Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1360 ggr
Eve1111
11/29/15, 12:51 AM

Förvirrad

Plussade idag, trotts att jag äter p-piller. Berättade det för min sambo som inte blev överlyckling. Han vill att jag ska göra abort, men jag vill behålla det. Han har en pojke på 9 år redan och känner sig nöjd med det. Vi har hus på landet, sambon har fast jobb och jag pluggar och vikarierar på förskola. Han tycker vi bråkar för mycket säger han. Usch är så tankspridd, gjorde abort i somras i v 12, och ångrar mig så. Hjälp vad ska jag göra?

Annons:
plommon1
11/29/15, 5:29 AM
#1

Jag vet inte om P-piller kan ge positiva utslag på grav.test eftersom de i många fall lurar kroppen att den redan är gravid. Men om du vill behålla det och det känns praktiskt lösbart så tycker jag du ska det. Det är en svår balansgång där man dels ska lyssna på den blivande pappan men också på sig själv - ibland går det inte ihop! Jag tycker att du ska känna efter noga. Vill du ha barnet så tycker jag att du ska förklara det för din sambo och hoppas att han förstår att det är viktigt för dig. Lycka till!

smurfis
11/29/15, 2:51 PM
#2

Om du redan gjort en abort och mår dåligt över det så kanske du denna gång ska gå mer på vad du själv känner även om pappan ifråga inte är lika pigg på idén. Du måste gå på det som känns bäst för dig. Barnet kommer du ju isåfall ha kvar oavsett om du och pappan håller ihop eller inte.

Upp till toppen
Annons: