

#234 Jag är 42 dagar sen haha :-P Så det kommer nog en ny ÄL snart ska du se ;-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Marre_88
12/28/16, 11:36 PM
#236

Grattis Candela :D

TezzD
12/29/16, 9:59 AM
#237

Jag kunde inte låta bli att testa i morse. För jag vaknade av en väldigt stark dröm att jag plussade! Den var så stark (både drömmen och plusset) så jag visste inte vart jag var när jag vaknade och vad som var sant eller inte. Men ett starkt plus fick jag inte idag.. men något är det nog där iaf. Så jag tror det blir starkt om några dagar! Hoppas iaf.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
TezzD
12/29/16, 10:00 AM
#238
TezzD
12/29/16, 10:00 AM
#239
TezzD
12/29/16, 10:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#240

Hallå bilden!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Glow487
12/29/16, 11:32 PM
#241

Ägglossning idag. Har inte försökt extremt aktivt denna cykel pga. missfall för några veckor sedan och några övriga jobbiga händelser under veckans gång. Så vi får se vad som händer vid BIM, men förväntar mig inga underverk. Känner mig mer realistisk än vanligt konstigt nog. Hmm.. Känner mig positiv och tacksam över att mina kvinnliga organ börjat hänga med bättre detta året. Har varit väldigt oregelbunden tidigare, och för första gången i mitt liv har jag haft flera ägglossningar detta året, så år 2017 ser mycket ljust ut för bebisverkstaden! Det glädjer mig något oerhört. :) Passar på å önska er ett gott nytt år och lycka till med era "verkstäder" haha. ;)

becka89
12/30/16, 1:30 PM
#242

Här har man börjat kräkas och ständigt illamående :/ som med sonen antingen magsjuka eller gravid. Sitter hemma och mår som en säck potatis just nu har sonen att ta hand om då mannen är på arbetsintervju, han jobbar normalt i Stockholm så han är borta mellan 5-17.30 om det låter bra med nya jobbet blir det tider mellan 6.40-16.20 så mycket bättre men allt beror på lönen tyvärr då jag inte har jobb och vi inte klarar oss på bara hans lön om han går ner :/ så mycket tankar just nu :(

TezzD
12/31/16, 2:24 PM
#243

Här kom mensvärk med dunder och brak på jobbet vid 10 ungefär… en liten rosa creme flytning och sen har jag sprungit på toa för det känts som att det blött igenom. Men det har bara varit lite lite brunt och sen vattniga flytningar… så om det är mens på gång eller nidis har jag ingen aning om… vi får se hur nyårsafton slutar haha. Jag är hemma nu och ska tillbaka till jobbet om 2 h. Ljuva vården och delad tur idag. Önskar er alla ett riktigt gott nytt år! <3

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

becka89
1/1/17, 7:23 PM
#244

Mensen kom äntligen tillbaka på nyår såklart ;) skönt att börja försöka igen, kommer börja med ÄL test direkt när mensen är över

Annons:
TezzD
1/1/17, 9:54 PM
#245

#244 Skönt ändå. Är det en vanlig riklig mens? För det har inte jag. Fortfarande jättevattnigt och skiftar mellan rosa och brunt. Dag 2 … jag avvaktar… min mamma hade lite mens som vanligt varje månad i 5 månader med min storebror så chansen finns ju fortfarande om det inte sätter igång ordentligt snart. Det börjar avta mer än att det skulle dra igång. Gott tecken iaf. :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
1/4/17, 1:29 PM
#246

Det drog inte igång någonting. Hade dessa rosa/bruna vattniga flytningar i typ 24 h. Den 2a var det bara genomskinligt och den 3 kom en pytteliten orange plutt. Idag ingenting. .. Vågar hoppas lite för jag har sån mol/växt värk.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Lilolizeit
1/4/17, 5:27 PM
#247

Jag hade konstig "mens" innan ja visste ja var gravid. Blödde väldigt lite, som att mensen var på gång på morgonen å sen under dagen försvann det å sen satte det igång dagen efter på amma sätt och även följande dag. Var mer som en rosa flytning än blödning Min min föreslog att jag skulle ta ett test å visst vad jag gravid..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

TezzD
1/4/17, 10:47 PM
#248

Jag ska ta imorgon bitti :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Nalaa]
1/5/17, 8:08 AM
#249

Hej allihopa! Jag skulle behöva lite hjälp med att tyda detta, jag tycker mig se något men lyckas inte riktigt fånga det på bild. Jag antar att det bara är önsketänkande men i så fall vore det skönt att veta att det är negativt så man kan sluta hoppas (för den här månaden i alla fall).

[Nalaa]
1/5/17, 8:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#250

Här kommer bilden:

Roxie
1/5/17, 9:05 AM
#251

Jag ser nåt :)

// Sofia

Annons:
becka89
1/5/17, 9:26 AM
#252

#245 den var värre än den brukar har precis slutat idag så skönt, Så nu är det ÄL test varje dag för att se om jag har den som vanligt eller om den oxå har hängt sig lite. Hmm låter ju lovande hoppas du får ett plus nu :)

TezzD
1/5/17, 10:03 AM
#253

#250 jag kan ana nåt :-) #252 skönt att den kom ordentligt så du kan utesluta säkert iaf. Det var inte lika lätt för mig. Haha. Idag fick jag en jättevit mjölkig flytning på pappret efter morgonens toabesök. Glömde dock att kissa i burk så jag får helt enkelt vänta rn dag till med att testa minst. Egentligen borde jag vänta till nästa vecka för att vara helt säker. Men jag har beställt hem ett sånt där testa tidigt som jag tänkte ta imorgon :-) Molvärken hänger sig kvar och jag har blivit sjuk. Så ja det är nog nåt på g. :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Nalaa]
1/5/17, 10:35 AM
#254

Åh, vad spännande! Jag får vänta ett par dagar och ta ett test till:-) Min man fyller år om ungefär en vecka så jag tänkte ge honom en riktigt bra födelsedagspresent om det visar sig vara positivt:-)

[Nalaa]
1/5/17, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#255

Lekte lite med bilden och tycker nog att det syns lite tydligare. Vad tycker ni? Är det önsketänkande eller finns det något där?

becka89
1/5/17, 10:11 PM
#256

#255 tycker det ser ut som en skugga på båda :) kanske är något men är alltid enklast att testa med ett clearblue digitalt så slipper man spåna P

[Nalaa]
1/6/17, 8:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#257

Jag har beställt två stycken clearblue (ska prova ett direkt när jag får det, det andra ska pojkvännen få i ett paket på sin födelsedag)! Men detta är väl positivt ändå? Blir så osäker på om jag ser det jag vill se och jag har ju ingen annan att fråga än…

Lilolizeit
1/6/17, 8:43 AM
#258

#257 där ser jag absolut två streck. Grattis :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
[Thiah]
1/6/17, 8:47 AM
#259

#257 två streck där. Grattis :)

[Smulan_88]
1/6/17, 10:06 AM
#260

#257 Grattis!!!

DenLin
1/6/17, 10:54 AM
#261

#257 Grattis!

TezzD
1/6/17, 11:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#262

#257 positivt! Grattis ! Jag testade idag. Ser bara "spök" i vissa vinklar. Får vänta några dagar till. Hade så hemskt vattniga flytningar igår. Kändes som att jag kissade ner mig o det rann ut ordentligt när jag torkade mig så det kom på handen. Ursäkta äcklet men det är verkligen konstigt Bild på testet.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Missmagi
1/6/17, 1:21 PM
#263

#262 svårt att se nåt streck. Förstår hur de e. Själv brukar jag sitta och leka med bildredigeraren och hoppas på att få fram de strecket ögat ser och inte kameran när man tar kort. Håller tummarna för positivt om några dagar TezzD!🌷

[Nalaa]
1/6/17, 2:22 PM
#264

Åh, tack allihopa! Jag är så himla glad men samtidigt måste jag hålla mig från att dansa och tjuta av glädje (tills nästa vecka när pojkvännen fyller år)! Eller tycker ni att man borde tala om det direkt? #262 Jag tycker mig se någonting men det är svårt att avgöra. Prova att ändra kontrasten och ljuset i bilden så kanske det blir tydligare?:-) Jag håller tummarna! På nyårsafton skrev vi önskelistor på vad vi önskade oss 2017, både min pojkvän och jag skrev att vi vill ha en bebis till:-) Att den redan låg i magen då hade jag ingen aning om! När jag räknade på senaste mensens första dag är jag i vecka 5 (4+2) så det är ju väldigt, väldigt tidigt än men ändå jublar jag inom mig:-)

TezzD
1/6/17, 2:49 PM
#265

Jag väntar några dagar. :-) Jag hade ont kunnat hålla mig att berätta för mannen. Hihi.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
[Nalaa]
1/6/17, 2:56 PM
#266

Jag vill verkligen berätta men tänk vad kul det vore att komma med en present på hans födelsedag och han förväntar sig typ ett presentkort eller något annat i den stolen. När han öppnar ligger det ett positivt clearblue-test, ett rött hjärta där det står "Vecka 6: Hjärtat börjar slå", en liten napp och ett par bebisstrumpor:-) Åh, få mig att hålla mig, snart berättar jag:-D

TezzD
1/6/17, 3:12 PM
#267

Hade jag också gjort :-) Han vill ju ha bebis. Så försök att vänta och ge han den fina presenten :-)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[Nalaa]
1/6/17, 3:16 PM
#268

Ja, jag måste bara hålla mig!

Förväntansfull
1/6/17, 10:54 PM
#269

Hej på er! Började läsa igenom tråden här idag och är skönt att läsa att de är så många mer än vi som försöker febrilt med att bli gravida! Hoppas så att vi blir gravida denna gången, blev så ledsen när jag dagen innan julafton började blöda kraftigt och hade haft så många gravidsymptom. Men ännu är inte hoppet borta! Har försökt i 8 månader nu så snart borde det väl gå? :) stort grattis till er som plussat !

becka89
1/7/17, 4:14 PM
#270

Här har det börjat bli stegring på ÄL testen, enligt appen är det 11 jag har ÄL men man vet aldrig Just nu pågår sexandet var och varannan dag ;)

Glow487
1/8/17, 7:11 PM
#271

Under min förra graviditet, under min förra cykel (slutade med missfall) plussade jag svagt redan på BIM -9. Så jag gjorde ett test idag på BIM -7 och tycker mig se nått som liknar ett streck iaf. Och brösten började värka idag precis som under förra graviditeten. Observera att jag aldrig hsr ont i brösten i samband med ägglossning/mens/nått annat tillfälle. Jag måste vara superfertil just nu eller nått om det nu visar sig vara positivt?! Det lilla streck som jag kallar för nästan positivt är med största sannolikhet inte hcg-rester från förra graviditeten då jag testat negativt flera gånger efter missfallet för att säkerställa att hcg-nivån sjunkit. Så ett nytt test är ju aktuellt om någon dag igen tänker jag. Jag vet att någon där ute tänker säga att det inte är lönt att testa så tidigt å fråga "varför ska man ha så bråttom?" Men jag testar så tidigt jag kan för att få svar på om jag blivit gravid, för att kunna dokumentera ev. missfall, eftersom att alla mina missfall varit väldigt tidiga. Jag förväntar mig faktiskt t o m ett till missfall. Det känns som att nått inte står rätt till. Visar det sig att jag får ett till missfall så har vi bestämt oss för att be om hjälp. Så ser det ut för mig just nu i alla fall.. :)

[Nalaa]
1/8/17, 7:56 PM
#272

Jag håller tummarna att det är positivt och att det går bra:-)

Annons:
Glow487
1/8/17, 8:03 PM
#273

Tack Nalaa. :) Det värmer!

[Nalaa]
1/9/17, 7:58 AM
#274

Uppdatera gärna så jag vet hur det går:-) Det är så roligt att höra om andras lycka med:-) Håller fortfarande tummarna för dig!

Glow487
1/9/17, 8:32 AM
#275

Självklart uppdaterar jag i tråden hur det går. :) Kul att du vill följa! Jag tyckte jag läste att din pojkvän fyller år nu i veckan och att du ska överraska honom. Vilken dag? Låter verkligen spännande! :) Kan tänka mig att du när som helst spricker av lycka, spänning och över att vara så hemlighetsfull. Hade iaf jag lätt gjort!

[Nalaa]
1/9/17, 10:51 AM
#276

Han fyller på torsdag:-) Ska bli så sjukt kul! Igår tror jag att min mamma misstänkte något men pojkvännen gör nog inte det! Mamma bjöd på ost och kex (brie och icke-pastöriseras ost) så jag tog bara kex och frukt, jag låtsades ta ost men sen gömde jag den under physalysbladen och såg till att det var jag som tog hand om disken:-p

[Nalaa]
1/9/17, 10:51 AM
#277

Han fyller på torsdag:-) Ska bli så sjukt kul! Igår tror jag att min mamma misstänkte något men pojkvännen gör nog inte det! Mamma bjöd på ost och kex (brie och icke-pastöriseras ost) så jag tog bara kex och frukt, jag låtsades ta ost men sen gömde jag den under physalysbladen och såg till att det var jag som tog hand om disken:-p

Glow487
1/9/17, 12:26 PM
#278

Hahaha vad söt du är som gömde osten. Det skrattade jag gott åt! ;) Hoppas du känner att tiden inte är så lång till torsdag. Själv känner jag att tiden är döööö lång till imorgonbitti. Tänkte ta nästa graviditetstest då. Jag hinner liksom få missfall vid ungefär samma tidpunkt som mensen kommer så de e därför jag har bråttom å testar innan BIM. Det känns viktigt att veta att dokumentera om det blir ett till missfall som sagt. Men hoppas att jag kan få behålla bebisen den här gången, om jag nu plusar!

[Nalaa]
1/9/17, 12:42 PM
#279

Jag håller tummarna för dig! Den här gången går det säkert bra hela tiden:-) Heja, heja! Haha, ja, vad ska man göra för att det inte ska märkas? Jag har hört att man inte ska tacka nej utan tacka ja till saker och sedan typ inte äta/dricka av det:-) Jag väntar på posten med! Har beställt två clearblue och fem stickor - kommer lätt att testa när jag får dem bara för skojs skull:-)

Annons:
[Nalaa]
1/9/17, 3:49 PM
#280

Jag hade förväntat mig ett tydligare streck nu… Gjorde precis ett test och om jag jämför denna bilden mot de bilderna jag tog i fredags tycker jag inte att strecket har blivit tydligare. Vad tycker ni? Tar det längre tid än ett par dagar för att strecket ska bli tydligare?

Denna kommentar har tagits bort.
[Nalaa]
1/9/17, 3:50 PM
#282

Åh, varför kommer inte bilden med nu?:-(

[Nalaa]
1/9/17, 3:52 PM
#283
[Nalaa]
1/9/17, 3:52 PM
#284

Tredje gången gilt… Försöker få med bilden!

[Nalaa]
1/9/17, 5:29 PM
#285
[Nalaa]
1/9/17, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#286

Provar en sista gång…

Annons:
[Nalaa]
1/9/17, 7:19 PM
#287

Jag vet att det är så att HCG-ämnet i kroppen är som högst på morgonen, är det för att man inte har gått på toaletten på många timmar eller för att det helt enkelt är högre på morgonen än på kvällen? Alltså, kan man hålla sig och inte gå på toaletten under dagen och sedan ta testet på eftermiddagen exempelvis? Är det samma sak liksom?

[Nalaa]
1/9/17, 8:18 PM
#288

Vi åt ost och kex igår och det blev lite över. Pojkvännen kom in med det till mig nu, så himla gulligt (jag var tvungen att gömma brien under kuddarna i soffan)! Gissa om hunden var där och nosade!

Glow487
1/9/17, 9:29 PM
#289

Hahahaha dem kuddarna lär vara ganska kletiga nu hahaha. Vad söt du är! Och söt pojkvän har du som kommer in med ost till dig också! Vissa som gör graviditetstest på dagtid (icke morgonurin) får ett tydligare resultat om man jämför med morgonurin. Men majoriteten verkar testa tydligast med morgonurin. Vet faktiskt inte om det blir lika bra resultat av att hålla sig sjukt länge över dagen, i jämförelse med att hålla sig med att kissa till nattens sömn är förbi. Men det är en intressant frågeställning! Det kan ju säkert vara så att kroppen har lättare för att producera urin och hcg när kroppen befinner sig i sömn eller vila? Har ingen aning. En tanke bara. Ur det perspektivet vinner ju i så fall morgonurinet.

Glow487
1/9/17, 9:33 PM
#290

Om jag jämför ditt gravtest ur inlägg #257 med det senaste du postade så tycker jag nog det senaste är starkare. Du sa att du tyckte det inte såg ut att ha blivit starkare. Men jag håller inte med! ;)

Lilolizeit
1/10/17, 6:34 AM
#291

Jag tycker också det ser starkare ut. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
1/10/17, 6:54 AM
#292

Vad skönt att höra! Jag testade igen nu på morgonen och då tycker även jag att det ser starkare ut:-) Så himla lättad! Hur går det för er andra? Glow487, hur går det för dig?

[Nalaa]
1/10/17, 6:54 AM
#293

Vad skönt att höra! Jag testade igen nu på morgonen och då tycker även jag att det ser starkare ut:-) Så himla lättad! Hur går det för er andra? Glow487, hur går det för dig?

Annons:
[Nalaa]
1/10/17, 6:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#294

Här kommer morgonens test:

hellomissduh
1/10/17, 2:09 PM
#295

Det var ju ett supertydligt streck! Starkast av alla ju :)

Glow487
1/10/17, 3:08 PM
#296

Wow vad tydligt! Så himla roligt. :D Tackar som frågar! Det går sådär för mig. Gjorde ett nytt test idag på BIM-5 men tycker deT ser likadant ut som BIM-7. Gör ett nytt test på BIM-3 så får vi se då. Dagarna känns långsamma när man vet att mam måste vänta å vänta hehe. :)

[Nalaa]
1/10/17, 3:58 PM
#297

Ja, visst gör de! Men jag håller tummarna:-) Åh, på torsdag fyller han år. Kommer jag verkligen kunna hålla mig? Jag blir galen:-p

Förväntansfull
1/10/17, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#298

Hej! Har gjort ÄL test idag, bifogar bild (tycker detta ser ut som att de är positivt) men då testade jag clearblues efteråt bara för veta om de är positivt men den visa att de inte var det, vilken ska jag nu lita på tycker ni? Den andra är RFSU s ÄL test. Jag tempar på morgonen o enligt kalendern ska jag inte ha ÄL förrän om en vecka men har lite oregelbundet så kan ju faktiskt stämma?! Vad tror ni? :)

Förväntansfull
1/10/17, 5:38 PM
#299

Urinet hade ju svalnat lite när jag testa med clearblue kan de påverka tro?

Förväntansfull
1/10/17, 5:38 PM
#300

Urinet hade ju svalnat lite när jag testa med clearblue kan de påverka tro?

Annons:
[Smulan_88]
1/10/17, 5:50 PM
#301

Kan ju vara en hormonell höjning #298 och i mina ögon ser det positivt ut, det bästa är väll att "ligga" om tecken på ägglossning sker och sen om du/ni är osäkra så ligg varannan dag fram till BIM så är du ju "uppdaterad" och förhoppningsvis missar ni inte Äglossning. Håller tummarna!!

Upp till toppen
Annons: