Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 2312 ggr
ettlitetliv
11/17/15, 7:33 PM

Svaga streck som minskat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Jag behöver hjälp… Min mens är 4 dagar sen idag. Har inga känningar på att mensen är på G heller. Jag har testat sedan bim-7 ungefär och förra veckan fick jag streck på testen. Så otroligt svaga, men inom tidsramen som sedan blev lite tydligare när testen hade torkat. Några dagar efter provade jag igen men då var det svagare. Näst intill obefintligt. Och det har inte blivit starkare. Nu har jag inte testat på två dagar dock. Men vad kan det vara? Missfall? Gravid men lågt hormon? Varför fick jag plus och sen typ minus? Om jag varken får mens eller plus igen inom en vecka ska jag kolla upp det hos gyn. Men är det någon som varit med om liknande?

Annons:
[TanatosNyx]
11/17/15, 7:44 PM
#1

Nu går det typ inte mer än att ana som en synvilla på bilden eftersom färginställningarna är tokiga och går i rosa/lila, men får du streck som försvinner så är det antagligen ett supertidigt missfall. Så tidigt att vården antagligen inte kommer att räkna det som missfall, utan säga att du har fått fördröjd mens "av någon anledning".

ettlitetliv
11/17/15, 7:49 PM
#2

Men om det är missfall, borde jag inte få mens då…? Känner mig gravid med pirrig molvärk och ömma bröstet och allt. Kan tillägga att jag inte brukar känna av mensen i brösten. Det är så konstigt…

smurfis
11/17/15, 7:53 PM
#3

Det kan ju vara så att mensen kommer om någon dag. Min erfarenhet är ju att strecken blir tydligare för varje dag om man är gravid. Men du kan ju alltid prova någon annan typ av test om du känner dig osäker eller om mensen ändå inte kommer.

[TanatosNyx]
11/17/15, 9:35 PM
#4

#2 Det finns något som heter missed abortion, då tror kroppen att den fortfarande är gravid, och stöter därför inte ut graviditeten som har avstannat.

ettlitetliv
11/18/15, 6:54 AM
#5

Ja det har jag hört talas om… Måste man kolla upp det hos bm? Testade neg idag igen på bim+5… Ingen mens eller känningar om mens heller… Åh jag var ju så glad över mitt svaga plus och var ju säker på att det bara skulle öka…. Fy vad besviken jag blir…

ettlitetliv
11/24/15, 7:23 AM
#6

Igår tog jag ett nytt test på bim+13 och fick då två streck igen. Ganska svagt men det syns ändå helt klart att det är där! Tog idag igen och jajamensan! Strecket är kvar :D Antar att jag är låghormonare denna gången xD

Annons:
hanna-jo85
11/24/15, 8:52 AM
#7

Det var liknande för mig. Såg ett svagt plus både BIM -4. Sedan minskade strecket och syntes inte tydligt fören nästan en vecka efter BIM.

ettlitetliv
11/24/15, 11:44 AM
#8

#7 Men då var du ändå gravid va? Och det blev inget mf senare eller så? En "normal" graviditet helt enkelt? :)

hanna-jo85
11/24/15, 11:58 AM
#9

Är i vecka 10 nu och i vecka 8 var jag på UL och fick se hjärtat :) vet inte varför det var så med testen, men allt är i sin ordning iaf :)

PerhapsimAnna
11/24/15, 12:59 PM
#10

#6 Du kan ju alltid testa med ett digitalt! Det gjorde jag bim-5 och fick gravid 2-3 veckor :) Är nu i vecka 33! :)

ettlitetliv
11/24/15, 5:46 PM
#11

#9 gud vad skönt att höra! Fick du ett tidigt ultraljud? Varför? (Om jag får fråga ^^) #10 Haha jag gjorde det förra gången jag fick två streck på testet men då stod det ej gravid, så det beror ju på hur hög hcg nivån är. Strecken jag fått nu är ju inte heller überstarka om man säger så. Fullt synligt och helt klart ingen inbillning, men jag vet inte om det är starkt nog för positivt på ett digitalt test ;) Är helt säker på ett plus liksom. Det blir inga två rosa streck inom rätt tidsram annars ju :)

PerhapsimAnna
11/24/15, 7:48 PM
#12

#11 jaha!! Låghormonare då ;) ser du två streck så tycker jag att du ska lita på det :D

hanna-jo85
11/24/15, 10:13 PM
#13

Jag är diabetiker så kommer gå på många besök och UL. Uppdatera gärna hur det går för dig :) håller tummarna att allt går bra :)

Annons:
smurfis
11/27/15, 7:58 PM
#14

Vad roligt! Grattis!!

ettlitetliv
11/28/15, 8:09 PM
#15

Tänkte bara uppdatera om någon annan skulle undra i framtiden… Fick missfall idag. Antar att det hänger ihop med mina svaga streck…

Hannashusdjur
11/28/15, 8:14 PM
#16

Usch <3

[GråHäxa]
11/28/15, 8:58 PM
#17

Tråkigt att höra 😕

PerhapsimAnna
11/28/15, 9:20 PM
#18

Åh så synd :( Bättre lycka till nästa försök <3

smurfis
11/29/15, 2:53 PM
#19

Åh vad tråkigt!

Upp till toppen
Annons: