Annons:
Etikettallmänt
Läst 4809 ggr
Zelmabus
8/30/15, 3:24 PM

När började nu använda mammakläder

I vilken vecka behövde du börja använda mammakläder? Jag har fortf ett par jeans som jag kan ha plus mina ridbyxor, men det börjar bli på gränsen. Gillar ju inte mammabyxorna jag har testat i butiker, så försöker ha mina vanliga så långt som möjligt Är i v 19

Annons:
OlgaMaria
8/30/15, 3:34 PM
#1

Älskade mammabyxor och började använda det i vecka 12 kanske. Men fick en kasse med mammakläder från min svägerska så det var bara att börja använda. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Fridaaaa
8/30/15, 3:34 PM
#2

Vet de som aldrig börjat med det utan kört leggings, mjuksbyxor, klänningar, stora tröjor t.ex :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

soundtrack
8/30/15, 3:38 PM
#3

Jag varvade mamma-kläder med vanliga kläder. Köpte bara några enstaka mamma-plagg. Vanliga tights gick alldeles ypperligt att använda, resåren fick sitta under magen bara. Linnen och tex trikåkjolar/klänningar köpte jag i nån storlek större. Jag hade flera par av mina vanliga byxor som också gick att knäppa under magen in i det sista (jag gick knappt upp i vikt under graviditeten så jag växte inte ur mina kläder mer än runt magen).

tlover
8/30/15, 3:42 PM
#4

Jag hade bara vanliga kläder, jag valde helt enkelt kläder som funkade (tex kjolar, stora tröjor etc).

l'm back

teezan
8/30/15, 3:43 PM
#5

Har några men det behövs knappt. Ett par jeans har jag, två leggings, shorts (var lite onödiga dock men ville ha nåt till sommaren) & ett par mysbyxor, men använder ändå mest mina gamla lössittande byxor. De gånger jag känt mig lite öm om magen har de gravidanpassade varit jättebra och mysbyxorna är hur sköna som helst! överdelar har för mig varit totalt onödigt egentligen, funkar lika bra med längre linnen eller större tröjor. Köpte ändå tre gravidlinnen i början "bara för att", trodde det skulle behövas. Nu mot slutet har hm:s gravidtrosor varit skönast :)

jackiejohn
8/30/15, 3:49 PM
#6

Jag köpte första mammabyxorna i vecka 11, hade mina gamla jeans fram tills vecka 11 med hårsnodd som "knäppning" men det skavde tyckte jag. Mammatröjor börja jag använda i vecka 16-17 nån gång 😊

Annons:
[WickedAlly]
8/30/15, 4:15 PM
#7

Vecka tolv första gången och redan i vecka sex eller sju andra gången, var så oerhört svullen.

PerhapsimAnna
8/30/15, 8:13 PM
#8

Jag började rint vecka 13-14 för jag fick inte knäppt mina vanliga byxor och det var bara obekvämt att ha åtsittande jeans! Eller något åtsittande överhuvudtaget :)

Intehärutandär
8/30/15, 11:29 PM
#9

Med sonen; aldrig. Med dottern använde jag ett par mamma-tights i tredje trimestern först, som jag hatade. Avskyr tights vanligen och sa att jag skulle bränna upp dem. Vet inte vart de tog vägen. :) Använde mina vanliga kläder mest. Hade ett par gravid-toppar och en klänning.

mollyt
8/31/15, 7:57 AM
#10

Jag har ett par mammajeans - mycket för att mina vanliga jeans sprack (haha) och jag ville inte köpa ett par nya som jag snart kanske inte kan använda. Jag är lite olika känslig i magen i olika dagar, så ibland vill jag inte alls ha något som sitter åt i midjan och då passar mammajeansen med mudd utmärkt. Jag går in i v.12 imorgon.

smurfis
8/31/15, 7:22 PM
#11

Ca v 8-14. Har varierat från gång till gång! Mer för att magen var så svullen och obehagligt med något som sitter åt.

tnoet
8/31/15, 7:29 PM
#12

Har tyckt det varit "jobbigt" med vanliga kläder sen v 12 ungefär, inte för att magen inte fått plats utan mer att det kändes jobbigt så fort nåt stramade över den.

Är i v 19 nu och får absolut inte på mig vanliga byxor längre, men har klarat mig med tights och mjukisbyxor. Köpte mammatights förra veckan som ligger och väntar på att de vanliga ska växas ur och räknar med att klara mig med såna resten av graviditeten. :P

Upp till toppen
Annons: