Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1378 ggr
Zelmabus
2016-06-20 22:12

Ett år sedan..

…idag som jag plusade. Jag planerade inte att bli med barn, tvärt om, jag skulle inte ha barn. Men hade mina aningar, inte för att jag tidigare hade varit med barn, men mina bröst ömmade och kändes svullna, kändes som jag skulle peta ut ögonen på folk med dem. Var hemma denns dag för ett år sedan. Så gick ner till apoteket. Visste inte direkt vad för gravaticka man skulle ha, men hade ju sett på reklam om cb digitala. Den var givetvis slut! Så tog cb vanliga. Tog testet direkt. Ett svagt blått sträck kom. Hade ej läst beskrivningen så min reaktion blev Phu inte gravid. Men när jag skulle slänga allt lästa jag hastigt "även ett svagt sträck är positivt ". Morrade till min sambo och sa att det var fel på testet så vi måste åka och köpa ett nytt. Vågade ju inte gå in på samma apotek så vi fick åka till nästa. Där hade de cb digitala. Resultatet blev gravid +3. Min sambo blev jätteglad. Suck. För mig fanns det bara ett alt. Vi var iväg på kvällen och åt och gick på bio, såg den sista filmen av jurassic world, inte för att det har något med barn att göra, men hade en väldigt sur och besviken sambo hela kvällen. (Och för se som inte vet så har jag en dotter nu på 4 1/2 månad 😊)

Annons:
Pontiac57
2016-06-20 22:36
#1

Hihi det blir inte alltid som man tänkt sig. Vi hade tänkt vänta ett år till men hoppsan hejsan så växte det plötsligt en liten pojke i magen :) jag har inte ångrat det en dag att vi valde att behålla :)

Zelmabus
2016-06-20 22:48
#2

Nä det blir inte alltid som man tänkt sig, alla jag känner höll pp svimma eller trodde jag ljög när jag berättde:-p Ångrar mig inte en sekund, och tack vare hon, så har jag börjat plugga (distans). Som jag så länge har velat men inte haft råd att enbart leva på csn. Och jag var inte berättigad att gå min utbildning heller men tack vare min dotter godkände de att fick gå.

Pontiac57
2016-06-21 09:57
#3

Oj då förde det med sig mycke gott :)

densomundrar
2016-06-24 06:52
#4

Tack för att du delade med dig, det blir inte alltid som man tänkt sig :-)

Zelmabus
2016-06-28 00:16
#5

#4 nej verkligen inte. Det har verkligen inte varit alls som jag trodde att det skulle vara att få barn- till det positiva. Än så länge har hon varit frisk, sover som en stock på nätterna och är hyffsat nöjd med livet.

Upp till toppen
Annons: