Annons:
Etikettallmänt
Läst 2622 ggr
Anonym
Anonym
8/31/15, 5:20 PM

flytningar

haha varnar för känsliga läsare!!

nejdå skoja, men jag måste höra lite hur det är med flytningar i graviditeten.

jag är gravid i vecka 24 och har ända sen pluset på stickan haft mycket flytningar till och från under hela graviditeten ( mest till),  hade någon period där i någon vecka då det inte va speciellt mycket och jag  har väl aldrig riktigt "studerat" dom noga haha

men idag  reagerade jag,! nu till det "äckliga" (haha). jag hade precis duschat, satte mig framför min stora spegel som jag alltid gör när jag duschat för att smörja in kroppen  mm. och då reagerade jag på att jag hade något mellan benen och jag var ju självklart tvungen att "sära" för att kolla. Det är/var massor med vita krämiga flytningar. just dessa va ganska "sega" och mjölkiga som jag såg tydligt i mitt underliv.

är det normalt att det kan va så? 

jag har många gånger sett i mina trosor att det är vita mjölkiga flytningar, lyktar inget speciellt, typ inget alls. 

först fundera jag på svamp? för det har jag hört kan va vanligt när man är gravid, men det varken kliar eller svider i mitt underliv. jag har haft svamp 2 gånger innan som jag fått när jag ätit antibiotika och då höll jag på att  dö av sveda, "torrhetskänsla" där nere, kliar och dessa "keso" flytningar. men så är det absolut inte nu.

de senaste dagarna har jag blivit lite chockad över att det känts så blött i trosorna, men det har jag bara tänkt att det varit "svett" för jag suttit med benen i kors haha. 

det kan väl inte va fostervatten? 

sorry för detaljerat inlägg…

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[TanatosNyx]
8/31/15, 5:25 PM
#2

Helt normalt, det är precis som det ska vara. Kroppen storstädar underredet konstant för att skydda barnet kan man säga.

Anonym
Anonym
8/31/15, 6:06 PM
#3

#2 ååååh gud va skönt att höra :) 

tack för ditt svar :)!

mollyt
9/9/15, 7:55 PM
#4

Jag är bara i v.13 men jag har också haft sådana luktfria vita flytningar mest hela tiden. Jag har fått intryck från bm osv att det är normalt.

Intehärutandär
9/9/15, 9:58 PM
#5

Fostervatten är tunt och luktar (stinker) hav/fisk. Det märker Du. Fostervatten återskapas ända till slutet. Dock kan barnet absorbera vattnet om det har fel på njurarna t ex.

[TanatosNyx]
9/9/15, 10:08 PM
#6

mitt fostervatten luktade noll och ingenting. Jag sattes igång med amniotomi så man kan väl säga att jag hade tillfälle att lukta. Det enda som avslöjade var en svag rosa ton som sipprade.

Annons:
[Thiah]
9/10/15, 6:03 AM
#7

Varken mina flytningar eller mitt fostervatten hade någon speciell odör. Men mina flytningar var de sista veckorna väldigt blöta. Trodde ofta att jag råkat kissa på mig.

[WickedAlly]
9/10/15, 11:49 AM
#8

Mitt fostervatten luktade inte heller så vitt jag kan minns.

Intehärutandär
9/10/15, 12:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hav (eller spermalukt) sa de på förlossningen till mig. Mina barn hade båda bajsat i vattne, så det var enda jag kände senast. Sonen föddes med segerhuva, så jag tänkte inte på doft då han kom ut samtidigt som vattnet. Med dottern tog de vattnet ett par timmar innan och de luktade mycket bajs. Text från 1177.se

[TanatosNyx]
9/10/15, 2:00 PM
#10

Jag hade fått samma info och läst det mest lite överallt att vattnet ska lukta så, därför blev jag så paff när det inte luktade något. Jag kommenterade det när de satte igång mig, då fick jag till svar att vattnet inte luktar något speciellt, så det är nog olika som med det mesta annat när det kommer till kroppen och dess egenskaper :)

Upp till toppen
Annons: