Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 4077 ggr
hhejlollo
7/23/16, 8:35 PM

Andningssvårigheter & yr

Har på senare tid fått svårt att andas och blir yr när jag ligger/halvsitter och det spelar ingen roll vilken ställning det gäller, jag vrider och vänder på mig konstant och börjar bli orolig om det påverkar flickorna så jag ringde förlossningen och fråga och det var nog den mest okunniga jag pratat med, frågade om det kunde påverka barnen och svaret jag fick varje gång var "nä det tror jag inte"?! Så nu frågar jag här istället, kan det påverka flickorna när jag får svårt att andas och blir yr? Har panik på nätterna då det känns som dom får syrebrist..

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
[TanatosNyx]
7/23/16, 9:26 PM
#1

Jo det beror på hur du är påverkad rent anatomiskt. Är det tryck på inre organ och trångt åt lungorna så är det lugnt med flickorna. Är det vena cava är det en betydande risk att de påverkas.

hhejlollo
7/23/16, 9:34 PM
#2

Tack för svar! Hur vet man vilket det är då? Blir ju orolig att dom ska må dåligt!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[TanatosNyx]
7/23/16, 9:35 PM
#3

Det behöver en kunnig läkare reda ut :) så förlossningen agerar fel. De bör ta in dig och köra ctg på flickorna för att se om de påverkas.

Pontiac57
7/23/16, 10:20 PM
#4

Jag hade tungt att andas dom sista veckorna och va yrslig hela graviditeten (pga lågt blodtryck) till mig sa dom att det hör graviditeten till och relativt vanligt. Tungt att andas beror oftast på att barnet/barnen trycker på lungorna och att kapaciteten därmed minskas. Känner du oro kolla upp det men för mig gick det bra med grabben :)

[Thiah]
7/23/16, 10:29 PM
#5

Jag blev igångsatt pga svårt att andas(hade 47% lungkapacitet som gravid, har lite mer som "normal"). Läkaren reagerade direkt när hon såg hur tungt jag hade det och frågade om jag orkade 3 dagar till så bebis skulle bli fulla 39 v. Hade jag sagt nej hade dom satt igång det där och då! Så jag skulle inte helt ge mig fast det inte är vena cava

OlgaMaria
7/25/16, 9:30 AM
#6

Jag tycker i alla fall de ska undersöka dig!

Jag har också haft svårt att andas under mina graviditeter pga hjärtsvikt. Till mig sa doktorerna att bebis får det den behöver. Minns inte riktigt vad de sa men det var lugnande i alla fall. Men det är ju olika för alla, och jag tycker de ska undersöka dig.

Hur är ditt blodtryck? Om det är lågt kan du salta lite extra och ev dricka vatten med lite mineralsalt så du får upp trycket lite.

Under min senaste graviditet sov jag på en såndär STOR luftmadrass med inte så jättemycket luft i. Det blev en väldigt bra sovställning för mig - lite som i en hängmatta. Mjukt och med huvudet högre. Kunde över huvud taget inte sova i en vanlig säng så luftmadrassen var min räddning sista månaden. (Då fick de ändå snitta mig i vecka 37, orkade inte vänta en vecka till). Verkligen värt att köpa en luftmadrass ifall det gör att du kan sova i alla fall.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: