Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1240 ggr
Anonym
Anonym
6/26/16, 10:35 AM

Gravid - hormoner? Känslor? Känningar?

Hej! Jag gjorde ett clearblue digital med veckoindikator söndagen den 19:e Juni. Då stod de vecka 2+3 på testet. Men eftersom jag inte känner några känningar, inte ens känslor som de blev sist. Att man grät för ingenting så tvivlar jag på att allt är som de ska. Så jag gjorde ett nytt test igår, 25 Juni, och den sa samma sak. Gravid vecka 2+3. Nu kan jag inte sluta grubbla över detta.. Varför ändrades inte svaret? När jag plussa i förra graviditeten var jag i vecka 4+2 och fick svar på testet 3+ (hade likadant test då) och eftersom jag inte vet när jag hade min senaste mens så försökte jag räkna på när min ägglossning var och då skulle jag ha varit i vecka 4+2 samma dag jag plussade första gången den här gången.

Och så skulle jag ha varit i vecka 5+1 när jag testade igår men fick samma svar på testet. Vad kan de bero på? Är de något fel? Varför känner jag mig inte ens gravid? Ingen växtvärk, inget illamående osv. :/

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
frejaspluto
6/26/16, 11:04 AM
#2

Endel känner inget alls det brukar komma andra symptomer längre fram. Jag mådde inte illa så tidigt jag kände att det kittlades i magen, blodkärlen blev tydligare runt bröstet. Efter ett nga veckor kände jag mig illamående på kvällarna det kom precis på klockslaget, jag åt mkt på dagarna i små portioner. Kvällarna åt jag nästan inget , åt endå matig soppa tex. Sen ca 5-6 månaden mådde jag bra hela tiden! Det ör olika för kvinna till kvinna, min ena syster mådde dåligt hela graviditeten min andra syster mådde toppen och kände absolut inget förutom barnet. Min bäste vän hon mådde dåligt på morgonen sen mådde hon prima hela dagen!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Anonym
Anonym
6/26/16, 11:14 AM
#3

Okej. Jag kan inte påstå att jag är speciellt gasig heller. De enda är att jag typ konstant är kissnödig. De ömma i brösten verkar också ha gett med sig. Därför jag blir så fundersam. :/ förra grav var de växtvärk typ hela tiden. Nu känner man typ som ligament som stramar någon gång ibland om man sitter snett typ och nyser haha. Men annars ingenting. Inte speciellt trött heller. :/

frejaspluto
6/26/16, 11:23 AM
#4

det är andra graviditeten, min syster sa att hon inte kände nått efter andra barnet eller tredje. Bara på hur barnet växte deras rörelser. Du kanske känner nått snart 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Velinga1984
6/26/16, 11:27 AM
#5

Det är så olika. Jag började må illa veckan efter beräknad ägglossning, plussade samma vecka som mensen skulle kommit. Började kräkas dygnet runt veckan efter plus. För mig är det normalt. Medan svägerskan hade inga symptom mer än att mensen saknades, och hon var beräknad före mig. Som värst hade hon något lätt morgonillamående precis i början medan jag kräktes dygnet runt. 

En tjejkompis hade inga symptom med sina tre första barn, utan testade när mensen aldrig kom. Nu sist med fjärde barnet så frågade hon mig om det var ett plus för hon kände ingenting mer än att mensen saknades och hennes sambo upplevde henne mer lättirriterad. Det dröjde några veckor innan hon fick några symptom, och hon ringde flera gånger för att fråga om det var normalt för hon har aldrig haft symptom innan.

Anonym
Anonym
6/26/16, 11:59 AM
#6

Åh så pass. Gud vad läskigt. :O

Annons:
[Thiah]
6/26/16, 12:21 PM
#7

Jag hade egentligen inte heller några symptom i början. Jag blev lite mer yr, mensen var sen men inget annat. Fick symptom långt senare.

[TanatosNyx]
6/26/16, 12:25 PM
#8

första graviditeten kände jag mig dödssjuk från dag ett tills missfallet var över, andra graviditeten anade jag inte ens förrän maken fattade och tvingade mig att testa. Jag hann några veckor längre i den graviditeten innan besvären kom, och de var inte av samma karaktär riktigt.

Anonym
Anonym
6/26/16, 2:03 PM
#9

Okej men då borde jag kunna vara lugn. :)

Marvel-lous
6/27/16, 8:26 AM
#10

Första graviditeten kände jag ingenting; förutom kanske trötthet då. Hade aldrig gissat att jag var gravid om det inte var för att mensen inte kom.
Den här gången är det tvärtom; har mått sjukt dåligt i veckor och har väldiga humörsvängningar. Kan nog säga att jag föredrog den första hittills. 😂

Anonym
Anonym
6/27/16, 8:46 AM
#11

Haha ja min första var hemsk spydde konstant. Inlagd på dropp. Slutade med igångsättning när jag 5 dagar innan bf för att jag inte ens kunde dricka vatten och behålla det :o

Upp till toppen
Annons: