Annons:
Etikettallmänt
Läst 3741 ggr
Aristarcos
4/19/15, 5:36 PM

Saknar TanatosNyx och gamla tråden full :)

Nu är TanatosNyx tråd full, så man hänger inte med vad som kanske händer, men vad jag kan se har hon inget skrivet sedan den 16 April, undrar om det blivit en bebis :)

Håller fortsatt tummarna tills vi får veta mer…🤔

Annons:
ChristineL
4/19/15, 5:40 PM
#1

Hon har varit inloggad idag däremot :) Både här och på facebook så jag antar att allt är bra med henne.

Aristarcos
4/19/15, 5:42 PM
#2

#1 ok, tänker att det är automatisk inloggning till iFokus, så det kan lika gärna vara maken/sambon. Facebook kanske det är annorlunda med. Kollade bara när sista inlägget var, det enda jag tyckte man kunde gå på. Men hoppas det är bra med henne som sagt.

ChristineL
4/19/15, 5:44 PM
#3

#2 - Aha, det vet jag inget om, gillar inte att surfa med mobilen ;)

Aristarcos
4/19/15, 7:08 PM
#4

#3  det är automatisk inloggning även på webbläsare i datorn. Har man iFokus som favorit, så blir man inloggad när den öppnas. Ö

ChristineL
4/19/15, 7:12 PM
#5

#4 - Men det är ju bara om man har ställt in det så ;) jag har inte automatiskt inloggning på nånting.

Aristarcos
4/19/15, 7:22 PM
#6

#5 det har jag… tror många har det… men jag vet ju inte.

Annons:
[TanatosNyx]
4/21/15, 1:37 AM
#7

Alvin är född, allt har gått bra :) vi bor på neo.

Sarah
4/21/15, 1:49 AM
#8

Härligt att höra :)

Theres
4/21/15, 1:49 AM
#9

Woohoo!!! Grattis :) Jag har uppdaterat iFokus stup i kvarten i väntan på detta. Kom det igång av sig själv eller blev du igångsatt? :) Vaginalt eller snitt? Jag är sååå nyfiken. Välkommen ut Alvin :D

golf.ifokus.se

[Thiah]
4/21/15, 4:55 AM
#10

#9 kan inte annat än hålla med dig i det du skrivet. :)

[WickedAlly]
4/21/15, 6:22 AM
#11

Åh, grattis!

ChristineL
4/21/15, 7:27 AM
#12

Supergrattis! ❤️ Ta det lugnt och berätta allt när du orkar :)

fridaas
4/21/15, 7:47 AM
#13

Grattis!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
soundtrack
4/21/15, 8:00 AM
#14

Härligt! Stort grattis!

PogoPedagog
4/21/15, 8:07 AM
#15

Tjoho! Jag blir så glad för er skull att han äntkligen är här välbehållen att jag nästan grinar.

Lilolizeit
4/21/15, 8:29 AM
#16

Jätte grattis! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

silverhuldra
4/21/15, 8:40 AM
#17

Grattis :)

Mvh. Silverhuldra

tlover
4/21/15, 9:06 AM
#18

Grattis

l'm back

JeFo
4/21/15, 9:26 AM
#19

Åh vad skönt att höra! Grattis!🙂

Väntar spänt på mer info!

[TanatosNyx]
4/21/15, 9:49 AM
#20

49,5cm, 2795g, född vaginalt. Blev igångsatt (amniotomi + ocytocindropp). Han mår jättebra men orkar inte äta så han sondmatas, och så har han värmebädd. Han är riktigt bestämd liten herre som inte tycker om att man petar på honom ;) närhet är dock finfint, men inget klapp och gull haha :)

Annons:
[WickedAlly]
4/21/15, 9:52 AM
#21

Då var han större än Wille som kom på bf ;) Härligt att det går så fint :)

ChristineL
4/21/15, 10:08 AM
#22

Hihi, lika mycket humör som i magen med andra ord ;)

jackiejohn
4/21/15, 10:09 AM
#23

Åh grattis! Va skönt att allt gått så bra, en stor kille med andra ord ☺️ Sondmatning är inte så svårt som det låter och snart är han stor nog att börja amma, Lilli började amma i vecka 36 dock med amningsnapp för det är lättare för prematurbebisar sa dom till mig 😊 Stor kram och lycka till!!

[TanatosNyx]
4/21/15, 10:24 AM
#24

Amma kan han, men han somnar hela tiden :)

[WickedAlly]
4/21/15, 10:30 AM
#25

Vilken dag kom han förrsten? :)

Theres
4/21/15, 11:43 AM
#26

Elly somnade också hela tiden när hon ammade. Hon lärde sig efter nån vecka, så gav bara på flaska först :)

golf.ifokus.se

malinroth
4/21/15, 12:03 PM
#27

Stort grattis till gossen! Så skönt att allt gick bra efter din hemska graviditet! Bra kämpat!

Annons:
jackiejohn
4/21/15, 1:39 PM
#28

24# Var det jag menade att han somnar innebär ju att han inte orkar, Lilli kunde också amma men orkade inte utan hon orkade först i vecka 36 men sonden satt kvar för att se så hon kunde tillgodo göra sig på amningen 😊

Aristarcos
4/21/15, 5:29 PM
#29

Åh grattis till Alvin !! :) undrar som de andra när kom han… och sen undrar jag självklart också, hur mår du själv nu ???

RoxannaS
4/21/15, 9:40 PM
#30

Åh grattis! Måste ju få en bild också! 😊


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[TanatosNyx]
4/21/15, 10:34 PM
#31

Han kom i natt, 00:28 efter drygt en timmes krystande. Min hälsa talar vi tyst om, men neo var en bra ändhållplats känner jag. Han får vara mkt med personalen :( har sjuk ångest över det, även om han nästan bara sover. Känns som om jag har svikit honom så grovt som inte orkar bättre. Mycket hormoner att slåss med också.

Theres
4/21/15, 10:45 PM
#32

Äh, ta det inte så hårt. Personalen är där för att hjälpa! Jag brydde mig ju inte om Elly i början fast jag orkade. Hon har inga men utav det. Bättre du blir frisk från all skit så du orkar sen när ni kommer hem :)

golf.ifokus.se

Aristarcos
4/21/15, 10:51 PM
#33

Ta det lugnt och bli bättre, att du bara finns där ibland räcker nog :), du mår nog bättre när du återhämtat dig lite efter alla problem du fått, och att allt det där kliandet går tillbaka ( hoppas jag) Lycka till med prinsen !

jackiejohn
4/21/15, 10:55 PM
#34

Åh vad jag känner igen det där, ligger han på sal? Nu antar jag bara(!): du ligger fortfarande kvar på BB? Och Alvin på neo? Den känslan är hemskt jobbig, att man inte orkar/kan finnas där för sitt barn 24/7..det tär något fruktansvärt på en. Många som klappar en på axeln och säger "passa på att vila" skulle man vilja strypa 😳 Har ni föräldra rum på er Neonatalavd? För mig kändes det otroligt myclet bättre när vi fick flytta in där och ännu bättre när hon fick flytta in till oss även om jag låg som en säck i sängen så fick jag ha hennes hos mig, jag kunde mata, byta blöja, bara vara hos henne ☺️ Nu är ju Lilli född något tidigare än Alvin (vilken vecka är han född i?☺️) Jag förstår hur du känner och tro det eller ej men det blir bättre, jag fick ligga i min säng inne brevid hennes kuvös de första om jag ville, det kändes bättre för mig.. Har ni fått något preliminärt datum för när ni tidigast kan få komma hem? Har ni hemvård på er sjukhus? Kan varmt rekomendera det! 😊 Mycket frågor nu men vill mest visa mitt stöd och förståelse! Många kramar❤️

Annons:
villavägen
4/22/15, 9:59 AM
#35

Har följt dej och din resa oå lite håll. Mina tvillingar föddes i v 34+5, låg på neo två veckor. Jag var knappt delaktig första veckan. Förstår din känsla, att man svikut barnet/barnen. Men du har ju haft en otroligt tuff resa! Försök vila upp dej så gott det går. /hälsningar från mej med erfarenhet av både förlossningdepression och förlossningpsykos.

[pepparkatt]3
4/22/15, 10:35 AM
#36

Grattis till din lilla kille måste trots allt detta vara en lättnad och hoppas du får må bra nu!!! Kram :-)

[TanatosNyx]
4/22/15, 10:20 PM
#37

Önskar jag hann skriva mer här,. Hinner inte. Vi har föräldrarum, jag behöver vila men han är hos oss på rummet.

Sarah
4/22/15, 10:34 PM
#38

Jag tror att vi alla kan vänta på uppdateringar :P Det viktiga är du och din familj och att ni mår bra. Ta hand om er!

ChristineL
4/22/15, 10:36 PM
#39

Ta hand om dig, ta din tid. Vi är nyfikna men du och Alvin är viktigast!

Aristarcos
4/22/15, 10:36 PM
#40

Önskar det samma ta hand om er lilla familj, och ta chansen att börja må bra ! Vi hör av er sedan när ni orkar ! 

Kram och lycka till…

[TanatosNyx]
4/25/15, 2:21 PM
#41

Skriver kort: Allt går kanonbra, vi får komma hem på måndag. Han ska bara sola färdigt så är vi redo att gå hem :) Han är en väldigt bestämd och envis herre. Igår då motsvarande 36+0 hittade vi honom ståendes på alla fyra i sängen. Sa jag att han var vild i magen? kommer nog bli en del skrubbsår på den där näsan… I övrigt är han en riktig mammagris som vill hänga och snutta hela tiden. Inte helt roligt att sola med andra ord, så mamma är en hålögd uggla av sömnbrist. Tur personalen finns till hands.

Annons:
ChristineL
4/25/15, 2:57 PM
#42

Jösses! Han springer nog innan sommaren är slut ;)

fridaas
4/25/15, 4:42 PM
#43

Va skönt att få komma hem på måndag och börja få in "rutiner", men jösses, stå på alla fyra redan 😮 vilken buse!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

tjoopa
4/25/15, 5:17 PM
#44

Grattis till eran kille ♡ Så skönt att få läsa att allt gick bra :)


[TanatosNyx]
4/25/15, 5:19 PM
#45

Han vänder sig nästan också, står och vickar liksom. En putt och han kommer runt. Huvudet tar han fart och slänger runt så man inte hinner stötta ibland, men nacken vill så klart inte riktigt hänga med. Man får passa honom konstant när han vispar runt.

Theres
4/25/15, 5:56 PM
#46

Åh vad härligt :) Ser fram emot många vilda filmklipp ^^

golf.ifokus.se

Aristarcos
4/25/15, 6:18 PM
#47

#45 haha, vilken liten vilde… han gör mycket bebisar inte ska kunna göra innan de är mycket äldre. Jag har då aldrig hört talas om något sådant , trodde inte det var möjligt..

men skönt att ni snart är hemma!

jackiejohn
4/25/15, 6:51 PM
#48

Va härligt för er! Redig kille 😊

Annons:
[TanatosNyx]
4/25/15, 7:40 PM
#49

#47 det ligger i generna :D Det kommer att komma både bilder, filmer och min berättelse bara jag kommit hem ordentligt. :) förlossningen blir dock ganska kortfattad, jag har typ noll minne så jag kan bara återge det jag fått höra av sambon och hans mor som var med. Jag själv minns mest när jag krystande fram honom.

Josephiine90
4/28/15, 7:08 AM
#50

Grattis TanatosNyx! Gud va känslorna sprudlar hos mig nu för eran skull, har följt dig lääänge nu här på iFokus :) Åh va kul! <3

JossanH
4/28/15, 9:37 AM
#51

Grattis till bebbe! Rätt så komiskt att jag, när jag fött min minsting (för snart 9,5 månad sedan) och låg på BB så kunde jag inte få ditt användarnamn ur huvudet 😝 TanatosNyx, om och om igen i skallen på mig haha 😂

Sajtvärd på Iller.ifokus

[TanatosNyx]
4/28/15, 9:43 AM
#52

Tack! 😃

På tal om att inte få ifokusmänniskor ur skallen i samband med förlossning/BB så hade jag Teres i skallen större delen av tiden jag låg och snortade lustgas 🤪 jag tänkte att kunde hon sjunga i sin så kan jag banne mig bröla i min! Vi hade liksom "konsert" i min skalle haha! och ja, jag var totalt stenhög på lustgasen haha, den tog riktigt göttigt fint på mig 😇

Theres
4/28/15, 10:39 AM
#53

Haha :D Awesome. Jag fick vara med på ett hörn ;) Vilken låt valde du?

golf.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: