Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2832 ggr
Theres
2/3/16, 1:40 AM

OT: Dagens höjdpunkt-tråden :)

Vad var det bästa som hände idag?

golf.ifokus.se

Annons:
Theres
2/3/16, 1:49 AM
#1

I oktober var vi i Spanien. Planet dit var försenat med 6 timmar. Enligt någon regel/lag så har man rätt till en ersättning på 400 euro per person om planet är mer än 3 h försenat och resvägen är längre än 1500 km. Försökte ansöka om det på flygbolagets hemsida direkt när vi kom hem, men det stod bara att "ni valde att flyga när planet väl gick, så ni har inte rätt till ersättning". Kontaktade då ett bolag som hjälper en att få pengar vid flygförseningar. De har nu fått ett klartecken att flygbolaget betalar pengarna. Men de tar 20% själva och det har ju tagit en oerhört lång tid. En som var med i vårat gäng kände några andra som åkte med samma plan, och de hade lyckats få pengarna direkt av flygbolaget. Vi åkte 8 personer på 3 olika bokningar. Den bokningen som jag försökte med via flygförsenings-företaget var på 5 personer. Så de andra två bokningarna (en person på ena och två personer på den andra) försökte jag med igen via flygbolagets hemsida. Började med det stöket förra veckan. Fick precis ett mail om att den bokningen på en person har gått igenom så nu har jag fått klartecken på att jag kommer få 400 euro. Vilket i sin tur betyder att jag borde få klartecken på den andra bokningen snart. Woohoo, pengar till nästa resa - check ^^

golf.ifokus.se

Zelmabus
2/3/16, 4:35 AM
#2

# trevligt 😄 Mitt bästa är att min sjuka kanin blev frisk och min häst än så länge inte blivit sjuk (ta i trä).

plommon1
2/3/16, 6:05 AM
#3

Vilken bra tråd! Kan behövas lite positivt fokus i allt gravidelände 😃

Dagens positiva hittills är att jag hittade en väldigt duktig musiker sådär oväntat och nu sitter jag här i stormblåsten med en kopp te, ensam vaken och bara lyssnar och njuter.  Så sämre kan man ha det!

LoAEmma
2/3/16, 12:59 PM
#4

Att solen skiner!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[GråHäxa]
2/3/16, 1:09 PM
#5

Att det känns som att våren är på gång och att virkböckerna som jag har beställt har kommit. Jippi nu skall det virkas bebissaker ☀️

[WickedAlly]
2/3/16, 1:52 PM
#6

Vädret! Har gått en sväng och sedan pysslade jag och Wille i trädgården medan David sov i vagnen.

Annons:
fridaas
2/3/16, 3:03 PM
#7

Att vi får så himla mycket beröm för noel på förskolan, han har totalcharmat hela personalstyrkan inkl. städerskan :) Vi var så oroliga i början när vi skulle börja skola in honom, då han har ett hiskeligt humör hemma och är väldigt pappig, men enligt personalen är han en solstråle hela dagarna och får han bara ha sin tiger de första 5min efter att vi har lämnat honom är allt frid och fröjd. Så skönt att han verkar trivas och personalen är helt underbara som ställer upp när det har krisat ihop sig med jobb och lämningar.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Lilolizeit
2/3/16, 4:54 PM
#8

Babymassagen i dag, ryggmassagen var toppen tyckte sonen! :) Solen skiner och vi tog en långpromenad. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Theres
2/4/16, 1:16 AM
#9

Pluttis är så söt när hon är ute och går. Har börjat låta henne gå till och från bilen istället för att bära henne. Hon springer nästan ^^ Ibland stannar hon till och tittar sig omkring och vill gå åt ett annat håll dock :P

golf.ifokus.se

LiNo86
2/4/16, 2:30 AM
#10

Att min mor (som jag ej har bra kontakt med) fick träffa vår nyfödda dotter. Och vi hade en bra stund tillsammans :)

Zelmabus
2/4/16, 2:44 AM
#11

Att min häst inte var smutsig, de andra var täckta med lera, även i ansiktet och manen 😁

[TanatosNyx]
2/4/16, 6:39 AM
#12

Alvin kröp runt i sängen, stolt som en tupp i morse 🙂 och när han fick beröm höll han på att gå upp i atomer hahaha 😍

Sarah
2/4/16, 8:01 AM
#13

Vi har bokat preliminär disputation :) I juni bör jag doktor i nationalekonomi. Efter det har jag jobb som forskare i minst 3 år på ett projekt som jag verkligen vill jobba på. Dessutom ville min handledare löneprata lite och då erbjöd hon mig en en forskarlön som var flera tusen mer än jag hade räknat med. Jobbet går bra nu :)

Annons:
Niini
2/4/16, 7:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Äntligen kom "mammalådan". Klantade mig lite o glömde beställa den så var nära att bli utan 🤪

[WickedAlly]
2/4/16, 8:20 PM
#15

Jag har varit grymt sugen på en köksmaskin väldigt länge nu och så hittade jag en på rea som verkar kanon. Nämnde det i förbifarten för mamman men sa att det nog får vänta med tanke på dop och allt som ligger framför oss. Men då beställde hon den till mig, så nu ska jag få den i för tidig födelsedagspresent. Hinner inte fylla innan dopet nämligen, och då lär jag verkligen behöva den :) Galet glad :))

[TanatosNyx]
2/6/16, 9:33 AM
#16

Vi började potträna igår, resultat varje försök! :) nåja, toaträning snarare kanske.

[Thiah]
2/6/16, 10:09 AM
#17

#14 vilken snygg det är i år. :)

[Thiah]
2/6/16, 10:10 AM
#18

#16 räknas det som pottträning om man torkar mammas nedre rygg/övre rumpa när hon kissar? ;)

LoAEmma
2/6/16, 1:08 PM
#19

#14 Vad är det för nåt?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Thiah]
2/6/16, 2:11 PM
#20

#19 alla mammor här i finland får en sådan låda. http://www.kela.fi/web/sv/moderskapsforpackningen

Annons:
plommon1
2/6/16, 3:38 PM
#21

Bästa idag: ÄNTLIGEN HAR VI BYTT SOFFA!!!!! Längtat efter det i mer än ett år nu

oh-la
2/6/16, 4:58 PM
#22

Bästa idag var att berätta för mamma och pappa att dom ska bli morföräldrar. Är bara i vecka 9 men nu kunde jag bannemig inte hålla mig mer! Var också skönt att äntligen kunna prata med mamma om det!

Theres
2/7/16, 1:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Bästa idag var att vi var på Leo's lekland för första gången. Askul :D

golf.ifokus.se

soundtrack
2/7/16, 3:45 PM
#24

Varit riktigt vårväder här idag, sol och nästan 10 grader varmt! Jag och hästen tog en härlig ridtur och jag kände hur jag verkligen tankades med välbehövlig energi :)

plommon1
2/7/16, 8:46 PM
#25

Dagens bästa var den lilla stunden jag orkade tillbringa i hagen bland hästarna - och att se hönsen nöjda traska runt och sprätta i trädgården ❤️

Lilolizeit
2/7/16, 8:53 PM
#26

Var på loppis å fyndade lite av varje. :) Sen åt vi mat utomhus i solen!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Theres
2/19/16, 10:09 PM
#27

Wohooo. Idag trillade pengarna in på kontot för en av biljetterna :D

golf.ifokus.se

Annons:
[WickedAlly]
2/19/16, 10:20 PM
#28

Badhuset helt klart, blir så lycklig när Wille blir sådär superglad :)

[TanatosNyx]
2/22/16, 3:31 PM
#29

Igår fick Alvin en egen kudde, och vips sov han mycket bättre, lugnare, djupare och längre! 🙂 han har verkat knölig och besvärad ett bra tag nu, sover gärna med armarna under huvudet osv. Så nu är han trots allt snart ett, och han är stor i kroppen, så nu orkade jag inte dra på det mer. första timmarna låg han och kramade kudden helt lycksaligt 😍 och för första gången på veckor var han inte upp på min kudde och flökade.

plommon1
2/22/16, 3:38 PM
#30

Jag har fått hjälp att ordna hovarna på 3 av 4 hästar. Så skönt! Och jag har en dag utan ont i ryggen!

[TanatosNyx]
2/22/16, 3:59 PM
#31

idag kom bandkantaren! 😃

teezan
2/22/16, 4:28 PM
#32

Idun sov i sin spjälsäng en halvtimme efter att jag lagt henne där (hon ammades till sömns & så la jag över henne efter typ en timme). Kändes dock väldigt tomt & jag kollade till henne hela tiden ;)

Theres
2/25/16, 5:59 PM
#33

Fick mer pengar idag av flygbolaget :D Dock har det inte trillat in några slantar till flygförsenings-företaget än verkar det som. Där den stora summan är också.

golf.ifokus.se

Zelmabus
3/18/16, 1:05 AM
#34

Kollade på när min medryttare red lektion i dag och det gick så otroligt bra, de har gjort såna framsteg tillsammans så det var mycket kul att de :-)

Annons:
Destany
3/18/16, 2:51 AM
#35

Sonen var på BVC på 2.5-3 års kontroll o de blev imponerade av att han redan kunde färgerna. Han blev godkänd i allt så mitt mamma hjärta svämmar över av stolthet

Zelmabus
4/2/16, 4:49 PM
#36

Träffade en vän idag, första gången vi sågs sen My kom. Drog till med ett skämt "och när ska du skaffa en då?" "24 september" fick jag som svar . Blev helt chokad! Och sä glad :) Att vi kommer få barn samma år :)

[WickedAlly]
4/2/16, 8:23 PM
#37

Var på babyshower för svägerskan och kom sedan hem till nystädat hus och varm mat :)))

Theres
4/2/16, 10:32 PM
#38

Tävlade idag och var över en minut snabbare än i höstas på en 400 meter längre bana :D

golf.ifokus.se

HMC
4/5/16, 12:45 AM
#39

Fick tulpaner av min mor idag och "träffade" dessutom vår sons syssling som lär titta ut inom någon vecka bara! 

(Såg att jag inte postat i tid, hoppsan!)

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

[WickedAlly]
4/8/16, 4:19 PM
#40

Igår: buketten jag och Wille plockade i vår egen trädgård, trodde aldrig det skulle kunna göra mig så lycklig. För tre år sedan hade jag skrattat om någon påstod det. Idag: doften av vårt nytvättade trägolv, mmh.

malinroth
4/8/16, 5:23 PM
#41

Dagens höjdpunkt var densamma som typ varje vardag, att hämta gossen på förskolan! Få saker slår den känslan, att hämta sitt eget lilla överlyckliga gryn efter att ha tagit hand om andras i några timmar. :D Så härligt att ha hela helgen tillsammans framför oss också. ❤

Annons:
[GråHäxa]
4/15/16, 7:28 PM
#42

På BB så upptäcktes ett blåsljud på vår dotters hjärta. Så sedan vi kommit hem har vi levt i ångest och ovisshet och väntat på att bli kallade till hjärtmottagningen för att göra ultraljud på lillans hjärta. 

Idag har vi fått det glada beskedet att blåsljudet är bortta och hjärtat är 100 % friskt ❤️ Vilken otrolig lättnad!!

JeFo
4/15/16, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Jag hann göra morgondagens kvällsmat klar idag! Och Holly var till tabdläkaren och var sååå duktig!

Sarah
4/19/16, 12:31 AM
#44

Blev chips och dipp till middag, framför en komedi, med en mysig bebis som snackade om "abban", precis vad jag behövde, trots att jag ska upp om 6 timmar :)

Destany
4/19/16, 6:00 PM
#45

Att sonen bajsade på pottan idag:) började potträna honom i helgen o än så länge går det jätte bra

[Tibonnanj]
4/19/16, 6:09 PM
#46

Det bästa som hänt i dag va att sambon hämtade mig från jobbet när jag slutade, lagom när spöregnet kom. Jag slapp gå  15min i regn och ev vänta på bussen ännu längre.

Och nu skiner solen och katten sover vid mina fötter :)

Upp till toppen
Annons: