Annons:
Etikettertipsråd
Läst 975 ggr
[Miiika]
2016-05-06 13:00

Tvättservetter/våtservetter

Hej! Om man inte har tillgång till vatten vid blöjbyte är ju tvättservetter/våtservetter bra. Men vilken sort är bäst? Vilken har minst skit (kemikalier) i sig? Var kan man köpa billigt? Köpa storpack? Köpa på nätet?

Annons:
tlover
2016-05-06 13:06
#1

Ett alternativ är att göra egna tvättlappar genom att fukta tvättlappar (flergångs tx av en gammal handduk) och ha i en zippåse.

l'm back

[Synnerlig]
2016-05-06 13:37
#2

Jag fick tips om att ha papperservetter som är doppade i en blandning av raps- och kokosolja och ha i en burk eller påse och ta med :)

Pontiac57
2016-05-06 14:27
#3

Billigast blir att köpa torra tvättlappar och doppa i vatten och raps olja. Vi brukar däremot köpa liberos duopack och det är inte särskilt dyrt. Mest kemikalier har jag för mig att natusan hade och minst coops egna :)

liljegren
2016-05-06 16:26
#4

Vi kör på änglamarks (coop) Hade liberos först men dem tålde han inte

mollyt
2016-05-08 10:07
#5

Jag har med mig en glasflaska med vatten i skötväskan.

Destany
2016-05-08 10:36
#6

Huggies som de säljer på netto tycker jag e bra o prisvärda

Annons:
fluffis
2016-05-08 11:43
#7

Vi har kanske inte varit ute så himla mycket egentligen. Har alltid haft tillgång till vatten, oavsett om vi varit på Ikea, Skånes djurpark eller hemma hos föräldrar etc. Då har vi använt samma som vi använder hemma, dvs Icas papperstvättlappar, tillsammans med vatten. Till sonens rumpa alltså. Vi har haft våtservetter i skötväskan men de har aldrig behövts. Dock sen sonen började äta riktig mat och kladdar och har sig så är våtservetter väldigt smidigt. Vi har använt det tills nu när den här tråden dök upp. Sen började jag kolla upp mer om våtservetter och jag är inte längre sugen på att använda våtservetter överhuvudtaget. Mår illa bara jag tänker på att de tex innehåller citronsyra som irriterar ögonen. Dock är det svårt att hitta bra NY information om våtservetter. Det har nog hänt mycket bara på de senaste åren vad gäller miljövänlighet och allergener och allt annat skit som finns i dem.

[Miiika]
2016-05-08 13:07
#8

Jag vill inte använda våtservetter om man inte behöver så att blanda rapsolja och kokosolja var ju en jättebra idé! Hur mycket blandar du då? Med vatten också eller?

Upp till toppen
Annons: