Annons:
Etikettallmänt
Läst 3496 ggr
[Synnerlig]
2015-09-27 10:18

Tjockare tidigt.

Jag är bara i vecka 7 (tror vi) och jag fick reda på att jag var gravid i vecka 5. Jag känner redan att jag har blivit lite tjockare om magen och ansiktet. Jag vet att jag äter lite mer för jag är helt enkelt hungrigare nu sen jag blev gravid (även om jag vet att man bara behöver äta typ 1 frukt extra såhär tidigt). Jag äter nyttigt måndag - torsdag och på fredags kvällarna äter man kanske något onyttigare och så blir det lite mer onyttigt lördag och kanske också söndag. Vi äter lite mer onyttigt på helgerna nu än vad vi gjort tidigare men jag tror inte att jag äter SÅ mycket mer av varken mat eller godis än vad jag gjorde tidigare, men ändå känns det som att min mage och mitt ansikte har blivit pluffsigare. Det tycker även min sambo. Jag har inte vägt mig än och nu åt jag så mycket onyttigt igår så det känns dumt att väga sig idag pg a vattenansamling.

Men är det vanligt att svälla eller gå upp i vikt redan i vecka 6 - 7? Eller är det jag som på något sätt lyckats bli tjockare på 2 veckor? Viktigt att veta är att jag redan var överviktig från början och då tänkte jag att det inte skulle synas något på mig förens mycket senare på grund av min tjocka mage.

Annons:
[Miiika]
2015-09-28 10:31
#1

Jag var lite svullen från vecka fem och ett par veckor. När det sedan la sig så började det komma fram en liten bebismage, den är inte så stor men det syns att det inte bara är sommarens goda mat som gjort den större :-)

OlgaMaria
2015-09-28 10:37
#2

Jag gick upp ganska mycket tidigt i graviditeten, speciellt första graviditeten då jag gick upp ca 20 kg totalt. Det var illamående som gjorde att jag ville äta hela tiden.

Andra graviditeten var jag mycket mer noggrann med min kost och gick inte upp lika mycket, men även då gick jag upp några kilo i början.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Synnerlig]
2015-09-28 17:56
#3

#1 Jag får väl hoppas att det är någon typ av svullnad då. För jag har ätit mer onyttigt än vad jag äter nu tidigare och inte blivit såhär rund om magen på så kort tid 😕

#2 Jag är också illamående hela tiden och får hela tiden höra att det är bra att småäta, men jag har upptäckt att jag verkar må mer illa när jag väl äter 🤔

[TanatosNyx]
2015-09-28 23:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

🙂

LoAEmma
2015-09-30 14:44
#5

Tarmarna sväller också i början, tyckte min mage var plufsigare i början sen gick det ner innan det ökar i omfång igen pga att barnet växer.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sarah
2015-10-01 09:50
#6

Jag gick upp snabbt i början, magen syntes tidigt, men mycket la sig på underkroppen. Gick upp totalt 18 kg och drygt 12 av dem kom i första halvan. Så bara för att man går upp mycket i början betyder det inte att man fortsätter i samma takt :)

Annons:
[Synnerlig]
2015-10-03 00:12
#7

#4 Det där var ju ändå en söt mage 😃

[Synnerlig]
2015-10-03 00:12
#8

#5 Är det så? Det visste jag faktiskt inte om.

[Synnerlig]
2015-10-03 00:13
#9

#6 Haha, lite skönt att höra faktiskt. Är i vecka 8, snart 9 och jag har gått upp 2 kilo.

Sarah
2015-10-03 00:18
#10

#9 pff, då hade jag gått upp typ 5 :) men gick ner det mesta på en månad. Har typ 5 kg kvar nu.

LoAEmma
2015-10-03 18:56
#11

Jepp det händer mycket med tarmarna också!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: