Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 4608 ggr
mollyt
2015-12-23 15:37

Fixerad bebis redan i v 28?

Hej på er alla kloka! Jag har läst att bebisar redan kan fixera sig i v28. Var hos en av mina vänner igår och hon har nyss fått barn. Hon berättade att hennes dotter fixerade väldigt tidigt och att hon efter det bara fick sparkar upp mot revbenen och liksom "uppåt". Jag har fått några sparkar uppåt, mot revbenen då mest, men för det mesta så får jag bara sparkar nere i magen eller mer ner mot sidorna. Så min bebis ligger uppenbarligen med rumpan nedåt fortfarande. Är det ovanligt att inte ha en fixerad bebis nu? Hur hade nu andra, när vände sig era bebisar? Låg de sedan kvar uppochner eller vände de sig tillbaka och så innan de fixerade på riktigt?

Annons:
jackiejohn
2015-12-23 16:12
#1

Nej det är inte ovanligt att bebisen inte är fixerad i v 28 :) När jag var på extra ultraljud i v 28 så låg hon med huvudet neråt och läkaren trodde inte hon skulle vända sig innan förlossningen, då hon låg rätt långt ner. I v 30+5 var jag hos bm och hon kände och klämde och konstaterade att bebis låg med huvudet neråt och var ganska så väl fixerad! V31+0 när vi kom in till förlossningen frågade läkaren om jag visste hur bebis låg och jag citerade min bm…han drog på smilbanden och sa att bebisen låg i säte :p

Pontiac57
2015-12-23 18:13
#2

Fick förklaringen av min barnmorska att man inte förväntar sig en fixerad bebis förän v 36 eller åtminstånde att huvudet ligger neråt. Jag är i v 39 och min knodd ligger med huvudet ner men inte fixerad :)

sisela
2015-12-23 18:59
#3

min vände sig nedåt i v 37 och stannade så.

PerhapsimAnna
2015-12-23 22:32
#4

Min lilla har legat med huvudet nedåt sedan många veckor tillbaka men är fortfarande inte fixerad utan ruckbar. Är i vecka 37 (36+3) :)

Linusidah
2015-12-23 23:01
#5

Min bebis har legat med huvudet neråt sen bm började känna hur han låg, fortfarande ruckbar i v.40 nu. Rörelser och bök känner jag i hela magen men ofta ganska långt ner och i mitten, inte mot revbenen direkt fastän han som sagt legat på samma vis rätt länge nu.

Sarah
2015-12-24 00:36
#6

Elva fixerades aldrig. Funkade det med ;)

Annons:
mollyt
2015-12-24 11:17
#7

Gud vad skönt att läsa!!! Då ska jag inte oroa mig utan bara njuta vidare av julfirandet och mina låga sparkar ❤️ tack för era svar! God jul på er allesammans!

Upp till toppen
Annons: