Annons:
Etikettförlossningen
Läst 4269 ggr
[TanatosNyx]
2015-07-27 12:19

Förlossningsgrodor!

Denna tråd tänkte jag dedikera till alla möjliga roliga saker vi är med om i samband med våra förlossningar, oavsett om det är vaginalt eller snitt. 😃 Tanken är att lyfta fram det lite humoristiska ur en av livets jobbigaste stunder.

Annons:
[Thiah]
2015-07-27 12:21
#1

Jag blev ombedd att krysta åt höger när Joel satt fast. Dom drog huden åt höger och sa att jag skulle krysta ditåt…Hur sjutton man krystar åt en sida vet jag inte ;)

[TanatosNyx]
2015-07-27 12:24
#2

Jag levererade lite kommentarer i lustgasdimmorna när Alvin passerade spinaetaggarna:

  • Jag hade precis käkat en kexchoklad när illamåendet slog till med full kraft. Hinner precis vifta åt mig en spypåse innan jag vänder mig ut och in alldeles. Stannar upp efteråt, tittar ner i påsen, suckar och säger "jahapp, det var den kexchokladen det!"

  • När jag hade spytt en stund vänder jag mig till sambons mamma och säger "det är tur att du städar på krogen, så du tål lite spyor!", hon fann den kommentaren underhållande 😛

[TanatosNyx]
2015-07-27 12:24
#3

#1 Hahahaha, va sjutton!? 😂

Velinga1984
2015-07-27 12:49
#4

Nysnittad och kommit upp till BB. 2 st BM kommer in på rummet "Hej hej, vi kommer två stycken och ska kolla hur mycket du blött efter snittet. Du har inte fått gå upp än?" Jag svarade "nej, bedövningen har inte gått ur än" Ena BM -"Nej det dröjer nog ett par timmar tills du fått tillbaka känseln i benen så vi hjälper dig att byta. Vill du vara snäll och böja knäna?" *Jo tjena, det går säkert när känseln inte är tillbaka * Dagen efter snitt så kollar BM på bandaget och säger "Det verkar ha blött på ena sidan, det var konstigt. Sytt snett har de nog gjort också. Men vad konstigt att det bara blött där. Jag får hämta en till personal, detta stämmer inte." Hon hämtade en till BM som vid första titten säger "Har du möjligtvis en intim tatuering? En röd eller rosa? På din högra sida?" Jag svarade att jag har en röd pussmun där. BM skrattade och sa att det förklarar ju det hela :)

Ria74
2015-07-27 13:49
#5

Efter förlossningen skulle dom sy mig på operation (fick en total sfinkterruptur) . Narkosläkaren satte ryggmärgsbedövingen lite fel så jag blev förlamad ändå upp till halsen. Lite halvgroggy var jag också när jag låg där och plötsligt hör jag av personen som övervakade mina värden " Vi måste kalla på hjälp, jag får inte upp hennes blodtryck" och jag ligger och funderar på vem av dom i rummet som blodtrycket är lågt på :D skänkte inte ens en tanke på att det var mig dom pratade om. En annan grej som hände var eftersom min sambo jobbar på båt fick min mamma kära in mig och följde med upp. Barnmorskan skrev in mig och konstaterade att jag var 39 år, hon småpratade en stund med oss och frågade min mor om hon var lika gammal när jag föddes. Min mamma är 65 år, men tydligen trodde bm att hon var runt 80, det här vi skrattat en hel del åt :D

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sarah
2015-07-27 14:39
#6

När de skulle du mig igår kom min nålräddsla fram ordentligt. Fick lustgas innan hon skulle sätta bedövningen och hon skruvade upp den på max. Skulle säga till bör den började verka. Kände inte att den tog och säger med min fullaste groggyröst "det funkar inte! Eller jo, det hör ni ju på min röst att det gör".

Annons:
Intehärutandär
2015-07-27 16:29
#7

Min senaste förlossning var ju inte rolig, men då det var dödfödsel så valde jag ryggbedövning som tog väldigt bra. Blev några fniss med BM då hon frågade om jag kände några värkar? (De avstannade pga chock) Svarade nej. Hon satt på värkmätaren och konstaterade att jag hade tre värkar var tredje minut och så blev det ett skratt för att hon hade rätt. Sedan vart det då jag skulle på toa o vänstra benet var lamt, så jag nästan trillade för jag trodde envist att jag kunde resa mig från säng till gåstol. Muttrade o fnissade för mig själv. Vi fick faktiskt ett fniss tredje ggn vi träffade vår dotter vid patologen med, för efter obduktionen såg hon så butter ut. Precis som föreställt oss henne att bli i livet. Vår prinsessa.

RoxannaS
2015-07-27 22:27
#8

Jag skulle få ryggbedövning, men var så himla hög på lustgas när läkaren kom in, helt blåklädd och väldigt kort, bort med masken från ansiktet och ropar " vad är de där för smurf?" 

Och sen när han var född, så hade jag slagit vad med killen om vad min första kommentar efteråt skulle vara, rätt hade jag " De här tänker jag då fan aldrig göra om igen" och barnmorskorna skratta och sa att jag hade skött allt själv och att jag var "som gjord för att föda barn" då han kom ut på 3 timmar med värkar..

Jävlar vad aggressiv jag var då! O.o

Eller när dem sa att huvudet var på väg ut, då sa dem att jag skulle böja mig fram och kolla, hur fan ska jag göra de när jag har för det första en fet mage ivägen? och för de andra värkar som höll på att ta kål på mig? O.o vad fan tänker dem med? xD


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
fridaas
2015-07-28 08:46
#9

Med första barnet fick jag lustgas och ryggbedövning, när båda verkade som bäst började jag asgarva och sambon frågade vad jag skrattade åt, ska tydligen ha kollat dumförklarat på honom och frågat om han inte tyckte att det var roligt att simma i sommarstugan tillsammans med älgkalven.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Aleya
2015-07-28 16:27
#10

Tack för att jag fick mig ett gott skratt. 😂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

fluffis
2015-07-28 17:15
#11

Vilken rolig tråd 😃

HMC
2015-08-02 11:53
#12

Hahaha #9

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

jackiejohn
2015-08-02 11:59
#13

På neonatalen så satt jag två dagar eftrr dottern var född och grät dör jag inte tyckte jag hade någon mjölk… Då frågade en i personalen lite försynt om jag inte funderat på att ta anställning hos arla ;) Jag hade väldigt mycket mjölk för att vara förlöst så tidigt sa de! Vi skrattade gott åt denna kommentar och mjölkproduktionen gick upp betydligt efter detta samtal också men tog aldrig nåt jobb hos arla :p

Annons:
Sparven88
2015-12-20 00:10
#14

Gammal tråd i och för sig, men trors detta fick jag mig ett par goda skratt (om än tyst, sonen har precis somnat jämte mig.) När jag var på förlossningen, mitt i krystvärkarna så sa jag till min sambo" Helvete, vi skulle köpt en hamsterjävel istället".. Men nu i efterhand är jag rätt nöjd över att vi inte gjorde det.. :)

Theres
2015-12-20 00:58
#15

Timmy fick instruktioner av BM att säga massa peppade saker och att jag skulle andas osv. Jag skrek "andas själv förhelvete, och förresten andas jag. Jag skulle ju dö om jag inte andades fattar du väl". Han tänker vara tyst nästa förlossning ^^ Sen när det var dags för henne att komma ut så sa jag "va? Är det dags nu? Men ge mig kameran då!" (jag fick kameran och fångade allt på bild :)) Sen när hon var ute (detta såg jag när jag kollade på det jag filmade efteråt) så sitter Timmy och säger "bra Tess, bra Tess, bra Tess…" en sådär 25 gånger på raken. Vad gör jag bra då tänkte jag. Hon är ju redan ute ^^ Han sitter bara där och upprepar samma sak medan jag snackar om annat med barnmorskan. Jag säger typ " det blev en flicka, oj vad stor hon är, det är precis som i drömmen" och han fortsätter med sitt "bra Tess" ^^

golf.ifokus.se

RoxannaS
2015-12-20 11:28
#16

#14 Hahah den var bra ^^ #15 stackarn hihi :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
2015-12-20 21:13
#17

Haha! ❤️

sunflower185
2015-12-20 22:41
#18

Haha vilken rolig tråd! Jag var rätt hög på lustgas under förlossningen, och pojkvännen har berättat att jag tydligen pratade med alla sladdar i rummet som var kors och tvärs mellan maskinerna. "Nämen till vilken maskin hör du då sladden?". Eehh.. :D Sen när det var dags att börja krysta och barnmorskorna tog på sig plast förkläde och handskar, så utbrast jag:" Men fan, det ser ju ut som om ni ska börja slakta en gris!". Haha..

RoxannaS
2015-12-21 00:33
#19

Haha men Gud *dör av skratt*


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[GråHäxa]
2015-12-21 00:39
#20

Hahaha sjukt rolig tråd 😂

Annons:
HMC
2016-04-02 14:48
#21

Jag snittades akut pga havandeskapsförgiftning, så just då var det inget som jag tyckte var särskilt kul. Men nu i efterhand så kommer jag ihåg att när dom skulle sätta ryggbedövningen på mig kom jag på att jag glömt att ta av mig trosorna under operationskläderna. Dom sa typ att "Det är lugnt, du har 1-2 minuter på dig innan bedövningen verkar så du kan ta av dom innan du lägger dig ner". Men så fort bedövningen sprutats in domnade mina ben bort, och jag kunde inte göra något själv, haha, så dom blev tvungna att själva lägga ner mig på op.bordet för att sen dra av mig trosorna i sista sekunden. På 30 sek var jag nästan helt bedövad😮Trosorna hittade min mor förövrigt i sin bakficka när hon senare samma kväll kom hem till Uppsala 😛

/ Hanna, 26 år, gift, tvåbarnsmamma (-15 & -17)

”Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar”

Pontiac57
2016-04-02 23:47
#22

När dom började rulla bort mig till op så såg sköterskan att jag hade bh på mig vilket jag inte ens tänkt på då det blev lite bråttom ner då vi fick tid direkt så jag fick mig en utskällning 😛Så det va inte det lättaste att få av när dom redan satt dropp i ena handen och jag höll på att kräkas av nån vätska jag va tvungen att dricka 😛

[postmortum91]
2016-04-03 10:00
#23

Jag fick sitta 3 meter från min sambo på en toastol och krysta ut bajs i 2 timmar samtidigt som jag skrek för varje krystning. Var inte så glamoröst men något att skämta om i efterhand

Sparven88
2016-04-03 11:57
#24

Jag har alltid haft sån "bajs-fobi". Jag har liksom velat sköta det där lite i smyg liksom. Känslan på förlossningen då jag inser att jag är JÄTTEbajsnödig och ber lite snällt om att få gå upp å "kissa". Eftersom jag var uppkopplad mot alla sorters maskiner då sonens hjärtljud bråkade svarade bm "du kan få ett bäcken att kissa i". Sagt och gjort. Jag tänkte att jag får ju bara bortse från att jag höll på att bajsa på mig, och kissa lite. Men känslan av att behöva bajsa var fortfarande kvar. Jag fick helt enkelt säga (trots min sambos närvaro) att jag behövde bajsa. Fick kopplat bort alla sladdar och väl satt mig på toaletten och tog i för att (äntligen!) få bajsa. Jag känner hur det svider fram istället och ringer på BM. Jag insåg att jag inte alls var bajsnödig utan att jag nu hade fått krystvärkar. Efter förlossningen har jag dock inte riktigt lika mycket "bajsångest" :p

Anonym
Anonym
2016-04-03 12:13
#25

Första gången jag var på förlossningen så var det nån i ett av de bredvidliggande rummen som skrek som en stucken gris, minns att vi konstaterade att hon kan ju inte ha mycket kraft över till att krysta..

Denna gång kom minnet tillbaka när vi låg i förlossningssalen och väntade och jag konstaterade åt mannen + bm att jag förstår inte hur man kan skrika när man föder.. Såå farligt är det väl ändå inte (hade ju en drömförlossning med ettan där epiduralen halvt fanns kvar så det var perfekt smärtlindrig men ändå så jag kände krystvärkarna). Nåå.. Sen låg jag där själv och skrek som bara sjutton sist och slutligen p.g.a. att det tog 5 min från 6-10 cm och varken jag eller nån annan hann riktigt med. Blev en väldigt ofrivillig naturlig födsel med endast lustgas.. Fy f*n så ont det gjorde! Dock börjar jag nu såhär nån vecka efter inse det komiska i min kommentar ;)

[Miiika]
2016-04-05 10:13
#26

När jah behövde kiss tog de in typ en toalettstol och satte bredvid sängen, min pojkvän satt på andra sidan sängen och eftersom jag satt där ganska länge skulle han fylla på lite dricka till mig men handfatet var på min sida. "Eyes forward!" sa jag och tvingade honom att inte titta på mig. Som att han inte skulle få se värre saker sen:-p På BB var jag lite orolig eftersom amningen inte kom igång, hon somnade så fort hon kom till mig men jag var rädd att det var för att jag hade för ute mjölk att hon inte orkade kämpa för den. Barnmorskorna kallade mig för Dolly Parton och sa att jag inte behövde oroa mig:-p

Upp till toppen
Annons: