Annons:
Etiketthälsa
Läst 1486 ggr
[postmortum91]
8/31/15, 7:42 PM

värre foglossning?

Hej, är i vecka 14 och har haft väldigt lätt besvär av foglossning från vecka 10-11. 
Det jag känt har huvudsakligen varit ömhet i ländryggen och ibland stelhet när jag reser mig. Nu dock senaste dagarna verkar det bli värre, men jag är inte säker på om det bara är foglossning då jag är helt nybörjare på gravidfronten.
Så här känns det:

Jag har nu för tiden ständig värk i landryggen och runt hela bäckenpartiet. Det typ värker vid livmodern, vet inte om det är livmodern det värker i eller någon annanstans. Det känns inte som mensvärk utan som någon annan slags värk. Ibland typ hugger det lite också i sidorna av nedre magpartiet och är stel konstant och kan knappt resa mig ordentlig och inte heller böja mig framåt längre än till "tantgränsen". Nu är värken hanterbar så länge jag tar det lugnt, men jag börjar oroa mig faktiskt eftersom det känns konstant i hela undergärdet eller vad man kallar det och har även börjat kännas där det inte gjorde förut. Jag har läst att man kan få ont i blygdläpparna, det har jag dock inte fått. 

Jag är samtidigt orolig för att något är fel, hur tusan vet man om fostret mår bra så här tidigt när man ännu inte känt fosterrörelser?

Annons:
[TanatosNyx]
8/31/15, 7:45 PM
#1

Det är troligen en kombo av både foglossning och växspurt. Det är i dessa veckor livmodern växer upp ur bäckenet. Jag kunde inte sitta för jag svar så svullen att det kändes som om det hängde halvvägs ut där nere…

Framfogarna smärtar troligen på dig.

Upp till toppen
Annons: