Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 1473 ggr
[Tibonnanj]
8/21/16, 3:30 PM

foglossning eller trycker han sig ut?

Är i v38, fick första känningarna till foglossning för ca 2 veckor sen, nu blir det bara värre och värre för varje dag.

Något som varit den senaste veckan är att bebisen rör sig enormt och även trycker sig ner. När den trycker sig neråt gör det ibland jätteont i blygdbenet, vilket är vanligt vid foglossning men det känns lite lustigt då det verkligen känns som att trycket från bebisen gör att det vidgar sig "där nere" och det är de som skapar smärtan. Det känns inte som att han trycker mot öppningen och det buktar utåt utan det känns verkligen som att skelettet trycks/pressas isär.

Smärtan kommer oftast inte i samband med förvärkarna och jag har inte haft några sammandragningar än. Är det bara normal foglossning?

Annons:
[Tibonnanj]
8/21/16, 3:35 PM
#1

Lästa nyss det här på 1177.

"En del gravida kan uppleva en ilande känsla när barnets huvud stöter emot musklerna i bäckenbotten."

Det jag känner är ju mer smärta än en ilning men man kan ju tolka känslor olika.

mjioo
8/21/16, 3:40 PM
#2

Mim barnmorska sa att jag skulle eventuellt känna tryck och obehag när bebis trycker sig neråt för att fixera sig. Min fixerade sig bara någon dag innan förlossningen och då hade jag en hel del förvärkar och tryck neråt.

Upp till toppen
Annons: