Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 3682 ggr
fjohansson
8/31/15, 12:20 AM

någon som skall ha i april-maj?

hej, plussade i torsdag och är i v.  (5+5) hade vart roligt med någon som också är i runt samma vecka. gärna förstföderska som mig, så man kan fråga saker mm :)
Är enligt app beräknad den 26 april :)

Annons:
hannalouise
8/31/15, 7:15 AM
#1

Hej :) jag är beräknad 1 april och är i vecka 9+2, det är också mitt första barn. Lite nervöst och spännande! Kom hem från en veckas semester i Grekland igår och idag återgår jag till mina universitetsstudier :) Hur mår du? Jag blir illamående till och från, men vill minnas att jag i vecka 5-6 mådde helt okej bortsätt från trötthet och kissnödighet :)

mollyt
8/31/15, 7:51 AM
#2

Jag är beräknad 21 mars men vem vet, det kanske blir en bebis i början av april om bebis vill stanna inne lite längre 👋

Anonym
Anonym
8/31/15, 10:14 AM
#3

Jag om ja väljer att behålla.. är isåfall beräknad ca runt 5 maj (4+3 idag )

Charlotte94
8/31/15, 12:38 PM
#4

Jag är beräknad till den 13 april :)

Anonym
Anonym
8/31/15, 1:13 PM
#5

Vi har vart tom i över 2 år, så inget konstigt med att vi låg med varandra

fjohansson
8/31/15, 3:38 PM
#6

Jag mår illa som sjutton och haft molande värk mest på nätterna som svår mensvärken men de har börjat lägga sig lite nu. Men illamåendet är värst :/

Annons:
Anonym
Anonym
8/31/15, 3:42 PM
#7

Oj, #5 hamnade i fel inlägg tror ja

fjohansson
8/31/15, 10:58 PM
#8

vart bor ni andra? jag bor i göteborg :)

[GråHäxa]
8/31/15, 11:21 PM
#9

Så roligt med en sådan här tråd där man äntligen kan skriva :D Jag är i v.7 (6+4) och är  beräknad till 21 April, första barnet. Har också problem med "mensvärk" på nätterna och illamående som kommer och går.

Bor också i Göteborg :)  👋

Har ni andra haft inskrivningssamtal än?

hannalouise
9/1/15, 6:57 AM
#10

Jag bor i Västerås. Hade inskrivningssamtal för ett par veckor sedan, ska tillbaka för prover m.m om några veckor igen. Hon pratade mest om ens symptom, alkohol, tobak, tester osv. Blev även rekommenderad att ta postafen (receptfri medicin mot åksjuka) mot illamående. De hjälper ibland. Det är iaf det dem rekommenderar i första hand sa hon.

MamsenTramsen
9/1/15, 7:27 AM
#11

Hej! Är beräknad till 16 april, andra barnet. Vecka 8 nu och har sedan mitten av vecka 7 ett ständigt illamående varje vaken minut…blä! Utöver det har jag inte mycket mer symptom än ömma bröstvårtor.

Ska på inskrivningsamtal i veckan och försöker fokusera på mina delmål, tycker det känns lättare så, nästa är vecka 10 och därefter är det vecka 12/13! :-)


fjohansson
9/1/15, 9:14 AM
#12

En helt symtomfri Natt. Lite llamående på morgonen och bröst som nyoperereade silikonbröst hårda, stora o fruktansvärt ömma nu men annars lugnt. Nej ska på inskrivningsamtal så fort spec. Bm skickar en tid. Har en väldigt ovanlig sjukdom så måste direkt till dem. Ja är mest orolig men försöker tänka positivt. Kan inte fatt att de växer ett liv i mig. Helt skum känsla ! :)

Anonym
Anonym
9/1/15, 10:31 AM
#13

Min natt har vart rätt jobbig, vaknat flera gånger med "stark mensvärk" (någon mer som har så oh vet varför? ) Samt illamående..

Annons:
[GråHäxa]
9/1/15, 11:18 AM
#14

Jag har också haft en ganska jobbig natt, sover dåligt och lite. Vaknar ofta av "mensvärk" också, har fått höra att det antagligen beror på växtverk och att det kan komma och gå under hela graviditeten.

Hade inskrivningssamtal i förra veckan. Barnmorskan verkade väldigt gullig och mottagningen ligger ca 40 från vår port, vilket känns skönt :)

fjohansson
9/1/15, 9:47 PM
#15

ja de ska vara växtvärk, kom självklart i fullkraft på jobbet idag. Ska på inskrivningssamtal nu på torsdag. Nån som vet när Första UL görs???

LillaBenice
9/4/15, 3:04 PM
#16

Ligger under 2 täcken i sängen oh fryser som en idiot, samt mår illa som en gris.. imorgon går ja in i vecka 6 (5+0) Och på måndag ska jag på inskrivning

nilma
9/4/15, 6:27 PM
#17

Hej!

Jag tror att jag är gravid. Det är ett väldigt svagt streck men det finns där. Ska testa igen på tisdag (BIM) om jag orkar vänta ;)

Jag har i vilket fall startat en Facebookgrupp som ni gärna får gå med i :) Den är hemlig så ingen annan ser att ni är med.

//Malin

Sajtvärd på Scrapbooking.ifokus.se

Mara-Bell
9/4/15, 8:17 PM
#18

Enligt min app är jag beräknad till 23:e april, och det är första barnet :-) Jag ska på samtal med bm på tisdag, är då i vecka 8 (7+2) om jag förstått det rätt. Har för tillfället mest problem med illamående och att jag känner mig väldigt uppsvälld. Jag är gärna med och diskuterar det som händer under våra graviditeten, det finns säkert många tips att få från varandra :-) om inte annat är det roligt att följa andra som ska ha ungefär samtidigt.

emma-ulla
9/5/15, 1:13 AM
#19

Hej. Helt ny i den här iFokus-gruppen, första graviditeten & är bara i vecka 5 (4+6). Det enda jag känt av är lite molande värk i magen, likt mensvärk så som ni andra skriver, men ingenting annat än så länge… Har en känsla av att det kommer ;) Bor för övrigt också i Göteborg, i södra delarna, & enligt apparna jag använder är jag beräknad till den 8 maj. Ska på inskrivningssamtal i slutet av september :) Nu ska jag bara lära mig alla förkortningar som ni använder er av, så jag hänger med i allting ;)

[GråHäxa]
9/9/15, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Hej! Hur går det för er tjejer? Grattis och välkomna till de senaste plussarna 🥳

Idag var vi på vårt första UL så himla häftigt! Hjärtat slog och allt såg fint ut *överlycklig*  Blev tillbaka flyttad 2 dagar och är nu i V.8 ( 7+4) Bifogar en bild från UL det ser mest ut som att jag väntar en suddig klump på bilden dock haha 😃 man såg mycket tydligare på skärmen. Nu känns det så mycket verkligare!

Någon mer som fått göra UL ännu?

Annons:
Mara-Bell
9/9/15, 4:56 PM
#21

Jag var på helsosamtal i går och har fått tid för inskrivning den 2 oktober. Vi bokade även tid för KUB test den 13 oktober, kommer då vara i vecka 13 (12+3). Det är först då vi får se att allt är som det ska med det lilla livet i magen :-)

becka_j
9/10/15, 10:47 PM
#22

Hej Är i vecka 9 just nu går in i vecka 10 på måndag. Har haft ständigt illamående och kräkningar sen vecka 6 varit sjukskriven sen dess och har nu fått förlängning av sjukskrivningen till oktober. Käkar lergigan comp och lergigan var 5timme måste den tas för att jag ska hålla mig på fötter och behålla det jag äter. Skönt med en förstående läkare som man fick träffa. Ska på inskrivning den 22 september och även boka tid för kub ifall vi hinner få någon tid då det måste göras innan veckan 14 kommer vara i vecka 11 när jag ska på inskrivningen.. Fick se våran lilla i tisdags pga att jag spydde så mycket att jag blev uttorkad då gjorde vi ul och fick se den just för att se så det inte var två som kan göra illamåendet värre

fjohansson
10/8/15, 10:47 PM
#23

hej alla. Jag ska göra mitt andra UL på tisdag, visst är de coolt! Men ja får inga foton dock så vi ska filma. Har haft en massa problem så inte blivit att ja skrivit här. börjar md sprutor dagligen mm… hoppas ni andra har fått må bra :)

[GråHäxa]
10/9/15, 5:14 PM
#24

Spännande med UL! Längtar så efter mitt RUL som blir 24 nov, känns som evigheter dit men vi fick ju iaf se liten i v.8. Ush då det lät inte roligt med dagliga sprutor. Får man fråga vad det är som har hänt? Du behöver självklart inte svara på det om du inte vill.

Hur går det för alla er andra? Själv har jag fått problem med sköldkörteln men annars går det fint. Går in i vecka 13 i morgon, så otroligt skönt att den mest kritiska perioden är över 🙂

[Synnerlig]
10/10/15, 10:35 AM
#25

Vi har inte gjort ultraljud än så vi vet inte exakt förlossningsdatum, men utifrån första dagen på min sista mensen så tror BM på 8 maj :) Är i vecka 9… tror vi också… Jag vet verkligen inte exakt vecka eller dagar än för min mens var så oregelbunden de senaste månaderna och vi "råkade" bli gravida så ingen av oss var så beredd på det och hade koll på mensen :P

Upp till toppen
Annons: