Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 8102 ggr
Rebornmamma
2016-08-20 19:23

Rullstolburen och försöker bli gravid #2

Hej Alla detta är en fortsättningstråd på 

Rullstolburen och försöker bli gravid

Annons:
Rebornmamma
2016-08-20 19:51
#1

Jag börjar väl denna tråd med att säga att Igår ca en timme efter samlag fick jag kraftiga smärtor ca 4-5 cm åvanför mitt höftben långt in i magen kändes det som och det var mer på vänster sida än på höger. jag är näsan övertygad om att det är ÄL men samtidigt så är jag osäker jag har aldrig upplevt denna smärta.

Har ont från och till just nu men har även mått illa och känt mig snurrig.

[Thiah]
2016-08-20 20:24
#2

Sätter en tass för jag vill verkligen följs er resa! :)

Rebornmamma
2016-08-20 20:46
#3

#2 Tack Thiah!❤️

[TanatosNyx]
2016-08-20 20:46
#4

följer! :)

densomundrar
2016-08-20 20:49
#5

Sätter en liten kommentar och fortsätter att hålla tummarna stenhårt för att ni lyckas :-)

Rebornmamma
2016-08-20 21:13
#6

Hur ska fertilt slem se ut? Mitt är just nu genomskinligt men fläckat med vit massa

och det är mer kladdigt än elastiskt men det finns en viss elasticitet i det men inte mycket

Annons:
Tjeja
2016-08-20 22:41
#7

Fortsätter tumhållningen i den här tråden med! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[GråHäxa]
2016-08-21 01:11
#8

Följer och håller tummarna :)

Rebornmamma
2016-08-21 11:23
#10

Jag tror att än är det inte över… enligt kaldern ska mitt fertila fönster börja den 23

[TanatosNyx]
2016-08-21 12:37
#11

du har rätt det är ännu starkare nu

Ceciliaolucifer
2016-08-21 16:02
Tjeja
2016-08-21 16:08
#13

Starkare ändå kan det bli. Kan bli starkare än kontroll sträcket t o m när det verkligen stiger.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Rebornmamma
2016-08-21 16:30
#14

Jag dokumenterar bara lite: det verkar som om morgon kiss inte funkar för mig då alla test jag har tagit som är på kvällen eller eftermiddagen är mörkare till och med mycket mörkare än den på morgonen.

Jag avläser alltid mina test efter 20 min då jag tycker att man omöjligt kan ha det rätta resultatet på så kort tid plus att jag gemför dom med tidigare gjorda test.

Tjeja
2016-08-21 16:37
#15

Har du läst artikeln i länken i inlägg #9? Där står det verkligen jättebra beskrivet hur det fungerar. Det förklarar också att man inte har nytta av ÄL-test på morgonen utan att det faktiskt är på em ock kväll man ska testa. Alltså tvärt emot gravid-test. :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rebornmamma
2016-08-21 16:43
#16

#15 Jag har bara skumläst lite än så länge….Jaha! då ska jag fortsätta ta dom eftermiddagen eller kväll! tack så mycket!

Rebornmamma
2016-08-21 20:09
#17

ÄL test taget 19,38 nu tror jag däremot att det är på väg ner. Jag är otroligt nöjd ändå men jag skulle velat ha 2 starka sträck. nu är jag lite orolig att ägget inte släppt.

Tjeja
2016-08-21 20:58
#18

Eller så har stegringen helt enkelt inte kommit igång ännu faktiskt? För båda sträcken syns nästan alltid på ÄL-test. Det är frågan hur starkt teststrecket är bara, inte om det finns där så som det är på gravtest. Så där skiljer sig ÄL och Grav-test också åt helt! 😉

Jag föreslår att du kör en månadsperiod utan att analysera hela tiden utan helt enkelt bara se till att ta test samma tid varje dag i en månadscykel för att se hur dina hormonnivåer svänger under hela perioden. Helt enkelt köra en ren "dokumentationsmånad" där du kör ett test om dagen direkt vid mens fram till ca 10 dagar efter mens, då börjar du ta två test om dagen fram tills nästa mens igen. Dvs 1 test på kvällen i början och sedan 1 vid lunch och 1 på kvällen resten av tiden.

När du läser av testet efter 20 minuter då har det gått för länge. Man egentligen läsa av svaret efter 5 minuter, varken före eller senare än så om man vill få rätt svar.

Därför borde du fota testen precis 5 minuter efter och då se till att fota det på samma plats i samma ljus som alltid varje dag. Det är viktigt så att färgskiftningarna man ser stämmer med verkligheten och inte bara ser olika ut på grund av belysning/ljuset mellan fotona.

Kör du en dokumentationsmånad av dina hormonnivåer lär du känna din kropp och cykel bättre och då vet du ungefär när det börjar närma sig och kan fortsättningsvis sedan ta testerna bara först när det börjar närma sig ÄL istället för att "leta" flera dagar i förväg.

Säger detta för att jag själv gjort samma fel som jag misstänker att du kanske råkar göra nu. Jag gjorde så i början att jag tog flera test varje dag så snart det gått en vecka efter mens. Först blev jag glad när testet gav utslag och trodde att det redan var dags, sedan så började jag oroa mig och undra varför det var ungefär lika svagt/starkt hela tiden och började ta varannan dag. Trodde sedan att jag inte hade någon ÄL eftersom jag aldrig såg någon stegring. (antagligen kom den just en av dagarna då jag inte tog testet förstås).

Sedan fick jag klart för mig att det är bättre att köra en "dokumentationsmånad" då jag bara testar för att få hum om min egen cykel. och då inte testade "för att pricka in rätt dag för samlag", för det stressade ju bara.

Dokumentationsmånaden visade det sig att jag hade jättesen ÄL. Den kom först dag 21!!! Så med andra ord… efter det började jag testa för att hitta ÄL först från dag 15. istället för att slösa slut på alla test flera dagar innan det ens var i närheten av att bli ÄL

Det var även till hjälp sedan när jag gick på fertilitetsutredning (där vi också för övrigt fick gå på psykriatrisk utredning först, tror att alla måste göra det för att de vill se att man är psykiskt stabil nog att klara påfrestningarna av en behandling och en graviditet med alla komplikationer som kan uppstå på vägen. De får nämligen inte ge en behandling om det finns påvisad risk för att man kan hamna i t e x depression och ohälsa om man misslyckas).

Anyways, det är lite av mina egen personliga erfarenhet.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rebornmamma
2016-08-22 15:50
#19

Hahaha min kropp spelar mig ett spratt kolla in detta

Rebornmamma
2016-08-22 15:52
#20

❤️

Annons:
Rebornmamma
2016-08-22 15:59
#21

#18 Jag uppskattar dina tips! Jag testar mycket för att jag är är så väldigt glad att min ÄL är så pass bra nu! Jag och min man känner ingen som helst stress över det Vi blir bara så lyckliga när det blir starkare och starkare. Då detta var OMÖJLIGT för mig förut. 

De var faktiskt mer stressande förut när det inte hände någonting alls!

nu känns allt avslappnande❤️

Ceciliaolucifer
2016-08-22 16:08
Rebornmamma
2016-08-22 16:12
#23

#22 Menar du det? T är lite lite Ljusare än C fortfarande❤️

[GråHäxa]
2016-08-22 16:34
#24

Det där skulle jag också säga är ett positivt ÄL test :)

Rebornmamma
2016-08-22 16:42
#25

Oj jösses!… Herregud!de står att när man får ett positivt ÄL test kommer ÄL ske om 24-48 timmar hur brukar ni göra nu

densomundrar
2016-08-22 17:38
#26

Även om det är en liten skillnad så är det ju så pass nära att något bör vara på gång eller har/kommer hända. Då vet du iallafall att du har förutsättningar för ÄL och det är ju jättebra :-)

Ceciliaolucifer
2016-08-22 17:41
#27

Mys på nu :) jag blev som sagt gravid två dagar innan ÄL.

Annons:
Tjeja
2016-08-22 18:26
#28

#20 YES! Nu händer det grejor! Dags att sexa loss ordentligt nu! 😃 Have FUN and ENJOY! Nu har ni de bästa läget på hela månaden!! 

Kom nu ihåg vilken dag efter mens detta kom och börja testa 2 ggr/dag bara ett par dagar innan det nästa månad! (om ni nu inte råkar ha turen att det tar sig direkt he he)😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2016-08-22 18:29
#29

Jag skulle sexa på varenda dag nu i minst 4 dagar framåt om det vore jag! ha ha… För det är nu och 4 dagar framåt som spermierna har en chans att hinna till ägget i tid om ett ägg lossnar nu!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rebornmamma
2016-08-22 20:00
#30

WHOOOO! Jag kan inte fatta det Detta är så stort för mig! men tycker ni att jag ska trycka att det är peak idag? Jag menar alltså i min app?

[GråHäxa]
2016-08-22 20:35
#31

Jag hade skrivit in det som peak i appen idag. Det kanske stegrar ytterligare lite under kvällen men skulle du vänta tills imorgon har det nog hunnit vända gissar jag på. Så mys på ordentligt nu och några dagar framöver så håller vi tummarna stenhårt här :-)

Rebornmamma
2016-08-22 20:48
#32

så här ser det ut i min app just nu alla hjärtan är mys❤️

Tjeja
2016-08-22 20:55
#33

Dag 15 från mensstart skulle jag börja köra äl-test både lunch och kväll nästa gång! Men innan dess är det stark tummhållning som gäller! Mys på! 🍼🍬

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rebornmamma
2016-08-22 21:12
#34

#33 Ja det tänkte jag att jag skulle börja med om det inte tar sig:)

Annons:
[TanatosNyx]
2016-08-22 22:27
#35

instämmer med övriga där är ett solklart ÄL-plus :)

Rebornmamma
2016-08-22 22:31
#36

#35 Åh jag är så glad! Äntligen gör min kropp som den ska.

Får jag fråga vad räknas som oregelbunden mens?

Aristarcos
2016-08-22 23:14
#37

#33 varför morgon och kväll, då det var em/ kväll man får ett mer korrekt svar. Känns bra onödigt.

#36 lycka till kul att du har utslag på testet nu.. fortsätt testa på kvällarna ;)

Hur du vet vad en oregelbunden menscykel är

Menscykeln kan variera några dagar i längd och fortfarande räknas som regelbunden. Att din menscykel varierar några dagar i längd från gång till gång är vanligt och helt normalt.

Om du har en menscykel som varierar mer än några dagar i längd från den kortaste till den längsta menscykeln, så räknas din menscykel som oregelbunden.

Det är olika hur många dagar i längd din menscykel kan variera för att kallas oregelbunden. En del menar att det är om din menscykel varierar mer än 4 dagar som den är oregelbunden, medan andra menar att om din menscykel varierar mer än 7 dagar, alltså mer än en vecka, så är den oregelbunden.

Info om oregelbunden mens är tagen från den här sidan

Rebornmamma
2016-08-23 10:55
#38

#37 JIPPI! då är min mens regelbunden skulle jag säga, för ungefär 16 månader sen så kom den lite som den kände för längsta var 17 dagar sen men nu brukar den komma på dag 32,33 eller 34.

Tack så mycket jag och min man är väldigt förväntansfulla samtidigt jättelugna för att det nu finns det verkligen en chans att vi blir gravida.

Jag kommer att fortsätta ta på em och kväll om vi inte lyckats denna gång!

kram

Rebornmamma
2016-08-23 14:43
#39

Jag vill bara skriva av mig lite känner jag.

Denna cykel har verkligen varit en positiv upplevelse jag kan nästan inte sätta ord på det.

Som jag sagt i många inlägg har jag ALDRIG Någonsin fått något som helst utslag på ÄL test och jag gick och förberedde mig på  att jag kanske aldrig skulle kunna bära ett barn och att vi kanske skulle behöva adoptera eller så.

Men sen kom vändningen i mitt liv…

Jag fick diagnosen  Akut svår Sömnapné det visade sig att jag slutade andas 80 gånger per timme när jag sov.

Min läkare sa rakt ut till mig "Jag vill att du försöker ta in det jag kommer säga till dig nu, jag vet att det är mycket att smälta. Men jag ska vara brutalt ärlig med dig nu  för att jag vet att du klarar av att höra det. Om du fortsätter att äta så som du gör nu så är det livsfarligt för dig att bli gravid och du riskerar att dö om du skulle fortsätta så som du gör nu… förstår du vad jag säger Terese? "

Från den dagen har jag aldrig någonsin blickat bakåt. (min läkare) Elena fick mig verkligen att vakna. Jag och min man började direkt med att Använda en app som heter Lifesum

Det är en app där du skriver in din längd och vikt och vad du har för målvikt, appen kommer då att räkna hur många Kalorier du ska äta per dag och du har en viss mängd fett, kolhydrater och protein som du också ska äta per dag tillsammans med dina kalorier. 

Jag visade appen för Elena och först blev hon lite… jag vet inte vad rätt ord är men hon blev lite negativ för att jag inte åt 2000kcl per dag men jag förklarade för henne att eftersom jag inte rör mig måste jag ju äta mindre och då lyste hon upp för hon fattade att jag visste vad jag gav mig in på (jag tror hon testade mig) Jag fick klartecken från min läkare att använda appen.

Nu 2 år senare så har jag gått ner 27kg 

väger nu 67kg och min målvikt är 48kg 

Jag är Evigt tacksam för att Elena gav mig den brutala väckarklockan och att hon inte daltade med mig.

Och jag är evigt tacksam för att något som lifesum finns. Jag är ett levande bevis för att det faktiskt fugerar.

till er som undrar nej jag kör inte 5:2 dieten.

För mig är detta ingen Diet, det är en livsstil.

Jag kommer aldrig kunna gå tillbaka till hur jag åt och levde förut för då skulle allt detta vara förgäves.

Förut var min cykel så oregelbunden att jag inte visste ut eller in men nu är den faktiskt normal och det är jag otroligt glad över.

Nu har vi en verklig chans till barn.

Tack till alla ni som stöttar och förklarar när det behövs❤️

/terese

[TanatosNyx]
2016-08-23 14:59
#40

Wow vilket jobb, härligt kämpat!

Hur lång är du? jag vill inte vara besvärligt men för mig som är lång som en flaggstång låter 48kg så himla lite så jag blir nyfiken så du inte försöker gå ner än vad som är hälsosamt :) Går man ner för lågt så får man också fertilitetsproblem. 

Har själv gjort en viktresa så jag är djupt imponerad :) det är tufft när man sitter still, och de sista kilona är en riktig pest, så var beredd på att det kan ta tvärstopp. Men kämpa på! Jag hejjar på dig!

Surpan
2016-08-23 15:05
#41

Sjukt starkt av dig! Hoppas det tog sig denna månad för er. :)

/Surpan

Annons:
Rebornmamma
2016-08-23 15:39
#42

#40 Jag är 154 cm

normalt bmi är 19-25 så om jag går till 48 har jag 19 i bmi.

åh herregud ja de tåg tvärstop för 3 månader sen jag gick bara ner 100gram per 4e vägningsvecka skit irriterande!

❤️

[TanatosNyx]
2016-08-23 16:15
#43

Aha då förstår jag :) jag mår som bäst på ca 20 bmi.

Rebornmamma
2016-08-23 18:39
#44

#43 Ja jag tänkte jag skulle känna av lite hur jag mår när jag kommer till 20 men då ligger jag på 59 kg och jag vill helst kunna gå lite lägre i vikt men om jag börjar må dåligt ska jag ju stanna på högre

Rebornmamma
2016-08-23 19:56
#45

Så här ser det ut för mig idag när det gäller matintag, jag tänkte att jag delar med mig om det är nån som är nyfiken:) Alla fält ska vara helt gröna men jag får inte i mig mer idag haha

[TanatosNyx]
2016-08-23 20:10
#46

vi kör väldigt lika ser jag, ibland får jag smäll på näsan för det låga kcal-intaget, men det går inte annars när man sitter helt still. Rör jag mig som jag kan i perioderna utan rullstol kan jag äta betydligt mer.

Jag har dock inte lyxen att känna mig mätt :) jag har en helt sjuk aptit, skulle ärligt kunna äta ihjäl mig.

Rebornmamma
2016-08-23 20:26
#47

#46 mina systrar var likadanna med mat och dom fick diagnosen öppna fetceller vilket gör att dom inte känner sig mätta mer än 20 min, min ena syster genomgick an gastricbypass och ÅNGRAR sig otroligt mycket hon har fått extrem psykisk ohälsa och har typ Allergisk mot allt nu för tidan, jag skämtar inte.

och min andra syster ja…. hon säger att hon försöker men det gör hon inte… speciellt inte när hon kan äta upp ett helt snickersglass paket och sen påstå att hon försöker.

hennes man väger 150 kg…så ja…

[TanatosNyx]
2016-08-23 20:30
#48

jag har fel på sköldkörteln, en stor bov i dramat tyvärr :(

Annons:
Rebornmamma
2016-08-23 20:40
#49

#48 Aha jag förstår❤️

densomundrar
2016-08-23 20:40
#50

Sund viktnedgång är en stor prestation (har själv kämpat med övervikt och gör det fortfarande) men måste säga att jag är otroligt imponerad över de som är kraftigt rörelsebegränsade, där måste man jobba ännu mer med intag. Stor eloge till er, bra kämpat! :-) Håller du tummarna för att det blir lättare för dig att nå ditt mål, när tror du mensen kommer denna cykel? :-)

Rebornmamma
2016-08-23 20:52
#51

#50 BIM är 9 sep men den brukar komma 2 dagar tidigare an kaledern  så 7 sep hoppas vi inte på😃

Sarah
2016-08-23 21:03
#52

Bra jobbat :) Maten är det viktigaste då det kommer till viktnedgång. Som jag förstått det måste man ligga på ca 7000 kcal underskott för att gå ner ett kilo och det är mycket träning det, mycket enklare med maten.

Rebornmamma
2016-08-23 21:08
#53

#52 Ja man ska göra det så enkelt för sig som man bara kan Om det är krongligt är det 99,99% säkert att man ger upp

[TanatosNyx]
2016-08-23 21:26
#54

absolut är maten A och O, men när det gäller de sista så tar det antingen sjukt lång tid eller så får man finna sig i att stupa på mållinjen, eller gå ner i svältläge vilket man ju inte vill. Det är stor skillnad på 1600 kcal och 1200 kcal i vad man orkar och hur man mår. Har man en del att ta av klarar man det utmärkt, men när man närmar sig målet blir man matt, yr, orkeslös och ja allt blir mkt mer drastiskt. Då är den där motionsrundan guld som gör att man kan stoppa in ett extra mellanmål. Eller allra helst en frisk kropp och styrketräning, då kan man lassa in och ändå få en kanonkropp. Men ja, man får ju gilla läget och göra sitt bästa.

Rebornmamma
2016-08-23 21:56
#55

 #54jag började på 1411kcal men sen är det lifesum som ändrat kalorierna utifrån min vikt jag tycker själv att 1234 kcal är lite jag kanske måste höja lite nu men jag får se hur det går

Annons:
densomundrar
2016-08-23 21:59
#56

#51 denna väntan, men det är det värt :-)

[TanatosNyx]
2016-08-23 22:02
#57

#55 Börjar det sega ihop sig så du måste äta mindre och mindre så får du ta en paus, annars kan du sabba ämnesomsättningen. Mår du bra och allt flyter på så kör, men håll koll så kroppen inte slår bakut :) Ibland räcker en helg med fritt ätande, ibland behövs en lite längre paus. Bra för huvudet också tycker jag :) man orkar bättre i längden. Men det är ju min åsikt :)

Rebornmamma
2016-08-23 22:03
#58

#56 Ja gud jag kan knappt hålla mig min app säger att jag ska ta gravtest om 11 dagar men kan de verkligen stämma?

Rebornmamma
2016-08-23 22:07
#59

#57 just nu flyter det på Jag tappar mer än vad jag igentligen ska, så jag ska nog höja lite

Tjeja
2016-08-24 05:20
#60

#57 att "ta paus med fritt ägande en helg" kan verkligen förstöra flera månaders kämpannde och sätta hela kroppens om ställnings process ur balans. Ett farligt förslag som kan ge bakslag med ny viktuppgång som blir ännu svårare att vända! Nej som TS skriver i #59 är det kloka sättet att gå till väga! Hälsosam viktnedgång som ska vara bestående görs säkrast långsamt genom förändrad livsstil. Precis som TS beskriver att hon så klokt gör! För övrigt är ett BMI på 19 inte optimalt vid en graviditet. Det är lite för lågt då kroppen och bebisen behöver lite extra hull just då. Speciellt om man varit kraftigt över/under viktig tidigare. 20 är ett sundare mål då. Efteråt efter avslutad ammning är BMI 19 lämpligare som mål.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[TanatosNyx]
2016-08-24 06:42
#61

#60 jag menar inte att man ska återgå till gamla dåliga vanor utan mer att man ska äta sig ordentligt mätt och unna sig något. För hur än det är så ska man inte leva på lågkalorikost resten av livet! Det kan ingen tuta i mig att det är ett sunt leverne. Äter man med måtta kan man äta i princip det man vill, men inte jämt, när man ska vara viktstabil.

Sarah
2016-08-24 07:30
#62

Att ha 19 i bmi när man blir gravid är inga problem alls, man kommer gå upp det man behöver :) / 19 i bmi.

Annons:
Rebornmamma
2016-08-24 11:08
#63

Jag har tagit upp mitt kalori-intag lite för att se om det går bra för min kropp.. som jag har sagt tycker jag själv att 1234kcal är lite för lite för mig nu då jag faktiskt väger närmare normalvikt en någonsin går det bra så fortsätter jag, men börjar jag gå upp tar jag bort 100 kcal till att börja med.

#60  Jag tänker precis som du att en helg med fritt ätande kan jag inte göra men jag förstår vad #61 menar också.

Jag ser alltid till att äta mig mätt men då inom ramarna för mitt intag och jag unnar mig något då och då men det kollas kalorier och allt innan jag gör det.

19 i bmi Är som sagt vad man ska ha för att optimera chansen att bli gravid, Sen  allt eftersom månaderna går får man ju öka på kcal intag med mera… så tänker jag i alla fall… Vet inte vad ni andra tycker?

Roxie
2016-08-24 11:15
#64

Förlåt att jag slänger in en Off topic-fråga. Men vad heter appen? Funkar den om man vill gå upp i vikt?

// Sofia

Rebornmamma
2016-08-24 11:21
#65

#64 Ja den funkar om man vill gå upp i vikt, hålla vikt eller bygga muskler:) Den heter Lifesum Jag hjälper dig mer än gärna att börja:)

Rebornmamma
2016-08-24 11:30
#66

#64 

Det här är vad man kan få hjälp med tillsammans med Appen

Roxie
2016-08-24 11:48
#67

Jag har visst testat den förut, men ska ge det ett försökt igen :) Jag är lång och smal och skulle gärna gå upp 7-8kg. Vi får se! :) Enligt appen ska jag få i mig 2300kcal för att gå upp dessa kilon på 3 månader. Känns absurt för jag äter mer än detta i vanliga fall :P Får testa mig fram!

// Sofia

Rebornmamma
2016-08-24 11:58
#68

#67 Det är bara att försöka:)

 Om du rör på dig mycket måste du Ändra Aktivitets nivå allså hur mycket du rör dig varje dag

Roxie
2016-08-24 12:01
#69

Precis! Det har jag gjort. Tack för hjälpen :)

// Sofia

Annons:
Rebornmamma
2016-08-24 12:07
#70

#69 ingen fara alls:) du är välkommen att skicka meddelande till mig om du vill?

Roxie
2016-08-24 12:12
#71

Tack vad snällt! Jag hör av mig om jag har några frågor :)

// Sofia

Rebornmamma
2016-08-24 13:21
#72

Idag kom denna hem😃 Detta test har en känslighet på 10m IU/ml när kan man då testa som tidigast? Jag ska försöka hålla ut dom 10 dagar jag har kvar för att ta ett gravtest enligt min app. men  det är ju så himla svårt man vill ju helst veta NU😃

Ceciliaolucifer
2016-08-24 14:49
#73

De tidigaste testen kan man få svar på BIM -4. Alltså fyra dagar innan beräknad mens.

[TanatosNyx]
2016-08-24 16:29
#74

Jag har plussat BIM - 6 och det är nog absoluta gränsen. (Känslighet 50 dock)

villavägen
2016-08-24 16:52
#75

#63 Spontant tycker jag det låter märkligt att ett bmi på 19 bara ska bara optimalt för att bli gravid. Har bara migsjälv att jämföra med. Hade bli på 11, svårt sjuk i anorexi. Mensen borta flera år. Vid bli på 19 hade precis mensen återkommit, minns det var svajigt ett tag. Tycker 19 låter lite lågt, men det kan kanske variera. Upp till 25 är väl normalt. Bmi på 30 och över har lättare bli gravid med tvillingar. Låg där på bmi 28 ca när mina tvillingar blev till. :-)

Roxie
2016-08-24 16:57
#76

Det där med BMI är bara en siffra och kan vara mycket vilseledande. Jag har ett BMI på strax över 18 och mår jättebra. Har aldrig varit sjuk i anorexi eller liknande utan är bara naturligt lång och smal. Haka inte upp er på siffror utan känn efter hur ni mår istället. Alla är vi olika.

// Sofia

Annons:
villavägen
2016-08-24 17:19
#77

#76 precis. Vad jag menade var att min kropp inte kom igång riktigt med bmi på 18-19. Låg där flera år och mensen svajade. Den ene är normalvikt med bmi på 18-19 den andre behöver kanske väga lite mer för att fungera.

Rebornmamma
2016-08-24 17:44
#78

#75 #76#77

Jag går bara efter vad läkaren säger sen är det ju upp till var och en:)

[TanatosNyx]
2016-08-24 17:47
#79

Kroppen tar ju skada av ätstörningar så det krävs mer för att läka ut efter det än för en frisk kropp som går ner och stannar på 19 :)

Rebornmamma
2016-08-24 17:51
#80

Jag kommer stanna på 19 om inte min kropp säger Annat

#73 tack för svaret:)

Rebornmamma
2016-08-24 22:11
#81

❤️Hej Alla dags för att skriva lite tankar igen❤️

Jag har funderat jättemycket dom senaste dagarna på hur det här med att se alla andra runt omkring bli gravida… Det känns som om vart jag än vänder mig just nu, ser jag en barnvagn eller en gravid tjej. Det får mig faktisk att känna Avundsjuka…Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det riktigt…men det känns orättvist på något sätt.

Jag har också hört att ser man mycket av samma sak ligger det i ens snara framtid, jag har också en väldigt stark känsla av att jag är gravid men jag vill inte hoppas för mycket. är det någon mer som känner samma sak?

[TanatosNyx]
2016-08-24 22:35
#82

Jag tror att alla som får kämpa för sin graviditet (mer eller mindre allafall) upplever dessa känslor. Det är ett väldigt återkommande fenomen man läser om iallafall :)

Samma fenomen utspelar sig för föräldrar i sorg, de ser glada lyckliga levande barn/familjer överallt.

Vi ville ha 2 barn, och "alla" jag var gravid tillsammans med börjar nu diskutera ett syskon här på sajten t.ex, vilket gör det till ett personligt helvete för mig att stanna kvar som Sajtvärd då jag inte "kan" få fler barn.

Rebornmamma
2016-08-24 22:42
#83

#82 Jag vet precis hur du känner! just nu känns det som att ALLA plussar helt plötsligt och jag kan inte låta bli att bli ledsen och det är ett helvete för mig. Allt känns så långt bort.

Annons:
[TanatosNyx]
2016-08-24 23:21
#84

<3

Rebornmamma
2016-08-24 23:25
#85

#84

❤️

Sarah
2016-08-24 23:25
#86

#82 men varför stanna kvar om du mår dåligt av det. Att folk vill ha kvar dig borde ju inte stå över ditt mående.

densomundrar
2016-08-25 08:56
#87

Ts, du har rätt till dina känslor, det är inget märkligt med det och jag tror det är fullständigt normalt. @):- Det viktiga är att du vet och gör skillnad på att det är dina känslor och inte tar ut det över andra personligen, dvs blir sur på folk i din omgivning och visar det för dom, bara för att som är gravida. #82 håller med Sarah, mår du dåligt av det ska du absolut inte "behöva" stanna. Ditt mående måste gå i första hand. @):-

Rebornmamma
2016-08-26 00:13
#88

Ok nånting är definitivt på gång i min kropp Jag har haft ont på vänster sida lite åvanför mitt höftben på fram sidan från och till sedan ÄL dag den 22 och jag har känt lite smärta i mitten av magen + att jag haft lite ont precis åvanför vänster skinka skulle jag säga. vad jan det tyda på tror ni?

Tjeja
2016-08-26 03:09
#89

Att du haft en ordentlig äggblåsecysta som spruckit! Eller på enklare klarspråk; du har haft en ordentlig ÄL med ett stort moget ägg (borgar för bättre kvalité på ägget) och då kan det kännas ordentligt med ömmande småvärk i flera dagar efter. ;-b (Kan t o m misstolkats som en blintarmsinflammation ibland) En rejäl ÄL ökar förstås möjligheten för en graviditet. B-) Det är i af vad mina erfarenheter säger att jag tror! :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rebornmamma
2016-08-27 20:34
#90

#89 Då håller jag verkligen tummarna nu!!

Annons:
Rebornmamma
2016-08-27 20:40
#91

Hej Alla

Lite uppdatering!

I några dagar nu har jag haft ont i nedre delen av min rygg, det spänner lixom och sen har jag haft en lika dan värk på vänster sida av min mage och jag har väldigt ömma bröstvårtor vilket jag aldrig brukar ha. vad tror ni?

Tjeja
2016-08-27 21:17
#92

Hur många dagar är det nu sedan senaste mensens första dag? Och hur många dagar sedan ÄL är det?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rebornmamma
2016-08-27 21:28
#93

#92

Min mens första dag var 6/8

och min ÄL var den 22/8

Tjeja
2016-08-28 05:38
#94

1 vecka sedan ÄL alltså… Det tar 11 dagar för ett ägg att ta sig ner genom äggledarna till livmodern i en frisk äggledare oavsett om det är befruktat eller inte! Först efter att ett ägg har inplanterat sig och fastnat i slemhinnan kan kroppen känna av att den är gravid och graviditetshormonerna börja öka. Det är alltså först då ett test av något slag alls kan ge något utslag! Om du verkligen har smärtor och värk nu och ett test ger utslag på graviditet betyder det alltså att ägget inplanterat sig och fäst någon annanstans än i livmodern… Ring i så fall genast 1177 som troligtvis kommer be dig att uppsöka vården akut!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

villavägen
2016-08-28 06:59
#95

#94 var har du fått dem uppgifterna ifrån? 11 dagar? Jag har hört att ägget kan fästa redan efter 5-6 dagar.

Lilolizeit
2016-08-28 08:07
#96

Här händer det mycket, håller tummarna för er och följer med spänning :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Silent_Hill
2016-08-28 08:50
#97

#94 Nej, det tar 5 dagar tills ägget når livmodern och kan således fästa redan på den femte dagen, men det kan också dröja ända tills dag 10 innan det fäster.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
[TanatosNyx]
2016-08-28 10:23
#98

#94 Tyvärr inte sant nånstans. Min första graviditet kände jag mer eller mindre omgående. Det var inget ovanligt eller konstigt enligt BM, även om man inte kan förklara varför med ren fakta. Hon kallade det instinkt, och jag är benägen att hålla med.

Aristarcos
2016-08-28 10:44
#99
Testa?

Anledningen till varför man bör avvakta med att testa tills mensen uteblir (helst lite till) är för att kroppen ska få en ärlig chans att producera tillräckligt med graviditetsthormon, HcG, för att ge utslag på graviditetstestet.
 HcG börjar inte produceras i kroppen förrän ägget har fäst i livmoderslemhinnan, något som sker absolut tidigast tre dagar efter ägglossningen. Men även då är det för tidigt för att testa eftersom graviditetstester kräver en viss mängd HcG för att ge utslag.

Länk varifrån detta är hämtat ifrån

Rebornmamma
2016-08-28 10:52
#100

#94 Jag tror inte ett skit på de där förlåt men det gör jag inte, Jag tror mer på Tantos och dom andra.

varför måste du hela tiden vara så dramatisk sjukhus dit sjukhus hit 

missfall hit och dit

Roxie
2016-08-28 10:59
#101

Jag instämmer också med att man kan känna det tidigare än 10 dagar. Om jag ska utgå från min tempkurva så plussade jag på ÄL+8 och då hade jag ändå känt att något var annorlunda flera dagar tidigare. Så jag tror det där är individuellt. Håller tummarna för dig Rebornmamma! :)

// Sofia

Rebornmamma
2016-08-28 12:33
#102

#101 tack snälla jag hoppas verkligen på att det är något, jag har ju inte haft dessa symtom tidigare när jag haft en sykel.

idag har jag värk under navlen som sträcker sig till en bit över naveln samt att det spänner i min ländrygg och även värk på vänster sida (tror att de är där min äggstock sitter)

Tjeja
2016-08-28 12:44
#103

Givetvis hoppas jag på det bästa och håller tummarna för det och inget annat. Men har man ont och kan vara gravid bör man söka till sjukvården för kontroll. Det säger jag inte för att vara elak utan för din egen skull.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

jackiejohn
2016-08-28 13:48
#104

Håller tummarna för dig ts! Låter som ni lyckats pricka ägglossningen :) För övrigt förstår jag inte riktigt urladdningen på Tjeja? Jag har hört allt från 5-12 dagar för ägget att fästa.. Många befruktade ägg stannar inte utan kommer ut som mens utan att vi ens vet om att en befruktning ägt rum. Jag vet att de finns de som känner direkt befuktningen skedde iprincip men jag tror majoriteten dröjer till iaf nån dag innan BIM eller längre med att känna symtom. Att leta symtom skapar även hjärnspöken (upplevt det själv då vi försökte i 2år innan dottern blev till) hade alla möjliga symtom men de gånger jag faktiskt vart gravid så har jag inte haft några symtom bara en magkänsla som sagt runt BIM att jag borde ta ett test för kanske funkade det denna gången. Menar inget illa mot varken ts eller någon annan i tråden, däremot vill jag inte uppmuntra ts till att febrilt leta symtom som kan tyda på en graviditet då det gärna vill bli dubbel besvikelse OM det inte lyckades. Som sagt håller tummarna att det tog sig denna månad ts!

Annons:
Aristarcos
2016-08-28 13:53
#105

#104 håller med att man nog mår bättre än att man tokletar symptom från första dag efter ÄL. Även om man vill så väldigt mycket, så blir det väldigt jobbigt att hantera. Dessutom är det en del mycket tidiga graviditeter som inte fäster, så bättre att testa tidigast vid BIM. ;) Önskar ändå att det går bra den här månaden. Men ta det lite lungt bara, det lär visa sig hur det blir.

Rebornmamma
2016-08-28 13:56
#106

#104 Jag letar inte symtom Jag bara skriver hur jag känner mig från dag till dag och som jag sagt tidigare har jag aldrig känt mig så här förut under en sykel. det är därför jag tror att nåt är på gång.

Rebornmamma
2016-08-28 13:59
#107

jag har inte tagit nåt gravtest än i och med att det inte går att testa

[Devya]
2016-08-28 14:57
#108

#106 Men är det inte precis exakt som att söka efter symptom om man skriver upp hur man mår och spekulerar om befruktning har skett? :)

Inget fel med det förstås och jag förstår att det är svårt att låta bli att känna efter! Jag har varit exakt likadan. ;) Men viktigt att inte hoppas alltför mycket för besvikelsen blir bara tyngre isåfall, fast det är förstås lättare sagt än gjort! :D

[TanatosNyx]
2016-08-28 15:11
#109

Det jag blir lite putt på är att Tjeja menar på att ägget skulle ha fastnat och börja växa utanför livmodern.. Alltså ett eventuellt utomkveds börjar inte besvära redan före BIM, det är bara generalfel och skapar så mycket onödig ångest/oro.

"Om du verkligen har smärtor och värk nu och ett test ger utslag på graviditet betyder det alltså att ägget inplanterat sig och fäst någon annanstans än i livmodern…" = faktafel. Okej om det hade varit så att TS hade varit längre gången (typ v5+ iallafall även om ett utomkveds inte egentligen är tillräckligt stort innan v7 men iallafall man kan ju vara felberäknad) och sen om det inte hade skrivits som hugget i sten.. Men i TS fall finns det liksom ingen chans att det ens handlar om ett utomkveds i detta stadie.

jackiejohn
2016-08-28 18:52
#110

109# Absolut är det inget fel i att korrigera faktafel! :) Tyckte bara bemötande från diverse medlemmar var lite väl mycket, i text får man tänka lite extra på hur man formulerat sig ibland.

villavägen
2016-08-28 19:18
#111

Jag har läst tråden flera gånger och kan inte se nånstans att något bemött tjeja på ett negativt sätt eller är jag blind?

Annons:
Rebornmamma
2016-08-29 14:53
#112

❤️Tankar❤️

Idag är det 5 dagar kvar tills jag kan ta ett gravtest enligt min app, men jag är lite förvirrad. Hur kan appen säga 5 dagar när man helst ska vänta tills BIM och helst mer?

Jag vet inte hur jag ska känna riktigt just nu… Jag har fortfarande värk på vänster sida. ska jag vara  helt ärlig då är jag lite skräckslagen just nu.

Detta är faktiskt första gången som jag känner att det finns verkligen en chans att min kropp har Accepterat en Graviditet. Vi har ju försökt ganska länge tycker vi men det har aldrig någonsin varit att vi faktiskt sett att jag har haft ÄL och som det verkar nu faktiskt prickat det så pass bra som vi har gjort denna sykel.

Jag har haft mens värksliknande symtom i 3 dagar nu och jag är på sykel dag 24 idag så jag hoppas att det är ett gott tacken…

Jag känner också att många på denna sida inte riktigt förstår varför jag och många  andra med med mig är väldigt noga med att dokumentera vad det är som händer i kroppen från dag till dag och hur man mår.

Jag kan bara prata utifrån mig själv och jag gör det för att jag tycker det är viktigt och ganska kul att kunna dokumentera vad som händer just för att kunna blicka tillbaka och se hur det har varit…. Denna tråd är väl mer och mindre min dagbok

sen är det otroligt kul att så många av er kommenterar och hjälper och stöttar.

Speciellt Tantos och Cecilia❤️

nu är det dags att kasta sig ut på stan en stund!

/ terese

[TanatosNyx]
2016-08-29 15:14
#113

Det börjar bli olidligt spännande nu :) hoppas verkligen på ett plus för eran skull.

Ceciliaolucifer
2016-08-29 18:00
#114

BIM står för beräknad icke mens, dvs då din mens skulle ha kommit. Många test är känsligare än så vilket betyder att man kan testa lite tidigare, det tidigaste testet jag känner till kan ge utslag på BIM -4 dvs fyra dagar innan mens. Jag testade på BIM -4 och fick ett jääääätte svagt streck så jag ville inte tro på att det stämde. Köpte ett CB digitalt och det var väldigt tydligt, tog bara några sekunder så stod det gravid :P Klart man får analysera och hoppas. Oftast kan gravidsymtom var väldigt lika det man ofta känner innan mens :)

Rebornmamma
2016-08-29 18:46
#115

Jag har en känsla som inte vill släppa hos mig och det är att det kommer sluta med insemination jag vill ju helst inte det men det är en känsla som inte vill släppa

FamKryger92
2016-08-29 21:54
#116

Jag hade "mensvärk" 1v innan jag egentligen skulle ha mens. Jag brukar få ont dagen innan. Sen var jag smått illamående de och mitt kaffe var äckligt trots att jag är beroende av kaffe i vanliga fall. 2 dagar innan beräknad mens så testade jag, precis innan jag skulle åka på mitt arbetspass och då fick jag upp två streck direkt :) Du verkar känna din kropp så förhoppningsvis bakar du bebis i skrivande stund :). Hoppas att det inte bara är önsketänkande utan att det är en liten buse i magen!

Rebornmamma
2016-08-29 22:36
#117

#116 Ja det är något som är annorlunda i alla fall så jag hoppas verkligen… 

Jag var och handlade här om dagen och jag kunde verkligen inte gå utan att köpa denna… ni får tycka vad ni vill men denna drog mig verkligen till sig…

Jag och min man köpte även denna då vi tycker att det är lika bra att köpa lite då och lite då

Vi fick hela alltet för 300kr!❤️

FamKryger92
2016-08-29 22:43
#118

Man får passa på medan det är billigt och hoppas på det bästa :)

Annons:
Rebornmamma
2016-08-29 22:52
#119

#118 är du gravid nu?

Lilolizeit
2016-08-29 22:53
#120

Det var ett bra pris och ett sött plagg. :) jag tycker det är smart att dela upp inköpen, kan bli så väldigt dyrt annars..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Rebornmamma
2016-08-29 23:00
#121

#120 Det tycker vi också vi köpte barnvagn förra året kanske LIIITE väl tidigt men min man köpte den som present till mig/oss

Rebornmamma
2016-08-29 23:04
#122

Vi har svängbarahjul

min man säger att han "gör" bara tjejer haha sitdel kom med och en maxi cosi bilstol

FamKryger92
2016-08-29 23:13
#123

#119 Ja, jag är i v16+1 nu :) så någon gång runt 11 Feb kommer bebben :)

Rebornmamma
2016-08-29 23:19
#124

#123 Åh vill du ha lite kläder Jag ger bort lite nämligen du behöver inte betala något

FamKryger92
2016-08-29 23:22
#125

#124 åh vad snällt! Vi tar tacksamt emot lite kläder :)

Annons:
Rebornmamma
2016-08-29 23:27
#126

# 125Ja har en tråd här Priserna gäller inte längre då jag måste få bort lite du kan få allt om du vill skriv ett svar på denna tråd så jag vet

Surpan
2016-08-31 09:41
#127

Hur går det? Några symtom? Har du börjat smygtesta dig redan? Jag vet att det kan vara svårt att hålla sig till BIM. ;D *skyldig*

/Surpan

Rebornmamma
2016-08-31 10:17
#128

#127 Jag hade 2 skarpa hugg  på vänster sida om min mage igår och jag har jätteömma bröstvårtor. har testat mig en gång och det var neg.

dom senaste gångerna vid start av mens har bara mensen kommit plötsligt utan någon förvärk så det kommer bli svårt att känna om mens är på väg eller ej

Jag är ÄL + 10 idag om man räknar med ÄL dagen, Annars är det + 9

Jag vågar fan inte hoppas altså (ursäkta svärord)

ps plus att jag är jättegasig

kram

Surpan
2016-08-31 10:36
#129

Jag håller alla tummar :)

/Surpan

Josefineutank
2016-08-31 10:47
#130

Åh jag håller också båda mina tummar! Är superspännande att få följa detta :D stort lycka till!!

Lilolizeit
2016-08-31 10:53
#131

Håller tummarna för er! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Rebornmamma
2016-08-31 11:09
#132

#129 #130 #131

Tack snälla ni!

Jag försöker vara lugn och inte tänka på det så mycket och att försöka att inte bli för besviken om det visar sig inte vara någon bäbis

Annons:
[TanatosNyx]
2016-08-31 11:59
#133

när testade du dig? :)

Rebornmamma
2016-08-31 12:09
#134

#133
Jag testade mig igår tror jag det var

[TanatosNyx]
2016-08-31 12:15
#135

Ahaa, ja det var allra tidigaste möjliga dagen att ev plussa, så det finns mkt hopp :)

Rebornmamma
2016-08-31 12:29
#136

❤️ Tankar❤️

Jag har ila luktande flytningar igen! När jag var hos gyn i maj så konstaterade han att mina flytningar "luktade fruktansvärt ila"

Och att det inte var normalt jag fick då vagitorer då han misstänkte bakterier.

Jag hade väldigt ila luktande flytningar då

nu värkar det ha kommit tillbaka min fråga är måste det vara bakterier?

Kan det vara så att jag har bara obalans i PH värdet i underlivet?

Jag har haft en rad av Urinvägsinfektioner på sistone nästan en gång var tredje månad

Jag har försökt säga till läkarna att jag behöver en längre och högre dos med Antibiotika men det tycker dom är onödigt.

min man tror att Urinvägsinfektionen ligger latent i min kropp pga att dom ger mig inte tillräckligt långa behandlingar.

Jag är jätterädd att jag kommer få dras med detta livet ut

Nu har det börjat göra ont när jag kissar igen och jag fick tipset att dricka tranbärs juice det verkar hjälpa men så fort jag slutar dricka det i några dagar så kommer det tillbaka.

Jag är jätterädd att detta ska hindra mig från att bli gravid

/ terese

[TanatosNyx]
2016-08-31 12:48
#137

UVI kan lukta illa, eller kommer det innifrån slidan? isåfall kan du läsa om bakteriell vaginos. Det är lätt hänt att man får både det och svamp efter antibiotikakurer, men man hör bara om folk som får svamp..

Rebornmamma
2016-08-31 16:38
#138

#137 när det väl luktar illa och den gång jag fick antibiotika vagitorer luktade det EXSTREMT ILLA och det var från slidan då

Jag har luktat lite på när jag torkat mig och jag kan inte säga att det luktar något annorlunda denna gång som om det vore nåt fel menar jag så jag ska hålla ett öga på det

villavägen
2016-08-31 18:57
#139

Man kan köpa teststickor på apoteket för uvi. Jag har haft jobbigt med uretrit ( inflammation i urinröret ) det svider utan att bakterier är inblandade. Hade hemskt jobbigt första graviditeten med svamp bakteriell vaginos uretrit och hade även gbs i urinen. Var rakt en mardröm och jag behandlades hela tiden för det ena och det andra. Ena behandlingen gav biverkningar så jag fick bara mer besvär, var en ond cirkel….. Andra graviditeten vägrade jag behandla när jag fick symtom ( klåda sveda etc) Jag tvättade sparsamt med barnolja, bar bara bomullstrosor, använde fuktgele ibland drack citronvatten, mycket vätska, undvek socker.Jag tror pH värde kan förändras under graviditet och vissa perioder har man mer besvär. Uvi ska man dock kolla upp och har man gbs i urinen behöver man antibiotika under förlossningen.

Annons:
Rebornmamma
2016-08-31 19:48
#140

#139 vad är gbs

villavägen
2016-08-31 20:17
#141

#140 Bakterie som vissa kvinnor har i urinen. Oftast har man inga besvär. Jag tycker inte du ska googla. Det bara skrämde mej. Om man har det under graviditet så går det i de flesta fall helt bra. Jag rycker inte du ska oroa dej för att inte kunna bli gravid pga underlivsbesvär. Köp stickor och kolla uvi, om du har illaluktande flytningar finns det receptfria vagitorier att testa. I annat fall får du boka tid. Men som tantosnyx skriver antibiotikan kan orsaka svamp. Tillfälligt efter sex kan mina flytningar lukta illa jag tolkar det som att obalans kan komma och gå. Men luktar det mycket illa skadar det ju inte att kolla upp. Tråkigt att du inte blir kvitt uvi. Som sagt kolla det först.

[TanatosNyx]
2016-08-31 21:56
#142

jo det är ju skillnad på att lukta lite "efter sex unket" och rentav skitvidrigt, typ gammalt fiskrens i komposten :P

Har men uvi som luktar så blir man typ knockad av stanken på toa, medan vaginos tenderar att lukta värre i samband med samlag och mens om jag minns rätt. Bakteriell vaginos är för övrigt just obalans i bakteriefloran, fel bakterier har vuxit och tagit över i stället för de snälla mjölksyrabakterierna som ger en lätt syrlig "filmjölkig" lukt. vaginos kan även vara väldigt svårt att bli av med, blir lätt kroniskt.

Det stämmer att pH:t förändras under graviditet, finns massa skrönor om det där och vilket kön bebisen i magen har. (T.ex. bikarbonattestet är ju ett pH: test egentligen).

Rebornmamma
2016-09-02 10:47
#143

Kanske bara önsketänkande men jag ser en jättejätteljus linje

[TanatosNyx]
2016-09-02 12:00
#144

jättesvårt men jag tror också jag ser!

Rebornmamma
2016-09-02 12:45
#145

#144 ❤️

Jag har en del mensvärk men det har jag haft från och till sedan cyckel dag 24

Roxie
2016-09-02 13:08
#146

Ser tyvärr inget ännu. Håller tummarna! :)

// Sofia

Annons:
[GråHäxa]
2016-09-03 12:26
#147

Sitter vid en dålig skärm så har svårt att se men jag håller tummarna stenhårt! 🙂

densomundrar
2016-09-04 09:20
#148

Samma här, tummarna hålls för glatta livet :-)

Rebornmamma
2016-09-05 12:04
#149

Tjejer Jag tror Jag är Gravid!

Jag ser stark Skugga! Och min man gör det också snälla säg att det är någon annan också som gör det?

Jag har en fråga Jag är inne på dag 31 idag och förra mensen kom på dag 32 är det inte så att jag har BIM i morgon då?

Aristarcos
2016-09-05 12:08
#150

Ser någon skugga men ingen rosa …tror det behövs prova med ett cb test istället ^^

Rebornmamma
2016-09-05 12:13
#151

#150 Jag har ett testa tidigt test från gravid kollen men jag vill inte använda det för tidigt❤️

Roxie
2016-09-05 12:15
#152

Ser fortfarande inget tyvärr :( men håller tummarna!

// Sofia

Rebornmamma
2016-09-05 12:18
#153

#152 det är lättare att se det I verkligheten hatar min kamera just nu

Annons:
Aristarcos
2016-09-05 12:20
#154

Så känsligt att du kan testa dig tidigt – Alla Clearblue graviditetstester kan användas upp till fem dagar innan missad mens. Står det på deras hemsida

Rebornmamma
2016-09-05 12:23
#155

#154 OK! det jag har är inget CB test dock men jag får köpa

Niini
2016-09-05 14:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

Ser tyvärr inget. Är du BIM -1 tycker jag nog det borde börja synas även med en lite sämre kamera :/

Det här är mitt test BIM -3 med tvåan.

[TanatosNyx]
2016-09-05 15:23
#157

joo där är definitivt något iallafall, kan inte förstora bilden så ser inte ordentligt dock

Rebornmamma
2016-09-05 15:55
#158

#157

hur gör jag så du kan förstora bilden?

FamKryger92
2016-09-05 16:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Rebornmamma kan du ha ett känsligt test? Hört de som fått + mycket senare än BIM , alltså dryga veckan efter BIM. Ser något litet längst ner, men inte ett helt streck utan som en punkt längst ner på stickan där det borde vara ett streck. Mitt plus kom BIM-2 och såg ut såhär.

Rebornmamma
2016-09-05 16:35
#160

#159 Jag tog ett känsligare test för en stund sen efter att ha hållt mig 3 timmar och det var neg:( + att jag har väldigt väldigt stark mensvärk just nu så jag tror att mens är på g men men det är bara på det igen

Annons:
FamKryger92
2016-09-05 16:59
#161

#160 det hade jag också men jag plussade ändå :) är mensen påväg så vet du ungefär när du har ägglossning nu.

[GråHäxa]
2016-09-05 17:40
#162

Har du fått ett negativt test så är du ju nog tyvärr inte gravid. Dock så kan mensvärk vara lika mycket tecken på graviditet som på att mensen är på g. Jättevanligt med mensvärk när man blivit gravid. Men eftersom du tagit ett test så är det ju nog mensen denna gången. 

Håller tummarna för att nästa försök lyckas!

[TanatosNyx]
2016-09-05 18:21
#163

du lägger in bilden via "bifoga fil" i stället för direkt i inlägget, då blir bilden klickbar

Rebornmamma
2016-09-05 19:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

#163

Aristarcos
2016-09-05 19:19
#165

#163 de strecken ovanför max som jag ser, tror jag inte är streck som är test streck, annars så ser jag inget..

[Thiah]
2016-09-05 19:27
#166

Kanske lite dum fråga men vart på de här testen borde det bli ett streck? Fattar mig inte alls på dom :(

[TanatosNyx]
2016-09-05 19:27
#167

nej tyvärr, det ser negativt ut :(

Annons:
Rebornmamma
2016-09-05 19:48
#168

#167 detta börjar bli jobbigt💔

Aristarcos
2016-09-05 19:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

#166 test strecket borde vara där du ser enligt nedan strax under det övre test strecket

[Thiah]
2016-09-05 20:13
#170

#169 ah tack :)

Rebornmamma
2016-09-05 22:21
#171

2016-09-05 mensen kom så det är sykel dag 1 nu ledsamt men det är bara att försöka igen

emeliiiiieee
2016-09-05 22:23
#172

#171 Åh vad trist, men det är bara försöka igen! Lycka till :)

Rebornmamma
2016-09-05 22:33
#173

#172 Tack så mycket Emilie jag hoppas det går bra för dig

[TanatosNyx]
2016-09-06 00:13
#174

💔 Men nu är du på banan med ÄL iallafall! :) 🌺

Annons:
Rebornmamma
2016-09-06 00:49
#175

#174 finns det risk att ÄL kan hoppa tror du? ska jag börja testa tidigt denna gång med

Rebornmamma
2016-09-06 14:22
#176

❤️Tankar❤️

 När mensen kom igår blev allt så ledsamt inom mig, allt känns bara så lång bort och alla runt mig verkar plussa hit och dit, det verkar så enkelt för vissa varför kan det inte vara enkelt för mig, för OSS?

Jag har tänkt på en sak som jag verkligen tror på. första delen av sitt liv gör man allt för att inte bli gravid andra delen försöker man med hela sitt hjärta att bli gravid.

När man väl börjar försöka har man nog den inställningen att detta kommer gå fort jag kommer vara gravid inom 3 månader. jag trodde alltid att så fort man haft oskyddat sex så kunde man bli gravid. Det var ingen som nämnde något om ägglossning och att det var under den tiden man kunde bli gravid när jag hade sexualundervisning i skolan men och andra sidan så var ju min skola inte så speciellt normal när det gällde undervisningar överhuvud taget.

Vi sökte hjälp för att bli gravida men möttes av diskriminering. Vi har bestämt oss för att försöka på egen hand 1 år till och om det inte leder till att plus så går vi den privata vägen. Vi vill inget annat än att få ett plus på egen hand men just nu känns det där pluset så väldigt långt bort.

Om jag får säga vad jag tror så är det inget fel på mina ägg eller så men dom släpper inte.

Finns det på något sätt där man själv kan ta  reda på om ägget/äggen har släppt eller inte?

Jag känner att jag vill inte bli ett av dom par som kämpar kanske i 16-20 år för att skaffa barn men Jag/vi hoppas att vårat  barn kommer ganska snart i alla fall❤️

tack för att ni finns!

Terese och Daniel

❤️

FamKryger92
2016-09-06 14:42
#177

Jag tror att när man släpper på alla spärrar och måsten så kommer plusset. Gäller såklart de utan PCOS och andra sjukdomar som gör att det krävs IVF-behandling! Är du helt frisk, din man är helt frisk så är det stressen över barnlöshet som sätter käpparna i hjulet. Jag tänkte att det skulle ta oss minst ett år att bli gravida då jag fick på cellgifter som gjorde att man skulle ha svårt för att få till en befruktning. Jag hade noll koll på när jag hade ägglossning, så vi höll på för skojs skull. Blev helt chockad att vi klarade på första försöket och började storböla för jag visste inte vad jag skulle göra!

emeliiiiieee
2016-09-06 14:46
#178

#176 Åh vad jag hoppas för eran skull att ni lyckas själva. Håller såklart mina tummar för att ni snart har er lille hos er ❤️

[Devya]
2016-09-06 16:40
#179

#176 Jag har följt med från början (den här och den andra tråden) och jag hoppas så innerligt på att ni lyckas själva bli gravida. 

Det här är kanske lättare sagt än gjort, men kanske ni ska försöka fokusera på er själva och att ha roligt istället för att stressa och ta en massa test hit och dit? Jag skulle bli tokig om jag tog en massa test hela tiden och lät förhoppningarna öka och sen bli besviken varje gång. Bättre då kanske att bara ha kul med sin partner och njuta av varandras sällskap och det som händer får hända. Eller är det här helt omöjligt?

oh-la
2016-09-06 16:50
#180

#176, inte utan hjälp från vården med ultraljud tyvärr… Däremot måste du tänka att även om allt är perfekt, ägg har släppt, ni har haft sex vid rätt tid behöver det inte bli något ändå. Det är långt ifrån alla gånger en befruktning sker även om allt är som det ska, och sker en befruktning är missfall som är så tidiga att det inte ens märks, alltså att det blir precis som en vanlig mens, också väldigt vanliga. För vissa funkar det direkt, och det år tur, men det finns också en anledning till att allt upp till ett år av försök är normalt. Det är så himla komplicerat det där med befruktning och graviditet att man kan tycka att förutsättningarna är perfekta och så går det inte ändå. Tänk som så att du ju i alla fall verkar ha en normal menscykel, vilket ju underlättar massor!!! Med tanke på att du fått mens som du ska i förhållande till förmodad ägglossning är ju chansen ändå stor att det funkar! Påt igen, med äl-stickor, och tänk att det är fullkomligt normalt att det inte behöver funka även om allt stämmer.

Roxie
2016-09-06 17:04
#181

Vi har ju precis plussat efter att ha försökt hårt i 10 månader. Nu sista cykeln så sa vi att vi lägger det på is ett tag pga att sambons båda föräldrar blev sjuka i cancer. Poff så blev vi gravida! Vi hade bara haft sex en enda gång den cykeln. Jag vet själv hur fruktansvärt jobbigt det är när folk säger "tänk inte på det! Slappna av!" Och så vidare.. Men det är verkligen så det funkar. Så länge man går och väntar/tänker/hoppas på plusset så kommer det inte. Det är en inre stress som påverkar hela kroppen negativt. Jag hoppas att allt kommer gå bra för er!

// Sofia

Annons:
villavägen
2016-09-06 17:12
#182

#179 #176 jag är lite inne på samma. Ägglossningatest var det mest stressande jag upplevt, och besvikelse sen…. Jag har nog förhållandenvis lätt att bli gravid, men det var inte förrän vi la bort dem det lyckades. Min erfarenhet är att man väntar för länge. När det visar glad gubbe kan det nästan vara försent för vissa iallafall. Jag lyckades aldrig bli gravid de gånger vi försökt med ägglossningstest och väntat på glad gubbe. När jag fick pejl på ägglossningen så försökte vi istället 3-4 dagar innan och körde utan ägglossningstest. Vips så var jag gravid. Tror inte det är en slump för har nu sedan dess blivit gravid igen ytterligare två gånger genom att göra så. Men jag har relativt regelbunden ägglossning, annars blir det svårt att göra så…. Vill verkligen önska er lycka till! Ni kommer få er bebis. Men väntan är svår och man tycker alla andra bara väntar barn….

Surpan
2016-09-06 17:52
#183

Stress gör det inte svårare att bli gravid TS, så få inget dåligt samvete om folk säger att det inte tar sig för att du inte slappnar av. Du gör inget fel. Barn föds i krig hela tiden.

/Surpan

[Thiah]
2016-09-06 17:55
#184

#183 fast dom kanske inte stressar över en graviditet utan själva kriget då? För jag tror stressen som pratas om här är just det där eviga tänkande på "tänk om jag är gravid, hoppas jag är gravid" osv… allt fokus blir på att bli gravid

villavägen
2016-09-06 18:35
#185

Det sägs att stress inte ska ha betydelse, men jag vet många som blivit gravida när de äntligen lagt bort alla krav, teststickor eller vad det nu kan vara….. Så visst kan det ha betydelse. Ett tips bara! Sedan så gör ts självklart som hon vill. Inget är rätt eller fel.

[Devya]
2016-09-06 18:46
#186

#183 Sist och slutligen är det ju inget roligt att vara stressad på det där viset. Så om det är bara möjligt så tycker jag att de borde fokusera på att ha det mysigt och roligt tillsammans. 

Den dag jag beslutar mig för att ha barn så tänker jag bara ge det tid och se vart det leder. Om jag inte har blivit gravid inom två år så kan det dock vara dags att kolla upp det, men jag vill verkligen inte stressa för jag har sett vilken press det kan sätta på ett förhållande och det verkar inte vara särskilt trevligt.

Sarah
2016-09-06 19:06
#187

Oavsett om stressen gör det svårare eller ej så är det ngt som man mår dåligt av. Det är bra att ni pratat om tid osv. För mig var det väldigt skönt att vi var överens om när vi skulle sluta försöka, om hur vi skulle göra med eventuell utredning osv, vilka tidsperspektiv vi skulle ha och hur vi ställde oss till eventuell adoption eller att helt enkelt vara utan barn. Vi valde bort stickor för att det kändes som att det skulle bli för pressat. Att allt roligt med sex skulle försvinna. Vi struntade även i att försöka visa månader, för att vi inte kände för sex då. Det ska vara roligt, inte schemalagt.

[Devya]
2016-09-06 19:31
#188

#187 Jag har samma åsikt som dig. Sex ska man ha för att det är skojigt och mysigt. Den närheten är viktig, men det försvinner väl om man ska ha sex endast för att försöka bli gravid. Åtminstone så skulle det vara på det viset för mig. Det kanske fungerar annorlunda för andra. :)

Sen så kan det som sagt vara lättare sagt än gjort! Jag förstår att det kan vara jobbigt och frustrerande att vänta.

Annons:
Rebornmamma
2016-09-07 00:37
#189

Till alla som skrivit.  Jag kan börja med att säga att jag och min man är inte ett dugg stressade men det är klart att man blir ledsen när det inte tar sig, men vi stressar inte.

Jag och min man är på samma sida när det gäller Testerna, i och med att jag har haft så konstig cykel så är det för oss bättre att testa för att se Om ÄL ligger där den ska åt det mer normala hållet eller om ÄL hoppar runt

Jag och min man har väldigt kul och mysigt när vi har sex. Anledningen till att vi har sex nästan bara under min ÄL period är för att min man har problem med ca 28 leder i sin kropp och han har själv sagt att han inte vill ta ut sig helt rent kroppsmässigt innan min ÄL för att slippa riskera att han inte orkar.

Vi har inget problem med sexet eller att prata med varandra.

densomundrar
2016-09-07 06:44
#190

Vill först och främst säga att dina känslor är helt normala, det är normalt att bli besviken och känna avund mot de som lyckas när man själv försökt en tid. Stress ska inte påverka huruvida man blir gravid eller ej, däremot är det bra för sitt eget välmåendes skull att försöka slappna av även om det är svårt när man så gärna vill. Du verkar iallafall ha en väldigt gullig och stöttande partner, det är guld värt när man får kämpa lite extra så som ni får göra. Nu är det ny cykel och nya tag som gäller, håller tummarna för fullt och hoppas inget annat än att ni lyckas.

[TanatosNyx]
2016-09-07 11:30
#191

Hmm det är väldigt ihärdigt återkommande påpekningar mot ts nu om att de skulle stressa kring graviditet. Även om tanken bakom är god så är det ändå förmodligen en väldigt jobbig sak att få påpekad gång på gång, och det kan faktiskt också orsaka stress. Man känner sig liksom utpekad/analyserad. Försök dämpa dessa tankar nu även om ni menar väl, TS får försvara sig lite väl mycket ibland.

Det är inget skäll, ingen tillrättavisning, utan bara en tanke för jag tror ingen vill skapa negativa känslor, men jag är rädd att det blir just så. 🌺

villavägen
2016-09-07 13:12
#192

Jag skrev bara ett tips. Skrev klart och tydligt att inget är rätt eller fel. Var och en gör som man vill, som alltid.

Rebornmamma
2016-09-07 17:57
#193

#191 tack så mycket, har känt att jag fått göra det väldigt mycket då alla verkar tro att vi stressar runt som 2 yra höns när det gäller tester och annat vilket alls inte är fallet. det är som sagt mer stressande att folk påpekar att vi inte borde göra ÄL tester med mera och det jag skrev igår var väldigt personligt men jag kände att de var ända chansen att få alla att sluta skriva om att man ska ha kul och mysigt i sängen med mera det verkar som att folk tror att bara för att vi lägger mycket fokus på att skaffa barn så har vi inget bra förhållande och jag kan säga att det är precis tvärt om Vi har ett av dom mest kärleksfulla förhållande jag sett på länge enligt mig.

villavägen
2016-09-07 18:03
#194

Skönt att du inte känner stress i att bli gravid. Du verkar hantera det och äl-tester bra mycket bättre än vad jag gjorde. Vi är alla olika. :-)

Josefineutank
2016-09-07 20:06
#195

#193 blir helt tårögd när jag läser hur fint du skriver om ert förhållande !<3

Annons:
Sarah
2016-09-07 20:39
#196

#193 tycker att du missförstår folks intentioner. När folk pratar om stress i samband med graviditet så pratar man om den mentala påfrestning det är när det inte tar. Du kände stor besvikelse när det inte tog nu och den besvikelsen har alla som försökt känt av. Det blir såklart jobbigare för varje månad. Är det så att man inte kan ha sex så ofta så är det förståeligt med tester, men folk som inte har de problemen kan lätt bli ännu mer stressade av att testa, just för den schemaläggning det lätt blir runt sex. Att då lyfta den frågan är omtanke och egna erfarenheter. Det är ingen som tror att ni stressar runt som höns, folk har bara delat med dig av egna erfarenheter.

[TanatosNyx]
2016-09-07 22:33
#197

det är dock ändå påfrestande ibland även om man vet att folk bara vill väl. Ibland blir det för mycket, och jag får dessa signaler ifrån TS att hon önskar att fokuset läggs på annat (stöttning och peppning), så varför inte visa den ödmjuka respekten mot någon som ändå har det kämpigt? risken är annars att hon glider bort ifrån forumet, blir ledsen och inte trivs. För även om den direkta tanken är välmenad så blir det indirekt negativa antydningar om både deras relation, TS egna val och handlingar, samt negativa hintar om deras sexliv.

Att man blir ledsen när det inte kommer ett plus trots att man kämpar, när man vet att det är svårt är fullkomligt naturligt, och att säga att man stressar över det är att lägga sten på bördan. Det går liksom inte att bara sluta sörja hips vips över det barn som "aldrig" kommer (för det är naturligt nog så man känner).

Skrivet i all välmening, i ett tafatt försök att försöka tolka/medla på bästa vis utan att göra någon ledsen åt någon riktning.

I övrigt vill jag uppmana till att tråden återgår till ämnet, om TS inte väljer aktivt att fortsätta denna diskussion.

Rebornmamma
2016-09-07 23:24
#198

#197 

Tanatos Skriver hur jag känner så jag uppmanar att läsa vad hon skriver noga.

Jag känner mig ledsen för att jag känner ett måste. Att jag Måste skriva i detalj varför vi väljer att inte ha sex lite då och då före mitt ÄL fönster och jag känner  att många här direkt tror att min man och jag känner si och så och att vi MÅSTE göra si och så för att lyckas

Jag säger Återigen Att jag och min man har det bästa förhållande jag sett på länge.

Med detta sagt tänker jag Citera #197 och hoppas att jag inte sårat någon  med hur jag skrivit Jag Älskar detta forum och jag vill inte känna  att vi måste lämna pga av det negativa och stressande saker. Vi begär inte att ni ska måla upp någon drömvärld.

"#197 av: TanatosNyx

det är dock ändå påfrestande ibland även om man vet att folk bara vill väl. Ibland blir det för mycket, och jag får dessa signaler ifrån TS att hon önskar att fokuset läggs på annat (stöttning och peppning), så varför inte visa den ödmjuka respekten mot någon som ändå har det kämpigt? risken är annars att hon glider bort ifrån forumet, blir ledsen och inte trivs. För även om den direkta tanken är välmenad så blir det indirekt negativa antydningar om både deras relation, TS egna val och handlingar, samt negativa hintar om deras sexliv.

Att man blir ledsen när det inte kommer ett plus trots att man kämpar, när man vet att det är svårt är fullkomligt naturligt, och att säga att man stressar över det är att lägga sten på bördan. Det går liksom inte att bara sluta sörja hips vips över det barn som "aldrig" kommer (för det är naturligt nog så man känner).

Skrivet i all välmening, i ett tafatt försök att försöka tolka/medla på bästa vis utan att göra någon ledsen åt någon riktning.

I övrigt vill jag uppmana till att tråden återgår till ämnet, om TS inte väljer aktivt att fortsätta denna diskussion."

Rebornmamma
2016-09-07 23:37
#199

#195 Det krävs en väldigt speciell man som klarar av att leva med mig:) jag menar inte att jag är jobbig eller så haha men jag menar att det är inte många män som klarar av att leva med någon som sitter i rullstol  speciellt inte om personen har 24 timmars Asisstans som jag har men han är helt underbar jag kan inte ha en bättre man. många på stan ifrågasätter hans förhållande med mig faktiskt rakt ut "skulle du inte vilja ha en vanlig tjej?" min man blir rasande förstås och frågar då tillbaka "vad är det som inte är vanligt med min tjej" då går dom oftast bara.

och jag vill påpeka att jag inte är gravt handikappad det ända som är, är att jag inte kan gå och mitt tal blir lite påverkat ibland. 

så ja han är allt jag vill ha❤️

[GråHäxa]
2016-09-07 23:56
#200

Jag tycker att det låter som att ni har en väldigt bra relation, det tyckte jag framgick när man läste i den förra tråden med :) Jag tycker ni skall köra ert race och om det är med ÄL stickor, appar eller bara när andan faller på har ingen annan med att göra. Jag körde själv med alla möjliga metoder och använda ÄL stickor rätt flitigt. Det stressade inte mig alls utan gav mig istället lite lugn, då jag viste att jag ökade förtsättningarna för en graviditet genom att ha koll. Jag tror verkligen inte att man blir mer eller mindre gravid för att man tänker på ett särskillt vis eller försöker att inte hoppas. Har man en stark barnlängtan så kommer man att hoppas och analysera sin kropp och om plusset dröjer så kommer man bli besviken, men det är helt okej! Man får lov att både längta och bli besviken när drömmen dröjer. Fortsätter att följa resan och hoppas innerligt och tror att ni kommer få er bebis tillslut :)

Rebornmamma
2016-09-08 00:39
#201

# Precis! Att köra med ÄL stavar eller stickor ger mig ett jättestort Lugn och för min man med. Han är väldigt delaktig i alla tester och diskussioner vi har om bebisar och allt som vi kan försöka pröva för att få vår bäbis.

Han har bestämt sig för att han ska kalla bäbis för kycklingen när bäbis är i magen efter som jag är hans Höna Haha ( Jag vet han har skruvad humor) ❤️

Rebornmamma
2016-09-08 17:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Jaha…. Jag vet inte vad jag ska säga eller känna nu det känns bara som min syster gör allt för att komma före i varje jävla grej vi gör.

känner mig jätteledsen

Annons:
Tjeja
2016-09-08 21:11
#203

Fy vilken taskig konversation med din syster! Blir ledsen för din skull TS. När man läser konversationen känns det som att hon vill vara rent ut elak jue! 😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

klass_13
2016-09-08 21:36
#204

Vet hur det känns, en vecka efter vi blev av med ett barn fick jag reda på att min bror skulle ha en till. Det enda som får en att hålla sig över ytan är att skita i alla andra ett tag. Sen tror inte jag att din syster menar på det sättet, hon kanske tycker att det är väldigt ansträngt med allt och försöker lätta upp stämningen. Vissa är sociala elefanter och även om hon skriver sånt så menar hon nog väl.

Rebornmamma
2016-09-08 21:37
#205

#203 som sagt jag vet inte hur jag ska känna just nu… Det känns som att allt jag gör, gör hon en vecka efter.

När jag och min man bestämde oss för att vi skulle gifta oss… helt plötsligt hade hennes kille friat och nu ska dom gifta sig om 3 månader…. Hon praktiskt taget bönade och bad honom att fria för att hon senare skulle få det att se ut som att hon inte hade en aning vilket är skitsnack.

Jag bästämde mig för att jag skulle göra min Egen brudbukett av fejkade blommor och vips skulle hon göra det också.

Jag började sticka… och en vecka senare stickar hon….

Jag kollade på en brudklänning som jag gillade (men bestämde mig för att inte ha den) nu har hon den…

Jag blir så jävla trött på henne rent ut sagt hon verkar inte kunna tänka själv… Jag tror hon är svartsjuk på mig och min man och vårat förhållande… hon försöker desperat försöka visa "Ja titta här, jag ska gifta mig jag har en så bra familj titta på mig titta på mig"

När Jag såg meddelandet idag tänkte jag bara Jävla idiot förlåt men så tänkte jag verkligen…

Jag och min mamma har tagit Hand om Hennes 2 BARN sen dom var 2 veckor gammla så jag undrar hur hon ska förklara detta för sina söner att mamma är gravid, bäbisen ska vara med henne men sönerna ska stanna hos mormor….

Ja min syster är inte stabil… istället för att vara 32 är hon som 15 (ingen diagnos hon har bara blivit så)

att få se det där SMSet   kastat i Ansiktet…. Ja… jag vet inte vad jag ska känna…

Rebornmamma
2016-09-08 21:40
#206

#204 Läs #205

❤️

[TanatosNyx]
2016-09-08 22:17
#207

Det verkar ju som att hon inte vet bättre, även om jag förstår att det gör sjukt ont. Du är jättestark och jag tror du är stark även i detta, bäst är nog att ignorera beteendet så gott det går. Hon förstår förmodligen inte om du blir förbaskad och säger ifrån(?). Men som sagt, jag förstår att det är både jobbigt, väcker ilska och sorg. Hon mår nog dåligt, då brukar man betee sig såhär. Ett lite udda sätt att hålla sin fasad uppe kanske.

Rebornmamma
2016-09-08 22:35
#208

#207 Nej det gör hon inte hon bryr sig inte äns när min mamma försöker säga till henne Ang bröllop och allt som hon försöker göra.

Hon mår väldigt dåligt  det vet både jag och min mamma men hon vill inte erkänna för sig själv att hon mår dåligt och så målar hon uppe denna fasad som hon tror är så bra men som alla kan se igenom. när hon och barnens pappa gjorde slut så var hon på en dejting sida efter 20 min och träffade denna kille efter 3 veckor + att hon hade en del Andra samtidigt innan det blev seriöst.

ni kanske undrar hur jag kan säga sånna här saker om min egen syster men jag har Absolut inga "systerkänslor" för henne längre.

Jag är trött på henne

[TanatosNyx]
2016-09-08 22:48
#209

man har inga speciella skyldigheter bara för att man är släkt anser jag.. beteer man sig dåligt då bränner man sina broar.

Annons:
Rebornmamma
2016-09-08 22:51
#210

#209 Ja verkligen❤️

Rebornmamma
2016-09-11 14:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#211

whoo wad glad jag blir! Min ÄL verkar inte ha flyttat på sig! detta är på sycel dag7 Jag ska testa igen i övermorgon för att se hur det ser ut då men jag tror att ÄL ligger på samma ställe som förra månaden vilket är toppen

densomundrar
2016-09-11 14:24
#212

Strålande! :-)

[GråHäxa]
2016-09-11 20:57
#213

Det är ju jättebra!! :-D

Rebornmamma
2016-09-12 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#214

Hej allihopa!

Min man och jag pratade lite idag och vi kom fram till att det är bäst att testa ÄL idag för att vara helt säker på att ÄL är på väg och inte åt andra hållet:)❤️

Så här ser det ut idag:) Den är Definitivt på väg! Men Jag är lite halvt orolig Jag är nämligen på dag 8 idag…min ÄL kanske inte ligger rätt ändå? någon erfarenhet? kram

[GråHäxa]
2016-09-12 23:09
#215

Ja på väg är det definitivt! Vilken dag var det du hade ÄL på i förra cykeln? Även om man klart ser en stegring så kan de säkert fortfarande dröja några dagar. Jag skulle nog inte gissa på mer en 2 dygn dock. Det kan nog ändå vara bra att mysa på eftersom att ÄL test ibland är positiva lite för sent.

Rebornmamma
2016-09-13 11:37
#216

#215 Jag hade ÄL förra månaden på dag 17. det mer normala ÄL mönstret är ju at ÄL är på dag 14. så jag är inte så orolig i och med att det är ju närmare  dag 14 nu

förut hade jag ju ÄL lite hipp som happ och ibland direkt efter mens.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Roxie
2016-09-13 12:17
#218

Hade du P-piller eller så innan ni började försöka? I så faller det inte konstigt att din menscykel fortfarande är oregelbunden :) inget att oroa sig över.

// Sofia

Rebornmamma
2016-09-13 12:47
#219

#218 Nej jag har Aldrig haft p-piller eller liknande

[GråHäxa]
2016-09-13 13:36
#220

Okej men då är det ju nästan bara bra om du har ÄL lite tidigare nu, för då får du antagligen en längre lutealfas. Vilket i sin tur ökar chanserna för att ägget skall kunna fästa ordentligt 🙂

Rebornmamma
2016-09-13 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#221

Hej hej tjejer!

Så här ser det ut idag:)

vi bästämde oss för att ta bort gårdagens test då det blev något konstigt med strecket❤️ Ökning eller vad tror ni

Lilolizeit
2016-09-13 22:40
#222

väldigt tydlig ökning! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[TanatosNyx]
2016-09-14 11:10
#223

Ja ökning helt klart :)

Annons:
Rebornmamma
2016-09-17 22:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#224

Hej Alla!

Jag och min man har åter igen gjort ett riktigt bra kap när det gäller inköp av saker till framtida bebis.

ett skötbord med inbyggd byrå!

för 50kr!!

Den har lite skavanker här och där men det är bara måla och fixa till:)

Under tiden som vi väntar på att vi ska bli gravida ska vi använda den som "vanlig" Möbel:)

När det gäller min ÄL så har jag inte fått lika starka sträck än så jag hoppas det kommer den 22

Det som gör både mig och min man lite förvirrade att sträcken är mycket ljusare nu men som sagt vi hoppas på att de är min kropp som ställer in sig fortfarande.

Rebornmamma
2016-09-20 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Hej Alla!

Detta är en sån OBESKRIVLIG känsla just nu! Tårarna flödar precis som förra månaden. Från att inte ha en tillstymmelse till ÄL I flera år, till att faktiskt ha en rejäl ökning som till och med syns på ett test man kan ta hemma…Jag finner inga ord. Detta ger mig en sån rejäl puff att fortsätta med min viktnedgång för att min kropp bevisar för mig gång på gång att det ger utdelning.

Jag är nere på 66.8 kg nu så jag har inte så långt kvar till mitt mål på 48kg😃

mitt delmål är 60kg.

men som sagt jag är så otroligt glad och vi kommer fortsätta med testerna tills dess att båda sträcken är lika starka vilket inte är långt kvar skulle jag säga❤️

Rebornmamma
2016-09-20 17:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

❤️❤️❤️

densomundrar
2016-09-20 19:12
#227

Så glad för din skull :-) Heja heja!

emeliiiiieee
2016-09-20 19:27
#228

Också så fruktansvärt glad för din skull! Hoppas det går bra nu TS! Heja

Rebornmamma
2016-09-20 20:08
#229

#227 #228

Tack så jättemycket! Jag är så otroligt glad och min man också förstås❤️

Jag började undra om det hade hänt något med min tråd då det har varit väldigt tyst! men glad att den funkar haha

[GråHäxa]
2016-09-20 23:19
#230

Du verkar ha jätte flyt med ÄL-testerna nu :-) Heja heja!

Annons:
Minnix
2016-09-21 13:24
#231

Nu har jag följt dig TS i tystnad sedan start men nu måste jag hoppa in med några ord! Imponerad över ditt tålamod med tester och dylikt! Håller tummarna för er och det är så spännande att läsa hur det går :) tack för att du delar med dig av eran resa till bebis! Ha det gott och lycka till <3

[VinterMaran]
2016-09-21 14:26
#232

Säger som ovanstående, har också följt sedan start och håller tummarna för er! Jag har själv varit ofrivilligt barnlös. Kram

[VinterMaran]
2016-09-21 14:26
#233

Säger som ovanstående, har också följt sedan start och håller tummarna för er! Jag har själv varit ofrivilligt barnlös. Kram

Rebornmamma
2016-09-21 15:14
#234

#230 #231 #232

Oj nu vaknade tråden jag tror det har varit något fel dom senaste dagarna:)

Tack tack snälla ni det betyder så mycket för oss båda.

Det är så oerhört spännande att testa för ÄL nu när det faktiskt ger utslag.

förut blev jag mest orolig då jag inte fick utslag ALLS men nu känner jag mest ett Otroligt lugn när jag faktiskt ser 2 sträck då det ska vara i min sycel Även om min ÄL är Senare en normalt. förut kunde den hoppa och komma lite som den ville men det var ju också då jag vägde nästan 100kg.

Jag tog ett ÄL test idag och det blir bara mörkare och mörkare så jag skulle tro att jag kommer få ett positivt test Senare Ikväll eller Imorgon.

Dessa tester jag har nu SKA man Avläsa precis när det gått 20 min så jag vet att jag gjort rätt med dom andra också även om det står 5 min på dom.

Ännu en gång tack snälla ni för allt stöd och uppmuntran… det är så väldigt lätt att man känner sig "ensam" i denna kamp

/Terese

Rebornmamma
2016-09-21 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#235

Hej tjejer!

Jag tog ett nytt ÄL test för att kunna visa er och jag väljer att trycka på peak i min app idag även om det är lite kvar till positivt men jag och min man har valt att fortsätta testa även om jag får positivt ÄL i morgon, för att kunna se när ÄL börjar gå ner igen och utifrån det trycker vi på "lägg till Ägglossning" då blir det mest korrekt i och med att när man får ett positivt ÄL test så kommer Ägglossning ske Inom 24-48tim.

Tänker jag fel?

alla hjärtan är samlag

/Terese

Upp till toppen
Annons: