Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 4306 ggr
Melliaa
2016-08-24 18:58

Fråga om graviditetstest

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla glada i sommarvärmen! Tänkte be er experter om lite hjälp bara; hormonspiralen togs ut den 15 juni, fick aldrig mens efter det utan blev gravid, kan alltså inte gå på när jag hade min senaste mens (har dessutom PCOS så man vet aldrig när mensen kommer). Misstänker själv att jag hade ägglossning den 18-19 juli någonting (molande värk på höger sida av magen samt äggviteflytningar), och vi hade oskyddat samlag den 17 juli. Är det rimligt då att få dessa resultaten jag fått på graviditetstesten (se bild)?? 22 juli som ju bara är några dagar efter oskyddade samlaget så tänkte jag först att det var negativt, men ändå såg jag något supersvagt där?! Sen 25 juli gjordes nytt test och där såg jag fortfarande ett plus fast även detta supersvagt, och först den 28 juli vågade jag tro på det vilket ledde till det digitala och sen för skojs skull använde jag upp mitt sista Clearblue den 2 aug där det var tydligt då… Men kan jag ha räknat fel, är det omöjligt att få ett utslag 5 dagar efter oskyddat samlag (om än superdupersvag så man nästan tror man inbillar sig?). Eller kan jag ha blivit gravid tidigare mot förmodan? Vi har kört oskyddat den 9 juli också och sen kondom varvat med avbrutet resten av tiden så svårt att tro att det blev till då…?

Annons:
Aristarcos
2016-08-24 19:11
#1

17 juli tror jag på, då du testade positivt efter ca 10 dagar synligt, de andra testen kunde jag inte se något på :P och i och med att det står gravid 1-2 veckor på testet från den 29 juli så stämmer det bäst..

[TanatosNyx]
2016-08-24 19:19
#2

25e är första plusset jag ser, utan tvekan tydligt dessutom.

Melliaa
2016-08-24 19:44
#3

Tack för era svar! Men om ägglossningen skedde den 18 juli som jag tror, och du #2 ser ett plus den 25 juli, brukar man inte säga att 2 veckor efter ägglossning är BIM? Så BIM hade ju varit uppskattningsvis den 1 augusti, och 25 juli är alltså BIM-7?? Är det jag hängt upp mig på, att jag kanske är fel på det med när ägglossningen var… Men men, får väl bara tacka och buga att vi har en liten som ville flytta in i magen så snabbt! ;)

[TanatosNyx]
2016-08-24 19:53
#4

om man räknar på det så är det rimligen så att du har haft ÄL tidigare än du trott. Hugget du har känt kan vara när ägget fäste t.ex. eller växtsmärta, jag hade jättemycket hugg och smärtor i början av min graviditet.

Jag tror att det är samlaget den 9e som har tagit sig, efter att spermierna har levt kvar i några dagar och inväntat ÄL. Säg runt ca den 14e plus minus någon dag så bör det ha skett ÄL grovt gissat och med en stor nypa salt.

Melliaa
2016-08-24 20:06
#5

#4 Intressant, tack för dina svar! Har antecknat den 11 juli att jag hade som äggviteflytningar samt litelite rosa i, aldrig hänt innan…? Och sen den 15 juli vet jag att jag hade ett kraftigt hugg på höger sida, sedan kände jag inget konstigt förrän den 18-19 juli där jag då hade äggviteflytningar samt molande värk på höger sida och gasig o så i magen… Kanske skedde tidigare än jag tidigare trott då…! Spännande, hehe, får väl reda på det lite mer vid något tillfälle när man kollar upp det om vi har tur!

[TanatosNyx]
2016-08-24 20:23
#6

Då hade du ÄL ca 11e :) blodet kommer från gulkroppen (äggblåsan som släpper ägget), kraftig ÄL helt enkelt.

Annons:
RoxannaS
2016-08-24 21:18
#7

Skulle be dem kolla upp de där tidigt. Ifall du blir gravid innan spiralen ens åkt ur. Så inget blir fel med fostret. De rådde dem mig till när samma hände mig. Tog ur den 2:a april. Plussade 19 juni och hade ingen aning om hur långt gången jag var. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Melliaa
2016-08-24 22:19
#8

#7 I samband med uttag av spiralen den 15 juni gjorde barnmorskan ett test som visade negativt, och jag gjorde ett graviditetstest den 15 juli som var helt negativt, mitt första positiva men svaga var den 22 juli/25 juli… Så då borde det ju inte vara någon fara väl? #6 Aha, det låter rimligt nu när du säger det, så om ägglossning var den 11 juli ca, hur stämmer det digitala som sa v 1-2 den 29 juli? Eller den är inte så säker och jag kan vara lite låghormonare…?

Aristarcos
2016-08-24 22:21
#9

grattis förresten till plusset !

[TanatosNyx]
2016-08-24 22:36
#10

nej de digitala testernas veckoindikator kan du strunta helt i.

RoxannaS
2016-08-25 05:48
#11

Nä då borde de vara lugnt :3 Och grattis


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Melliaa
2016-08-25 08:23
#12

Tack alla!! :) Försöker ställa mig in på att jag då kanske är i vecka 9 istället för vecka 8 nu, var så bombsäker på min sak tills jag insåg att testen varit lite väl känsliga för tidigt för att det skulle vara rimligt kanske… Hehe, sambon kommer bli överstolt som "fick det att lyckas på första gången", all cred till honom liksom, jag gjorde ju inget… Hahaha ;)

Melliaa
2016-09-13 16:31
#13

Var på ett tidigt ultraljud idag och blev daterad i vecka 9+4, det skulle alltså innebära att jag blev befruktad den 21 juli och fick ett svagt positivt den 25 juli?! Omöjligt tänker man om det resultatet…? Hon sa att den mycket väl kan fela på resultatet med några dagar men man undrar ju nu hur det kommer sig? Har vi ett ovanligt litet foster? Eller har någon en teori om varför det kan bli så? Jag har trott att vi är i vecka 10+1 idag, och då innebär det positivt gravtest efter bara 8 dagar eller möjligtvis 11+1, positivt gravtest efter 14 dagar, men då supersvagt för att vara det…?

Annons:
oh-la
2016-09-13 16:35
#14

#13, det är jättesvårt att mäta så små foster helt korrekt. Du kan alltså bli flyttad ett par gånger mellan ultraljuden. Inget konstigt :)

villavägen
2016-09-13 16:41
#15

När jag räknar så stämmer veckorna 9+4. Du blev befruktade där 17-19 juli! (8 veckor sedan)

villavägen
2016-09-13 16:48
#16

Sedan kan det variera några dagar dit och dit. Det är så liten ännu o svårt att mäta. Jag blev framflyttad en hel vecka vid kub.

Upp till toppen
Annons: