Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 768 ggr
bebisdags
2016-08-02 15:04

ÄL-tester, hjälp!

Någon som är duktig på det här med ÄL-tester? Kort historia bakom, hade bra koll på min cykel innan tidigt missfall men efter det har jag ingen aning.. Min senaste mens var 10-14/7 och testade med CB ÄL-test den 29/7 och den visade en glad gubbe medans CB dubbel indikator visade en runt ring. Den 30/7 - 1/8 visade CB dubbel indikator en blinkade gubbe (hög fertilitet) medans CB "vanliga" visade en rund ring, idag (2/8) visade CB dubbel indikator en glad gubbe (maximal fertilitet) men fortfarande visade CB "vanliga" bara en cirkel.. Vad betyder detta? Själv tycker jag det är sent för ÄL då min nästa mens skall vara om ca 8 dagar, men min cykel har ju ändrats helt ifs.. Någon som har en susning?:)


Annons:
Intehärutandär
2016-08-02 15:31
#1

Dessa dyrare test med gubben har jag sett krångla för många , medans då de varit till Dr så syns ett tydligt äggsläpp. Själv litar jag på stickorna. Kissa morgon och kväll.

bebisdags
2016-08-02 15:39
#2

Hur menar du nu? Är stickor men du kanske menar med sträck?:) Har varit tydligt innan MF tyckte jag själv och nu ändrades det totalt, har ju ifs känt smärtor i magen längst sidan som jag brukar vid ÄL men men vi får se helt enkelt:)


Intehärutandär
2016-08-02 16:19
#3

Precis, menar de billiga testerna man doppar i urin som visar ett starkare och starkare streck ju närmare ÄL Du kommer. De testar Du morgon eller kväll - eller FM och på sen kväll.

De med Smiley-gubben krånglar allt som oftast har jag läst.

(Hänger i grupper för oss änglamammor som kanske vill ha fler barn, men har svårt att få barn - därmed blir man lite hjärntvättad av alla de slags test, knep och besök hos kvinnokliniker)

bebisdags
2016-08-10 20:13
#4

Ah okej, ja testade dessa och visade sig att jag hade ÄL då, lite senare men kan höra ihop med MF :) 

Jo förstår det! Jag blir hjärntvättad av alla sådana sidor.. Har hittat flera gravid-symptomer nu från en grupp haha, även om de kanske bara är normala symptomer ;)


bohan85
2016-08-10 20:28
#5

Jag har använt CB med dubbel hormonindikator två gånger, blev gravid bägge gångerna. Dock så kunde det direkt gå från ingen fertilitet till max fertilitet på en dag, dvs den hoppade över mellansteget men det kanske berodde på min kropp. Är det första cykeln du testar eller har det blivit så här fler gånger?

Skriv till CB och fråga!

bebisdags
2016-08-25 23:22
#6

Hej tack för svar!

Har använt mig av CB vanliga men denna månad var första månaden jag testade CB dubbel. Men hade ju ett tidigt MF och efter det strulades cykeln till lite så fick ÄL en vecka senare osv.. Men verkar som CB dubbel stämde mer än CB vanliga!:)


Annons:
Upp till toppen
Annons: