Annons:
Etikettallmänt
Läst 3420 ggr
Nattuggla
2016-03-09 14:52

Fler med BF i Oktober 2016? :)

Hej!

Det skulle vara kul att kunna samla flera med beräknad förlossning i Oktober. Kanske starta en grupp om det är många?

Jag är inne på vecka 10 nu och tycker att illamåendet är värst, svårast att få i sig frukosten men sedan är det kanske bra under dagen, men äter jag med för många timmar emellan börjar illamåendet igen..

Hoppas att hitta flera, tack på förhand!

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Annons:
Räkan2016
2016-03-10 01:12
#1

Jag!!

Räkan BF Oktober 2016

Räkan2016
2016-03-10 16:44
#2

Har skrivit meddelande till dig. Hoppas vi hörs :)

Räkan BF Oktober 2016

Rut2016
2016-03-12 22:56
#3

Me too! Kul att vi är flera😊

hhejlollo
2016-03-13 09:53
#4

Jag väntar två små i oktober! :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Räkan2016
2016-03-13 13:44
#5

Åh vad roligt med fler. Jag bor i Skåne. 36 år. Första barnet för oss båda. Vi tror det blir en flicka om vi ska gissa. Ska på KUB i Kristianstad den 7e april :)

Räkan BF Oktober 2016

Nattuggla
2016-03-14 13:30
#6

Hej! Såg precis att två till ha skrivit, vad kul :)

Hur känns det?

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Annons:
hhejlollo
2016-03-15 09:05
#7

Känns jättebra! Förutom att jag mår skit så är jag glad och kan knappt vänta tills de är ute!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Nattuggla
2016-03-15 15:21
#8

Samma här, bara längtar tills lillskrutten kommer ut :)

 Jag är inne i vecka 11 nu och har börjat känna av ryggen :/ känns lite som det där gnolandet man kan ha vid mensvärk fast högre upp.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Räkan2016
2016-03-15 22:39
#9

Usch, ser inte alls fram emot värk i ryggen då jag har nån slags kronisk ischias. Har alltid ont. Rädd att jag kommer få sitta i rullstol när jag växer för jag har redan svårt att resa mig, gå , diska osv. Jag går in i v 11 på torsdag. Har ni växt? Hur känns det att bära tvillingar?

Räkan BF Oktober 2016

hhejlollo
2016-03-15 22:47
#10

Jag har växt, inte så konstigt eftersom det är just tvillingar haha :) kika gärna in bloggen, la precis upp ett inlägg just om magen: http://nouw.com/youngmom?nstitle=youngmom&nsuserid=1219670&nssamepage=true

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Räkan2016
2016-03-15 23:45
#11

Jag mår illa varje dag, nästan hela dagarna.. Jag är svullen. Det stramar nere i magen när jag rör mig ibland. Som om något där inne drar. Ligament eller vad det heter kanske? Ska spara din blogg o kolla då o då. Varför är du inlagd om jag får fråga?

Räkan BF Oktober 2016

hhejlollo
2016-03-16 00:00
#12

Vad tråkigt att höra! Jag är inlagd då jag kräks non-stop, får inte behålla nånting alls hemma så ligger med dropp.. Idag fick jag sån extrem "mensvärk" så jag blir tokig! Gör så fruktansvärt ont!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Räkan2016
2016-03-16 00:08
#13

Nä men fy. Har du fått någon blödning? Jag fick en i v 5-6. Jag grät o kände mig helt tom o ledsen o allt på en gång. Tog lång tid innan jag slappande av o inte kollade efter blod så fort jag var på toa. Inget kul med mensvärk, men det e växtvärk. Allt växer ju där inne o saker flyttar på sig. Helt normalt,

Räkan BF Oktober 2016

Annons:
Räkan2016
2016-03-16 00:10
#14

Någon av er som vet hur man lägger till vänner? Jag kan se att det finns en länk som heter Mina vänner men jag kan inte lägga till nån?

Räkan BF Oktober 2016

Rut2016
2016-03-16 07:47
#15

Vi väntar också första barnet, gick idag in i vecka 9. Mår illa, ingen större aptit, men det värsta är tröttheten. Igår var jag så trött efter jobbet att jag trodde hjärnan skulle sprängas, det börjar efter lunch. Då är jag så trött att jag inte kan tänka. Känner mig helt tom i hjärnan men ändå så sprängfull med stress för att jag inte kan tänka klart och jobba effektivt. Hur känner ni med tröttheten? Mitt jobb är väldigt tankekrävande så det känns tungt att gå till jobbet varje dag och inte kunna prestera. Idag har jag faktiskt sjukanmält mig, måste vila mig och bebisen. Är rädd att stressen ska påverka oss negativt.. Så idag tar vi fotbad, bulle i solen och massa hund-, och kattmys:)

Kockums
2016-03-16 08:23
#16

Hej! Helt ny här och på sånahär trådar! Väntar första i början av oktober, går snart in i v 11. :)

hhejlollo
2016-03-16 08:56
#17

Ingen blödning som tur är, läkaren förklarade att det var för allt växer och gör plats och att det är fullt normalt med denna typ av värk. Tröttheten är extrem på mig, jag har aldrig i mitt liv sovit middag men nu gör jag det minst en gång om dagen :O Vad skönt för er som kan vara med era hundar.. Mina hästar och smådjur går bra, men hundarna utsöndrar någon speciell lukt just nu som får mig att kräkas ich jag mår såå dåligt över det! Dom är så frustrerade över att inte få pussa och krama, och jag mår rent av skit pga det :( Hoppas det går över snart!!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Nattuggla
2016-03-16 13:50
#18

Vart bor alla?

Skulle vara kul om någon bodde i närheten :)

Jag bor iallafall i Gävleborg.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Rut2016
2016-03-16 15:53
#19

Jag bor i Dalarna, lite lagom långt från Göteborg:)

Nattuggla
2016-03-16 16:42
#20

Grann-landskapet ju :)

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Annons:
Räkan2016
2016-03-16 17:00
#21

Usch vad hemskt det måste vara att inte kunna kela med sin hund. Min hade gråtit ihjäl sig. O jag me. Jag bor i Hässleholm i Skåne. Nästa helg ska vi berätta för föräldrarna. Vill göra det på nåt kul dramatiskt sätt men huuuur? Längtar iaf, så att man slipper smussla mer :)

Räkan BF Oktober 2016

Kockums
2016-03-17 09:22
#22

Jag bor i Karlskrona :) Vi berättade i helgen för förädldrarna eftersom de skulle boka en födelsedagsresa med oss i slutet av september , men de får ju en annan present sa vi och visade ul bild i ett litet paket :)

Kockums
2016-03-17 09:24
#23

Först tänkte vi göra en bild med oss två där det skulle stå "eating for two" på mig och "drinking for two" på min make."release in oktober" Och ge ut , men blev inte så men kul grej!

Rut2016
2016-03-17 09:44
#24

Gävleborg, jag läste först Göteborg :D Gävleborg är ju mkt närmare! Mår ni andra. så pass bra att ni orkar jobba? Jag har hållit mig hemma ons-Tors och även imorgon tror jag jag blir hemma. Orkar bara inte jobba just nu, för så dåligt samvete över att jag inte biter ihop och jobbar ändå. Men jag mår ännu värre på jobbet än om jag är hemma och vilar, därför har jag bestämt mig för att lyssna på min kropp ett par dagar nu. Rätt eller fel?

hhejlollo
2016-03-17 10:11
#25

#24 Klart du ska lyssna på kroppen! Jag studerar heltid på distans och har inte haft ork att ens öppna varken böcker eller dator men å andra sidan behöver jag lägga energi på att bli bättre så jag får komma hem snart!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Nattuggla
2016-03-17 19:51
#26

Jag tycker att man ska lyssna på kroppen och sig själv, det man mår bäst av.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Räkan2016
2016-03-19 01:49
#27

Jag har tillverkat och fixat lite smycken så de kommer få varsitt påskägg. Där i lägger jag smycket som det då kommer stå "morfar 2016" osv på. Hoppas på en positiv reaktion… Nervöst.

Räkan BF Oktober 2016

Annons:
Nattuggla
2016-03-19 19:54
#28

Räkan - Det låter som en fin och kul idé :) Berätta sedan hur reaktionerna blev.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Räkan2016
2016-03-20 02:22
#29

Tack, det ska jag göra. Nervöst. Har alla ni berättat? För alla?

Räkan BF Oktober 2016

Räkan2016
2016-03-21 14:29
#30

Inatt drömde jag att jag födde en pojke. För tidigt så han hade svårt att få igång andningen, Han lades i en öppen kuvös o jag fick klappa hans ena hand innan han fördes iväg. Någon mer som drömt något om födsel?

Räkan BF Oktober 2016

Räkan2016
2016-03-28 16:43
#31

Vad hände med alla här?

Räkan BF Oktober 2016

[TanatosNyx]
2016-03-28 17:04
#32

Folk kanske firar påsk? :)

Nattuggla
2016-04-05 16:05
#33

Berättade för våra familjer vid påsk om graviditeten och alla blev väldigt glada :)

Har ni berättat än?

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

hhejlollo
2016-04-05 17:41
#34

Hela släkten vet här, så roligt när folk är glada för ens skull! :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
Räkan2016
2016-04-05 20:33
#35

Berättade oxå nu på påskafton. Blev lite extra nervöst för jag fick reda på dagen innan att släkt oxå skulle komma. Alla blev iaf glada o chockade. Mamma fattade ingenting o sa nog "va?" 15 ggr. Sen grät hon o kramade om mig. Snart vet alla. På torsdag är det äntligen KUB!

Räkan BF Oktober 2016

Rut2016
2016-04-11 10:24
#36

Hur går det för er andra? Mår ni bättre? Har tröttheten släppt? Jag ska träffa läkare på onsdag, har blivit så skör. Grinar grinar och grinar, tål ingen stress alls, hjärtklappning och svårt att andas när stressen blir för stor. MVC sa åt mig att stanna hemma och vila, att jag skulle tänka på mig och bebisen istället för att pressa mig själv på jobbet. Jag vill bara känna att allt känns som vanligt snart så jag kan jobba och må bra! Just nu sitter nerverna utanpå..😔

hhejlollo
2016-04-11 10:28
#37

#36 Men fy så jobbigt! Hoppas det blir bättre snart! Jag mår bättre, går på TGM och får dropp tre dagar i veckan och slipper ligga inlagd, kräks varje morgon men det går över efter det vilket är extremt skönt! Mår dock väldigt illa och behöver nästan kräkas på kvällen men jag mår iaf bättre än innan!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Räkan2016
2016-04-11 15:34
#38

Jag mår illa varje dag, mer eller mindre hela dygnet. Är så jobbigt för aptiten finns inte men hungern tvingar mig att äta. Spyr flera ggr i veckan. Kub var iaf fint, allt såg bra ut. Vilket mirakel det är!

Räkan BF Oktober 2016

Juvela
2016-04-19 15:03
#39

Hej hej! En till som ska ha i oktober :D Var på kub idag och fick jättebra resultat. Så skönt att se den lille röra på sig och allt. Fick missfall i slutet av förra året så nojjat mig galet mycket nu… 

Vi har inte berättat det för någon ännu, eller jo jag har sagt till två vänner😃men resten får vänta lite till. Detta blir vår andra. Har inte märkt av några direkt krämpor etc denna omgången mer än ryggont som kommer och går samt illamående främst på morgnarna.

Nattuggla
2016-04-20 11:48
#40

Välkommen och grattis Juvela :)

Jag har kommit in i vecka 16 nu, borde väl ringa och boka tid för ultraljudet snart… hoppas att allt är bra där inne, jag har inte blivit erbjuden något KUB-test så jag vet ingenting :/ Men det verkar bero på landsting.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Juvela
2016-04-23 07:54
#41

Tack Nattuggla :) Här nere blir du erbjuden kub om du hunnit fylla 33 innan senaste mens. Blir ni inte kallade till rutin ul hos er? Förstår att du längtar efter att se hur allt e där inne, jag längtar redan till nästa. ;) Jag är i vecka 13 nu så hmm bara typ 5 veckor kvar då…

Annons:
Nattuggla
2016-04-28 18:12
#42

Nej det verkar inte så… Men har fått en tid för UL den 10/5 så nu är det inte så lång tid kvar :)

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Juvela
2016-05-23 07:52
#43

#42 hur gick UL:et? :) Fler av er som varit på UL? Jag ska dit den 7/5, så om 2 veckor. :D går in i vecka 20 den dagen, var inte det lite sent?

hhejlollo
2016-05-23 09:17
#44

Har vart på väldigt många UL men var senast 1 1/2 vecka sedan nu där det konstaterades att båda mådde toppen och vi fick tid för RUL 31 maj! Så imorgon är det en vecka kvar, såå nervös igen! Magen är större än någonsin och jag har svårt att sitta en längre tid på samma sätt, samt även sova :P

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Juvela
2016-05-28 08:40
#45

#44 oj, varför så många? Skönt att alla mådde bra. :) 

Känner igen det där med att sitta längre stund på samma sätt. Dvs mer än 5 minuter.. 😕 Får ont i svanskotan.  Igår kändes det dessutom som att jag kanske har foglossning på väg, hade jätteont i korsryggen, svanskotan och sen ner över främst ena skinkan. Var inte kul att gå.

hhejlollo
2016-05-28 08:50
#46

#45 Eftersom jag vart så dålig i hyperemesis och vart så extremt uttorkad varje gång har dom alltid velat kolla så barnen mått bra, vilket gett mig styrka kan jag säga så jag är glad att dom kollat varje gång! Åh fy, hoppas jag ska slippa foglossning så länge som möjligt! Gick mycket igår vilket slutade med att jag hade så extremt ont i fötterna, ländryggen och ljumskarna!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Juvela
2016-05-28 09:53
#47

Oj okej, ja det förstår jag.

Usch ja. Fick missfall i veckan 11 i höstas. Redan i vecka 7 hade jag foglossning vid den graviditeten… 😕 Hängde sig kvar flera veckor efter också..

hhejlollo
2016-05-28 10:05
#48

#47 Åh beklagar:( och vad tråkigt att du fick foglossning så tidigt.. :( Har du mycket nu med?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
Juvela
2016-05-29 08:09
#49

#48 nej roligare kan man ha. Jag vet inte, igår klarade jag mig rätt bra från det. Men i förrgår hade jag Jätteont. Borde det inte göra ont hela tiden? Eller det blir efter hur mycket en rör på sig? (Något min chef sagt som satt sig i huvudet).

mjioo
2016-05-29 20:21
#50

#49 min foglossning gör ondare på kvällarna och främst om jag rört mycket på mig under dagen eller legat still alldeles för länge. Tror det är olika från person till person men förstått det som att det är vanligt att ha ondare på kvällen. Jag gick till sjukgymnast med mina problem och fått veta att det är lite annat som stör också som gör att jag får ont men har fått lite direktiv på hur jag ska minska besvären vilket verkligen hjälpt. Tex att undvika trappor så långt det går och ta ett steg i taget (stanna med båda fötterna på varje trappsteg) om jag måste ta trappor, aldrig sitta med benen i kors och att sova med en kudde mellan knäna/bena. Prata med barnmorskan tidigt om problemen med foglossning, om det blir värre så kan man få remiss till sjukgymnast :)

mjioo
2016-05-29 20:26
#51

Oh glömde nämna, min foglossning sitter i ljumskarna och blygdbenet men jag hade också ont i svanskotan och ner i ena skinkan. För mig var inte det foglossning utan ischias som kom med graviditeten eftersom jag felbelastar kroppen (tidigare förslitningsskadors fel).. Eftersom du är så tidigt i graviditeten så är det säkert inte det men kan vara bra att kolla upp och inte ta för givet att det är foglossning, jag hade ont i flera månader i onödan för att jag var bombsäker på att det var foglossning :(

Juvela
2016-05-29 20:47
#52

#50 det brukar mest vara på kvällen jag känner av smärtan. Gick hos sjukgymnast i vintras, då var det foglossning, tungt arbete och i kombination med att jag har en ordentlig svankning. Fick också höra det där med ett trappsteg i taget och inte korsa benen. Mitt sitter nu främst i svanskotan, korsryggen och vissa jobbiga dagar ner i ena skinkan. Ska kolla upp vad det kan vara, om det är foglossning eller något annat. Tack 😊

Juvela
2016-05-29 20:58
#53

… Och i övre delen av rumpan. Kände jag nu 😣

Nattuggla
2016-06-20 16:40
#54

Förlåt för segt svar.. 

Mitt UL som jag hade den 10/5 gick bra :) Det såg även ut som att bäbisen viftade med båda händerna till oss. Hur gick det för dig Juvela och ni andra?

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

hhejlollo
2016-06-20 17:23
#55

Här har foglossningen slagit till enormt och jag har svårt att gå pga smärtan.. Men vad gör det, nu är det nedräkning! Har ca 3 månader kvar om flickorna inte väljer att titta ut tidigare😃 UL igen på torsdag, går varannan vecka så det är väldigt lugnande :) Båda växer som dom ska trots att ena tjejen är lite lite mindre än syrran! Nu sparkar dom så hårt att man känner utanpå magen, så mysigt!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
oktober2016
2016-07-01 22:11
#56

Hej tjejer Ny på sidan. Grattis alla till era små liv i magen. Själv väntar jag min första och har bf 9 oktober. Känns himla spännande. Finns här några som bor i Skåne? Hade varit kul att ses för en fika nu innan bebisarna kommer och även sen när vi blivit mammor. Jag bor i Löddeköpinge utanför Lund. Hör gärna av er. Ha en fortsatt trevlig kväll / Sofia

hhejlollo
2016-07-16 23:22
#57

Bara vår tråd som är helt död!🙈 Hur mår ni? Vilken vecka är ni i?:D Själv är jag i vecka 26 (25+5), har extremt mycket sammandragningar, foglossningar och svullna händer och fötter.. Får ibland även domningar i fingrarna, främst i höger hand! Dags för UL nästa vecka igen, längtar!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

oktober2016
2016-07-17 11:42
#58

Ja det är lite tråkigt. Dom andra är väldigt aktiva i sina trådar. Jag går in i v 29 idag. Tycker det känns väldigt spännande att se hur kroppen förändrar sig och känna den lille sparka. Hur känns sammandragningar? Igår kväll "stelnade" hela nedre delen av magen till och blev stenhård. Va så en liten stund sen blev den som vanligt igen. Kan det varit en sammandragning? Halsbränna och trötta ben men för övrigt mår jag bra. Jobbar 9 dagar till sen går jag på ledighet. Fick min gravidpenning beviljad :) glukosbelastningen på torsdag.

oktober2016
2016-07-17 11:45
#59

Hhejlollo: Vad är det för UL du ska på? Som du själv bokat? Jag trodde man skulle få gå på fler UL men åtminstone här nere i Skåne får man bara 1. Dom andra får man boka själv. det är så häftigt när man ser det lilla livet röra sig. Lycka till på ditt UL. Vet du om det är en flicka el pojke?

hhejlollo
2016-07-17 15:25
#60

#58 Det var nog en sammandragning du hade! Hela magen stramar åt alla håll och blir stenhård vid varje sammandragning, så har jag i princip hela dagarna nu. Det är verkligen underbart med alla sparkar och rörelser😍 Speciellt kul när alla runt om också kan känna nu! Jag väntar enäggstvillingar, två flickor, och då går man på UL varannan vecka på Spec MVC, det är för att dom har samma moderkaka och man vill se att båda växer lika mycket så inte den ena börjar ta mer än den andra😊 Vad tråkigt med bara ett UL! Jag hade inte klarat av att inte få se flickorna så ofta som jag får! Älskar att se dom busiga små liven på skärmen! Vet du vad du väntar för kön?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

oktober2016
2016-07-18 06:52
#61

Hhejlollo: Aha ja det va det nog då. Händer nya saker varje dag :) Jag tycker också 1 UL va lite så har gått på några som jag själv betalat för. Så spännande med tvillingar. Är det första barnen? Jag har inte tagit reda på vad det är för kön. Det får bli en överraskning :)

hhejlollo
2016-07-18 08:29
#62

#61 Har alltid sagt att när jag blir gravid vill jag inte veta kön men nu när jag blev det var jag bara tvungen! Känns som man lär känna dom på ett annat sätt då❤️ Japp det är första barnen! Är det ditt första?:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
oktober2016
2016-07-19 10:42
#63

#62 Vad lustigt. Jag har alltid sagt tvärtom. Att om jag blir gravid ska jag ta reda på vad det är för jag vill kunna förbereda så mycket som möjligt och det är alltid kul att köpa lite kläder innan. Men nu fick vi för oss att inte ta reda på det. Det är min första med. Dum fråga kanske men kan du känna skillnad på dom två? Ligger den ena alltid till höger el nåt sånt? Häftigt med tvillingar :)

hhejlollo
2016-07-19 13:20
#64

#63 Tänk så annorlunda det kan bli när man väl är där! Det är väl ingen dum fråga! Jag känner vem som är vem, Sofia (nr1, ligger närmast utgången och kommer först vid vaginal förlossning) ligger på min högra sida, medan Saga ligger på vänster!:) Båda ligger med huvudet nedåt sedan flera veckor tillbaka så nu hoppas jag bara att dom håller sig där inne 10 veckor till!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

oktober2016
2016-07-25 06:24
#65

#64 Det är häftigt att du kan "känna" dom redan. Nu börjar man verkligen längta tills oktober. 10 veckor kvar gör mig nu :)

hhejlollo
2016-07-25 19:44
#66

#65 Har känt flickorna sedan vecka 14 men först utanpå magen i vecka 20! Nu får man inte en lugn stund haha! Känner du din lilla ofta? Någon spark utanpå?:D Ca 10 veckor för mig med till igångsättning så nu är det nedräkning! Tänk vad tiden gått fort ändå, trots att det känns som en evighet!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

oktober2016
2016-07-31 21:33
#67

#66 Har du redan fått datum för igångsättning? Hur kommer det sig? Har ni tvillingar i släkten? Min lille sparkar och har disco i magen. så himla mysigt :) Tiden går fort nu och jag har inte handlat nåt. Får ta tag i det denna veckan :) Är du färdig med allt?

hhejlollo
2016-07-31 21:51
#68

#67 Jag har inte fått en tid ännu men får nog en nästa gång jag ska dit :) Jag blir igångsatt pga att det är tvillingar, får inte gå längre än vecka 38. Inga tvillingar i släkten, jag väntar enäggs vilket är kroppens egna påhitt så det är inte ärftligt! För att få tvåäggs måste det finnas i kvinnans släkt :) Vad härligt! Älskar alla rörelser, hicka, boxningar och sparkar, man känner även när dom håller på med varann! Har du någon gissning vad du väntar för kön?:D Japp jag är klar med allt, eller ja nästan, bilstolarna har inte kommit ännu men resten är klart! Jag har ju känt mig lite tvungen att ha det mesta klart också ifall att dom skulle komma tidigare :) Hur långt har du hunnit? Jag ska packa BB-väskan snart tänkte jag!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

oktober2016
2016-08-03 15:34
#69

#68 Jag tror att det är en pojke men alla runt omkring tror det är en flicka. Spännande :) Jag har inte köpt nåt än. Började min ledighet i måndags så är i full gång Mede att renovera blivande barnrummet. Min sambo börjar bli stirrig och tror bebisen ska komma tidigare så vi får väl ut i veckan och börja shoppa så han kan lugna ner sig:) Ska bli himla kul att handla. Vad valde du för vagn?

Annons:
hhejlollo
2016-08-15 22:49
#70

#69 Spännande! Oj och jag som är klar sedan länge haha! Å andra sidan har jag ju vart tvungen ifall att dom kommer tidigare, men jag älskar att planera och fixa! Jag har sedan brorsan föddes (10 år sedan) sagt att jag ska ha en Emmaljunga och det blev det givetvis! En Emmaljunga double Viking 735 blev det, älskar den! Vad har ni valt?:) Nu är det ca 7 veckor kvar! Helt galet vad fort tiden gått!! Var till BM förra veckan och allt såg bra ut, SF-mått på 34 så alltså som en fullgången med ett barn :) TUL på fredag igen, längtar! Hur ofta går du till BM? Jag har BM varannan vecka och TUL varannan :) Hur mår du förresten?

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hhejlollo
2016-08-17 08:49
#71

Blev inlagd på förlossningen natten till idag, tisdag. Har under dagen samt kvällen haft mensvärk, smärtor i bäckenet, hugg i sidan av magen och onda sammandragningar så efter 23 blev jag ombedd att komma in för koll. CTG sattes och allt såg bra ut men fick även lämna urinprov som såg bra ut och även göra ett VUL där det visade sig att tappen är påverkad och förkortad till 2cm. Blev inlagd med värkningshämmande dropp samt cortisonsprutor för att påskynda flickornas lungmognad! Så nu hoppas jag innerligt att dom håller sig kvar många veckor till!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Ceciliaolucifer
2016-08-17 13:16
#72

Oj! Håller alla fingrar kryssade för att du får komma hem och att flickorna stannar inne ett tag till!

hhejlollo
2016-08-17 13:37
#73

#72 Tack snälla du! Tappen är inte mer påverkad idag vilket är bra, men jag själv är påverkad tyvärr så hoppas dom vill stanna ett litet tag till där inne, varmare där än ute ju! Dessutom blir vi skickade med helikopter till neo i en annan stad OM dom skulle komma nu då det är fullt här:/

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Nattuggla
2016-08-17 15:32
#74

Hej alla!

Nu är det inte jättelångt kvar för oss! Jag är i vecka 32 nu och var hos BM igår och allt ser bra ut vilket känns skönt.

För cirka två veckor sedan fick jag ont i magen, det kändes som en krapm/håll som flyttades runt i magen och slutade som om ingenting hade hänt när jag reste på mig… BM sa att det kunde ha med livmodern att göra och hur bäbisen låg och det var inget konstigt. 

Har ni anmält er till föräldrarkurs?

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Ceciliaolucifer
2016-08-17 16:29
#75

#73 Försök att slappna av och inte oroa dig. Men jag förstår att det är svårt.

Upp till toppen
Annons: