Annons:
Etiketterinhandlapreparera
Läst 3863 ggr
[AnnaRen]
5/7/16, 12:13 AM

Barnvagn?

Vad har ni för barnvagn ? Är på jakt efter en barnvagn som är hyfsat billig och passar vinterväglag. Var och kikade på barnvagnar i dag och fastnade för Emmaljunga engelska duo, den är hög och stor liggdel och rymlig underdel. Men priset var alldeles för högt.. det skulle kosta 10.000 kronor .. Finns det någon likvärdig? Alla tips mottages 😊

Annons:
Sarah
5/7/16, 2:21 AM
#1

Kolla begagnat, finns hur mycket som helst och man kan göra jättebra kap.

bohan85
5/7/16, 8:16 AM
#2

Likvärdig vet jag inte men vi har en Emmaljunga City Cross och är mycket nöjda, men tror den kostade runt 8-9000 så lite billigare men inte mycket.  Men vi hade sån tur att min mans avlidna mormor hade avsatt pengar som skulle gå till hennes barnbarns barnvagn.

Men kolla blocket som sagt!

Velinga1984
5/7/16, 8:51 AM
#3

Med första barnet köpte vi en begagnad duo-vagn av en kompis. 9 år senare köpte vi en Emmaljunga City Cross via blocket. Sen köpte vi även en Brio Double Wave (syskonvagn) via blocket. Vi gillar bättre begagnat ;)

Litenloppa
5/7/16, 9:21 AM
#4

Begagnat säger jag med! Jag har köpt två vagnar begagnat för sammanlagt 2700:-, en Crescent Classic och en Beemoo duo premium båda med tillbehör som regnskydd och liknande. Bara Beemon kostar nästan 7000 i nypris och den jag köpte är inte ens använd ett år. Crescenten är jätteskön att köra. Har inte kunnat prova den i snö eftersom sonen är född nu i mars men den här toppen på grus-/skogsväg och vad jag hört ska den vara lika bra i snö/slask.

Pontiac57
5/7/16, 10:30 AM
#5

Jag har emmaljunga city cross hemma och den funkar kanon på alla underlag. och eftersom det är 4 fasta hjul har den ett kanon gung. Köpte min av eb kollega begagnat för 2500:- så dom är billiga begagnat. I stan och affärer så köpte jag en emmaljunga viking ny, den är jätte smidig men ändå stabil. Den är inte att rekomendera i snö och på grus eftersom det är swivelhjul fram och därmed inte alls lika bra gung utan den blir väldigt stum

[AnnaRen]
5/7/16, 10:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Har kikat på blocket men kruxet är att det inte kommer ut så många begagnade vagnar där jag bor eller i närliggande kommuner. Sen tycker jag att de flesta begagnade vagnar är rätt så dyra .. det finns nya vagnar som är billigare än de som finns på blocket. #4 har faktiskt kollat på crecent classic 2015 .. den i sand. Tycker att den är jätte fin men som jag förstår det är den rätt så låg och klumpig? Har även kollat på en Turran , någon som har den ? Lägger upp en bild på den.. 😊

Annons:
[Tibonnanj]
5/7/16, 11:14 AM
#7

Vi har fått massor hjälp av babyproffsen! De är vana att folk kommer dit och bara vill diskutera, få tips och se vilka vagnar som finns. Så har du möjlighet borde du åka dit och berätta för dom om hur du kommer använda vagnen så kan de visa dig några alternativ :)

RoxannaS
5/7/16, 11:47 AM
#8

Jag har en Emmaljunga superviking. Köpte chassit nytt på 3990 kr och sen köpte jag ligg och sittdel i bebisblått för 900kr. Har lufthjul. Man kan låsa framdäcken så dem också blir fasta. Ganska klumpig när de gäller att ha den med dig. Men grymt skön vagn att köra. Mamma köpte en Kronan vagn för 3000kr begagnad. Den är lätt å smidig. Fyra fasta hjul. Helt okej i snö.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mjioo
5/7/16, 3:19 PM
#9

Jag har köpt en Britax smile 2 för 5000kr med ligg och sittdel ifrån lekmer när det hade en kampanj samma vecka som den kom ut. Jag gillade att den är så hög och den stora varukorgen plus att den är smal och vi har en väldigt liten hall. Brio smile som är modellen innan brukar vara billiga begagnade.

Zelmabus
5/7/16, 5:48 PM
#10

Jag har en brio happy, funkade aldeles utmärkt den lilla vintern vi han med, och den är inte så dyr ny

mollyt
5/8/16, 9:50 AM
#11

Jag köpte en Emmaljunga Ozone på blocket, otroligt prisvärt!!! ❤️

Litenloppa
5/8/16, 10:21 AM
#12

Jaha mitt inlägg igår kom visst inte med. Nåja, Cresenten är jättebra till det jag ville ha den till dvs grus-och skogsvägar men jag håller med om att den är klumpig och låg. Just därför blev det köp av smidigare vagn också då jag åker mycket buss. Den vagnen skulle jag däremot aldrig orka dra runt längre sträckor i skogen, den är för lätt och vinglig då. Jag fick rådet att välja de 3-4 viktigaste sakerna för mig och välja vagn efter de kriterierna eftersom ingen vagn har allt. En kompis har en Brio Smile och den är undebar! Hade passat oss perfekt, har allt jag vill ha i en vagn. Men jag är lite för snål 😇

Sarah
5/8/16, 2:51 PM
#13

Vi bestämde oss för vad vi ville ha långt innan det var dags, då kunde vi ha koll efter en begagnad under en längre period och behövde inte ta första bästa dyra.

Annons:
mollyt
5/9/16, 9:27 AM
#14

#13 vi gjorde lika dant! Kommer inte ihåg nu i vilken vecka vi köpte vagn… men relativt tidigt. Jag bevakade blocket typ dagligen och slog till direkt när "vår vagn" till rätt pris kom upp. Är i efterhand väldigt nöjd! Kände inte för att lägga 10.000 kr på en ny vagn …

NinniH
5/9/16, 9:34 AM
#15

Vi köpte en begagnat, en Emmaljunga duo combi i black leatherette. Betydligt billigare än att köpa ny. Funkar bra i vinterväglag, så länge det är plogat. Är det oplogat fungerar Thulen bättre (cykelvagnen). När han var pytte körde jag faktiskt mest med bärselen.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

FamKryger92
9/4/16, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Vi köpte precis min drömvagn. Begagnad fick vi hela Stokke Xplore serie med liggdel, sittdel och åkpåse för 5000:-. Nypris 13.000:- Det enda söndriga var en knapp för att fälla ner handtaget, men det fungerar ändå. Så vi är otroligt nöjda! Liggdelen är använd 2-3 ggr och sittdelen är använd fler gånger så den är lite solblekt. Men för 5000:- så är det en oerhört fin vagn! Förra ägaren har tagit bra hand om vagnen :)

Rebornmamma
9/5/16, 1:23 PM
#17

Vi har denna

Kom Även med sittdel

13.000

Lilolizeit
9/5/16, 4:03 PM
#18

vi har en crescent och en brio smile. :) både köpta begagnade på blocket..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Ceciliaolucifer
9/5/16, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Vi har köpt en Bugaboo buffalo Navy Classic. Valde mellan den och en EM superviking men Bugaboon var mkt lättare att fälla ihop och manövrera :)

Upp till toppen
Annons: