Annons:
Etikettallmänt
Läst 3177 ggr
Elsa
5/28/15, 3:38 PM

Nidblödning eller mens?

Hej!

Jag behöver lite tips om vad min kropp kan tänkas hålla på med!

Hade mens mellan 5-10 maj, har ganska kort menscykel så den var beräknad att komma i söndags igen (24 maj) men den har inte kommit ännu. Har inte haft nån mensvärk vilket jag brukar få någon dag innan mens, samt så säger min pojkvän att jag inte haft nån Pms och den märks verkligen.. :p Har ingen koll på när jag har ägglossning för det har jag aldrig känt av riktigt. Och denna månad var första månaden vi verkligen har börjat.

Men igår så fick jag typ en ljusbrun flytning/mens?, idag har det varit både lite brunt och rött, men det är så lite.. Min mens kan vara segstartad men då brukar den se annorlunda ut (förlåt om det är äckligt att läsa haha). Ska jag vänta någon dag till och se om det är mensen? Kan man ha nidblödning så långt efter? tror att jag kan ha haft ägglossning nån gång den 14-17 maj och då hade vi sex.


Annons:
Elsa
5/28/15, 3:42 PM
#1

Ska tillägga oxå att mensen brukar inte vara sen, men det har ju hänt för några år sedan!


n00bArtWork
5/28/15, 3:43 PM
#2

Kan vara "nidis", jag hade en riktigt jäkla blödning som var nidblödning så att den är liten och konstigt färgad säger dock ej mycket.

Däremot så är din cykel någorlunda stabil (inte förskjuten pga träning, stress och mat) så kan det vara mer indikation.

Jag hade däremot en jäkla mensvärk  innan blödningen kom som visade sig vara expanderingen av livmodern.

Bara att hålla tummar och tår.

Elsa
5/28/15, 3:47 PM
#3

Åh okej! Jag har mest läst om att det är lite blod bara, men då förstår jag!

Nej den brukar ju vara stabil.. dock har jag varit lite småsjuk i 3 veckor och i tisdags var jag till läkarn och fick reda på att det är halsfluss, så kanske är kroppen som vill att det ska försvinna innan mensen anländer..

Tycker du jag ska köpa ett test eller avvakta och se? Sambon tycker att vi ska vänta så att jag inte blir besviken om det är negativt, men samtidigt så känner jag, att vad är det att vänta på? (ivrig, haha 😃!)


ChristineL
5/28/15, 3:56 PM
#4

Ta ett test imorron, med tanke på att mensen redan är sen :)

Elsa
5/28/15, 3:59 PM
#5

Då gör jag så, tack 😃


n00bArtWork
5/28/15, 5:28 PM
#6

Håller med, är han sen så ta ett test men köp två pack ifall det inte hunnit bildas tillräckligt mycket HCG :)

Annons:
[TanatosNyx]
5/28/15, 7:43 PM
#7

.. eller ett 20pack för priset av två från t.ex. testlagret 😛

Elsa
5/28/15, 9:52 PM
#8

Ska beställa hem! Funderar på att köpa ägglossningstest oxå, ifall det nu är mens bara. 🙂


Elsa
5/29/15, 6:24 PM
#9

Kommit mer blod nu så tar för givet att de är mens och att den bara var sen.. Jaja, har beställt hem tester nu och så får vi fortsätta om någon dag och hoppas att det tar sig då 😃


Josephiine90
6/2/15, 11:39 AM
#10

Jag fick också en liiiten blödning, typ perfekt timing för en egentlig nidblödning för ett bra tag sen.. men för mig var det bara någon sorts mellanblödning. har pcos och har inte haft mens på flera år. men nu kan jag få en mellanblödning då och då, som håller i sig 1-2 dagar.. :P det är jobbigt när mensen inte kan funka normalt! Lycka till med testet förresten! :)

Elsa
6/2/15, 8:34 PM
#11

#10 Åh okej! Ja det är ju så svårt att veta också, kroppen är lurig haha :) var en kort mens tror jag, funderar på att testa i helgen bara för att ändå 😃


Upp till toppen
Annons: