Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 2950 ggr
Vår
7/27/15, 11:55 AM

Ryggvärk?

Är i vecka 7 (6+4) och har från och till sån ryggvärk! I början innan jag plussa kändes det mer som molande mensvärk, nu känns det bara som att jag ansträngt ryggen fel eller liknande? "Vanlig" värk liksom mest i svanken som strålar lite i höfterna, vet inte hur foglossning känns, men inte har man väl det så tidigt ändå? Nån mer med ryggvärk? Självklart tänker man ju mycket på missfall.. ni som haft det, hade ni ont i ryggen? Känns som man överanalyserar och känner efter minsta lilla nu såhär första graviditeten men det är väl normalt antar jag att nojja och undra över allt :)

Annons:
[Thiah]
7/27/15, 11:59 AM
#1

Man kan få foglossning tidigt så uteslut inte det. Sen blir ligamenten fort värkande då de töjs. Även livmodern ska växa och det ger olika sorters smärta. Bara att vänja sig liksom ;)

[TanatosNyx]
7/27/15, 12:15 PM
#2

Du det låter ganska precis som foglossning så uteslut inte det 😃 Jag hade värst foglossning första trimestern. På slutet hade jag ingen foglossning alls!

[Miiika]
7/27/15, 12:44 PM
#3

Ja, barnmorskan sa att foglossningen börjar tidigt så det är kanske det. Jag hade inte alls ont i ryggen när jag fick missfall!

[TanatosNyx]
7/27/15, 1:27 PM
#4

Jag hade heller inte ryggont när jag fick missfall, däremot när jag väntade sonen :)

fluffis
7/27/15, 4:24 PM
#5

#0 Jobbigt med ryggvärk så tidigt! Hoppas det går över eller blir bättre.

Själv började jag få foglossning i vecka 25 men det satt i höfterna.  Låter som det som du har. Känner igen hur det strålar ut och sen domnar låren bort på mig. 

Ryggvärk har jag fått ganska nyligen (när jag ligger ner) men jag är i v 37 och magen har blivit stor och tung :)

Visst är det lätt att överanalysera…

Vår
7/28/15, 10:09 PM
#6

Tack för era svar! :) Återstår att se om det är foglossning som spökar, men känns mer och mer som att det faktiskt kan vara det.. Får träna upp ryggen och bålen lite extra nu då! Kanske inte just för foglossningens skull men kan nog vara bra förövrigt :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: