Annons:
Etiketthälsa
Läst 7189 ggr
RoxannaS
4/25/15, 7:06 PM

Rör sig i magen 5 månader efter förlossning

Jag upplever att magen rör sig något fruktansvärt 5 månader efter fortfarande. Dels tarmen känner jag. Men nere vid högre höften (en bit ovanför) rör de sig, känns som små typ buffar. Som man hade i början på graviditeten.

Har haft 1 blödning som var väldigt konstig efter jag tog ut spiralen (som blev felsatt) och då blödde jag inte mycket alls. Och väldigt kort tid var de mer bara rosa flytningar. Vi har haft något samlad med kondom.. 

Vad är chansen för att jag kan vara gravid igen? Finns de några andra symptom jag kan kolla efter? Eller är de bara köpa gravtest igen?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Wellcraft
4/25/15, 7:09 PM
#1

Fixa ett gravtest tycker jag, och är du inte gravid bör du nog ta kontakt med en barnmorska.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sarah
4/25/15, 7:17 PM
#2

Låter väl inte helt troligt att du ska vara gravid igen. Om det skulle vara så långt gånget att du känner buffar så skulle befruktning inte varit långt efter födseln. Och bara sex ngn gång med kondom. Visst, konstiga saker händer, men graviditet är inte det första jag skulle gissa på.

ChristineL
4/25/15, 7:33 PM
#3

Man kan känna fantomsparkar lååångt efter förlossning också ;)

RoxannaS
4/25/15, 7:35 PM
#4

#1 varför ska jag kontakta barnmorska om jag inte är? #2 minns inte om vi hade kondom då men vi hade samlag medan jag hade spiralen i också och enligt bm som tog ut den behöver den inte ha skyddat så som den satt #3 Men de började nu i dagarna


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ChristineL
4/25/15, 7:37 PM
#5

#4 - Aha, nej då var det lite mer konstigt. Ändrat kostvanor eller ätit något annat som skulle kunna påverka tarmarnas rytm? Ett gravtest skadar ju såklart inte heller men känns det inte lite väl tidigt att redan känna sparkar om det skulle ha tagit sig…?

nakizagg
4/25/15, 8:10 PM
#6

Jag tycker att många av rörelserna i mitt nedre magområde nu när jag är gravid kan kännas som IBS:en jag hade när den var som värst. 

När jag hade IBS (irritable bowel syndrome) så kändes det som att nedre delen av magen/tarmarna rörde på sig och vibrerade. 

Så är du inte gravid igen så kan det vara stress och kost som gör att du känner som du gör.

Annons:
RoxannaS
4/25/15, 8:20 PM
#7

Har inte ändrat kosten alls heller. Får försöka fixa ett test då :3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
4/25/15, 8:21 PM
#8

Säkert bara någon noja jag har. Men vårat liv är ju som att spela rysk roulette så :3 Skulle inte vara förvånad om de är så. är betydligt mer gasig nu också. Väldit mycket tröttare än vanligt.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
PogoPedagog
4/25/15, 8:51 PM
#9

Jag tyckte oxå tt jag kände oerhört tydliga rörelser ibland länge efter förlossningen med ettan. Men jag antar att det bara var tarmbuller.

fridaas
4/25/15, 8:53 PM
#10

Fantomsparkar har jag haft en hel del på sistone, första gången tog jag ett graviditetstest (mensen var sen dessutom), men det var negativt. Nu är jag inte "orolig" längre då sambon dels har steriliserat sig och kollat att det inte är några levande spermier kvar och sen har jag märkt att det är mer fantomsparkar även högre upp i magen när det jag har ägglossning och dagen innan mensen kommer..

men ta ett test om du är osäker!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Theres
4/25/15, 8:58 PM
#11

Jag känner också buffar titt som tätt. Ibland känns det så mycket så jag får putta tillbaka så det slutar. Fantomsparkar är läskigt.

golf.ifokus.se

soundtrack
4/25/15, 9:35 PM
#12

Jag hade fantomrörelser i påskas oxh har inte haft det tidigare, så det verkar ju inte helt omöjligt att det kan uppstå även långt efter (7,5 månad i mitt fall).

tlover
4/25/15, 9:43 PM
#13

#3 Det förklarar vad jag har, det är inte lika ofta som i slutet av graviditeten men ibland känner jag "sparkar"

l'm back

Annons:
[Thiah]
4/26/15, 9:17 AM
#14

Här är en till som känner buffar. Har bara antagit att det är tarmarna som kanske ligger lite ytligare nu.

RoxannaS
4/26/15, 12:26 PM
#15

Okej. Men vad är förklaringen till den konstiga blödningen, gaserna, bröstvårtorna har börjat ömma, och jag upplever att magen börjat puta ut igen 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
4/26/15, 12:56 PM
#16

Varför inte bara ta ett test om du är tveksam. Ingen kan ge dig ett svar på vad det är.

ChristineL
4/26/15, 3:23 PM
#17

#15 - Blödningarna ser jag inget konstigt med, kroppen förändras efter en graviditet, cykeln kan ändras, mängden och längden på din mens kan ändras osv.

Har du slutat amma nu nyligen? Vanligt att man går upp i vikt igen efter det vilket kan vara en förklaring till att du tycker att magen putar.

soundtrack
4/26/15, 3:25 PM
#18

Min mage putar också lite, resultatet av osunt leverne ;) och ömma bröstvårtor, yepp! Men det är pga amningen och bitig bebis…

RoxannaS
4/26/15, 4:20 PM
#19

Har inte ammat sen i december.  Har inte gått upp i vikt, snarare gått ner. får köpa test


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Theres
4/27/15, 1:04 AM
#20

Ikväll har det buffat rejält. Känns nästan som en bebis där inne (vilket är helt omöjligt).

golf.ifokus.se

Annons:
RoxannaS
4/27/15, 3:00 PM
#21

#20 Dags å göra ett test då kanske?

Har svamp för övrigt, vilket jag fick i samband med förra grav. Har haft oskyddat sex medan jag hade spiralen, vilket enligt bm ska inte ha skyddat så som den satt. Så de finns en möjlighet även här. :3

Väntar mensen annars i helgen som kommer.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: