Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1296 ggr
Dinoz
2016-05-21 21:29

Kan positivt test bli negativt och sen positivt ?

Känner mig så orolig och förvirrad 😔 plusade i måndags blödning tors fredag och idag. Igår å idag negativt test. Sjukvårdsupplysningen menar att det kan bero på mina hormoner och att jag inte ska utgå ifrån att det är missfall 🙄

Annons:
[TanatosNyx]
2016-05-21 21:41
#1

ja man kan få falskt negativt, men inte falskt positivt :)

Roxie
2016-05-21 23:14
#2

Jag har fått falskt positivt. Fick ett test som var positivt men resten negativt. Troligen fel på testet dock.

// Sofia

[TanatosNyx]
2016-05-21 23:29
#3

Jo klart det kan bli fabrikationsfel, det kan man ju inte komma undan förstås.

soundtrack
2016-05-22 08:55
#4

#0 Du har bara fått negativa test sedan du började blöda? För då känns det som att det talar för missfall tyvärr :/

zakkris
2016-05-22 12:55
#5

#1 Har med fått falskt positift så man ska aldrig säga att de inte sker, mina tester var neg, neg, positiv, neg under 4 dagar så de kan hända.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Dinoz
2016-05-22 13:51
#6

Fick 4 stycken positiva svar 15 16 maj men efter blödning enbart negativa. Men det står att det vid missfall visar positivt då det tar ett tag för hormonerna att lämna kroppen. Så mycket känslor just nu önskar innerligt att jag inte förlorat den lille. Är i v 6 idag isådannafall ska till barnmorska imorgon 08.45. Tror ni det kan göra ultraljud trots att det är så tidigt ?

Annons:
soundtrack
2016-05-22 16:52
#7

#6 En del testar neg direkt efter missfallsblödning, för en del tar det längre tid. Det är som allt annat väldigt individuellt. Så tidigt kan man se tecken till graviditet men man kan inte se om fostret lever.

[TanatosNyx]
2016-05-22 17:34
#8

Ja man kommer att göra vaginalt ultraljud. Det ska synas en hinnsäck, gulesäck och ev hjärtaktivitet. Har du oerhörd tur kan man se fostret. Beror på hur bra maskin som används och hur skicklig BM/läkaren är med maskinen.

Tyvärr låter det som missfall. 😕

Dinoz
2016-05-22 21:31
#9

Oki har dock ställt in mig på missfall men hoppetr det sista som överger en sägs det. Har inbokat inskrivningssamtal imorgon men hoppas dem kan kolla mig imorgon. Har ms och avbrutit medicinering så behöver veta säkert innan jag börjar ta min broms medicin igen 😔 Annars får jag hitta någonstans i Stockholm för en akuttid många tankar snurrar 😕

[TanatosNyx]
2016-05-22 21:42
#10

Ah är det tid på MVC är det inte säkert att de kan göra ultraljud, utan då får du vända dig till akutmottagning, vilket jag tycker du ska göra eftersom du behöver ta hänsyn till viktig medicinering också.

oh-la
2016-05-22 22:05
#11

Förklara läget för din bm med medicinerna så kanske hon kan boka in dig på ett ultraljud. Ultraljudsbarnmorskorna finns i Stockholm och dom är kanon, annars kan hon säkert sätta dig i kontakt med gynekolog som kan undersöka. Med tanke på att du medicineras mot ms borde du kunna få en ganska snabb tid tycker jag!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Dinoz
2016-05-23 14:33
#14

Hejådet visade sig vara tidigt missfall. Vaginalt ultraljud visade ingenting. Ska ta ett test om några dagar å lämna blodprov. Känner mig helt tom trots att jag var förbered på detta. Nu får jag försöka vara i nuet och acceptera detta men det är tungt. Får hoppas att min kropp återhämtar sig snabbt och att jag vågar försöka igen. ❤

[TanatosNyx]
2016-05-23 15:01
#15

Beklagar 🌺

Vi är många många som haft tidigt missfall och som sen fått barn, så absolut, våga igen när du mår bra! Man brukar säga att ett missfall är så vanligt att man nästan kan räkna med det, medan två missfall är så ovanligt att man nästan kan utesluta det. Sen finns det så klart dom som har otur, och för dem är ju statestiken inte ett skit värd, men om man ska tänka positivt så ja då ser det ljust ut för dig nästa gång du plussar 🙂

lkmf
2016-05-23 20:33
#16

Kroppen återhämta sig nog snabbt kan kanske lite tröst jag fick missfall i vecka 5 ca 6 månader senare vart jag gravid igen

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Upp till toppen
Annons: