Annons:
Etiketthälsa
Läst 1160 ggr
Mia95
2016-07-27 12:56

Mår illa helatiden?

Hej, jag mår konstant illa och har ingen matlust för 5öre. Får knappt i mig nån mat och när jag väl försöker så känns det som att jag kommer spy upp allt ( vilket händer då och då). Finns det nått speciellt man kan göra eller tänka på? Det känns så jobbigt att mitt iallamående drabbar alla planer nu i sommar. då jag inte är så pigg och mår illa som sagt. Skulle vara väldigt tacksam för svar. Har mått illa nu i nån vecka…

Annons:
Destany
2016-07-27 13:03
#1

Vissa säger att äta nåt innan man går upp ur sängen ska hjälpa. Småäta kan oxå hjälpa. Men det hjälpte inte mig. Provade först prostafen som e receptfritt o såna seaband. Fungerade sådär. Sen fick jag utskrivet lergigan Comp o jag slutade må illa o spy hela dygnet

Sparven88
2016-07-27 13:11
#2

Det som fungerade för mig var att äta typ lite filmjölk/yoghurt. Lite åt gången och rätt så ofta. Jag vet att jag ringde min bm för att fråga om det räckte åt bebis, så att bebis skulle växa ordentligt. Och hon sa att bebis får vad den behöver, det är "vi som blir lidande". Hoppas du mår bättre snart! =)

Ceciliaolucifer
2016-07-27 16:19
#3

Jag mådde illa 24/7 de första 17-18 veckorna. Det som gick ner var osockrad nyponsoppa och blåbärssoppa och vindruvor. Ibland saltade kex på sin höjd. Se till att få lergigan Comp. Jag mådde bättre med maxdos men fortfarande så pass illa att jag inte kunde jobba. Försök att vänja dig vid ett lugnare tempo :)

hhejlollo
2016-07-27 18:31
#4

Har kräkts non-stop från vecka 5 till vecka 18, låg inlagd nästan hela den tiden med dropp. Efter vecka 18 kunde jag börja vara hemma igen och är fortfarande! Har ätit lergigan Comp och en jag inte kommer ihåg namnet på men det började funka någorlunda runt vecka 15.. Nu klarar jag mig helt utan medicin! Blir jag illamående räcker det med att få i sig något litet att äta :) Men som andra säger, fråga BM om lergigan Comp!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[Liinda]
2016-07-28 08:48
#5

Lergigan comp hjälpte mig! Den tog bort det allra värsta så jag iallafall slapp bo på toaletten.

[Tibonnanj]
2016-07-28 10:39
#6

Postafen va min räddning. Genomled 2 veckor med illamåeende och kräkningar innan jag ringde bm och frågade vad jag skulle göra och hon sa att jag först skulle köpa postafen ( tabletter mot åksjuka) från apoteket.

Annons:
Upp till toppen
Annons: