Annons:
Etikettallmänt
Läst 3039 ggr
Thorn
5/4/16, 1:12 PM

I vilken vecka kan man känna sig mer säker?

När kände ni att ni kunde gå ut med att ni var gravida? när kan man pusta ut och känna att risken med missfall är lite mindre? Jag är bara i v.6 och vi har berättat för närmaste familj och vi har pratat om att berätta för vänner efter v.13? Hur har ni gjort? Kanske töntig fråga men är så orolig för missfall..

Annons:
RoxannaS
5/4/16, 2:05 PM
#1

Jag väntade till vecka 16 tror jag de var. Berättade bara för mamma och pappa samt min närmsta vän innan. De kan vara skönt att någon vet ifall de blir missfall så kan de vara skönt med stöd. De mamma sa till mig när jag var nojjig var att om de blir missfall så stöter ju kroppen troligtvis bort fostret av en anledning som ofta tyder på att fostret var antingen skadat eller att något annat var fel. Så hur svårt de än är så ska man nog vara glad att kroppen stöter bort de istället så man får en chans till att få ett friskt barn istället. :) de gjorde mig lite lugnare. Men samtidigt hade försökt i över 2 år att bli gravid utan framgång och 2 missfall så de var inte så jätte lätt att tänka så. Men jag håller tummarna att allt går bra. Vanligtvis blir missfallen tidiga så håll hoppet uppe. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
oh-la
5/4/16, 2:08 PM
#2

Vi gjorde tidigt ultraljud i vecka 9 eftersom jag var orolig. Då såg vi en liten klump och ett pickande hjärta. Efter det berättade vi för familjen. Efter KUB i v 12 berättade vi för övriga. Efter 12 hela veckor går missfallsrisken ner.

mjioo
5/4/16, 2:45 PM
#3

Vi berättade i v 12 för familj och närmaste vännerna eftersom vi skulle åka och hälsa på några av dem som bor 50mil bort, bi tänkte egentligen vänta tills minnst v 13. Sen har vi berättar för folk allteftersom beroende på när vi kännt att det passat. Vi var väldigt medvetna om missfallsrisken men kände att vi kan stötta varandra och har två nära vänner som fått många missfall som vi kunde prata med om vi kände att vi skulle behöva det.

plommon1
5/4/16, 2:48 PM
#4

Vi berättade efter ultraljudet. Däremot känna sig säker - gör man någonsin det?

[Thiah]
5/4/16, 3:02 PM
#5

Berättat direkt båda gångerna. Kan ändå intw hålla mig och jag har bra folk runt mig. :)

[Synnerlig]
5/4/16, 3:04 PM
#6

Vi berättade för familj nästan direkt då vi såklart vill ha deras stöd ifall något skulle hända. Vi berättade dock för vänner i vecka 12.

Annons:
Pontiac57
5/4/16, 3:50 PM
#7

Vi berättade för dom närmaste direkt men väntade med resterande till efter RUL

Intehärutandär
5/5/16, 12:04 AM
#8

Berätta när Ni känner för det. Faran är inte över efter v 12. Min dotter dog i v39+6.

hhejlollo
5/5/16, 9:17 AM
#9

Jag har berättat för alla (bloggar även om det) och känner mig inte alls säker, jag är lugn och tänker positivt men väntar tvillingar och är livrädd att något ska hända ena eller båda något!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Upp till toppen
Annons: