Annons:
Etikettförlossningen
Läst 5601 ggr
Rwawr
11/26/15, 10:35 AM

2 dagar till BF - Inga känningar

Lite nyfiken på om det är många fler som haft/har det som jag, har nämligen inte haft några känningar av sammandragningar eller förvärkar och BF är 2 dagar bort. 

I alla appar och sidor man läser på så känns det som att de står att man kanske haft känningar i flera veckor innan eller har kraftiga nu i slutet osv. 

Förstår såklart att de e väldigt individuellt men har haft världens lyxgraviditet, om jag får säga det själv och känns som att denna lilla bebis aldrig kommer komma ut 😃 Någon annan som har det som jag?

Har frågat BM om hon kan förklara hur förvärkar känns så att jag kanske kan förbereda mig på när det väl börjar men verkligen inte fått något svar alls! Hon bara skrattade och sa att "Du vet när det är igång"… 

Någon annan som har det som jag? Och någon här som kanske kan förklara hur det kanske kan kännas ?

Annons:
Niini
11/26/15, 10:57 AM
#1

Jepp, var säker på att bli den första kvinnan vars barn aldrig kom ut 😃 Inte en endaste sammandragning, inga förvärkar whatsoever. Nada! Ut kom han nog ändå på bf +11 efter att vattnet gått.

Rwawr
11/26/15, 10:59 AM
#2

Haha såpass tog det lång tid efter vattnet gått ? :) 

Vet inte om man får säga att man inte vill ha en december bebis men han kommer säkert hålla sig där inne så länge han bara kan känns det som. Han får gärna komma nu nu nu!

Niini
11/26/15, 11:08 AM
#3

Njaa, ca 26h men hade säkert gått fortare om de direkt hade upplyst mig om att ju mer jag rör på mig ju snabbare är förloppet. Jag låg mest stilla o försökte sova, tänkte bäst det så jag orkar då det sätter igång 😎 När jag väl började promenera så tog det väl runt 10-11 h.

Rwawr
11/26/15, 12:00 PM
#4

Okej! Kan vara bra att veta 😃 Börjar bli rysligt nervös nu.. vill ha ut honom samtidigt som jag inte vill haha!

em.nord
11/26/15, 12:42 PM
#5

Kände inte heller ett skvatt fören värkarna började på bf+8. Vattnet gick först inne på förlossningen. :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Sparven88
11/26/15, 1:16 PM
#6

Jag kände inte heller något. Kände ändå efter så mycket och vid minsta lilla känsla i magen så tänkte jag "NU!" Men icke. Blev igångsatt bf+15 och han behagade titta ut bf+17. Men det är verkligen så som alla säger, att man vet när det sätter igång. Jag blev ju som sagt igångsatt och strax efter jag fått gele på tappen började jag känna som mensvärk. Först på höger sida, sen vänster och sen kröp det bakåt i ryggen. Sen kom det liksom lite då och då för att sen bli mer regelbundet. Tyvärr var det pinvärkar, så inget hände. Men skam den som ger sig, efter nästan 36 timmar så vann jag och han kom ut :p

Annons:
Ria74
11/26/15, 1:42 PM
#7

Hade inte en endaste sammandragning och i v.39+4 stod jag en hel dag på en marknad och sålde grejer, kände inte ett skvatt. När jag kom hem och kröp i säng gick vattnet och mindre än 6 timmar senare var dottern född :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

PerhapsimAnna
11/26/15, 2:07 PM
#8

Jag fick en superduper bra kommentar från min barnmorska idag. Dagaktiva däggdjur föder oftast på natten och nattaktiva däggdjur föder oftast på dagen, vilket innebär att när man lägger sig för att slappna av om kvällarna så utsöndrar kroppen mer relaxin vilket gör att värkarbetet gärna sätter igång under natten :)

Rwawr
11/26/15, 4:24 PM
#9

Oj verkar vara "vanligt" att gå över tiden nu ser jag om man inte känner något innan ;D 

Utom #7 då, kanske borde ut och försöka aktivera mig mer… 

#8 Hur blir det för såna som mig som "ligger och vilar" hela dagarna och sover hela nätterna? haha Allt verkar luta mot att jag måste ut och röra mig mera!

Niini
11/26/15, 5:04 PM
#10

#9 Tror tyvärr inte att det hjälper att du rör på dig mer om du inte har några tecken på att nåt ska vara på gång. Jag var mer på vift än hemma, mamma var säker på att jag skulle föda mitt på torget 😂

Rwawr
11/26/15, 5:46 PM
#11

#10: Nä sant skulle nog bara vara önsketänkade! 😃

soundtrack
11/26/15, 6:09 PM
#12

Sållar mig till skaran. Hade knappt en enda sammandragning under graviditeten. När BF kom kändes förlossning väldigt avlägset. Och det var det också.. Dottern tittade ut på BF+14… Sista veckorna innan hon föddes hade jag någon enstaka förvärk nattetid, men jag kände varje gång att det inte skulle bli nått av det. Höll igång om dagarna, men det hjälpte inte ett dugg, Dagen innan hon föddes, en lördag, var vi på språng hela dagen. Då kände jag att jag hade en hel del sammandragningar och jag tänkte "skönt, då kanske kroppen börjar göra sig redo så igångsättningen på måndag går smidigt..". Jag var alltså helt inställd på att bli igångsatt på 42+0 ;) på kvällen kom en mensvärksliknande molvärk, när vi gick och la oss vid 22 började värkarna och jag insåg rätt snart att det var igång på riktig. 12:22 på söndagen föddes hon :) så det kan komma igång snabbt även utan förkänningar :)

em.nord
11/26/15, 6:48 PM
#13

Jag testade allt. Hallonbladste, jag höll igång hela dagarna med promenader och städ och vedstapling osv. (Gjorde självklart inte ont eller obehagligt) Inget startade förlossningen fören den satte igång själv :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
PerhapsimAnna
11/26/15, 7:02 PM
#14

#9 Jag vilar också väldigt mycket om dagarna o frågade exakt samma fråga :) Våran biologiska klocka hjälper ju kroppen att slappna av när kvällen börjar närma sig :)

Rwawr
11/27/15, 8:47 AM
#15

#13 Jo läst mycket om alla myter osv och det är väl den mest rimliga förklaringen att kroppen vet bäst själv när det är dags :) 

#14 Okej! Skulle faktiskt gärna vilja föda på kvällen/natten. Varför vet jag inte känns bara som att det skulle vara skönare på något sätt! Kommer säkert bli helt tvärt om med allt för mig ;D

[TanatosNyx]
11/27/15, 9:34 AM
#16

#15 Antagligen för att du förknippar natten med lugn och ro, mindre stress (precis som det ska vara). Min knott kom 00.28 och det var perfekt.

Rwawr
11/27/15, 9:51 AM
#17

#16  Åh perfekt ju! Jo så kan det säkert vara, känns som att det skulle kunna bli mysigare "belysning" än om solen ligger på eller sådär. Men men vi får se när han väl tänker titta ut ^^

em.nord
11/27/15, 10:17 AM
#18

För mig började det vid 7 på morgonen. Blev akutsnitt och han kom ut 01.32. Hade han mått bra och vi fortsatt utan snitt hade han nog fötts framåt småtimmarna/morgonen :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

bohan85
11/27/15, 11:01 AM
#19

kände heller ingenting. LIte ryggont en kväll men det släppte när jag vilade i soffan (och käningar i ryggen är ju normalt pga graviditeten tänkte jag). På natten vid 04 gick vattnet när jag varit på toa, en stund senare började värkarna och 10 timmar efter vattenavgång var han ute.

Rwawr
11/27/15, 1:37 PM
#20

Okej vilken vecka var ni i då? :) #18 & #19 

Inatt hade jag smått mensvärk liknande, väldigt milt. Kan även vara att jag bara inbillade mig känns det som, försvann iaf sen och då somnade jag. Sen dess ingenting igen xD

Annons:
em.nord
11/27/15, 2:01 PM
#21

41+1 :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

jackiejohn
11/27/15, 2:04 PM
#22

Jag vaknade med "mensvärk" trodde det spände pga att jag var så kissenödig men det släppte inte när jag kissat. Och fick då även se lite blod på papperet. Ringde förlossningen och de sa till mig att ta 2 alvedon och lägga mig i 2h och sen ringa tillbaka. Jag fick komma in på eftermiddagen och då hade jag oregelbundena värkar som sedan tilltog snabbt och blev regelbundena de försökte stoppa det 4 ggr utan resultat så 13.05 dagen efter förlöstes jag med akutsnitt då hon låg i säte och föddes i vecka 31+1. Sammanlagt låg jag med ordentliga värkar i 19h utan smärtstillande innan de blev bråttom att få ut henne :)

Rwawr
11/27/15, 2:04 PM
#23

#21: Okej!😃

bohan85
11/27/15, 4:10 PM
#24

#20 Vecka 39+4 föddes han i!

Rwawr
11/27/15, 4:14 PM
#25

#22: Oj så tidigt! Vad tokigt det kan bli att vissa kommer tidigt och andra så sent.. 

#24 okej! :) Slapp du vänta extra länge 😃

Upp till toppen
Annons: