Annons:
Etikettallmänt
Läst 3405 ggr
Jessicat
2015-07-27 17:28

När slutar allt lukta illa?

Jag har mått extremt illa sen vecka 6, är nu i vecka 13 och mår fortfarande illa. Värst är att allt luktar äckligt. Min sambos parfym, mitt schampoo, hudkräm, kaffe, sköljmedlet, mitt urin. Det gör att illamåendet späs på ännu mer och jag undrar när det går över? Kommer jag få leva med det här resten av livet nu? Resten av graviditeten? Är förstföderska så allt är nytt, hemskt och jag njuter inte för fem öre.

Annons:
OlgaMaria
2015-07-27 17:32
#1

Nej, det kommer inte vara såhär resten av livet. Men möjligtvis resten av graviditeten. Troligtvis blir det dock bättre och bättre nu under veckorna som kommer. Efter vecka 20 är det stor chans att det är helt borta. Du får se hur det blir och ta en dag i taget.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2015-07-27 17:33
#2

Förresten, sköljmedel kan du skippa. Sambon kan väl sluta med parfym. Använd parfymfria hygienartiklar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
2015-07-27 17:36
#3

För mig var det bara några få gånger som saker luktade luktade illa, och det var främst i början. Har du tur så slipper du det snart.

Ria74
2015-07-27 17:47
#4

För min del slutade det inte förrän dottern var född. Ett tag spydde jag bara jag gick in i någons kök eftersom det luktade så vidrigt hos alla.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Intehärutandär
2015-07-27 18:43
#5

Inte förrens efter förlossning här heller. Då det ständiga illamåendet gick över förbyttes det emot plötsliga kväljningar som var jobbigare då man mådde bra ena stunden o pyton sedan. Att plocka efter hund var värst, sedan då de andra åt kött (är vegetarian) och då folk talade om äckel. Man kan lugnt påstå att jag blev kräsmagad.

Lilolizeit
2015-07-27 19:24
#6

1 minut efter sonen var ute slutade de lukta illa/konstigt. Alla andra jobbiga symptom försvann då också, så som yrsel å halsbränna osv.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Annons:
mollyt
2015-07-27 19:51
#7

Jag vet inte när det kommer gå över, men jag vill skicka en kram och mitt starkaste medlidande! Jag har inte så hela tiden, men jag har haft vissa dagar där jag skulle vilja bara sluta andas och dö för att allt verkligen STINKER spya och hundbajs. Jag hoppas det går över snart och att du får njuta lite istället!

Velinga1984
2015-07-28 12:24
#8

För min del har det varit efter graviditeten som det slutat lukta illa överallt.

HMC
2015-08-02 12:10
#9

Vad jobbigt för dig att du känner så!

Jag mådde pyton till efter v.12, sen la sig det mesta av illamåendet. Blir fortfarande väldigt lätt åksjuk dock och om jag sovit för lite mår jag illa och har jättesvårt för olika lukter. Min man har fått sluta med en after-shave han använt (spydde nästan när han var i för nära om han hade den på sig).

Har blivit väldigt känslig för olika syner och lukter dock. Och ljud. Spyr någon i närheten av mig så får jag problem. Och tänker jag på/ser/känner doften av saker (t.ex insekter, ris, lax, hundskit, mm) så får jag kväljningar direkt.

Hoppas på att det går över för dig! Du är i alla fall inte ensam :)

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Upp till toppen
Annons: