Väntar barn

BF Mars 2017

2016-07-15 08:31 #0 av: Surpan

Hallå!

Finns det några fler här på forumet som är beräknade till mars nästa år? 😊

Hittade ingen tråd om det (ber om ursäkt om den redan finns någonstans).

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2016-07-15 11:18 #1 av: RoxannaS

26:e Februari så de är nästan mars 🙈

Anmäl
2016-07-16 15:52 #2 av: Surpan

Vad spännande! Då kanske det blir en marsbebis för dig. :)

/Surpan

Anmäl
2016-07-16 20:03 #3 av: RoxannaS

Kanske. Men misstänker att jag inte kommer gå över tiden. Har en knodd sen tidigare som jag visserligen blev igångsatt med 5 dagar innan bf men då var min kropp redan påväg att dra igång det av sig själv så. 🙈

Anmäl
2016-07-23 15:50 #4 av: AmandaChristina

Som det ser ut nu har jag BF i mars, väntar mitt första Kär

/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd avengedsevenfold.ifokus

Anmäl
2016-07-23 16:10 #5 av: RoxannaS

Blev väldigt konstigt med allting men verkar bli bf 1 mars istället så då passar jag in här :3

Anmäl
2016-07-23 19:45 #6 av: Surpan

#4 vad roligt! Det är första för mig med. Jag har just nu 17e mars.

#5 Spännande! Blev du flyttad av BM?

Har ni vart på inskrivning ännu? Jag ska träffa min BM för första gången på måndag. :)

/Surpan

Anmäl
2016-07-23 20:20 #7 av: AmandaChristina

Jag ska på inskrivning på fredag, super nervös!!!

/Amanda

Anmäl
2016-07-23 23:11 #8 av: Bumlis

Jag är beräknad 16 mars 😀

Anmäl
2016-07-24 14:07 #9 av: RoxannaS

#6 Nej jag har varit på ultraljud pga att jag tror att fostret inte lever för att jag inte har några symptom. Och har MF i bagaget så jag ville kolla. Men dem babblar så mycket som man inte förstår så jag vet knappt själv vilket vecka jag är i längre. Hon sa 6+1 när vi var där i fredags. Men de är omöjligt. Då skulle jag inte ens haft äl när jag plussade... Blir bara knäpp i huvudet så jag går på mina veckor och får kolla med bm sen.
Hon pratade något om 2 veckor som dem inte räknade med så jag antar att de är dem två veckorna som jag har räknat med som är innan äl? Eller hur de nu funkar.
Ska på inskrivning på fredag

Anmäl
2016-07-24 17:32 #10 av: Surpan

#8 Kul! Första?

#9 Okej, ja då är det kanske så att de räknade bara embryots ålder, och inte de två extra veckorna? Jag har också MF i bagaget, fick du ditt UL via din ordinarie BM eller gick du privat för att få det? Fick du se ett hjärta ticka?

Imorgon inskrivning för mig! Äntligen! Har massor med frågor som det ska bli skönt att prata om.

/Surpan

Anmäl
2016-07-24 18:29 #11 av: RoxannaS

#10 Nej vi har dåligt med såna ställen här så jag fick råd att gå via akuten då gynmottagningen flyttar sin mottagning dit när ordinarie mottagning stänger vid 16 tiden. Så deras apparat är nog inte riktigt tänkt att kolla sådant med. Var de jag var inne på också att de måste ha varit fostrets veckor dem gick efter. Nä hon sa att hon såg något flimmer som kunde vara hjärtat men hon ville inte kolla närmre på det. Vet inte riktigt varför.

Anmäl
2016-07-24 20:20 #12 av: Bumlis

Nej det är mitt andra😀

Anmäl
2016-07-24 20:32 #13 av: RoxannaS

Har du frågor så ställ gärna här också så kan vi hjälpas åt att svara så gott vi kan :)

Anmäl
2016-07-25 20:15 #14 av: Surpan

Nu har jag vart på inskrivningen!

Jag är supernöjd med min BM. Vi fick ett tidigt ultraljud bokat nästa vecka (tisdag). Vi fick möjlighet att boka kurator bägge två, och skulle höra av oss om vi ville boka fler tider "även om det bara var för att prata eller ställa frågor". Allt som allt supernöjd!

Nu hoppas vi bara på ett tickande hjärta nästa vecka!

/Surpan

Anmäl
2016-07-30 11:24 #15 av: RoxannaS

Var på inskrivning igår. Känner mig inte alls trygg och glad längre. Snarare väldigt obekväm och rädd.
För det första så hade jag bakterier i urinen så vi gissar på svamp/ uvi.
Jag fick visserligen tid redan på måndag för ett daterings ul med tanke på att vi inte kunde gissa fram något vettigt.
Men misstänker att dem då kommer dra av de där två veckorna i alla fall för enligt bm räknar dem inte med dem och då är jag i vecka 7+2 idag istället för 9+2. Enligt min äl ska jag vara i 10+1. Och flyttar dem mig till vecka 7+ någonting nu då plussade jag innan jag ens var gravid så då kommer jag bli jävligt förbannad på att dem inte kan göra något rätt. Läkaren kunde liksom inte själv ens förklara hur de var möjligt. Jag plussade liksom 15 dagar efter min äl. Och enligt familjeliv har jag bf 23 februari och enligt läkaren blir de 15:e mars. Mina beräkningar är 1:a mars och det känns mycket rimligare.
Min bm gissade också utöver de uppgifter hon fått att jag skulle vara i vecka 9+ eller 10+. Så de kändes ju bra. Men de känns så förödande att ett ul ska bestämma som ändå kommer flytta de åt helvete. Jag vill bara få passera vecka 13 någon gång. Har även krävt ett KUB då de tydligen var gratis. Mest för att jag är så rädd att få ett barn som de är fel på nu när de blev som de blev med sonen
Och som pricken över i:t säger kärringen att ja har du haft förlossningsdepression innan så löper du större risk nu på att få det igen och där fick jag lust att göra abort....

Anmäl
2016-07-30 12:08 #16 av: villavägen

#15 Jag tycker du har haft otur med läkare, ultraljud er. Det ska inte vara så svårt att räkna ut. Du och jag är troligen lika långt gången. Jag har bf 1 mars. Äl runt 3-8 juni nångång. Plussade kring midsommar. Är 9+3 idag. Gällande förlossningsdepression kan det gå bra. Du är medveten nu om signaler då du haft det en gång. Jag fick förlossningspsykos med mitt första barn, inte roligt. Med tvillingarna gick det bra, hade stöd av medicineringen plus valde bort amningen, då det var jobbigt för mig första gången. Jag hade kontakt med psykolog andra graviditeten, gick toppen! Gällande bakterier i urinen, bra det kollat/ utreder. Det går att behandla. Jag hade en gbs bakterie ( ej uvi), var mycket orolig båda graviditeterna, fick antibiotika under förlossningarna, gick toppen det med. Kram!

Anmäl
2016-07-30 12:12 #17 av: villavägen

Man räknar alltså alltid veckor från sista mensen första dag. Säger din bm nått annat har hon fel. Du är alltså gravid i v 2 ca när du har äl/ blir befruktade. V 4 brukar det ge utslag på gravtest.

Anmäl
2016-07-30 15:24 #18 av: RoxannaS

#16 ja jag bodde i Gävle med förra barnet. Aldrig mer det länet. Fy fan vad värdelösa dem är där!
De där med veckorna blir jag helt dum i huvudet av för här räknar dem inte med de två veckorna innan äl. Så det stämmer inte tycker jag. Jag räknar också På bf 1 mars som senast.
Jo jag vet ju signerar på depression har haft även utan att ha varit gravid också. Grejen är ju att den medicin man får äta under graviditeten (citalopram är det va?) kan inte jag äta. Den mår jag skit av. Får typ migrän så illa så jag spyr osv. Blir bara mer deppig av den.
Jag vill amma. Jag hade sett fram emot det. Men pga depressionen försvann mjölken så pass fort efter den kom så de gick inte. Försökte hela december och en bit in i januari innan jag insåg att de inte gick.

Ja vi får se efter helgen om de hittade vad bakterierna var för något. De var tydligen blod i urinen också.
Från det jag plussade 19 juni fick jag ju svar på 2+3 på veckoindikatorn visst den är inte pålitlig men enligt den stämmer det med äl 3:e juni då jag testade positivt 15 dagar efter äl (är helt säker på att äl var just då)
Får se på måndag vad dem säger. Räknar också på att vara i 9+2 idag och min bm trodde också på att jag skulle vara i typ vecka 9+ eller 10+ baserat på det jag berättat och då har jag själv lagt på de två veckorna dem inte räknade med på ultraljudet för där var jag enligt dem i vecka 6+1 och enligt mig 8+1. Den läkaren sa ju själv att dem inte räknar med de veckorna... Blir helt snurrig på det där. Räknade ju med de två veckorna med sonen och det stämde fram tills rul. Då hade jag visserligen mens innan.
Denna gången hade jag hormonspiral i till 2:a april (hade drygt några veckor) men min kropp ville inte ha den utan stötte ut den (försökte i alla fall) så jag fick ta bort den och sen dess har jag inte haft mens alls.

Anmäl
2016-08-05 11:15 #19 av: AsIAm

Jag är beräknad till 6/3 :)

Anmäl
2016-08-05 12:51 #20 av: Surpan

Jag har bytt datum efter VUL och är nu beräknad till 11 mars. :)

/Surpan

Anmäl
2016-08-05 16:41 #21 av: eemmaf

Jag är beräknad till den 30/3 så kanske :D

Anmäl
2016-08-15 11:18 #22 av: Surpan

Hur går det för er andra? :)

Jag har fått largigan utskrivet och det är en räddare i nöden. Fortfarande illamående och problem med att äta, men jag slipper att kräkas i alla fall. Längtar till "spökveckorna". :)

/Surpan

Anmäl
2016-08-17 12:40 #23 av: AmandaChristina

Jag ha också lagigan, riktigt skit.. Funkar inte över huvud taget! Men förhoppningsvis så släpper allt snart. Har mitt nästa möte 30/8, ingen aning om vad som händer då, men är i vecka 11 då :)

/Amanda

Anmäl
2016-11-10 11:46 #24 av: AmandaChristina

Puttar upp denna! Hur många är det med BF i mars? 

Går in i vecka 22 på lördag, tiden går lite väl fort nu tycker jag!! Hihi Kär

/Amanda

Anmäl
2016-11-10 11:58 #25 av: Surpan

Jag är kvar med BF 13 mars efter RUL. Tycker det har gått fort hela tiden jag. :) men vi har haft massor att göra med flytt på senaste tiden. Men nu är det klart i alla fall så nu kan vi börja köpa lite saker också!

Hur har ni tänkt med vagn? Jag funderar starkt på en britax go next.

/Surpan

Anmäl
2016-11-10 14:24 #26 av: AmandaChristina

Skiljer sig 11 dagar mellan oss! Jag har 24:e efter RUL Skrattar

Om de nu går an så blir det en bugaboo buffalo för oss, tycker den rullar något så otroligt bra och är rätt höjd för mina 1,58! Annars vet jag faktiskt inte vilken de blir. Min kompis har en britax go next och ääälskar den Glad

/Amanda

Anmäl
2016-11-10 14:54 #27 av: Surpan

#26 Kul att din vän är nöjd! Vår granne har en Brio Go och tyckte inte om den, men hon sa att Go Next hade allt som den tidigare saknade. Sambon är lite orolig över att den är så "ranglig" så vi ska åka och känna på den igen. Jag gillar att det är bra fjädring. :)

/Surpan

Anmäl
2016-11-10 18:22 #28 av: AmandaChristina

De är ju absolut bästa sättet att hitta de man gillar, att klämma på det och kunna ändra från ligg till sitt-del i butiken för att veta hur komplicerat de är osv! Glad

/Amanda

Anmäl
2016-12-23 16:07 #29 av: Surpan

Här är mars-tråden. :)

/Surpan

Anmäl
2016-12-24 11:35 #30 av: Mia95

Åh, jag är beräknad 21 mars :D

Anmäl
2016-12-24 22:47 #31 av: AmandaChristina

Vecka 28, och julafton! 90 dagar kvar här, tiden går såååå fort!! Bara min lilla som blev otroligt bortskämd idag? Skrattar

/Amanda

Anmäl
2016-12-25 09:26 #32 av: Surpan

Vi fick en jättefin fårskinnsfäll :)

/Surpan

Anmäl
2016-12-25 11:04 #33 av: Mia95

Fick en maaaassa kläder, kommer inte behöva köpa några mer innan den föda iallafall :)

Anmäl
2017-01-09 13:56 #34 av: Surpan

Nytt år nu och inte superlångt kvar. Jag har 63 dagar kvar bara! Vart tog tiden vägen? Vi passade på nu när det var långhelg att handla de första prylarna till bebisen, det var spännande! Vi var på Ikea och köpte handdukar, madrass, lakan och sådana saker. Sen köpte jag en väska på stadium också att ha som skötväska.

Hur går det för er med planering och inköp?

/Surpan

Anmäl
2017-01-10 12:11 #35 av: AmandaChristina

Jag ligger efter med allt, har skötbord och lite kläder hemma och ynka 73 dagar kvar!! Hur ska man hinna? Gapskrattar

Sen 100% sjukskrivning på det... Dåligt med pengar och kommer klättra på väggarna känner jag!

/Amanda

Anmäl
2017-01-10 14:47 #36 av: Surpan

Vi har som sagt inte så mycket heller. Men har börjat lite nu i alla fall. Vagn köpte vi på black Friday och fick schysst rea. :)

Ska även börja kika på lite saker som jag vill ha till mig när det är dags att vara hemma ledig. Kollat lite på amningstoppar och så. Tror att det blir dessa:

http://www.lindex.com/m/se/soek/7404521/2-pack-amnings-BH/?styleId=81833633&back=true&parent=135681

De verkar sköna att ha hemma och att sova i, och man behöver inte vara lika exakt med storleken som i vanlig bh. Sen har de 6 st rader med hakar i bak så man har stor variation i omfånget. :)

/Surpan

Anmäl
2017-01-10 19:28 #37 av: AmandaChristina

http://www.lindex.com/se/7262885/?styleId=68195855

Lever i dessa! Sjukt sköna! Kan dock inte sova i dom, kan inte sova med något över huvudtaget på överkroppen :p

/Amanda

Anmäl
2017-01-11 10:38 #38 av: Surpan

Jag testade dom men tyckte inte de passade mig riktigt. :/ Men kul att det funkar för dig! Jag sover inte heller i något nu men jag tänkte sen när man läcker massa mjölk kanske det är skönt. :)

/Surpan

Anmäl
2017-01-11 11:57 #39 av: Smulan_88

Kan tipsa om dessa nattetid---> http://www.apotea.se/bröstförband-carefix-celia-l-svart

De känns knappt att man har dem på sig, men håller "tuttlapparna" på plats om man upplever att man läcker mycket.

Anmäl
2017-01-11 13:31 #40 av: jackiejohn

Annars kan man klippa sönder grenen på de där tjusiga nättrosorna man får efter förlossningen.
En barnmorska gjorde det åt mig när jag fick äldsta dottern, så blir det som en tubtopp. Fantastiskt skönt att sova i, jag sover i vanliga fall utan något på överkroppen men läker en del mjölk nu i början..

Så mitt tips är att nappa åt sig ett extra par och klippa sönder grenen. Skaver ingenstans, andas och håller andningsskydden på plats :)

Övriga dygnet lever jag i H&M amningslinne, underbart skönt och man behöver ingen bh för den är inbyggd i linnet 👍🏻

Anmäl
2017-02-16 07:59 #41 av: Surpan

Hallå i stugan! Hur går det för oss? Nu börjar det dra ihop sig, men ingen har fött ännu va? :) Hur långt har ni kvar?

/Surpan

Anmäl
2017-02-16 13:27 #42 av: AmandaChristina

Jag har 36 dagar kvar!! Och allt är klart! Whooo! Eller ja, allt viktigt är klart Skrattar Nu väntar jag bara på lillen som ska komma! Nyfiken ifall de blir en mars eller aprilbebis Tyst

/Amanda

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.