Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1622 ggr
[postmortum91]
10/20/15, 5:34 PM

inredning färgtips babyrum?

Jag älskar inredning!
Jag anser mig själv hyfsat bra på det också och har hjälpt vänner som behövt make over på deras olika rum.
Min favoritfärg när det kommer till inredning är turkost, jag ÄLSKAR turkost. Mitt vardagsrum har turkosa inslag, mitt kök har turkosa inslag och även mitt badrum.
Nu ska vi göra om det lilla rummet till barnrum och jag har bestämt mig för att måla om väggarna till vita just för att få rummet att se större ut. Jag vill inte ha rosa inredning då det ligger så mycket värderingar bakom dem färgen (enligt mig). 
Jag kan ju inte ha turkost IGEN. Jag vill ha ett färgtema, då jag alltid har det men samtidigt är det ju ett barnrum, så fler färger är ju nästan ett måste.
Dock vill jag inte ha ett barnrum där det sprakar med 300 olika nyanser, jag vill ändå ha en "röd" tråd. 
Har ni några förslag på färger?
Jag tänkte kanske köra typ 3 färger som passar varandra, men risken är att jag skulle ta typ: Grön, blå och TURKOS. 

Ge mig tips och idéer :)

Annons:
Sarah
10/20/15, 7:46 PM
#1

Jag älskar färgklickar :) Sovrummet går i svart, grått, rosa, lila och orange. Vardagsrummet i svart, grått, rött och turkost, köket går i grått och vinrött med färglad frukt och matrummet i brunt och rött. Alla väggar är eller ska bli vita. Går också och funderar på barnrummet. Har precis fixat klart alla väggar. Tror att det blir varma klara färger.

[postmortum91]
10/20/15, 7:51 PM
#2

Jag vill också ha varma färger då rummet ska kännas inbjudande och mysigt :)

Intehärutandär
10/20/15, 8:07 PM
#3

Jag hade petrol tapet, svarta möbler och hyllor, med mörklila, turkos, svarta och silver-detaljer.

[AmandaBorg]
10/20/15, 8:11 PM
#4

Eftersom det är ett barnrum skulle jag nog köra på antingen lugna jordfärger som brun, grön och beige, eller också mjuka pasteller. 🙂

Theres
10/21/15, 12:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hela mitt hus är rosa bortsett från hallen och vardagsrummet typ ^^ Gillar du turkost så kör på det igen :) Jag blandade lite färger för jag inte visste om det skulle komma ut en pojke eller flicka. Men rosa skulle det vara iallafall ^^

golf.ifokus.se

[Thiah]
10/21/15, 7:10 AM
#6

Vi har en grön fondvägg men kör annars med vita möbler och färgklickar i alla möjliga färger. :) fondväggen fanns här när vi flyttade in men den duger :)

Annons:
em.nord
10/21/15, 7:41 AM
#7

Det här ska bli en kul tråd att följa :) Jag är tyvärr rätt för många färger och har fler än 3 :D Men bara varma färger här med så det inre skriker för mycket när man kommer in. Men de vi utgår från är blått & grönt men neutrala väggar. Kidzen ska få vårt stora rum men vet inte om vi ska måla om eller ej. Väggarna har en neutral grå färg så byter vi till ljust golv så kommer det nog bli super. Jabbado (?) är ett märke med fina färger! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[Miiika]
10/21/15, 8:15 AM
#8

Vi ska måla tre väggar ljusa, typ vita, den andra blir ljusblå med vita moln på (kanske moln i alla fall:-)) eller blir den ljuslila. Jag hade velat ha ljusrosa men pojkvännen gillar det inte alls och eftersom jag har fått bestämma i princip allt annat… Imorgon ska vi på ultraljud, ska bli så spännande! Inatt och imorse kände jag bebisen jättemycket, den lekte nog där inne - snurrade runt och sparkade. En aktiv liten rackare:-) Ska bli så roligt att se den igen, nu när den är lite större:-) och då kan vi förhoppningsvis få reda på om det är en flicka eller en pojke (vi gissar på pojke) så kan vi börja planera barnrummet sen:-)

Niini
10/21/15, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vi kör med vita tapeter, med små små inslag åt det grå hållet och en grå mumin fondtapet. Inredningen går sen i lite varierande fäger, vitt, grått, turkos, gul o träfärgat i princip. Tycket det går vara lite huller om buller när barnen är små. Tack vare rätt neutrala väggar så är det ju lätt att färgkoordinera och ändra resten efter tycket o smak sen :)

[WickedAlly]
11/27/15, 7:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Puttar upp denna tråd lite, står mitt i barnrumsfix själv nämligen. När vi flyttade in var rummet målat i beige och mörkbrunt, jättefint faktiskt men inte särskilt barnrumsaktigt. Så det mörkbruna fick bli blått istället. Ska upp vita hyllor med blå konsoler också, så tummen kommer hållas rätt neutralt. Sen får alla leksaker stå för färgerna :)

[postmortum91]
11/28/15, 1:28 AM
#11

Vad roligt :)
Jag själv har inte kommit så långt ännu. Vi har målat väggarna vita, längre än så har det inte blivit :P
Jag ska lägga upp bilder när jag fått lite mer ordning. Fortsätt gärna visa utvecklingen av rummet :)

[WickedAlly]
11/29/15, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Men målningen är ju det största egentligen så har man det klart har man ju kommit en bra bit på vägen :) Vi hann pyssla lite idag, så nu börjar det likna ett riktigt rum i alla fall.

em.nord
11/30/15, 7:20 AM
#13

#12 snygg färg! Så mysigt. Längtar efter att få börja med grabbarnas rum! Dom ska få vårat stora sovrum och vi ska sova i det mindre rummet bredvid :) Där kommer vi få plats med vår säng, varsitt sängbord och en byrå typ. Grabbarna kommer få det jättestort! :) Men ska byta golv där inne med. Måla har vi inte kommit överens om än. Vi målade om väggar och tak där för inte så länge sen i en grå färg (vitt tak) Med många lampor och ljust golv tror jag att det blir snyggt med den färgen även i ett barnrum. Så slipper vi måla om just nu. Om några år lär ju pojkarna vilja ändra färg/tapet ändå liksom ;)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
soundtrack
11/30/15, 9:06 PM
#14

#13 tipsar om väggdekorer! Finns massa fina och billiga som kan piffa upp en tråkig väggfärg :) vi målade Alices rum i grönt och satte upp massa dekorer, blev superfint. Ska försöka hinna fota nån dag innan mörket kommer..

em.nord
11/30/15, 10:37 PM
#15

#14 har kikat men inte vågat testa :) ja visa gärna bilder! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

soundtrack
12/1/15, 7:25 AM
#16

Dom vi har är det inget klister på, så blir man inte nöjd är det bara att ta bort dom utan att det blir märken :)

[postmortum91]
12/1/15, 5:37 PM
#17

#16 Var har du köpt dem? :)

soundtrack
12/1/15, 10:47 PM
#18

Vi köpte via cdon (fast det var nått annat företag som levererade). Imorgon kan jag nog hinna ta ett par bilder innan jag åker till jobbet :)

soundtrack
12/6/15, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#19

Här kommer 2 lite halvkassa bilder på Alice rum och hur vi satt dekalerna :)

Upp till toppen
Annons: