Annons:
Etiketttredje-trimestern
Läst 2006 ggr
[postmortum91]
2016-02-05 15:54

Bebisen har lagt sitt rätt

Igår vad jag och sambon till BM och precis som jag gissade så låg hon nu med huvudet neråt, dock är hon inte fixerad men det verkar vara liten risk för att hon ska vända sig fel då det inte är så mycket plats kvar i magen. 
Inatt drömde jag om att jag skulle föda barn, jag hade 2 olika drömmar så nu börjar allvaret och insikten komma in, för nu är allt klart. Nu börjar jag för första gången egentligen våga lita på att jag ska bli mamma, att allting kommer gå vägen. Nu ligger bebis som hon ska, hon rör sig varje dag, hickar och har sig. Varje dag känns som 1 månad, tiden går otroligt långsamt och jag är beredd att vattnet går när som helst. Dock är jag "bara" i vecka 37 på söndag så troligtvis måste jag vänta ett tag till.

Annons:
VildaVittra
2016-02-05 16:11
#2

#1 ?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Thiah]
2016-02-05 16:14
#3

Jag tror #1 menar att ts inlägg skulle passa i dessa trådar istället för att vara egna inlägg.

VildaVittra
2016-02-05 16:15
#4

#3 Måste man skriva sånt anonymt? Då verkar det bara vara för att träta på TS, vilket är väldigt onödigt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LoAEmma
2016-02-05 17:52
#5

Äsch går väl bra med nya trådar! :)
Här är vi inte så mycket för att bråka på varann :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Thiah]
2016-02-05 17:55
#6

#4 nä det måste man inte och det sa jag inte heller. Bara förklarade vad jag trodde #1 menade.

Annons:
[TanatosNyx]
2016-02-05 19:38
#7

Nåja, nu ska man utgå ifrån att inlägg görs med gott uppsåt (skrivreglerna), och #1 har inte gjort något annat än att lämnat ett anonymt tips. Det är inte vår sak att rota i varför man väljer att vara anonym, men bara att visa sig på ett gravidforum kan väcka frågor.

I övrigt gillar vi nya trådar framför att gamla sparkas upp :) men det är en annan femma, man gör som man själv vill så klart.

[postmortum91]
2016-02-05 22:04
#8

vill ingen ge MIG som ts något svar ? :(

[Thiah]
2016-02-05 22:08
#9

Jag tror helt ärligt att du skulle nå fler medlemmar om du frågar /pratar i de trådar som #1 sa.

[TanatosNyx]
2016-02-05 22:55
#10

förlåt, det blev för mycket fokus på annat i din tråd TS. Jätteskönt att bebben har lagt sig till rätta så du slipper den oron :)

mollyt
2016-02-06 17:53
#11

Vad skönt! Min bebis ligger också nedåt nu sedan en tid tillbaka, men inte heller fixerad ännu (men jag går in i v35 imorgon så det är ju gott om tid kvar). Men jag håller med dig om att det känns skönt när det liksom tickar på!

Däremot njuter jag IDAG så jag känner inte att tiden går sådär långsamt (ännu) utan njuter av det så länge jag kan. Bebis som möblerar om där inne känns liksom lite egoistiskt mysigt för mig just nu. Hehe!

[Miiika]
2016-02-08 08:58
#12

Visst känns det skönt när man har kommit så här pass långt! Jag går in i vecka 36 idag, så vi är ju ganska lika långt gångna :) Vi var hos BM för två veckor sedan och då sa hon att bebisen "nästan har fixerat sig". Idag ska vi dit igen, ska bli spännande att se vad som hänt :)

[postmortum91]
2016-02-08 13:46
#13

Jag håller tummarna för att bebisen har fixerat sig nu då :)
Idag har jag känt obehagliga sparkar inåt kroppen, hon tycks ligga med ansikte och allt in mot ryggen på mig så hennes rumpa trycks ofta ut långt upp på magen som en liten bula ^^

Annons:
[Miiika]
2016-02-09 08:50
#14

Haha, precis så är det på mig också! Rumpan putar ut en bit under mitt högra bröst och sparkarna känns alltid på vänster sida nu. Igår började barnmorskan med att leta efter hjärtat på vänstersida men jag kunde säga med en gång att hon ligger med kroppen på högersidan och benen och armarna mot vänstersidan :) Morsan har koll på läget ;)

Upp till toppen
Annons: