Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1121 ggr
[AnnaRen]
5/4/16, 9:35 PM

Större..

Är gravid i vecka 21 och har gått upp mycket. Har inte vågat väga mig men tänker att det är rätt så mycket. Allt är för litet på mig. Man ser alla bilder på nätet som visar dina gravida kvinnor som bara går upp på magen. Mina ben, rumpa och armar växer och blir större. Jag kan knappt ha på mig toppar längre eftersom mina armar har blivit för stora. Mina trosor är för små och byxorna går inte ens till knäna. Jag har ätit som jag brukar fast nyttigare. Äter mer sallad och regelbundet. Försöker hålla mig till små portioner. Träningen är väl sisådär.. försöker att röra på mig lite varje dag men det skulle kunna bli bättre. Men jag vet sedan tidigare att jag är en person som lägger på mig överallt när jag går upp i vikt. Blir alltså tjock överallt och inte bara på vissa ställen. Tycker att detta är så fruktansvärt jobbigt och vet inte vad jag ska ta mig till. Är bara halvägs och känner att om det fortsätter i samma takt så kommer jag inte att klara av att visa mig ute bland folk. Känns så otroligt jobbigt.. vet inte vad jag ska ta mig till 😢

Annons:
densomundrar
5/4/16, 9:52 PM
#1

Kan nog säga att du är långt ifrån ensam, många kvinnor lägger på sig under graviditeten och det är helt normalt. Sedan brukar man väl säga att man får massa vatten i kroppen och det är väl ganska vanligt som gravid, om jag inte har helt fel? Kämpa på, köp större och stretchigare kläder och blicka framåt, du har kommit halvvägs :-)

Velinga1984
5/5/16, 7:19 AM
#2

Du är inte ensam, men ofta ser man bara dessa nätta magar. När jag var höggravid med mina två minsta så vägde jag runt 90 resp runt 100 kg. Min vikt är i vanliga fall 62 kg, så dessa kilon la sig överallt. Hade gravidbyxor i 44/46 och tröjor i XXL som ändå var för litet på slutet. Panik för någon som i vanliga fall har 38 och M i kläder!

Upp till toppen
Annons: