Annons:
Etikettallmänt
Läst 8821 ggr
Melliaa
7/25/16, 7:02 PM

Svagt plus/synvilla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog ut hormonspiralen för lite drygt en månad sedan, har PCOS (ganska lindrigt) och ingen som helst koll på när jag har ägglossning/ska ha mens, alltså svårt för mig att veta om jag testat för tidigt eller om det jag ser är ett såkallat spökstreck… Vad säger ni?? Ena testet tog jag på eftermiddagen i fredags och då var det MEGAsvagt, man får anstränga sig för att se något alls, sen det andra testet tog jag nu på eftermiddagen, där strecket är starkare även om det är svagt fortfarande… Känns konstigt med två test i rad som båda får ett spökstreck men har svårt att tro på ett så svagt svagt streck som något positivt! Vet att man ska testa på morgonen🙈 Men vad tror ni kära experter?💐

Annons:
Honestyisdead
7/25/16, 7:04 PM
#1

Jag ser inget. Men jag sitter med en mobil.

Lilolizeit
7/25/16, 7:08 PM
#2

Jag skymtar ett svagt sträck! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

hhejlollo
7/25/16, 7:08 PM
#3

Kan skymta ett väldigt svagt streck, dock svårt att se om det är blått eller grått! Är det grått är det spökstreck, är det blått är du gravid :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Roxie
7/25/16, 7:13 PM
#4

Jag ser!

// Sofia

Hannashusdjur
7/25/16, 9:20 PM
#5

Jag ser ett sträck, men kan inte avgöra färgen! Vänta ett par dagar o testa igen:)

Melliaa
7/25/16, 11:12 PM
#6

Tack för era svar!! Det är alltså inte så ett vanligt negativt test ska se ut, utan det är antingen positivt eller ett negativt med spökstreck då, ska se till att vänta några dagar o sen kör jag på morgonen och testar! :) Superspännande iaf!! :D

Annons:
Zelmabus
7/26/16, 2:12 AM
#7

Jg ser något men kan inte avgöra om det är blått eller grått

[TanatosNyx]
7/26/16, 8:05 AM
#8

Det är blått, svagt men positivt! Du måste vara före BIM fortfarande iallafall :) typ 4-6 dagar före om du vill räkna på ett ungefär. Om en vecka bör du ha ett tydligt streck på stickan. Om två veckor kanske det är starkt dom teststrecket.

Melliaa
7/26/16, 2:17 PM
#9

Tusen tack för era svar, låter ju lovande även om jag inte vågar hoppas helt än!! Ska försöka hålla mig till fredagmorgonen då jag tänkte testa nästa gång, hoppas på tydligare plus då, om det nu är ett plus! Har ett antal symptom som tyder på graviditet men det kan ju vara inbillning, vem vet…?! Men men, jag återkommer på fredag med besked!! :D

RoxannaS
7/26/16, 4:56 PM
#10

Håller tummarna! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
eemmaf
7/26/16, 6:20 PM
#11

Håller tummarna för dig! 😀👍

Med vänliga hälsningar

Emma

villavägen
7/26/16, 6:23 PM
#12

Håller tummarna med. Jag ser som vanligt ingenting när jag tittar på testen som läggs ut…. Men som sagt jag brukar inte se heller förrän det är tydligt.

Sparven88
7/26/16, 8:10 PM
#13

Håller mina tummar! =)

Annons:
[Devya]
7/27/16, 12:45 PM
#14

#12 Samma här faktiskt.:D

Melliaa
7/28/16, 8:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Tog test imorse, fortfarande svagt plus eller spökstreck IGEN då?! Men det kan väl inte vara spökstreck på alla test jag gör? :O "Plusset" dyker upp direkt iaf och syns från alla vinklar o vråer… Lägg därtill till att jag får gå upp för att kissa tidigt på morgonen, inte fått en sovmorgon alls den senaste veckan, sen nu de senaste två-tre dagarna på jobbet har jag efter 2 timmar varit så kissnödig så jag får anstränga mig som en galning för att inte kissa ner mig tills det är dags att gå på rast en halvtimma senare, på dagarna är det alltså 2-3 timmar mellan kisseriet medans jag innan kunde gå på toa 3 gånger om dagen typ. Sen större bröst, tydliga blodådror på brösten och ända ut i bröstvårtan typ, o sen slutligen gasig o bubblig i magen…Får väl ta nytt på söndag och då kanske ett digitalt…

Melliaa
7/28/16, 8:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

En till bild :)

[TanatosNyx]
7/28/16, 9:18 AM
#17

Det är positivt

Melliaa
7/28/16, 9:40 AM
#18

#17 Känns tryggt att du är så säker på din sak, hjärtligt tack för ditt svar TanatosNyx :D Haha, kan inte fatta det?! Är jättesvårt att smälta att det faktiskt lyckats, och så snabbt!! Får vi hoppas det går vägen fortsatt då och att plusset kan bli lite starkare nån gång!

[TanatosNyx]
7/28/16, 10:15 AM
#19

det är starkare denna gång, även om det fortfarande är supersvagt. I början har man så låg hormonprocent att även om det dubblas varannan dag i genomsnitt så tar det ett tag innan det blir någon koncentration att tala om. Men nu snart kommer det att eskalera. Det nya strecket är ändå såpass att de som har svårt att se brukar börja ana såhär pass tydliga streck. Vänta så får du se under dagen, det kommer säkert någon som inte såg förra gången, jag kan proceduren ;)

[TanatosNyx]
7/28/16, 10:21 AM
#20

Bild ärligt stulen ifrån google, som man kan se så händer inte så mycket de första veckorna. Ofta reagerar tester vid 50 miu/ml, men vissa reagerar redan vid 10;

Annons:
hellomissduh
7/28/16, 11:13 AM
#21

Nu ser jag oxå att det är positivt! Grattis! :D

villavägen
7/28/16, 4:03 PM
#22

Jag som inte brukar se, ser nu att det är positivt. Grattis!

Melliaa
7/28/16, 5:42 PM
#23

Tack snälla!! <3 Har svårt att ta in det bara, inte smält det än! Får se om jag berättar till sambon ikväll eller imorgon när jag förhoppningsvis kan visa upp ett digitalt som säger "gravid"! :)

RoxannaS
7/28/16, 5:59 PM
#24

Jag ser det också. Grattis. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Melliaa
7/29/16, 6:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Tack! Tog det här nu på morgonen så ni hade helt rätt! :)

RoxannaS
7/29/16, 8:29 AM
#26

Grattis igen :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: