Annons:
Etikettandra-trimestern
Läst 1450 ggr
[postmortum91]
2015-11-25 01:57

Första bristningarna

Idag fick jag syn på mina första graviditetsbristningar. De sitter precis bredvid vänster bröstvårta, syns inte jättetydligt med de finns där. Är inte jättechockad då jag haft D-kupa innan graviditeten och nu lär jag ha gått upp minst 2 bh-storlekar. 
Brösten hänger ännu inte, men de traskar neråt mer och mer :P

Även om mina bröst alltid varit min "stolthet", då jag varit väldigt nöjd med dem och just brösten är en av de grejer jag kommer sörja mest har jag bestämt mig för försöka kämpa emot detta sjuka ideal. Mina bröst kommer ju vara ännu mer kvinnliga nu, och de kommer vara minst lika vackra egentligen, det är ju bara media som lurar oss att känna oss missnöjda, men det ska jag verkligen försöka kämpa emot. Mina bröst ska FORTFARANDE vara min stolthet, med bristningar och med häng.

Annons:
em.nord
2015-11-25 08:10
#1

Finns bra bhar som håller dom uppe & snygga sen ;) har själv aldrig gillat mina små bröst. Har kommit till ett stadie i livet där jag faktiskt älskar min kropp för allt den gör :) Men kroppen ändras och som du säger är det inte lätt att inte låta bli att ogilla vissa av ändringarna :(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[TanatosNyx]
2015-11-25 09:16
#2

Mina bröst är som blöta lappvantar med grus i efter all mjölk jag hade i början. Fulla i tigerränder och så hängiga att jag måste liggamma eller lägga Alvin på rygg i knäet(!!!) Hahaha :p jag började resan med 65b..

[postmortum91]
2015-11-25 13:01
#3

#1 Härligt att du älskar din kropp, det har du ju all rätt att göra :D
#2 Ja, det där är min största farhåga när det kommer till kroppsförändringar men samtidigt: Dina bröst är ju precis lika fina och normala som alla andras. Det är den förbannade media som förstör för oss. Tänk vad fantastiska fina bröst ändå är som givit näring åt din son Alvin :D

Tror ni det är någon skillnad på hur brösten blir efteråt amning etc beroende på om man haft stora eller små bröst innan? Någon som haft stora bröst innan som kan dela med sig av hur deras bröst blivit ni efteråt?

em.nord
2015-11-25 19:02
#4

#3 för det den gör INTE hur den ser ut :'D Nu har ju jag små bröst. Dom blev inte så mycket större sist och behöll faktiskt sin form helt okej efter amning! Nu helammade inte jag så länge så är nog olika. Men jag hade lite hängande form på mina bröst innan graviditeten med så kan vara därför med. Nu kommer jag amma snart igen så kanske blir olika denna gången. Det borde ju bli lite skillnad på små och stora bröst. Formändring, även en mindre, syns säkert tydligare på lite tyngre bröst.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[TanatosNyx]
2015-11-25 19:25
#5

#3 Som jag sa till min mor: så ser man ut när man har donerat i runda slängar 100L mjölk till neo 😃

Upp till toppen
Annons: